problem ze skrzynia

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

problem ze skrzynia

Post autor: Mih » czw cze 28, 2007 11:08 pm

Witam

Mam taki maly problem ze skrzynia w moim disco 91, skrzynia LT77 (wsteczny do przodu) na wstecznym sie jakos blokuje auto, i nawet jak mam na luzie i puszcze sprzeglo to auto chce jechac, tak jakby cos ciagnelo(chce jechac do przodu), czy mial ktos cos podobnego?? z gory wielkie dzieki.

:)21 :)21
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw cze 28, 2007 11:20 pm

weszły ci dwa biegi na raz...a raczej wsteczny wyjść nie chce :)21
zrzut skrzyni...na 100% wogóle nawet jej nie rozbieraj, tylko kup używkę w niezłym stanie...miałem to w Serii... miałem to źle powiedziane, do dziś czkawką się odbija :roll:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw cze 28, 2007 11:39 pm

Piszesz ze skrzynia blokuje sie na wstecznym i ciagnie nawet jak jest dzwignia w pozycji luz.

Pierwsza rada koniecznie sprawdz olej, na obecnosc opilkow i wymien go na nowy ATF. Sprawdz koniecznie filtr oleju w skrzyni, jak beda opilki to masz pecha i rozbiorka.

Jak na wcisnietym sprzegle na biegu auto chce jechac to moze Ci sie przycierac tulejka na walku sprzeglowym w kole zamachowym.

Ale najpierw dokladnie opisz objawy,
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pt cze 29, 2007 12:00 am

wlasnie zanim cie tejpłorm namówi na skrzynie to lepiej zmien olej i wtedy poruszja biegami....
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pt cze 29, 2007 8:08 am

oto chodzi ze rozebralem juz skrzynie, wczesniej byl zly olej, za gesty, blokowalo sie na jednym synchronizatoze, wymienilem pompe oleju, i niby wszystko oki, ale jak zalozylem to znow to samo, juz k...a sam nie wiem co...
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt cze 29, 2007 8:17 am

Wez dokladniej opisz problem bo w pierwszym poscie maslo maslane.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pt cze 29, 2007 8:42 am

auto zakupilem z uszkodzona skrzynia biegow, biegi troche slabo wchodzily i jak wlaczylem wsteczny to jakos sie auto blokowalo, tak jakby go cos trzymalo na poczatku myslalem ze moze blokada cos swiruje(nie mialem kontrolki) ale po reczym rozlaczeniu(pod autem) dalej to samo.
Wiec wywalilem skrzynie (olej jakis gesty na pewno nie atf) wszystko raczej w normie jedynie blokowal sie walek z synchronizatorem ale niby wszystko w normie (pomyslalem gesty olej i cos podtarlo)przeczyscilem zalozylem nowe trybiki do pompy zaczela lepiej dawac, i szczesliwy zalozylem ta "lekka" skrzynie do auta.

Ale nie ma zadnej poprawy, jak mam wylaczone biegi (na luzie) puszcze sprzeglo do auto lekko rusza, tak jakby cos trzymalo w skrzyni, a jak wlacze wsteczny to bez gazu nie ruszy cos bloczy i ciezko wlancza wsteczny.
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt cze 29, 2007 9:51 am

Zdejmowales wszystkie zebatki z walka glownego? Pod nimi masz koszyczki i jezeli ktos wlal gesty olej to prawdopodobnie doszlo do ich pekniecia i to powoduje "ciagniecie" i blokowanie wstecznego.


Nie rozbieraliscie calej kompletnie skrzyni? Nie weryfikowaliscie jej?

Jak tak to jestescie łosie :)21 i zemsci sie to bo zaliczysz pare zrzutow skrzyni :)21, potem jeszcze raz bedziesz zrzucalm zeby ja uszczelnic po zlozeniu :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pt cze 29, 2007 10:08 am

rozebralem cala skrzynie w drobny mak, i wszystko zostalo sprawdzone, nie zauwazylem pekniec, i zapewniam cie nie jest to pierwsza skrzynia jaka robilem.
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt cze 29, 2007 10:12 am

Mih pisze:rozebralem cala skrzynie w drobny mak, i wszystko zostalo sprawdzone, nie zauwazylem pekniec, i zapewniam cie nie jest to pierwsza skrzynia jaka robilem.
No coz, niepodwazalnym faktem jest ze i tak ja musisz zrzucic dla kontroli albo olac i jezdzic az samo sie naprawi lub pierdyknie mocniej.

Ja juz przeszedlem moja droge krzyzowa przez dwie skrzynie LT77 i teraz preferuje ta ostatnia metode, nie tykac dopoki jezdzi bo i tak koszt koncowy bedzie taki sam czyli... zajebisty :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 10:17 am

:-? jak rozebrałeś i złożyłeś, a nadal nic to kicha powinna choć chwile pochodzić :roll: na LT77 się nie znam, ale trzeba posprawdzać jak wszystko wzajemnie na sucho chodzi zanim się wsadzi...a coś wymienialiście w niej..choćby hamulce synchronizatorów ?? :-?
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt cze 29, 2007 10:44 am

Discotheque pisze:nie tykac dopoki jezdzi
ile lat temu ci to mówiłem?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pt cze 29, 2007 10:50 am

Discotheque pisze:
Mih pisze:rozebralem cala skrzynie w drobny mak, i wszystko zostalo sprawdzone, nie zauwazylem pekniec, i zapewniam cie nie jest to pierwsza skrzynia jaka robilem.
No coz, niepodwazalnym faktem jest ze i tak ja musisz zrzucic dla kontroli albo olac i jezdzic az samo sie naprawi lub pierdyknie mocniej.

Ja juz przeszedlem moja droge krzyzowa przez dwie skrzynie LT77 i teraz preferuje ta ostatnia metode, nie tykac dopoki jezdzi bo i tak koszt koncowy bedzie taki sam czyli... zajebisty :)21
jesli tylko bedzie wchodzil wsteczny to na pewno jej nie bede wywalal, wybuchnie to wybuchnie...
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 10:53 am

czesław&jarząbek pisze:
Discotheque pisze:nie tykac dopoki jezdzi
ile lat temu ci to mówiłem?

:)21
i cholera racje masz 8) moja jeździła do końca sam zresztą widziałeś :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt cze 29, 2007 2:41 pm

czesław&jarząbek pisze:
Discotheque pisze:nie tykac dopoki jezdzi
ile lat temu ci to mówiłem?

:)21
WNR :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » pt cze 29, 2007 9:59 pm

spróbuj dodać do oleju dwusiarczek molibdenu z liqui moly - napewno nie zaszkodzi , moja skrzynia na tym kręci i sobie chwali :lol:
http://www.liquimoly.pl/index2.htm

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt cze 29, 2007 10:32 pm

Jak najbardziej zgadzam sie z przedmówcą (przedpisaczem) :D :D
Olej zalecany do skrzyni to Texaco MTF-94 i dwusiarczek. Robi dobrze skrzyni i nie tylko ..... :D
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » pt cze 29, 2007 11:08 pm

ja mam molibden z atf-em , texaco w zimie przy dużych mrozach za bardzo gęstnieje , takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » sob cze 30, 2007 8:25 am

no dobra...
http://www.liquimoly.pl/index2.htm
-> produkty -> dodatki -> do olejow

i teraz ktory?

do silnika
OIL ADDITIV MIT MoS2 (DODATEK DO OLEJU Z MoS2)

do przekladni
GETRIEBEÖL ADDITIV
(DODATEK DO OLEJÓW PRZEKŁADNIOWYCH)

?

jakie sa mniej-wiecej ceny za te cuda?
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » sob cze 30, 2007 9:05 am

Ja używałem następujących:
1. Oil additive - na tym stale jeżdżę od kilku lat dodaję zawsze do oleju
2. Öl-schlamm-spulung - od czasu do czasu czyszczę nim układ smarowania
nie zauważyłem rozpuszczania uszczelnień ani zwiększających się wycieków.
3. Diesel spulung - użyłem raz po kupnie Disco ( 300 ) i oczuło się różnicę.
4.Getribeoil-additiv - ten mam we wszystkich przekładniach.

Te preparaty przetestowałem w Disco, Serii, i vw polo 1.4D. Technologia dwusiarczku molibdenu jest stara i ma swoje korzenie w układach smarowania stosowanych głównie w maszynach roboczych ciężkich. Co jest ważne dwusiarczek można wypłukać z nie tworzy on warstw przyczepionych na stałe do powierzchni.
Preparaty te nie są tanie ale naprawdę skuteczne !!
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » sob cze 30, 2007 12:08 pm

ja wlasnie nabylem dodatek do skrzyni i bede wlewal, zobaczymy czy pomoze na synchronizator 2-ki...
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob cze 30, 2007 12:13 pm

wyciąg z węża
:)21


dodatki poprawiają pracę, przedłużają agonię, wyciszają, zmienjszają temperaturę, poprawiają komfort użytkowania
ale...
nie naprawią zdechłego żelaza

wycią z węża
:)21
#noichuj

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » sob cze 30, 2007 12:22 pm

splunięcie Czesława jest lepsze od wszystkich dodatków i tych z liqui moly :)21

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » sob cze 30, 2007 8:25 pm

taa,

misiu masz racje - dupa, nie pomoglo - przynajmniej po 5 km, moze sie poprawi pozniej.

a w nowej nic sie nie poprawilo, w sumie warunki ma lepsze niz w dziupli ale nie chce dalej wspolpracowac... :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz lip 01, 2007 1:07 pm

czesław&jarząbek pisze:wyciąg z węża



dodatki poprawiają pracę, przedłużają agonię, wyciszają, zmienjszają temperaturę, poprawiają komfort użytkowania
ale...
nie naprawią zdechłego żelaza

wycią z węża
W punkcie że nie naprawia zdechłego żelastwa sie zgadzam, ale pozycja dwusiarczku molibdenu jest juz ugruntowana i trudno sobie wyobrazic nie używanie smarów w oparci o dwusiarczek (stałych i półstałych). Uszlachetniacze na bazie dwusiarczku są powszechnie stosowane w czołgach, śmigłowcach i maszynach ciężkich. I nie są to wymysły jednosezonowe wylansowane przez księgowych z działu marketingu. Są poważne opracowania na temat analizy zużycie elementów (były Ośrodek Badawczo Rozwojowy przy Hucie Stalowa Wola gdzie powstało zaplecze do badań w tym kierunku).
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość