proszę o diagnozę

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

proszę o diagnozę

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 8:11 am

Kumpel etsował moją landrynę w piaseczku i chyba trochę przegiął ze skręcaniem kółek bo w lewym przodzie coś chrupocze - przegub czy coś innego????

czy może to mieć związek z kolejną przypuszczalną awarią, czy są to dwie osobne usterki

druga to przypuszczalne ukręcenie blokady dyfru w przednim moście, jakiś czas temu nieźle się wtopiłem i postanowiłe się pobawić blokadą no i qmple stwierdzili naocznie że obydwa tylne koła się ruszają a z przodu tylko lewe

dodam że wtedy wisiałem już na mostach a kółka mieliły w pięknym błotku o konsystencji masełka, więc o oporach nie mogło być mowy

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw maja 31, 2007 8:17 am

blokada dyfru w przednim moście :)24

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw maja 31, 2007 8:18 am

A jaką masz tą 'blokade dyfru w przednim moście' ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 8:25 am

TomaszRT pisze:A jaką masz tą 'blokade dyfru w przednim moście' ?
pojęcia nie mam seryjną raczej

sorki że moje pytania mogą być dla Was głupie ale ja dopiero zaczynam zabawę z offroadem

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 8:59 am

jpi pisze:
TomaszRT pisze:A jaką masz tą 'blokade dyfru w przednim moście' ?
pojęcia nie mam seryjną raczej

sorki że moje pytania mogą być dla Was głupie ale ja dopiero zaczynam zabawę z offroadem
coś Ty wyprawiał z tym samochodem - jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zepsuł blokadę dyfra przedniego mostu bo one są niezniszczalne :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 9:11 am

coś Ty wyprawiał z tym samochodem - jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zepsuł blokadę dyfra przedniego mostu bo one są niezniszczalne :)21[/quote]

qrcze no ja to nic ale objawy w tym błotku nakierowały mnie na taką diagnozę, poprzedni właściciel twierdził, że wszystko ok także nie wiem czy to ja rozpierdzieliłem czy już było

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » czw maja 31, 2007 9:13 am

Rzeczywiście jak na zaczynającego zabawę z offroadem niezłe masz problemy. Może trzeba spokojnie sprawdzać co potrafi seryjne auto i nie dawać kierownika kolegom
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
olaf
Posty: 529
Rejestracja: czw gru 16, 2004 1:34 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: olaf » czw maja 31, 2007 9:14 am

kolego jeśli masz seryjne mosty to blokad ku twojemu zmarwieniu w nich nie ma. A jeśli wkleiłeś i kręcis ię tylko jedno koło na przodzie to jest to prawidłowy i zdrowy objaw
co do trzeszczenia w kole przy skręcie to na 99% przegób najpierw zaczoł bym od sprawdzenia poziomu oleju w zwrotnicy

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 9:18 am

olaf pisze:kolego jeśli masz seryjne mosty to blokad ku twojemu zmarwieniu w nich nie ma. A jeśli wkleiłeś i kręcis ię tylko jedno koło na przodzie to jest to prawidłowy i zdrowy objaw
co do trzeszczenia w kole przy skręcie to na 99% przegób najpierw zaczoł bym od sprawdzenia poziomu oleju w zwrotnicy
qrczę to co ja mam na wyposażeniu????? :roll:
to czego to jest blokada - centralnego? a co to daje (nie opieprzajcie mnie proszę, jak za rok też będę zadawał takie pytanie to możecie mnie zjechać :wink: )

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » czw maja 31, 2007 9:23 am

olaf pisze:kolego jeśli masz seryjne mosty to blokad ku twojemu zmarwieniu w nich nie ma. A jeśli wkleiłeś i kręcis ię tylko jedno koło na przodzie to jest to prawidłowy i zdrowy objaw
co do trzeszczenia w kole przy skręcie to na 99% przegób najpierw zaczoł bym od sprawdzenia poziomu oleju w zwrotnicy
Dokładnie, po uzupełnieniu oleju w zwrotnicy zwykle objaw stukania przy skręcie znika.
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
olaf
Posty: 529
Rejestracja: czw gru 16, 2004 1:34 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: olaf » czw maja 31, 2007 9:23 am

fabrycznie masz blokadę centralnego mechanizmu różnicowego ( wajcha w prawo) daje to tyle że rozkłada moment dokładnie po 50% na oś

włumacząć dosadnie 1 koło tył i 1 poło przód kręci się zawsze

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw maja 31, 2007 11:27 am

olaf pisze:...( wajcha w prawo)...
wajcha w lewo
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » czw maja 31, 2007 12:26 pm

Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.

50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 12:29 pm

alfik pisze:Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.

50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.
no toś dał @jpi zagadkę :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » czw maja 31, 2007 1:07 pm

TRAWOLT pisze: no toś dał @jpi zagadkę :)21
To jeszcze raz - samochód popycha siła powstająca na styku opony z podłożem - siła ta jest ograniczona maksymalną przyczepnością (współczynnik tarcia razy nacisk) oraz siłą wynikająca z momentu silnika i przełożeń.

Jak dyfer nie zablokowany - siła napędowa rozłożona jest po równo, jak jedno się ślizga to i z drugim g.wno :)


A jak mym jasnym językiem opiszę sytuację ze LSD, torsenem lub haldexem to dopiero będzie jatka :D
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » czw maja 31, 2007 1:16 pm

poprosze info na temat torsenów ;)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 1:18 pm

a ja info o LSD :)21

kto chętny na haldexa?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw maja 31, 2007 1:34 pm

ale gmatwacie. generalnie w disko masz stały naped na 4 koła czyli jedno koło z czterech np podnosisz do góry lub stawiasz na lodzie i auto ci nie jedzie. cały "naped" idzie na koło które ma najmniejszy opór. w opcji diff lock blokujesz centralny/środkowy mechanizm róznicowy i wtedy naped ze skrzyni rozdzielczej idzie na przód i tył 50/50 i w tej opcji zeby auto bylo unieruchomione musiał byś unieść jedno koło z przodu i jedno z tyłu (tzw wykrzyż). prościej nie potrafie.

Awatar użytkownika
olaf
Posty: 529
Rejestracja: czw gru 16, 2004 1:34 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: olaf » czw maja 31, 2007 1:38 pm

Discotheque pisze:
olaf pisze:...( wajcha w prawo)...
wajcha w lewo
No tak pomieszało mnie sie :)21

Awatar użytkownika
olaf
Posty: 529
Rejestracja: czw gru 16, 2004 1:34 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: olaf » czw maja 31, 2007 1:41 pm

alfik pisze:Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.

50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.
no nie wiem o czym ty piszesz ...ale napewno nie nie o LR z włączona blokadą (seryjną-centralną)

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » czw maja 31, 2007 1:51 pm

Mnie się wydawało że blokada daje stały rozdział momentu 50 na 50 a bez blokady moment idzie na nie ociążone koło
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw maja 31, 2007 1:58 pm

kondziu pisze:Mnie się wydawało że blokada daje stały rozdział momentu 50 na 50 a bez blokady moment idzie na nie ociążone koło
dokładnie tak jest, - naped idzie 50 na przedni most i 50 na tylni i w mostach masz kolejne mechanizmy różnicowe które naped przekazują na koło prawe lub lewe z zależności od przyczepności

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » czw maja 31, 2007 2:01 pm

a z toresnami na wykrzyzu sie kreca all ;)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw maja 31, 2007 2:14 pm

kondziu pisze:Mnie się wydawało że blokada daje stały rozdział momentu 50 na 50 a bez blokady moment idzie na nie ociążone koło
Cały myk polega na tym że stały rozdział momentu obrotowego w proporcjach 50/50 daje otwarty mechanizm różnicowy bez blokady. Z tym że wartość momentu trafiającego na oś/koło o większej przyczepności jest nie większa niż moment który jest w stanie przenieść oś/koło o mniejszej w danym momencie przyczepności.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw maja 31, 2007 2:26 pm

alfik pisze:Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.

50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.








aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości