Najlepszy rozmiar kół do Disco 2 ???

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Najlepszy rozmiar kół do Disco 2 ???

Post autor: Karolek_C » pn sie 13, 2007 8:28 am

Witam,

teoretycznie trochę już o kołach było, ale 90% dotyczyło Disco 1 a nie 2. W związku z tym pytanie kieruję do Guru tematu oraz osób, które jeżdżą na innym rozmiarze niż fabryczny w Disco 2. Chodzi o koła na felgach 16 cali, gdyż auto ma jeździć ostatnio więcej w terenie niż po czarnym.

Zamierzam kupić opony BFG MT lub Goodyear MT i mam dylemat odnośnie rozmiaru.

Moje auto ma zrobiony 2 calowy lift no i właśnie jaki rozmiar teraz kupić przy uwzględnieniu faktu, że auto ma lift i że opony, które chcę kupić to MT. Chodzi o to by auto radziło sobie dobrze w błocku - np. na zaoranym grząskim polu jesienią gdy na pewno będzie mokro. Disco 2 waży 2150kg w standardzie więc pytanie który rozmiar by auto nie dostało za mocno w dupę po podzespołach takich jak mosty, łożyska, itp. a by kapice były możliwie najlepszym dobraniem rozmiaru do tego auta uwzględniając to co napisałem powyżej.

No i teraz dylemat:
235/70/16 - rozmiar fabryczny, który ma średnicę 73,54 cm

a to co rozważam to:

245/75/16 - średnica 77,39 cm, czyli 3,85 cm na średnicy a zatem 1,925 na promieniu - zatem auto dostaje teoretycznie prawie 2 cm więcej pod mostem i nieco szerszą oponę od fabrycznej

235/85/16 - chyba najpopularniejszy rozmiar w liftowanym Disco 1 no ale jak się ma w Disco 2? Czy wejdzie bez cięcia nadkoli czy innych przeróbek? Czy będzie obcierał przy wykrzyżach? Disco 2 na tych kapciach na średnicy ma 80,59 cm czyli 7,05 cm więcej co na promieniu daje 3,525 cm - wiadomo auto wyżej ale czy to nie za wąsko? Czy ten rozmiar nie jest zbyt wąski do disco 2, które przy swojej masie będzie tonąć?

265/75/16 - średnica 80,39 cm czyli wzrosty niemal jak przy 235/86/16 - tylko kapeć znacznie szerszy. Na stronach zagranicznych oraz na naszym szanownym forum 265/75/16 jest podawany jako najpopularniejszy rozmiar do liftowanego disco 2? Teoretycznie w błocie powinien mniej tonąć ale czy przy takiej zmianie szerokości nie będzie gdzieś obcierał? Czy wiecie czy nie trzeba czegoś ciąć? Czytałem, że trzeba będzie skręcić ograniczniki skrętu ale czy to jest wada? Czy przy takim wzroście wysokości i szerokości elementy napędu nie będą się co chwile wysypywać bo to dla nich zbyt duże dwie zmiany?

PRoszę Was o pomoc, gdyż teoretycznie najlepszym wyborem wydaje się 245/75/16 - czy ten rozmiar powinienem wybrać?

Z góry dziękuję,

Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn sie 13, 2007 9:51 am

255/70/16 mt bfg
#noichuj

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » pn sie 13, 2007 9:53 am

Ty sobie te wymiary w milimetrach super obliczone do serca tak bardzo nie bierz bo średnica opony napompowanej i postwionej luzem nie jest taka sama jak założonej już na auto. Promień licząc od osi do ziemi jest inny niż od osi do góry.

Taka dziwna matematyka.

A jak chcesz faktycznie jeździć w terenie to te wymiary jeszcze bardziej nie są wiarygodne bo wypada opuścić nieco wiatru z opony co jeszcze bardziej zmniejsza prześwit.

Co do rozmiaru to sie nie znam. Ja jeżdże na 245/75 i jest ok, Krakowiak który ma DII tez na tym jeździ i chwali. Ale to tak tylko przy okazji :wink:
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pn sie 13, 2007 10:26 am

Dziękuję Panom bardzo za podpowiedzi!

A zatem Guru LR mówi 255/70/16 - czyli rozumiem, żę ten rozmiar nie obciera i jest na tyle szeroki że nie tonie tak szybko jak 235 czy 245 i nie daje auto tak w kość jak 265/75.

To teraz dylemat 245/75 czy 255/70.
Poczekamy jeszcze czy ktoś się wypowie choć opinia Czesława jest dla mnie (teraz będzie wazelina) na tyle wartościowa, że skłaniam się do 255/70 i BFG MT.

Wielkie Dzięki,

Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » pn sie 13, 2007 11:45 am

ta sa oznaczenia nominalne i nijak sie maja do rzeczywistosci - wystarczy wziac tabele bfg mt ko i zobaczyc ze np. 255/85R16 jest jako nominal 33'' a ma 33,3''; 235/85r16 niby 32'' a ma 31,9, a 265/75 ma tylko 31,5''
takze kazdy producent bedzie mial inaczej, nawet chyba at juz maja inne rozmiary.

co do tych dwoch ostatnich co podalem to pewny nie jest na 100% ale juz to przerabialem i takie liczby mi w glowie zostaly.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
MaciekG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn maja 22, 2006 2:21 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: MaciekG » pn sie 13, 2007 12:07 pm

Ja właśnie wymieniłem 245/75 BF A/T na 265/75 BF M/T i jestem zadowolony, ale co do wtopy w miękkim błocie (torf) nie ma żadnej różnicy no może jednak jest (zbyt późno odpuścisz dzwonisz po pomoc :)21 )
Maciek
Disco II `99

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pn sie 13, 2007 2:03 pm

MaćkuG

widzę, że z AT przeskoczyłeś na MT i od razu jeszcze zwiększyłeś rozmiar. Nic Ci nie dobija nie trze? Masz liftowane Disco czy nie?

Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Tarsus

Post autor: Tarsus » pn sie 13, 2007 4:08 pm

Ja mam w swoim 32x11.5/15 . Dzisiaj przy maxymalnym skręcie w lewo ussłyszałem trrrrrr o wachacz. Ociera minimalnie - sie skoryguje... a przy skrecie w prawo - wogóle. Wiec dlaczego 255 mialo by ocierać?

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn sie 13, 2007 6:38 pm

się podepnę wie ktoś może jaki jest rozstaw śrub kół w disco 3??
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn sie 13, 2007 7:13 pm

mudder pisze:się podepnę wie ktoś może
pewnie faceci z Solihull lub jakiegos serwiu. :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn sie 13, 2007 7:13 pm

Tarsus pisze:Ja mam w swoim 32x11.5/15 . Dzisiaj przy maxymalnym skręcie w lewo ussłyszałem trrrrrr o wachacz. Ociera minimalnie - sie skoryguje... a przy skrecie w prawo - wogóle. Wiec dlaczego 255 mialo by ocierać?
Moze dlatego, ze Ty masz disco I, a Karol pyta o "dwojke"? :roll: :wink:

Tarsus

Post autor: Tarsus » pn sie 13, 2007 7:22 pm

A co, aż taka różnica?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn sie 13, 2007 7:27 pm

Temat dotyczy disco II, dla przypomnienia.

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pn sie 13, 2007 9:10 pm

Tak Tarsus, ponoć znawcy tematu mówią, że z zewnątrz wygląda bardzo podobnie, ale technicznie to zupełnie inny świat - weź pod uwagę, że nawet osłony gruszek mostów o osłonie i zderzakach nie wspominając są w łofrołdzie robione inne do jedynki a inne do dwójki - wyspiarze nie ułatwili nam tutaj życia :(

zatem tak pytam o dwójkę a nie o jedynkę

Karol

Szanowny Czesławie, który zabrałeś głos na początku - jeśli zechciałbyś znaleźć sekundkę i powiedzieć dlaczego Twój wybór to 255/70 a nie np. 245/75 o którym piszą tu ze dwie osoby, że używają i że git, to to zapewne byłoby cennym głosem w naszych problemach.

Dziękuję i Pozdrawiam, Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn sie 13, 2007 9:14 pm

bo 245 słabo wypada w konfrontacji z szerokimi felgami stosowanymi w dwójkach.
rozmiar niby ok, ale na feldze układa się w trapez węższą podstawą ku glebie...i to nie jest dobre kung-fu

z braku innych pomysłów można. ale lepiej poszukać czegoś bliższego feldze 7,5-8"

poza tym od jakiegś czasu są spore problemy z dostępnością 245/75 bfg at
#noichuj

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt sie 14, 2007 7:54 am

Super!

Dziękuję Czesławowi za pomoc! Bardzo dobre wyjaśnienie! Lekko mnie zszokowało, bo mam fabrycznie 235/70/16 i wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale dzisiaj się przyjżę - jeszcze raz dziękuję !

Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
borty
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:18 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: borty » śr sie 15, 2007 9:07 pm

Karolek_C pisze:Super!

Dziękuję Czesławowi za pomoc! Bardzo dobre wyjaśnienie! Lekko mnie zszokowało, bo mam fabrycznie 235/70/16 i wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale dzisiaj się przyjżę - jeszcze raz dziękuję !

Karol
Dokładnie obejrzyj felgi bo możesz mieć pecha i być poza standardem...
Ja mam 8J16 alu, ale w książce stoi, że mogły być 7J16 alu i 8J18alu - takie też miałem ale zamieniłem na stalowe 7J16, ale tylko 4 szt.
Td5DISCO
Grupa D!

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr sie 15, 2007 9:59 pm

Też mam alu 8J16 ;-) i dostałem jeszcze info, żebym zakładał 265/75/16 no i mam zonka ;-)
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw sie 16, 2007 11:27 pm

Karolku, zobacz sobie na
www.discoweb.org w dziale galerie
co mają pozakładane w wiekszości 2-ki różnorakich portoamerykanów;
oponkę 265/75/16 pozycz od kogoś na chwilę na przekładkę i zobacz czy Ci pasuje. Tak się składa, że to najczęściej zakładany rozmiar przynajmniej w stanach do liftu ome+2.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość