Wymiana oleju w obudowie zwrotnicy.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
klusownik
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 10:31 pm
Lokalizacja: Słupsk / Lappland

Wymiana oleju w obudowie zwrotnicy.

Post autor: klusownik » wt kwie 17, 2007 9:39 am

Witam kolegów.

Mam drobne zapytanie.
Tylko prosze bez śmiechów.

Jakm mianowicie spuścić przepracowany olej z obudowy zwrotnicy w Defenderze?

Ogladnałem zwrotnicę z każdej strony i widzę tam tylko korek wlewu na górze, natomiast nigdzie nie mogę znaleść otworu do zlewania tegoż oleju.

Czyżby do tego celu trzeba było odkrecić mocowanie dolnego sworznia zwrotnicy?

Prosze o podpowiedz.

Obrazek
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt kwie 17, 2007 11:26 am

w czerwonych sie nie wymienia...

:)21

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt kwie 17, 2007 12:34 pm

LR_Olek pisze:w czerwonych sie nie wymienia...

:)21
czyli już można kasztanić?

ja bym spróbował wiertarką...
a później zalepić gumą do żucia, w ostateczności Poxiliną...
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » wt kwie 17, 2007 12:40 pm

NOTE: On later vehicles, the level and
drain plugs have been deleted. The swivel
pin housing is filled with grease for life
service and maintenance is not required.

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt kwie 17, 2007 8:18 pm

boszzz ide sprawdzić, czy z mojego lewego drain plug nadal kapie :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
carlos 110
 
 
Posty: 185
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:24 pm
Lokalizacja: łÓdŹ

Post autor: carlos 110 » wt kwie 17, 2007 9:16 pm

JarekK pisze:NOTE: On later vehicles, the level and
drain plugs have been deleted. The swivel
pin housing is filled with grease for life
service and maintenance is not required.
ryli ??
Military OneTen

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » śr kwie 18, 2007 6:35 am

carlos 110 pisze:
JarekK pisze:NOTE: On later vehicles, the level and
drain plugs have been deleted. The swivel
pin housing is filled with grease for life
service and maintenance is not required.
ryli ??
ryli
szkoda, że nie napisali ile wynosi life time tego patentu...
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 18, 2007 7:39 am

life time gluta STC3435 rozciąga się od:
-wtłoczenia w kulę
do:
-pierwszego luzu na łożyskowaniu zwrotnicy
-pierwszego uszkodzenia uszczelniacza kuli
-pierwszego wżeru na kuli
-pierwszego parkowania w wodzie
-pierwszego wybuchu przegubu

wtedy frakcje lekkie opuszczają kulę przez nieszczelności, a frakcje ciężkie rozrzucone przez siłę odśrodkową na scianki kuli opuszczają przegub zapewniając mu pracę na sucho.

jeżeli zachodzi domniemanie suchości w kuli można wlać 0.36 litra oleju w140.
w kuli szczelnej bedzie se siedział i wymiesza się z dotychczasowym glutem, a z kuli zdechłej wylizie ładnie sygnalizując przyczynę nieszczelności.

suplement:
w wozach ze strefy niemieckojęzycznej kultury technicznej kule są suche.
9.9 na 10
#noichuj

Awatar użytkownika
klusownik
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 10:31 pm
Lokalizacja: Słupsk / Lappland

Post autor: klusownik » śr kwie 18, 2007 9:07 am

czesław&jarząbek pisze: jeżeli zachodzi domniemanie suchości w kuli można wlać 0.36 litra oleju w140.
----------------------------------------------------------
Chłopaki, nie wiem ile jest tego oleju w obudowie zwrotnicy, bo nie mam jak tego sprawdzic, cos tam musi jednak byc bo po odkreceniu korka widac, ze w srodku jest mokra kula od oleju.

Pytanie jest takie: Czy 360ml, to ilosc oleju, ktora "wchodzi pod sam korek"?
Czy wlaściwy poziom to kula zalana do pełna, czy też jakoś inaczej nalezy dokonac tego pomiaru.

Mam jeszcze jedno pytanie: Posiadam w warsztacie olej Hipol 95w140 ale w klasie gl-5. Czy bedzie to wlasciwy olej do zwrotnicy?

Pytam, bo jak wiadomo istnieja sporne opinie co do celowosci stosowania gl-5 tam gdzie wystepuja stopy kolorowe.
Niestety nie wiem, czy panewki sworzni zwrotnic w Defenderze sa wykonane z fosforobrązów czy tez z czegos niewrażliwego na klase gl-5 ?

Swoja drogą to anglicy strasznie dali d..y w tem temacie. Jak moja zwrotnica załapie luzów, to poza naprawą nie zapomne nawiercic, nagwintować i wstawić na spodzie korka do zlewania tegoz oleju.
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 18, 2007 9:52 am

036 to ilość do dawnego korka kontrolnego
gl5 w zwrotnicy może być
nie ma tulejek tylko są łożyska stożkowe a u góry w starych defekterach i nowych syfach z abs'em są tulejki tzw railko-bush
takie niewiadomoco jak w rozpieraczach szczęk z trucka

akurat kule na olej to jeden z lepszych patentów lr.

nie masz sie co doktoryzować zbytnio. wlej olej i spoglądaj od czasu do czasu czy po oponie nie płynie...
#noichuj

Awatar użytkownika
klusownik
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 10:31 pm
Lokalizacja: Słupsk / Lappland

Post autor: klusownik » śr kwie 18, 2007 10:08 am

czesław&jarząbek pisze: akurat kule na olej to jeden z lepszych patentów lr.
-------------------------------------------------
Hej.

Kule na olej to jest super sprawa, mi chodziło o to, ze dali ciała w kwestii braku korka spustowego.

Bo to by wygladalo tak jak by np w reduktorze byl korek wlewu ale nie bylo korka spustowego.

Sytuacja troche dziwna, skoro producent przewiduje wymiane oleju po jakims okresowym czasie i umieszcza tam korek wlewu, to wydawalo by sie logiczne, ze i musi byc jakis otwor do zlania przepracowanego oleju.

Ale jak widac tak nie jest.
Z tym, ze mozna to oczywiscie poprawic we wlasnym zakresie.
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » śr kwie 18, 2007 10:25 am

Masta...
Nie wiem jak Ty - ale ja do zabaw z olejem używam olejnicy - takiej sporej strzykawy z wężykiem na końcu. Ono urządzenie bardzo sprytne jest gdyż albowiem pozwala nie tylko na wlewanie oleju do jakiejś dziury - ale również (w zasięgu długości wężyka) na dość sprawne starego oleju odsysanie.
Zaczem skombinuj sobie coś takiego, odessij starą zawartość (w zakresie frakcji płynnych) i napełnij przepisową ilością nowych frakcji płynnych.
I będzie :)2
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 18, 2007 10:28 am

w kuli nie ma zastosowania

musiałbyć wytworzyć różnice ciśnień jak w rozhermetyzowanym odrzutowcu żeby wyssało olej z kuli

napełnianie to długotrwały rytuał...
#noichuj

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » śr kwie 18, 2007 1:11 pm

czesław&jarząbek pisze:w kuli nie ma zastosowania

musiałbyć wytworzyć różnice ciśnień jak w rozhermetyzowanym odrzutowcu żeby wyssało olej z kuli

napełnianie to długotrwały rytuał...
?
napełnianie składa się z dwóch czynności:
wsssssssssss - zasysamy oleja z flaszki
psssssssssss - wtłaczamy oleja ze strzykawy wężykiem do wnętrza kuli
(nie bez znaczenia jest stosunek średnicy wężyka do średnicy otworu)
strzykawa ma coś pomiędzy 0.5 a 1 litra (nie pamiętam dokładnie)
skoro zassanie z flaszki nie stanowi problemu -
nie wiem dlaczego miałoby w kuli - jeśli umieścić koniec wężyka na dnie rzeczonej (przy zachowaniu rozsądnego stosunku itd)
oczywiście nie wyciągniesz 100% ale tak z 95%
w końcu jakoś ludzie piją soczki z kartoników - a że kartoniki graniaste a nie sferyczne - to już chyba nie stanowi?
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr kwie 18, 2007 1:30 pm

o temacik dla mnie więc się podepnę, a mianowicie:

ostatnio jadąc sobie w korku, przy ruszaniu (delikatnym), coś mi pierdykło/strzeliło/pękło przy lewym kole. Później większość trasy samochód jechał normalnie tylko przez drobne momenty strasznie piszczało/tarło metalicznie (coś tak jak zdarty klocek o tarczę). Po zdjęciu koła tak jak podejrzewałem, klocki grube na ok 2cm a na tarczach żadnych specjalnych śladów nie zauważyłem, więc pewnie coś głębiej.
No to sobie postanowiłem, że rozebiorę całość przy okazji wymienię łożyska, simmeringi, olej w kuli itd.
więc pytanko:
- może ktoś w ciemno strzeli co pierdykło - łożysko?
- czy jak będą wżery na kuli to jest sens wymiany simmeringów itd.
- doczytałem, że jest tam problem z podkładkami regulacyjnymi zwrotnicę, a czy jeszcze o jakichś innych trickach powinienem wiedzieć przed popsuciem? :D

pozdr
Ostatnio zmieniony śr kwie 18, 2007 3:41 pm przez TRAWOLT, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr kwie 18, 2007 3:27 pm

czesław&jarząbek pisze:suplement:
w wozach ze strefy niemieckojęzycznej kultury technicznej kule są suche.
9.9 na 10
Święta prawda niestety :)3 :)3 :)3
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr kwie 18, 2007 3:40 pm

@Bratek - a nie jest tak ze nie włożysz tego wężyka do dna bo przeszkadzał bedzie ci przegub?

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr kwie 18, 2007 4:34 pm

czesław&jarząbek pisze: w wozach ze strefy niemieckojęzycznej kultury technicznej kule są suche.
9.9 na 10
u mnie byly zalane,bo dopiwro po poltora roku zaczely puszczac se mocz :)21

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » śr kwie 18, 2007 8:23 pm

maristez pisze:@Bratek - a nie jest tak ze nie włożysz tego wężyka do dna bo przeszkadzał bedzie ci przegub?
8)
mam elastycznego wężyka
ja oczywiście zdaję sobie sprawę, że to takie gdybanie - aczkolwiek widziałem już jak gościu odsysał olej ze skrzyni biegów przez wlew - bo mu się korka spustowego nie chciało odkręcić - fakt, że nie strzykawą a spec ustrojstwem - ale jakoś zawartość skrzyni (różne kółka, wałki) wcale mu w tym nie przeszkadzała
chyba przegub nie wypełnia kuli w 100%
Zanim zabrałbym się z wiertarką do modernizowania kul - wcześniej spróbowałbym to jednak odessać. Olejnica i kawałek wąskiego wężyka może wyjść znacznie taniej niż nowa kula...
Ale co kto lubi.
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » śr kwie 18, 2007 8:41 pm

A może wystarczy odkrecić blachę trzymającą simering i wyciągnąć go. Mam wrażenie, że olej w większości powinien wylecieć.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr kwie 18, 2007 8:49 pm

Wszystkie sposoby są do doopy :)25 poczekać i sam wycieknie wcześniej czy później :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr kwie 18, 2007 9:03 pm

Istnieje coś takiego jak inżektor wodno wodny (wodno olejowy)
link:http://www.equimed.pl/index2.html?h=8&s=2
i wyciągnie olej idealnie
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 18, 2007 9:30 pm

maristez pisze:@Bratek - a nie jest tak ze nie włożysz tego wężyka do dna bo przeszkadzał bedzie ci przegub?
tak właśnie jest
#noichuj

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » śr kwie 18, 2007 10:11 pm

Zamiast tyle siedzieć na forum i pisać pierdy, trza by sie kopnąć do garazu i rozebrac obie zwrotnice , wymyć bo syf tam zawsze jakis,wymienić simery, nalac oliwy ,nasmarowac łozyska kół, wyregulować i isc kurde spać....


a i nawiercić otwory spustowe ......tak dla potomnych :)18
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » czw kwie 19, 2007 6:46 am

moto pisze:Zamiast tyle siedzieć na forum i pisać pierdy, trza by sie kopnąć do garazu i rozebrac obie zwrotnice , wymyć bo syf tam zawsze jakis,wymienić simery, nalac oliwy ,nasmarowac łozyska kół, wyregulować i isc kurde spać....


a i nawiercić otwory spustowe ......tak dla potomnych :)18
to zbyt proste, wręcz banalne - niegodne świadomego posiadacza jedynie słusznej marki :)21
Disco 3.9 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość