napierdziela coś w 300tdi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

POLLACK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 22, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Radom

napierdziela coś w 300tdi

Post autor: POLLACK » pt maja 25, 2007 10:53 am

Witam jestem/byłem szczęśliwym posiadaczem LR disco dopóki sie nie zepsuł.
Opisuje co się działo..
Wszystko stało sie w ciagu dwóch dni jazdy.
Podczas ruszania z pod świateł jakies zgrzyty z układu przeniesienia napedu. a nastepnego dnia ledwo co dojechalem do serwisu samochodów poniewaz podczas przyspieszania wszystko zajebiście drgało a szzczegolnie w okolicach 1500-2000 obrotów.

Mechanik powiedział że to chyba skrzynia. Zawiozłem do profesjonalistów od LR i powiedzieli że skrzynia okej.
Mechanik wsadził spowrotem skrzynie i drgania ustały, ale nie zgrzyty. Samochod niby jeździ ale zachowuje sie tak jakby mial zapblokowny centralny mechanizm zreszta informuje mnie o tym kontrolka ktora nigdy wczesniej mi sie nie zapalała nawet przy wlaczonym reduktorze.

Jeszcze co może was przyblizy do wydania diagnozy to to że jak przejeżdżam przez leżącego policjanta to tylne koła jak podskakuja to troche sie blokuja bo jest maly pisk opon a przynajmniej tylnej lewej z mojej strony.

I ten zgrzyt kiedy ruszam do tyłu czy tez do przodu:/
POMOCY!!
niestety w mojej okolicy nie ma profesjonalnego serwisu LR
psują sie ale mają to coś...
RR 2,5VM '91(było), Disco 300tDi '97(jest)

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: napierdziela coś w 300tdi

Post autor: JarekK » pt maja 25, 2007 10:59 am

POLLACK pisze:[...]Zawiozłem do profesjonalistów od LR [...]
niestety w mojej okolicy nie ma profesjonalnego serwisu LR
hmmm

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: napierdziela coś w 300tdi

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 11:22 am

JarekK pisze:
POLLACK pisze:[...]Zawiozłem do profesjonalistów od LR [...]
niestety w mojej okolicy nie ma profesjonalnego serwisu LR
hmmm
No miał ich za profesjonalistów zanim zawiózł tam auto :)21

Kolego Pollack - faktycznie wygląda to tak jakbyś miał zblokowany międzyosiowy.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt maja 25, 2007 11:41 am

to może trzeba przełączyć szperę w pozycję unlock?
:)21
i wymienić krzyżaki?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt maja 25, 2007 12:12 pm

tak podejrzewam... :roll:

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: napierdziela coś w 300tdi

Post autor: LR_Olek » pt maja 25, 2007 12:45 pm

POLLACK pisze:Mechanik powiedział że to chyba skrzynia. Zawiozłem do profesjonalistów od LR i powiedzieli że skrzynia okej.
To mnie rozwalilo :lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » pt maja 25, 2007 12:46 pm

Mialem podobne objawy w Samuraiu. Wymienilem skrzynie i reduktor. Efekt byl tylko finansowy. Przyczyna okazal sie zablokowany wieloklin tylnego walu.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: napierdziela coś w 300tdi

Post autor: LR_Olek » pt maja 25, 2007 12:47 pm

POLLACK pisze:ale zachowuje sie tak jakby mial zapblokowny centralny mechanizm zreszta informuje mnie o tym kontrolka ktora nigdy wczesniej mi sie nie zapalała nawet przy wlaczonym reduktorze.
to mnie dobilo...

pwoedzcie ze to zart ten post i zbiorowa halucynacja... :o

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt maja 25, 2007 12:52 pm

harakiri pisze:Mialem podobne objawy w Samuraiu. Wymienilem skrzynie i reduktor. Efekt byl tylko finansowy. Przyczyna okazal sie zablokowany wieloklin tylnego walu.
najprosciej przeciez wydac kupe szmalu aby dokonac wymiany jakiego banalnego elementu za 5 groszy :)21

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt maja 25, 2007 12:55 pm

to jakis prowokator - na 100 %

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: napierdziela coś w 300tdi

Post autor: TRAWOLT » pt maja 25, 2007 1:53 pm

POLLACK pisze:...Jeszcze co może was przyblizy do wydania diagnozy to to że jak przejeżdżam przez leżącego policjanta to tylne koła jak podskakuja to troche sie blokuja bo jest maly pisk opon a przynajmniej tylnej lewej z mojej strony.

I ten zgrzyt kiedy ruszam do tyłu czy tez do przodu:/
a może łożyska się wysypały w tym kole, a też potrafią zgrzytać i to nieżle :D
LR Rendzi stajla :)

POLLACK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 22, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: POLLACK » pt maja 25, 2007 2:55 pm

nie łożyska w kołach są okej.

nie śmiejcie się bo mam poważny problem z tym autem. Nie jestem w tym wszystkim tak obcykany jak wielu tutaj. Pisałem co kolwiek abyście mogli mi pomóc.
W moim mieście nie ma żadnego serwisu specjalizującego się w terenówkach. Jestem skazany na zwykły warsztat zajmujący sie przeważnie osobówkami a też sam nie mam odpowiedniego zaplecza żeby samemu się za to wziąść...:/

Lr_Olek zamiast sie nabijać z kogoś kto jest zielony jak ta lala to byś coś powiedział odnośnie tej kontrolki o czym informuje itd.
dzieki za wszelkie info
psują sie ale mają to coś...
RR 2,5VM '91(było), Disco 300tDi '97(jest)

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » pt maja 25, 2007 2:59 pm

kolego gdybys napisal skad jestes moze jakos moznabybylo ci pomoc, podac jakas lokalizacje, poki co to wrozenie z fusow ;)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt maja 25, 2007 3:11 pm

POLLACK pisze:Lr_Olek zamiast sie nabijać z kogoś kto jest zielony jak ta lala to byś coś powiedział odnośnie tej kontrolki o czym informuje itd.
dzieki za wszelkie info
przeciez sam napisales ze swieci ci sie kontrolka od blokady centralnego mech roznicowego?
wiec nie udawaj greka :lol:

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt maja 25, 2007 5:50 pm

Kurde jaki prowakator, przecież kupił LR-a i był zadowolony
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt maja 25, 2007 6:01 pm

dla mnie to musi być prowokacja - w podpisie ma ze miał RR i nie wie do czego jest kontrolka.

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pt maja 25, 2007 6:12 pm

:o :o :o :o :o Jak sie żeś uchował że nie wiedziałeś jak się włącza i po co diff lock ???????? Na pewno krasnale w nocy załączyły i zapomniały wyłączyć. Daj tą mniejszą gałke biegów do siebie, Jak jeszcze masz blokadę to może pomoze
Ostatnio zmieniony pt maja 25, 2007 6:13 pm przez kondziu, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
paradox
 
 
Posty: 214
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: W kazdym razie wszedzie mam daleko

Post autor: paradox » pt maja 25, 2007 6:12 pm

lojesu... :o

landrover naprawde trafil pod strzechy...:)21
RR Vogue 300tdi...bylo
smetna cyseta...jest

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt maja 25, 2007 7:01 pm

No, są takie... zachowania. Dojście do wiedzy bywa bolesne.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
HERROS
 
 
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 21, 2005 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: HERROS » pt maja 25, 2007 7:04 pm

Ja stawiam na problem z wałem napędowym. Radzę tam sprawdzić.
DISCO 300 TDI

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt maja 25, 2007 7:25 pm

HERROS pisze:Ja stawiam na problem z wałem napędowym. Radzę tam sprawdzić.
ale jak jeżdzi z zapiętym difflockiem to mu nie powinny tylko tylne koła przyhamowywać tylko wszystkie razem - o ile difflock jeszcze jest
:)21

choć z własnego doświadcznia wiem, że kontrolka a ustawienie reduktora to nie zawsze chodzą w parze :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt maja 25, 2007 8:02 pm

Zwarcie ma na kablach to sie kotrolka swieci, przy wkladaniu skrzyni mogli zamienic kabelki od wstecznego i difflocka.

Najpierw wylacz reduktor na N i po kolei na postoju odpal silnik i po kolei wszystkie biegi i sluchaj. Jak nie bedzie wibracji rzegolenia, rzezenia i pierdzenia to skrzynia jest ok.

Po drugie jak cos rzezi w okolicach napedu i nie mozesz namierzyc co to zlewa sie olej ze skrzyni i reduktora i oglada na obecnosc opilkow.

Jak w skrzyni brak opilkow i podczas poprzedniego testu skrzynia chodzi cicho to tez wykluczamy ten element.

Po spuszczeniu oleju wez klucz nr 13 do reki i odkrec pokrywe reduktora, jedyne co moze rzezic lub trzec to kola zebate lub satelity w roznicowce. Jak kola beda ladne i nie bedzie opilkow to ten element wykluczamy.

Podnies tez po kolei kazde kolo pod most i nim pokrec bo ten watek jest prawdopodobny ze Ci sie lozysko zaciera na czopie i mielonke robi.

Jak pokrecisz kolami i bedzie ladnie bez oporow to zdejmij przedni wal i sprobuj sie przejechac, jak nie pomoze zdejmij tylny wal i przejedz sie (UWAGA! to auto ze stalym napedem na 4 kola wiec miedzy osiami ma normalny mechanizm roznicowy) przy jezdzie bez jednego z walow musisz zapiac difflocka.

Przy okazji zdjecia tylnego walu zrzuc beben od hamulca recznego, mogles miec zapyzialy mechanizm i moglo sie cos umielic i teraz rzezi.

Waly obejrzyj na okolicznosc prawidlowego ulozenia na wieloklinie wzgledem krzyzakow, musza byc na znaki.


I tlumaczenie ze nie masz mechanikow do terenowek to szkoda gadac.

Mechanik to czlowiek ktory mysli i zna rozne mechanizmy a nie nauczyli go na odruchach pawlowa jak ma wymieniac moduly i dokrecac srubki w jednym modelu. Stara gwardia mechesow wymiera :(
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt maja 25, 2007 8:06 pm

ty...a kto to jest ten...wał?


:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt maja 25, 2007 8:08 pm

czesław&jarząbek pisze:ty...a kto to jest ten...wał?


:)21
Wałami okreslamy politykow z pewnego ugrupowania :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » pt maja 25, 2007 9:04 pm

Jeśli kolego nie masz do kogo podjechać to podjeć do jakiegoś warsztatu sam. ciężarowych. Oni maja troszkę wiecej wiedzy na temat wałow, skrzyń i mostów niż większość przeciętnych mechaników od osobówek.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości