DISCO II z zawieszeniem pneumatycznym - lift 2 cale
Moderator: Jerry
DISCO II z zawieszeniem pneumatycznym - lift 2 cale
Witam,
Wcześniej maltretowałem Koleżeństwo na Forum odnośnie różnych aspektów technicznych DISCO I oraz II. W efekcie stałem się dwa tygodnie temu właścicielem DISCO II TD5 z pneumatycznym zawieszeniem.
W związku z tym mam ważne pytanie: jak podnieść zawieszenie o 2 cale (z przodu i z tyłu) nie rezygnując z pneumatycznego zawieszenia z systemem poziomującym?
Tak oczywiście wiem, że najprościej wyrzucić pneumatykę i wstawić sprężyny, ale nie po to kupowałem DISCO II z takim zawieszeniem by je teraz wyrzucać.
Na angielskich stronach traktujących o DISCO II znalazłem coś takiego jak AIR SPACERS - specjalne podkładki / urządzonka, które montuje się bodajże między budę a miechy powietrzne. Do tego dochodzi komplet przedłużek do tego małego ramienia od pneumatyki. To podnosi tył auta o 2 cale. Wtedy oczywiście z przodu wrzucamy zestaw sprężyn i amorków + 2 cale.
Czy ktoś z Koleżeństwa przerabiał już taki temat w praktyce, albo ma dobrą wiedzę teoretyczną i może coś więcej o tym rozwiązaniu powiedzieć.
A może jest jeszcze inny skuteczny sposób zachowujący zalety zawieszenia z SLS.
Z góry dziękuję za pomoc, Karol
Wcześniej maltretowałem Koleżeństwo na Forum odnośnie różnych aspektów technicznych DISCO I oraz II. W efekcie stałem się dwa tygodnie temu właścicielem DISCO II TD5 z pneumatycznym zawieszeniem.
W związku z tym mam ważne pytanie: jak podnieść zawieszenie o 2 cale (z przodu i z tyłu) nie rezygnując z pneumatycznego zawieszenia z systemem poziomującym?
Tak oczywiście wiem, że najprościej wyrzucić pneumatykę i wstawić sprężyny, ale nie po to kupowałem DISCO II z takim zawieszeniem by je teraz wyrzucać.
Na angielskich stronach traktujących o DISCO II znalazłem coś takiego jak AIR SPACERS - specjalne podkładki / urządzonka, które montuje się bodajże między budę a miechy powietrzne. Do tego dochodzi komplet przedłużek do tego małego ramienia od pneumatyki. To podnosi tył auta o 2 cale. Wtedy oczywiście z przodu wrzucamy zestaw sprężyn i amorków + 2 cale.
Czy ktoś z Koleżeństwa przerabiał już taki temat w praktyce, albo ma dobrą wiedzę teoretyczną i może coś więcej o tym rozwiązaniu powiedzieć.
A może jest jeszcze inny skuteczny sposób zachowujący zalety zawieszenia z SLS.
Z góry dziękuję za pomoc, Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- dyskotekatd5
-
- Posty: 165
- Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
- Lokalizacja: Krosno
Witam,
W Anglii ten "KIT podkładek" kosztuje 75 funciaków, czyli niecałe 500 PLN, więc nie jest to duża kwota.
Karol
p.s. wygląda to tak http://www.discoparts.com/asp/d-no.asp? ... ubCatID=37
W Anglii ten "KIT podkładek" kosztuje 75 funciaków, czyli niecałe 500 PLN, więc nie jest to duża kwota.
Karol
p.s. wygląda to tak http://www.discoparts.com/asp/d-no.asp? ... ubCatID=37
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- dyskotekatd5
-
- Posty: 165
- Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
- Lokalizacja: Krosno
...nawet fajne ceny maja. Snorkele safari 150f... nonoKarolek_C pisze:Witam,
W Anglii ten "KIT podkładek" kosztuje 75 funciaków, czyli niecałe 500 PLN, więc nie jest to duża kwota.
Karol
p.s. wygląda to tak http://www.discoparts.com/asp/d-no.asp? ... ubCatID=37
Witam Kolegę Maristeza!
Skończyło się tak, że pojechałem na wycieczkę do niemcowni z kuzynem, pooglądaliśmy kilka fajnych samochodów i wybrałem jednego. 129 tys. km rzeczywistego przebiegu, książka serwisowa z wbitymi przeglądami, cholernie zadbany, od starszego Pana urodzonego w 39 roku. Auto już przeszło wszystkie test w Polsce, przeglądy, itp. wziąłem je na geometrię do zaufanego gościa i wszystko igła, było w Rayo u Pioruna, powymieniali wszystkie oleje, sprawdzili auto i powiedzieli, że stan super. To tak w ramach informacyjnych, bo przecież byłem u Ciebie dwa auta oglądać.
A teraz pytanko - czyli ta fura była podniesiona z przodu i komputer sam poziomował tył do wyższego poziomu? Ciekawe jak to się sprawdza? Czytałem o takiej możliwości na discoweb.org, ale pisali wtedy, że trzeba zmienić położenie czujników albo przeprogramować komputer i minusem jest, że poduchy wtedy cały czas pracują na podniesionym ciśniesniu co może wpływać na trwałość, a przy opcji, którą ja rozważam ciśnienie jest niższe, więc "teoretycznie" i trwałość powinna być normalna.
Dzięki za ifno.
Karol
Skończyło się tak, że pojechałem na wycieczkę do niemcowni z kuzynem, pooglądaliśmy kilka fajnych samochodów i wybrałem jednego. 129 tys. km rzeczywistego przebiegu, książka serwisowa z wbitymi przeglądami, cholernie zadbany, od starszego Pana urodzonego w 39 roku. Auto już przeszło wszystkie test w Polsce, przeglądy, itp. wziąłem je na geometrię do zaufanego gościa i wszystko igła, było w Rayo u Pioruna, powymieniali wszystkie oleje, sprawdzili auto i powiedzieli, że stan super. To tak w ramach informacyjnych, bo przecież byłem u Ciebie dwa auta oglądać.
A teraz pytanko - czyli ta fura była podniesiona z przodu i komputer sam poziomował tył do wyższego poziomu? Ciekawe jak to się sprawdza? Czytałem o takiej możliwości na discoweb.org, ale pisali wtedy, że trzeba zmienić położenie czujników albo przeprogramować komputer i minusem jest, że poduchy wtedy cały czas pracują na podniesionym ciśniesniu co może wpływać na trwałość, a przy opcji, którą ja rozważam ciśnienie jest niższe, więc "teoretycznie" i trwałość powinna być normalna.
Dzięki za ifno.
Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 9:55 pm
- Lokalizacja: Malopolska
Witam wszytskich
tak jak moj kolega posiadam te same zawieszenie sprezyny przod tyl poduchy. Ostatnio zalozylem zderzak ARB i oslone przod mi troche osiadl wiec chcialbym zrobic w takim wypadku lift 2" (w niedlugim czasie chce zalozyc bagaznik wyprawowy i wyciagarke)
teraz prosze o rade od Was
-jakie zalozyc sprezyny?
-czy zakladajac specialna podkladke pod poduchy amor z tylu trzeba tez wymienic ?
-czy lepiej poduchy zamienic na sprezyny?
Jakie sa wasze propozycje.
Z gory dzieki za pomoc

teraz prosze o rade od Was

-jakie zalozyc sprezyny?
-czy zakladajac specialna podkladke pod poduchy amor z tylu trzeba tez wymienic ?
-czy lepiej poduchy zamienic na sprezyny?
Jakie sa wasze propozycje.
Z gory dzieki za pomoc

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość