proszę o diagnozę
Moderator: Jerry
proszę o diagnozę
Kumpel etsował moją landrynę w piaseczku i chyba trochę przegiął ze skręcaniem kółek bo w lewym przodzie coś chrupocze - przegub czy coś innego????
czy może to mieć związek z kolejną przypuszczalną awarią, czy są to dwie osobne usterki
druga to przypuszczalne ukręcenie blokady dyfru w przednim moście, jakiś czas temu nieźle się wtopiłem i postanowiłe się pobawić blokadą no i qmple stwierdzili naocznie że obydwa tylne koła się ruszają a z przodu tylko lewe
dodam że wtedy wisiałem już na mostach a kółka mieliły w pięknym błotku o konsystencji masełka, więc o oporach nie mogło być mowy
czy może to mieć związek z kolejną przypuszczalną awarią, czy są to dwie osobne usterki
druga to przypuszczalne ukręcenie blokady dyfru w przednim moście, jakiś czas temu nieźle się wtopiłem i postanowiłe się pobawić blokadą no i qmple stwierdzili naocznie że obydwa tylne koła się ruszają a z przodu tylko lewe
dodam że wtedy wisiałem już na mostach a kółka mieliły w pięknym błotku o konsystencji masełka, więc o oporach nie mogło być mowy
coś Ty wyprawiał z tym samochodem - jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zepsuł blokadę dyfra przedniego mostu bo one są niezniszczalnejpi pisze:pojęcia nie mam seryjną raczejTomaszRT pisze:A jaką masz tą 'blokade dyfru w przednim moście' ?
sorki że moje pytania mogą być dla Was głupie ale ja dopiero zaczynam zabawę z offroadem

LR Rendzi stajla 

coś Ty wyprawiał z tym samochodem - jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zepsuł blokadę dyfra przedniego mostu bo one są niezniszczalne
[/quote]
qrcze no ja to nic ale objawy w tym błotku nakierowały mnie na taką diagnozę, poprzedni właściciel twierdził, że wszystko ok także nie wiem czy to ja rozpierdzieliłem czy już było

qrcze no ja to nic ale objawy w tym błotku nakierowały mnie na taką diagnozę, poprzedni właściciel twierdził, że wszystko ok także nie wiem czy to ja rozpierdzieliłem czy już było
qrczę to co ja mam na wyposażeniu?????olaf pisze:kolego jeśli masz seryjne mosty to blokad ku twojemu zmarwieniu w nich nie ma. A jeśli wkleiłeś i kręcis ię tylko jedno koło na przodzie to jest to prawidłowy i zdrowy objaw
co do trzeszczenia w kole przy skręcie to na 99% przegób najpierw zaczoł bym od sprawdzenia poziomu oleju w zwrotnicy

to czego to jest blokada - centralnego? a co to daje (nie opieprzajcie mnie proszę, jak za rok też będę zadawał takie pytanie to możecie mnie zjechać

Dokładnie, po uzupełnieniu oleju w zwrotnicy zwykle objaw stukania przy skręcie znika.olaf pisze:kolego jeśli masz seryjne mosty to blokad ku twojemu zmarwieniu w nich nie ma. A jeśli wkleiłeś i kręcis ię tylko jedno koło na przodzie to jest to prawidłowy i zdrowy objaw
co do trzeszczenia w kole przy skręcie to na 99% przegób najpierw zaczoł bym od sprawdzenia poziomu oleju w zwrotnicy
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.
50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.
50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
no toś dał @jpi zagadkęalfik pisze:Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.
50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.

LR Rendzi stajla 

To jeszcze raz - samochód popycha siła powstająca na styku opony z podłożem - siła ta jest ograniczona maksymalną przyczepnością (współczynnik tarcia razy nacisk) oraz siłą wynikająca z momentu silnika i przełożeń.TRAWOLT pisze: no toś dał @jpi zagadkę
Jak dyfer nie zablokowany - siła napędowa rozłożona jest po równo, jak jedno się ślizga to i z drugim g.wno

A jak mym jasnym językiem opiszę sytuację ze LSD, torsenem lub haldexem to dopiero będzie jatka

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
ale gmatwacie. generalnie w disko masz stały naped na 4 koła czyli jedno koło z czterech np podnosisz do góry lub stawiasz na lodzie i auto ci nie jedzie. cały "naped" idzie na koło które ma najmniejszy opór. w opcji diff lock blokujesz centralny/środkowy mechanizm róznicowy i wtedy naped ze skrzyni rozdzielczej idzie na przód i tył 50/50 i w tej opcji zeby auto bylo unieruchomione musiał byś unieść jedno koło z przodu i jedno z tyłu (tzw wykrzyż). prościej nie potrafie.
no nie wiem o czym ty piszesz ...ale napewno nie nie o LR z włączona blokadą (seryjną-centralną)alfik pisze:Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.
50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.
dokładnie tak jest, - naped idzie 50 na przedni most i 50 na tylni i w mostach masz kolejne mechanizmy różnicowe które naped przekazują na koło prawe lub lewe z zależności od przyczepnościkondziu pisze:Mnie się wydawało że blokada daje stały rozdział momentu 50 na 50 a bez blokady moment idzie na nie ociążone koło
Cały myk polega na tym że stały rozdział momentu obrotowego w proporcjach 50/50 daje otwarty mechanizm różnicowy bez blokady. Z tym że wartość momentu trafiającego na oś/koło o większej przyczepności jest nie większa niż moment który jest w stanie przenieść oś/koło o mniejszej w danym momencie przyczepności.kondziu pisze:Mnie się wydawało że blokada daje stały rozdział momentu 50 na 50 a bez blokady moment idzie na nie ociążone koło
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
alfik pisze:Blokada rozkłada moment po 50% tylko w warunkach jazdy bez poślizgu, cała zaleta blokady w tym, że jak przód na asfalcie a tył na lodzie, to praktycznie cały moment przekazywany jest na przód - bo nie wystarczy akcja - siła popychająca wóz do przodu pochodzi od reakcji podłoża.
50/50% jest bez blokady, dlatego przy różnicy w przyczepnościach ograniczeniem jest ta mniejsza przyczepność i auto stoi, mimo, że są koła, które mogły by je popchnąć (w rzeczywistości to 50% +- tarcie w otwartym dyfrze). To właśnie blokada pozwala przenieść 100% momentu na jedną oś - zapewnia ona, że sumy prędkości obrotowej kół na każdej osi są równe sobie.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości