Najlepszy rozmiar kół do Disco 2 ???
Moderator: Jerry
Najlepszy rozmiar kół do Disco 2 ???
Witam,
teoretycznie trochę już o kołach było, ale 90% dotyczyło Disco 1 a nie 2. W związku z tym pytanie kieruję do Guru tematu oraz osób, które jeżdżą na innym rozmiarze niż fabryczny w Disco 2. Chodzi o koła na felgach 16 cali, gdyż auto ma jeździć ostatnio więcej w terenie niż po czarnym.
Zamierzam kupić opony BFG MT lub Goodyear MT i mam dylemat odnośnie rozmiaru.
Moje auto ma zrobiony 2 calowy lift no i właśnie jaki rozmiar teraz kupić przy uwzględnieniu faktu, że auto ma lift i że opony, które chcę kupić to MT. Chodzi o to by auto radziło sobie dobrze w błocku - np. na zaoranym grząskim polu jesienią gdy na pewno będzie mokro. Disco 2 waży 2150kg w standardzie więc pytanie który rozmiar by auto nie dostało za mocno w dupę po podzespołach takich jak mosty, łożyska, itp. a by kapice były możliwie najlepszym dobraniem rozmiaru do tego auta uwzględniając to co napisałem powyżej.
No i teraz dylemat:
235/70/16 - rozmiar fabryczny, który ma średnicę 73,54 cm
a to co rozważam to:
245/75/16 - średnica 77,39 cm, czyli 3,85 cm na średnicy a zatem 1,925 na promieniu - zatem auto dostaje teoretycznie prawie 2 cm więcej pod mostem i nieco szerszą oponę od fabrycznej
235/85/16 - chyba najpopularniejszy rozmiar w liftowanym Disco 1 no ale jak się ma w Disco 2? Czy wejdzie bez cięcia nadkoli czy innych przeróbek? Czy będzie obcierał przy wykrzyżach? Disco 2 na tych kapciach na średnicy ma 80,59 cm czyli 7,05 cm więcej co na promieniu daje 3,525 cm - wiadomo auto wyżej ale czy to nie za wąsko? Czy ten rozmiar nie jest zbyt wąski do disco 2, które przy swojej masie będzie tonąć?
265/75/16 - średnica 80,39 cm czyli wzrosty niemal jak przy 235/86/16 - tylko kapeć znacznie szerszy. Na stronach zagranicznych oraz na naszym szanownym forum 265/75/16 jest podawany jako najpopularniejszy rozmiar do liftowanego disco 2? Teoretycznie w błocie powinien mniej tonąć ale czy przy takiej zmianie szerokości nie będzie gdzieś obcierał? Czy wiecie czy nie trzeba czegoś ciąć? Czytałem, że trzeba będzie skręcić ograniczniki skrętu ale czy to jest wada? Czy przy takim wzroście wysokości i szerokości elementy napędu nie będą się co chwile wysypywać bo to dla nich zbyt duże dwie zmiany?
PRoszę Was o pomoc, gdyż teoretycznie najlepszym wyborem wydaje się 245/75/16 - czy ten rozmiar powinienem wybrać?
Z góry dziękuję,
Karol
teoretycznie trochę już o kołach było, ale 90% dotyczyło Disco 1 a nie 2. W związku z tym pytanie kieruję do Guru tematu oraz osób, które jeżdżą na innym rozmiarze niż fabryczny w Disco 2. Chodzi o koła na felgach 16 cali, gdyż auto ma jeździć ostatnio więcej w terenie niż po czarnym.
Zamierzam kupić opony BFG MT lub Goodyear MT i mam dylemat odnośnie rozmiaru.
Moje auto ma zrobiony 2 calowy lift no i właśnie jaki rozmiar teraz kupić przy uwzględnieniu faktu, że auto ma lift i że opony, które chcę kupić to MT. Chodzi o to by auto radziło sobie dobrze w błocku - np. na zaoranym grząskim polu jesienią gdy na pewno będzie mokro. Disco 2 waży 2150kg w standardzie więc pytanie który rozmiar by auto nie dostało za mocno w dupę po podzespołach takich jak mosty, łożyska, itp. a by kapice były możliwie najlepszym dobraniem rozmiaru do tego auta uwzględniając to co napisałem powyżej.
No i teraz dylemat:
235/70/16 - rozmiar fabryczny, który ma średnicę 73,54 cm
a to co rozważam to:
245/75/16 - średnica 77,39 cm, czyli 3,85 cm na średnicy a zatem 1,925 na promieniu - zatem auto dostaje teoretycznie prawie 2 cm więcej pod mostem i nieco szerszą oponę od fabrycznej
235/85/16 - chyba najpopularniejszy rozmiar w liftowanym Disco 1 no ale jak się ma w Disco 2? Czy wejdzie bez cięcia nadkoli czy innych przeróbek? Czy będzie obcierał przy wykrzyżach? Disco 2 na tych kapciach na średnicy ma 80,59 cm czyli 7,05 cm więcej co na promieniu daje 3,525 cm - wiadomo auto wyżej ale czy to nie za wąsko? Czy ten rozmiar nie jest zbyt wąski do disco 2, które przy swojej masie będzie tonąć?
265/75/16 - średnica 80,39 cm czyli wzrosty niemal jak przy 235/86/16 - tylko kapeć znacznie szerszy. Na stronach zagranicznych oraz na naszym szanownym forum 265/75/16 jest podawany jako najpopularniejszy rozmiar do liftowanego disco 2? Teoretycznie w błocie powinien mniej tonąć ale czy przy takiej zmianie szerokości nie będzie gdzieś obcierał? Czy wiecie czy nie trzeba czegoś ciąć? Czytałem, że trzeba będzie skręcić ograniczniki skrętu ale czy to jest wada? Czy przy takim wzroście wysokości i szerokości elementy napędu nie będą się co chwile wysypywać bo to dla nich zbyt duże dwie zmiany?
PRoszę Was o pomoc, gdyż teoretycznie najlepszym wyborem wydaje się 245/75/16 - czy ten rozmiar powinienem wybrać?
Z góry dziękuję,
Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Ty sobie te wymiary w milimetrach super obliczone do serca tak bardzo nie bierz bo średnica opony napompowanej i postwionej luzem nie jest taka sama jak założonej już na auto. Promień licząc od osi do ziemi jest inny niż od osi do góry.
Taka dziwna matematyka.
A jak chcesz faktycznie jeździć w terenie to te wymiary jeszcze bardziej nie są wiarygodne bo wypada opuścić nieco wiatru z opony co jeszcze bardziej zmniejsza prześwit.
Co do rozmiaru to sie nie znam. Ja jeżdże na 245/75 i jest ok, Krakowiak który ma DII tez na tym jeździ i chwali. Ale to tak tylko przy okazji
Taka dziwna matematyka.
A jak chcesz faktycznie jeździć w terenie to te wymiary jeszcze bardziej nie są wiarygodne bo wypada opuścić nieco wiatru z opony co jeszcze bardziej zmniejsza prześwit.
Co do rozmiaru to sie nie znam. Ja jeżdże na 245/75 i jest ok, Krakowiak który ma DII tez na tym jeździ i chwali. Ale to tak tylko przy okazji

Ranger, XC70, XTZ660
Dziękuję Panom bardzo za podpowiedzi!
A zatem Guru LR mówi 255/70/16 - czyli rozumiem, żę ten rozmiar nie obciera i jest na tyle szeroki że nie tonie tak szybko jak 235 czy 245 i nie daje auto tak w kość jak 265/75.
To teraz dylemat 245/75 czy 255/70.
Poczekamy jeszcze czy ktoś się wypowie choć opinia Czesława jest dla mnie (teraz będzie wazelina) na tyle wartościowa, że skłaniam się do 255/70 i BFG MT.
Wielkie Dzięki,
Karol
A zatem Guru LR mówi 255/70/16 - czyli rozumiem, żę ten rozmiar nie obciera i jest na tyle szeroki że nie tonie tak szybko jak 235 czy 245 i nie daje auto tak w kość jak 265/75.
To teraz dylemat 245/75 czy 255/70.
Poczekamy jeszcze czy ktoś się wypowie choć opinia Czesława jest dla mnie (teraz będzie wazelina) na tyle wartościowa, że skłaniam się do 255/70 i BFG MT.
Wielkie Dzięki,
Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
ta sa oznaczenia nominalne i nijak sie maja do rzeczywistosci - wystarczy wziac tabele bfg mt ko i zobaczyc ze np. 255/85R16 jest jako nominal 33'' a ma 33,3''; 235/85r16 niby 32'' a ma 31,9, a 265/75 ma tylko 31,5''
takze kazdy producent bedzie mial inaczej, nawet chyba at juz maja inne rozmiary.
co do tych dwoch ostatnich co podalem to pewny nie jest na 100% ale juz to przerabialem i takie liczby mi w glowie zostaly.
takze kazdy producent bedzie mial inaczej, nawet chyba at juz maja inne rozmiary.
co do tych dwoch ostatnich co podalem to pewny nie jest na 100% ale juz to przerabialem i takie liczby mi w glowie zostaly.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Tak Tarsus, ponoć znawcy tematu mówią, że z zewnątrz wygląda bardzo podobnie, ale technicznie to zupełnie inny świat - weź pod uwagę, że nawet osłony gruszek mostów o osłonie i zderzakach nie wspominając są w łofrołdzie robione inne do jedynki a inne do dwójki - wyspiarze nie ułatwili nam tutaj życia 
zatem tak pytam o dwójkę a nie o jedynkę
Karol
Szanowny Czesławie, który zabrałeś głos na początku - jeśli zechciałbyś znaleźć sekundkę i powiedzieć dlaczego Twój wybór to 255/70 a nie np. 245/75 o którym piszą tu ze dwie osoby, że używają i że git, to to zapewne byłoby cennym głosem w naszych problemach.
Dziękuję i Pozdrawiam, Karol

zatem tak pytam o dwójkę a nie o jedynkę
Karol
Szanowny Czesławie, który zabrałeś głos na początku - jeśli zechciałbyś znaleźć sekundkę i powiedzieć dlaczego Twój wybór to 255/70 a nie np. 245/75 o którym piszą tu ze dwie osoby, że używają i że git, to to zapewne byłoby cennym głosem w naszych problemach.
Dziękuję i Pozdrawiam, Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
bo 245 słabo wypada w konfrontacji z szerokimi felgami stosowanymi w dwójkach.
rozmiar niby ok, ale na feldze układa się w trapez węższą podstawą ku glebie...i to nie jest dobre kung-fu
z braku innych pomysłów można. ale lepiej poszukać czegoś bliższego feldze 7,5-8"
poza tym od jakiegś czasu są spore problemy z dostępnością 245/75 bfg at
rozmiar niby ok, ale na feldze układa się w trapez węższą podstawą ku glebie...i to nie jest dobre kung-fu
z braku innych pomysłów można. ale lepiej poszukać czegoś bliższego feldze 7,5-8"
poza tym od jakiegś czasu są spore problemy z dostępnością 245/75 bfg at
#noichuj
Super!
Dziękuję Czesławowi za pomoc! Bardzo dobre wyjaśnienie! Lekko mnie zszokowało, bo mam fabrycznie 235/70/16 i wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale dzisiaj się przyjżę - jeszcze raz dziękuję !
Karol
Dziękuję Czesławowi za pomoc! Bardzo dobre wyjaśnienie! Lekko mnie zszokowało, bo mam fabrycznie 235/70/16 i wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale dzisiaj się przyjżę - jeszcze raz dziękuję !
Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Dokładnie obejrzyj felgi bo możesz mieć pecha i być poza standardem...Karolek_C pisze:Super!
Dziękuję Czesławowi za pomoc! Bardzo dobre wyjaśnienie! Lekko mnie zszokowało, bo mam fabrycznie 235/70/16 i wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale dzisiaj się przyjżę - jeszcze raz dziękuję !
Karol
Ja mam 8J16 alu, ale w książce stoi, że mogły być 7J16 alu i 8J18alu - takie też miałem ale zamieniłem na stalowe 7J16, ale tylko 4 szt.
Td5DISCO
Grupa D!
Grupa D!
Karolku, zobacz sobie na
www.discoweb.org w dziale galerie
co mają pozakładane w wiekszości 2-ki różnorakich portoamerykanów;
oponkę 265/75/16 pozycz od kogoś na chwilę na przekładkę i zobacz czy Ci pasuje. Tak się składa, że to najczęściej zakładany rozmiar przynajmniej w stanach do liftu ome+2.
www.discoweb.org w dziale galerie
co mają pozakładane w wiekszości 2-ki różnorakich portoamerykanów;
oponkę 265/75/16 pozycz od kogoś na chwilę na przekładkę i zobacz czy Ci pasuje. Tak się składa, że to najczęściej zakładany rozmiar przynajmniej w stanach do liftu ome+2.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość