Strona 1 z 1
Czujnik wsk. temp
: wt sie 14, 2007 7:42 pm
autor: suvis
Mam dziwny objaw. testowałem dzisiaj landryne na autostradzie i jechałem przez jakiś czas na ok 3000-3500 rpm. i w pewnym momencie zaczela isc temp na wskazniku do góry na max, zatrzymałem sie i nie wskazywało na zagotowanie silnika. za chwile znowu okazało sie że jak wyłącze światła to wskazówka spada mniej więcej do 3/4 skali jak włącze to znowu na max

miał ktoś z was coś podobnego.. płynu chłodniczego nie ubywa i nie przybywa
: wt sie 14, 2007 8:09 pm
autor: świerszcz
: wt sie 14, 2007 8:27 pm
autor: N2O
a co sie dzieje jak włączysz ogrzewanie ?
: wt sie 14, 2007 8:29 pm
autor: Broncosaurus
no to uwazaj bo ja mialem podobne akcje z tym ze czasem czujnik osiągał max na zimno tylko po przekręceniu kluczyka - doszedłem do wniosku ze szczezł czujnik - błędnego wniosku - co sie skończyło uszczelką pod głowice

: wt sie 14, 2007 8:37 pm
autor: suvis
no z ogrzewaniem nie próbowałem.. jutro przetestuje.. ale czemu reaguje ze światłami

dlatego też obstawiam na usterkę elektryczną.. a tak wogóle to jakie macie wskazania temp. np przy jeździe 100-120 w taką pogodę jak dziś

: wt sie 14, 2007 8:43 pm
autor: świerszcz
suvis pisze:no z ogrzewaniem nie próbowałem.. jutro przetestuje.. ale czemu reaguje ze światłami

dlatego też obstawiam na usterkę elektryczną.. a tak wogóle to jakie macie wskazania temp. np przy jeździe 100-120 w taką pogodę jak dziś

jak miałem jeszcze ropnioka, miał fakt lekko walniętą wiskozę to powyżej 100 na trasie rosło mi do +/- 1,2 grubości kresek za połową - wziąść należy jednak pod uwagę, że auto nieco ciężkawe było (kurnik, winda, zderzaki, osłony, pierdoły)
: wt sie 14, 2007 8:54 pm
autor: Tapeworm
A może tak panowie do korzeni wrócić

Ja w Serii nigdy problemów z temperaturą nie miałem
Wiskoza w Disco to jakaś paranoja, zwłaszcza jej cena

: wt sie 14, 2007 9:00 pm
autor: TomaszRT
Tapeworm pisze:Ja w Serii nigdy problemów z temperaturą nie miałem
A jak jest w Serii ? Wentylator stale napędzany paskiem ?
: wt sie 14, 2007 9:12 pm
autor: Ptak
W Serii wiatrak zaiwania cały czas
Co Disco to miałem podobne objawy bo zapowietrzał sie układ chłodzenia na łączeniu rur po wymianie i dobrym odpowietrzeniu było OK. Ale trochę nerwów nie to kosztowało.
: wt sie 14, 2007 9:15 pm
autor: suvis
pytanko jak się odpowietrza w disco układ. są jakieś odpowietrzniki na przewodach

: wt sie 14, 2007 9:15 pm
autor: TomaszRT
Ptak pisze:W Serii wiatrak zaiwania cały czas

W moim "prawie zabytku" też

: wt sie 14, 2007 9:39 pm
autor: Discotheque
Ponizej na fotce temperatura silnika w Disco 200Tdi pod ostra gore na wysokosci 1500m npm w temp zewnetrznej 32stopnie, caly czas non stop reduktor pierwszy bieg i 2k obrotow, nawet gelendy sie gotowaly pod gorki

Fote zrobil pilot ktory nie mogl uwierzyc ze mozliwe jest wlozenie palca do zbiorniczka wyrownawczego do letniej wody po takiej orce pod gore.
Przyznaje sie ze piardla mi tam tez pod gore wiskoza i temp doszla az do polowy skali
Ten silnik to jakis wymysl eskimosow albo mam pompe wodna ze startrekowego krazownika z podwojnym zmrazaniem.
Wymiana termostatow, nawet padniete wisko nie jest w stanie zagrzac mojego silnika

a mi marznie dupa jesienia i zima.
: wt sie 14, 2007 9:42 pm
autor: świerszcz
Discotheque pisze:Ponizej na fotce temperatura silnika w Disco 200Tdi pod ostra gore na wysokosci 1500m npm w temp zewnetrznej 32stopnie, caly czas non stop reduktor pierwszy bieg i 2k obrotow, nawet gelendy sie gotowaly pod gorki

Fote zrobil pilot ktory nie mogl uwierzyc ze mozliwe jest wlozenie palca do zbiorniczka wyrownawczego do letniej wody po takiej orce pod gore.
Przyznaje sie ze piardla mi tam tez pod gore wiskoza i temp doszla az do polowy skali
Ten silnik to jakis wymysl eskimosow albo mam pompe wodna ze startrekowego krazownika z podwojnym zmrazaniem.
Wymiana termostatow, nawet padniete wisko nie jest w stanie zagrzac mojego silnika

a mi marznie dupa jesienia i zima.
faktycznie niektóre tak maja - coraz więcej jest cech osobniczych - poza legebdarnym monażem "individual"

w tych naszych paździach
: wt sie 14, 2007 11:19 pm
autor: Ptak
odpowietrzenie:
Ja to robiłem tak (nie wiem czy zgodnie ze sztuką ale działa): odkręcam zbiornik wyrównawczy i plastikową zaślepkę przy chłodnicy, puszczam silnik i chlup .....
: wt sie 14, 2007 11:33 pm
autor: Bucz
Elementarne Watsonie, sprawdź MASĘ
powodzenia
: wt sie 14, 2007 11:52 pm
autor: Ptak
: śr sie 15, 2007 8:23 am
autor: czesław&jarząbek
w prawej tylnej lampie...

: śr sie 15, 2007 9:51 am
autor: suvis
Elementarne Watsonie, sprawdź MASĘ
ok ale gdzie. Czujnik działa pewnie na zasadzie zmiany rezystancji i coś powoduje że ma większą przy zaświeceniu świateł fakt jedno tylne mi nie działa i nie jest to żarówka więc może tam jest przyczyna

aczkolwiek przy chłodniejszym silniku nie ma znaczenia czy są zaświecone czy nie

: śr sie 15, 2007 9:57 am
autor: jogibabuu
ostatnio zmienialem zarowki w budce i zauwazylem, ze mozna sobie recznie przekalibrowac wskazanie temperatury i paliwa.
przesunac mozna o kilka miliometrow i juz zero mamy wczesniej i wtedy bedzie sie mniej grzal

: śr sie 15, 2007 7:12 pm
autor: LR_Olek
suvis pisze:Elementarne Watsonie, sprawdź MASĘ
ok ale gdzie?
w warsztacie naprawy samochodow lub w warsztacie elektromechaniki samochodowej.
: śr sie 15, 2007 9:04 pm
autor: suvis
w warsztacie naprawy samochodow lub w warsztacie elektromechaniki samochodowej.
wujek dobra rada.. dzięki
: czw sie 16, 2007 6:37 am
autor: LR_Olek
suvis pisze:
wujek dobra rada.. dzięki
at your service
