Strona 1 z 2
Gorący tunel w defenderze
: sob cze 16, 2007 3:39 pm
autor: tomekdz
Witam,
W upały w defie (110 TD5 '99) bardzo grzeje mi się tunel. Od niego nagrzewają sie inne elementy, najbardziej blachy pod siedzeniami i generalnie wszystko co jest w pobliżu. Gorąco az bucha spod siedzen i w gorące dni jest to prawie nie do wytrzymania. Gdy temperatura powietrza jest niższa, np od 15 stopni w dół problem znika. Czy ktoś może coś poradzić?
: sob cze 16, 2007 5:26 pm
autor: czesław&jarząbek
1.wlej olej do skrzyni i reduktora
2.przywyknij

Re: Gorący tunel w defenderze
: sob cze 16, 2007 7:03 pm
autor: LR_Olek
tomekdz pisze:Witam,
W upały w defie (110 TD5 '99) bardzo grzeje mi się tunel. Od niego nagrzewają sie inne elementy, najbardziej blachy pod siedzeniami i generalnie wszystko co jest w pobliżu. Gorąco az bucha spod siedzen i w gorące dni jest to prawie nie do wytrzymania. Gdy temperatura powietrza jest niższa, np od 15 stopni w dół problem znika. Czy ktoś może coś poradzić?
auto jest popsute, odkupie je od ciebie ze 10 tysiecy zlotych.
nie ma sensu abys tak cierpial

Re: Gorący tunel w defenderze
: sob cze 16, 2007 7:20 pm
autor: Antek
tomekdz pisze:...W upały w defie (110 TD5 '99) bardzo grzeje mi się tunel....
- standard
tomekdz pisze:...Czy ktoś może coś poradzić?
- dać dodatkowe wykładziny, maty, dywaniki

: sob cze 16, 2007 8:39 pm
autor: Tapeworm
W Serii też się grzeje, ale od silnika bardziej. Różnica temperatur między okolicą pedałów i tunelu, a zewnętrza jakieś 10 stopni...jak jest gorąco to w klapkach jeżdżę

: ndz cze 17, 2007 8:29 pm
autor: cichy_SIII_109_SW
Moja Seria jeździła po Afryce pocziwi Niemcy zamontowali dodatkowy wiatraczek z nawiewem na nogi i jest cool.

I dodatkowo 9 łopatkowe śmigło za chłodnicą co w zimie daje szron na bloku silnika

.
Jeśli się grzeje, to faktcznie możliwe, że jest to kwestia płynów ustrojowych lub łożysk (ale nagrzewaniu towarzyszyły by jęki cierpiących mechanizmów).
: pn cze 18, 2007 9:50 am
autor: Broncosaurus
u mnie sie grzeje niemiłosiernie
ale uchylenie drzwi kierowcy (sa zamknięte ale nie domknięte) sprawia ze zasysa powietrze pod nogi i jest lepiej
przy wymianie grodzi chce dodatkowo jeszcze jakos zaizolowac silnik i skrzynie - moze to cos pomoże
: pn cze 18, 2007 8:16 pm
autor: Tapeworm
mata termoizolacyjna

no co wy twardym trzeba być...i jajka gotować

: pn cze 18, 2007 8:40 pm
autor: carlos 110
Ja wyłożyłem matami gumowo-piankowymi i teraz tunel nie parzy , jest lekko ciepły

: pn cze 18, 2007 8:41 pm
autor: Tapeworm
pozbywacie się najlepszej antykoncepcji dla mężczyzn...termicznej znaczy się

: wt cze 19, 2007 9:15 am
autor: Tatuś
Kiedyś jeżdżąc Defekterem po Turcji (nie miałem żadnych mat i innego badziewia) to mi się podeszwy w butach topiły

Ale fura dłubnięta była i temp.spalin dość niestandartowa.
: wt cze 19, 2007 11:57 am
autor: Elwood
A klasyczne wytłumienie do grodzi z powłoką aluminium nie ma szansy robić?
: wt cze 19, 2007 1:34 pm
autor: LR_Olek
a po co poprawiac fabryke?
jak ktosiowi nie pasi niech se kupi toyote yaris...

: wt cze 19, 2007 3:56 pm
autor: Elwood
Akurat tradycyjnie zły przykład wskazałeś

Co chcesz w Yarisie poprawiać?... rozumiem, długie milczenie.
Kolega ma problem i szuka rozwiązania.
Wiesz, monici też upalaja maszyny do określonego wieku a potem szukają "dachu nad głową". Rozumiem, ze robisz obecnie za spirytus movens kasztaniarzy ale brak Ci delikatesu Tapeworna.

: wt cze 19, 2007 4:43 pm
autor: Tapeworm
Elwood pisze: ale brak Ci delikatesu Tapeworna.

A to żeś Olkowi doj.bał

pewnie teraz poleciał na naradę wojenną z chomikami
BTW odnośnie gorącego tunelu... to spójrzcie którędy wydech idzie i macie odpowiedź na pytanie

: wt cze 19, 2007 5:08 pm
autor: Elwood
Tapeworm pisze:Elwood pisze: ale brak Ci delikatesu Tapeworna.

A to żeś Olkowi doj.bał

pewnie teraz poleciał na naradę wojenną z chomikami
BTW odnośnie gorącego tunelu... to spójrzcie którędy wydech idzie i macie odpowiedź na pytanie

Zwierza trza chować, bo to "ostatni, który zrozumie", co mam napisać? Że trzeba być debilem aby parzyć stopy, czy mieć swoją wariacką pasję by znosić niewygody z godnością i własnym światopoglądem, nawet zapożyczonym...
Jestem za tym drugim, usprawiedliwam pierwsze. Mam też zrozumienie dla poprawiania ewidentnych wad ku chwale marki ale nie jej konstruktorom.
Ogromny zaś szacunek mam dla tych, którzy potrafią takim "złomem" objechać na przekór kawał świata ciesząc się po prostu życiem.
: wt cze 19, 2007 7:49 pm
autor: Tapeworm
Ja nie poprawiam, ale jest ku temu racjonalna przyczyna
lubię szybki dostęp do podzespołów, lubię ergonomię, kontakt z naturą i żelastwem

Dlatego wywaliłem 3/4 patentów poprzedniego właściciela, który starał się uczłowieczyć ten samochód

np. klapki chroniące przed słońcem...większość normalnych samochodów je posiada... w Serii są zbędne, dlaczego?
bo przy 180 wzrostu jak je opuszczę to nic nie widzę co jest na drodze

A żeby słońce nie raziło wystarczy po prostu prosto usiąść

to jest geniusz
starych LRów
A to tylko jeden przykład

: wt cze 19, 2007 8:02 pm
autor: Elwood
Se dorabiaj ideałlogie, dorabiaj. Łatwiej kłody brać bokiem rzucane przez gawiedź.

: wt cze 19, 2007 8:04 pm
autor: tomekdz
Ciesze sie ze nie jest to nic nadzwyczajnego.
Upały troche zelżaly i od razu jest dużo lepiej.
Zaczynam od demontażu resztek badziewnej plastikowej osłony która ogranicza przepływ powietrza od dołu, jak nie pomoże to w następnej kolejności pójdzie mata. A jak to nic nie da to pomogą już tylko uchylone drzwi

: wt cze 19, 2007 8:43 pm
autor: Ptak
I tak Seria jest the best i koniec

: wt cze 19, 2007 9:08 pm
autor: Tapeworm
Elwood pisze:Se dorabiaj ideologie, dorabiaj. Łatwiej kłody brać bokiem rzucane przez gawiedź.

ideologia to nie wszystko
trzeba walczyć by w wierze wytrwać

: wt cze 19, 2007 10:25 pm
autor: Ptak
Ale LR jakaż to szkoła życia i przetrwania

: śr cze 20, 2007 6:41 am
autor: Elwood
hawgh

: śr cze 20, 2007 8:36 am
autor: cichy_SIII_109_SW
Zaraz, zaraz, tak sobie to czytam, i nagle zdałem sobie sprawę z jednej sprawy, generalnie w Serii wieje jak się jedzie, wszystko schłodzić można otwierając "Air Kondyszyn" pod szybą i uchylić okna, otworzyć nawiewy w dachu, (lub zdjąć plandekę). Podejrzewam, że w Defach jest podobnie

Jeśli tunel grzeje w upały, to pocieszałbym się, że w zimie to ciepło i tak jest niewystarczające

: śr cze 20, 2007 8:53 am
autor: Tapeworm
w zimie jak mi padła nagrzewnica to myślałem, że zamarznę w trasie...milo to powspominać w słoneczny dzień
