Strona 1 z 1
Seria - jak zdjąć tylną podłogę?
: pn sie 06, 2007 3:00 pm
autor: charon
Witam!
Wydaje mi się, że dotyczy to wszystkich wersji Serii. Ja akurat mam wersje 109 Station Wagon (5 drzwi)
i mam problem ze zdjeciem tylnej podłogi (nad tylnym mostem).
Czy ktos wie jak zdjac sama podłogę znajdującą się pomiedzy tylnymi nadkolami
bez rozmontowywania calego tylu samochodu? Nie potrafie wyjąc tej podlogi bez rozmontowania
nadkoli, a nadkola sa przynitowane do tylnych bocznych blotnikow :( Wychodzi na to,
ze trzeba zdemontowac caly tyl, aby zdjac srodkowa pokrywe.
Z gory dzieki za pomoc i wskazowki.
Pozdrawiam,
Michał
-------
LR SIIa 109 Safari
: pn sie 06, 2007 3:03 pm
autor: TRAWOLT
zaraz Ci Tasiemiec napisze elaborat jak się serie remontuje

: pn sie 06, 2007 3:10 pm
autor: Tapeworm

A po co ty chcesz ten tył podnosić?... bo to naprawdę ciężko będzie rozmontować... ja mam pakę, dokładnie nie wiem jak to w SW się robi

: pn sie 06, 2007 3:19 pm
autor: TRAWOLT
Tapeworm pisze:
A po co ty chcesz ten tył podnosić?... bo to naprawdę ciężko będzie rozmontować... ja mam pakę, dokładnie nie wiem jak to w SW się robi

rozczarowałeś mnie

: pn sie 06, 2007 3:43 pm
autor: charon
Tapeworm pisze::o A po co ty chcesz ten tył podnosić?... bo to naprawdę ciężko będzie rozmontować... ja mam pakę, dokładnie nie wiem jak to w SW się robi :-?
1. Chce sie dostac do tylnej czesci ramy, wyciagnac wiazke elektryczna z
ramy (ona jest prowadzona w ramie) i rozprowadzic przewody po tylnej czesci samochodu.
W SW w tylnej czesci jest bak i zeby sie do wszystkiego dostac, trzeba zdjac tylna podloge.
Przynajmniej tak to wyglada z moich ogledzin.
Nowa instalacja elektryczna bedzie mnie kosztowac majatek i jak robie,
chce wszystko zrobic dobrze.
2. Jestem pewien, ze czy paka, czy SW, konstrukcja jest identyczna. Jesli
wiesz, jak w pace wymontowac tylna podloge, podziel sie informacja.
Dzieki,
Michal
: pn sie 06, 2007 3:52 pm
autor: TRAWOLT
charon pisze:W SW w tylnej czesci jest bak i zeby sie do wszystkiego dostac, trzeba zdjac tylna podloge.
Przynajmniej tak to wyglada z moich ogledzin.
a nie prościej bak zrzucić
ja tam na męskich samochodach

się nie wyznaję, ale w disco to tylko kilka śrub żeby bak zrzucić.
: pn sie 06, 2007 4:25 pm
autor: Tapeworm
dokładnie bak do zrzutu na początek, w podłodze powinieneś mieć nad bakiem dwie rewizje

jak się okaże, że budę będziesz musiał rozkładać to lepiej olać starą instalacje i puścić nową wzdłuż ramy(tylko zabezpiecz porządnie)

: pn sie 06, 2007 11:24 pm
autor: Ptak
A ja dzisiaj (w zasadzie wczoraj) demontowałem budę i podłoga stanowiła integralną całość reszty budy, i teraz mam zagwozdkę czy to aby nie wymył pana z Włocławka.
: wt sie 07, 2007 7:32 am
autor: czesław&jarząbek
noo...tasiemiec...taka szansa błysnąć wiedzą a ty nic...

: wt sie 07, 2007 7:34 am
autor: czesław&jarząbek
TRAWOLT pisze:Tapeworm pisze:nie wiem jak to się robi
rozczarowałeś mnie

dziwię się twojemu rozczarowaniu
ale jak mawiają starzy kadrowcy...gdy się od człowieka zbyt wiele oczekuje to można mu krzywdę zrobić

Re: Seria - jak zdjąć tylną podłogę?
: wt sie 07, 2007 8:21 am
autor: bratek
charon pisze:Witam!
Wydaje mi się, że dotyczy to wszystkich wersji Serii. Ja akurat mam wersje 109 Station Wagon (5 drzwi)
i mam problem ze zdjeciem tylnej podłogi (nad tylnym mostem).
Czy ktos wie jak zdjac sama podłogę znajdującą się pomiedzy tylnymi nadkolami
bez rozmontowywania calego tylu samochodu? Nie potrafie wyjąc tej podlogi bez rozmontowania
nadkoli, a nadkola sa przynitowane do tylnych bocznych blotnikow

Wychodzi na to,
ze trzeba zdemontowac caly tyl, aby zdjac srodkowa pokrywe.
Z gory dzieki za pomoc i wskazowki.
Pozdrawiam,
Michał
-------
LR SIIa 109 Safari
nie spodoba Ci się...
flexem
tylko później jest problem z montażem
: wt sie 07, 2007 9:14 am
autor: cichy_SIII_109_SW
Odetnij kable z jednej i z drugiej strony i po ramie pociagnij nowa wiązkę, pamietając który kabel był do czego (kolory). Stare kable wyciągniesz przy kapitalnym remoncie auta za kilka kilkanaście lat.
: wt sie 07, 2007 9:25 am
autor: TRAWOLT
cichy_SIII_109_SW pisze:Odetnij kable z jednej i z drugiej strony i po ramie pociagnij nowa wiązkę, pamietając który kabel był do czego (kolory). Stare kable wyciągniesz przy kapitalnym remoncie auta za kilka kilkanaście lat.
to może jeszcze inaczej - ale nie wiem czy się da akurat w serii ale
a więc:
- odczepiasz z obu stron stare kable
- do jednego z końców starych kabli dobrze zaczepiasz nowe
- ciągnąc za drugi koniec starych kabli wyciągasz je jednocześnie wciągając nowe w ich miejsce
ps. łączenie kabli dobrze skręcić i zgnieść kombinerkami żeby nie haczyło, kable posmarować szamponem czy czymś analogicznym na poślizg

: wt sie 07, 2007 9:40 am
autor: cichy_SIII_109_SW
O tak można, może nawet łatwiej...

: wt sie 07, 2007 9:46 am
autor: TRAWOLT
cichy_SIII_109_SW pisze:O tak można, może nawet łatwiej...

może, nie wiem jak tam kable lecą tzn ostre łuki, przejścia prze blachę itp.
no i najlepiej robić taką operację we dwie osoby jedna powolutku ciągnie a druga popycha kable

: wt sie 07, 2007 9:57 am
autor: Tapeworm
czesław&jarząbek pisze:noo...tasiemiec...taka szansa błysnąć wiedzą a ty nic...

przecież napisałem wszystko co można, puścić nową wiązkę, zrzucić bak... budy nie opłaca się podnosić

W Serii buda składa się z: tylnej wanny... zanitowanej z błotnikami, w kabina która jest demntowalna i stanowi element łączący wannę z grodzią przednią, potem oczywiście gródź do której dokręcone są błotniki... wsio

Co do demontażu kabiny to do tej pory wyprułem wszystko poza listwami bocznymi, dzięki czemu udało mi się skrzynię jakoś wyjąć... przy odrobinie wprawy demontaż kabiny to jest 30min(u mnie połowy śrub nie ma)
A ty Czesławie pomógł byś mi w moim problemie

Re: Seria - jak zdjąć tylną podłogę?
: czw sie 09, 2007 10:28 pm
autor: montru
charon pisze:Witam!
Wydaje mi się, że dotyczy to wszystkich wersji Serii. Ja akurat mam wersje 109 Station Wagon (5 drzwi)
i mam problem ze zdjeciem tylnej podłogi (nad tylnym mostem).
Czy ktos wie jak zdjac sama podłogę znajdującą się pomiedzy tylnymi nadkolami
bez rozmontowywania calego tylu samochodu? Nie potrafie wyjąc tej podlogi bez rozmontowania
nadkoli, a nadkola sa przynitowane do tylnych bocznych blotnikow

Wychodzi na to,
ze trzeba zdemontowac caly tyl, aby zdjac srodkowa pokrywe.
Z gory dzieki za pomoc i wskazowki.
Pozdrawiam,
Michał
-------
LR SIIa 109 Safari
To dobrze ze masz problem ze zdjęciem podlogi bo lr to nie aż takie klocki lego; niedobrze że mamy drugiego destruktora serii na forum
: pt sie 10, 2007 12:38 am
autor: Tapeworm
Michał nie jesteś na bieżąco, poza mną jest jeszcze ze trzech

: pt sie 10, 2007 2:15 pm
autor: Ptak
Tapeworm pisze:Michał nie jesteś na bieżąco, poza mną jest jeszcze ze trzech
A pozostali trzej muszkieterowie to ......

: pt sie 10, 2007 4:03 pm
autor: Tapeworm
Ty, Bartek(i jego reduktor), oraz JAK

co tu dużo gadać czasami trzeba podłubać

: pt sie 10, 2007 10:15 pm
autor: JAK
Podłoga to raczej wygląda na integralną część.
W 88'' wiazka idzie w ramie po prawej stronie wychodzi i wychodzi dwoma dużymi otworami na górze ramy. Idzie tam raptem parę kabli. Z tyłu ramy wchodzi to hop do góry do lampeczek.
Nie pamiętam ile tam jest wolnego miejsca między górą ramy a podłogą, chyba z 2 cm. Odepnij przewody od lampek i wyciągnij pod budę. Jak Ci się uda wyjąć uszczelkę gumową z otworu, bez podnoszenia budy to taśmą izolacyjną przyklejasz do przewodów jakąś linkę (kable) i wyciągasz wiązkę przez otwór z przodu samochodu, potem nową wiązkę wciągniesz tak samo.
Miejsca w ramie jest dużo, żadnych ostrych łuków, przeciągniesz bez problemu.
Oczywiście najprościej chyba jak sobie podniesiesz trochę budę.
Kilka śrub do odkręcenia (ale mogą być zapieczone), dwie cegłówki na ramę jako podparcie.
JAK