Strona 1 z 4

Czek lista - wyprawowa - cz 1

: śr sie 22, 2007 10:24 am
autor: Broncosaurus
Taki mądry jestem i przepisałem poniższą liste z ksiazki jednego takiego anglika Jacka Jacksona :)

Tyczy sie głównie LR'a ale...

niektórych czesci nie potrafie na poczekaniu przetłumaczyć a inne zle więc jak ktoś ma jakis uwagi to zapraszam

Diesel:


1 komplet wtrysków
1 komplet przewodów wysokoćiśnieniowych do wtrysków
1 komplet miedzianych "seating washers" wtryskowych
1 komplet "injector return pipe washers"
Plastikowe przewody paliwowe + końcówki i łaczniki
4 filtry paliwa
3 świece żarowe
3 po trzy paski (pompy wody, klimy, wspomagania....)
4 filtry oleju
2 tubki silikonu
1 zestaw przewodów wody
2 zawory wydechowe
1 zawór "wdechowy" inlet
1 spręzyna - do zaworu
1 "valve compressor"
1 zestaw naprawczy pompy podającej (jesli elektryczna - to cała pompa)
1 zestaw naprawczy pompy wody
1 alternator - lub szczotki i "slip ring"
2 filtry powietrza (chyba że masz olejowe)

Hamulce i sprzęgło

Po jednym z wszystkich przewodów hamulcowych (elastycznych)
1 zestaw odpowietrzenia hamulców
1 zestaw uszczelniaczy pompy hamulcowej
1 zestaw uszczelniaczy pompy sprzęgła
1 zestaw uszczelniaczy wysprzęglika (albo cały wyspszęglik)
1 jedna tarcza sprzęgła

Elementy ogólne

2 trójkąty ostrzegawcze
1 dobry podręcznik napraw (nie manual land rovera!)
1 wielojęzykowy katalog części
1 dobre oświetlenie - z możliwością podłączenia do akumulatora
2 zapasowe opony
3 zapasowe dętki (6 jeśli jedziesz w rejony akacji lub innych kolczastych roślin)
1 duży zestaw naprawczy do dętek
5 zaworków do dętek i 2 wkętaki do zaworków
4 kapturki na zawór dętki
1 pompka lub kompresor
Dużo oleju silnikowego
Woda destylowana
"12 volt soldering iron and solder" ???
Wiertarka ręczna
1 podnosnik (jeśli hydrauliczny + zapasowy olej)
1 kanister metalowy
1 smarownica i puszka smaru uniwersalnego
Olej do mostów i skrzyni
1 rolka tasmy do przewodów wysokociśnieniowych (duża rolka)
Przewody elektryczne do startowania z innego samochodu (:))
10 zacisków do przewodów elektrycznych (wsuwek)
2 krzyżaki wałów
Płyn hamulcowy i wspomagania
1 mała puszka oleju
1 duża puszka WD 40
1 korba (to dla Tasiemca i innych co mają)
Zapasowe bezpieczniki , żarówki do wszystkich świateł w łącznie z tymi w desce
1 zapasowa zakrętka chłodnicy
Zapasowe wycieraczki
Suchy smar grafitowy

Dodatki:

Seria IIA
komplet półośi tylnego mostu - heavy duty

Seria III
4 "nylon bonnet hinge insertions (or 2 home made aluminum)"
2 "windscreen outer hinge bolts (346984)"
2 "windscreen inner tie bolts"
2 korki spustowe dyfra
1 "rear axle drive member" - salisbury

Land Rover Turbo Diesel i Tdi

2 paski rozrządu
3 "pushrods"
3 brass cam followers

Ha :)

: śr sie 22, 2007 10:36 am
autor: Saphira
+ przyczepka na części :wink: ..

: śr sie 22, 2007 10:40 am
autor: Roch
eee tam.
laweta z dawca praktyczniejsza

: śr sie 22, 2007 10:47 am
autor: Damian
:)20

Wy naprawdę musicie kochać te samochody :)21 :)2

EDIT - teraz zauważyłem że to dopiero część pierwsza listy :)21

: śr sie 22, 2007 10:52 am
autor: Broncosaurus
to sie tyczy wypraw dalszych niz do grójca

: śr sie 22, 2007 11:01 am
autor: Tapeworm
Bronko, zapomniałeś ceny podać :)21

: śr sie 22, 2007 11:03 am
autor: Saphira
przeciez koszta sie nie liczą :-?

: śr sie 22, 2007 11:06 am
autor: Tapeworm
Pozazdrościć majętności :)21
A ile wsadziłaś na oko w samochód?... po pewnym czasie człowiek zaczyna liczyć i ogarnia go zgroza :roll:

: śr sie 22, 2007 11:17 am
autor: Saphira
majetnosci ? :o :( masz racje lepiej nie liczyc

: śr sie 22, 2007 11:18 am
autor: Damian
Broncosaurus pisze:to sie tyczy wypraw dalszych niz do grójca
to zrozumiałe, ale nawet jeśli ma to być ameryka południowa dookoła to i tak sporo tego...

: śr sie 22, 2007 11:23 am
autor: czesław&jarząbek
to jest lista bardziej do mercedesa diesla albo vw
:)21

wystarczy w twoim przypadku jak przed wyjazdem w kraju wymienisz wtryskiwacze na nowe. powodów do zrzucania głowicy raczej nie należy się doszukiwać zwłaszcza na wyprawie. chyba że masz przeczucie...to zrób to teraz...

: śr sie 22, 2007 12:43 pm
autor: Broncosaurus
to lista na afryke i bliski wschod ad lata 70-80

lista poglądowa raczej

głowicy rzucać raczej nie trzeba choć wydawałoby sie ze pasek rozrządu tez powinien wytrzymać te 10 tkm ale poniwaz kosztuje 70 zł to moze lepiej go miec bo tam to raczej nie maja (peru boliwia)

: śr sie 22, 2007 6:29 pm
autor: gosc
czesław&jarząbek pisze:to jest lista bardziej do mercedesa diesla albo vw
:)21
...no bo do LR trzeba zabrac dwa razy tyle :wink:

: śr sie 22, 2007 7:45 pm
autor: Tarsus
Ja tam woże skrzynke 30l pelna szpeju i wystarcza... znaczy jeszcze sie nie przydala, a na "Szkocji" bywalo czasami wesolo :)21

: śr sie 22, 2007 8:24 pm
autor: pezet
No to pieknie,
ciekawe czy przy tym podano wage tego szpeja - nie mowiac o objetosci jaka zajmuje.

A to oczywiscie tylko czesc - bo jeszcze narzedzia, sprzet OR, no i caly sprzet turystyczny.
Ostatecznie jeszcze kierowca (jak sie zmiesci), a pasazerowie jada pociagiem.

Potrzebna bedzie ciezarowka serwisowa - jak na Dakarze :)

: śr sie 22, 2007 8:30 pm
autor: Discotheque
Ja mam skrzynke narzedziowa z Castoramy 30l i mieszcze w niej wszystko, narzedzia, czesci zapasowe, kompresorek, filtry na zmiane, paski klinowe, pare nakretek, pare podkladek, multimetr, wsuwki, jakies kabelki, srubokrety, mlotek 500g, kawalek polibusza do obrobki ze w razie co wystrugam sobie dowolny ksztalt z niego, 2 krzyzaki walu, nakretki do walu, komplet lozysk na kolo, silikon, klej aneorobowy, smar w tubce, paste do rak w tubce, rekawice, drut (najlepszy jest z wieszakow z pralni chemicznej), sciagacz do koncowek drazkow i to wszystko.

I.... oprocz krzyzakow nigdy jeszcze tego nie uzylem :)21 za to na kazdym wypadzie, wyprawie, niedzielnym wyjezdzie do lasu naprawiam innym padaczki - normalnie karma jakas za kare. Ciagle leze nie pod swoimi syfami :(

: śr sie 22, 2007 8:45 pm
autor: Broncosaurus
jaka waga

przecież nie ma tam napisane blok silnika albo salisbury komplet

paski uszczelki krzyżaki pierdółki filtry...
35-45 kg max

: śr sie 22, 2007 8:55 pm
autor: RAF z Ochoty
Discotheque pisze:Ja mam skrzynke narzedziowa z Castoramy 30l i mieszcze w niej wszystko, narzedzia, czesci zapasowe, kompresorek, filtry na zmiane, paski klinowe, pare nakretek, pare podkladek, multimetr, wsuwki, jakies kabelki, srubokrety, mlotek 500g, kawalek polibusza do obrobki ze w razie co wystrugam sobie dowolny ksztalt z niego, 2 krzyzaki walu, nakretki do walu, komplet lozysk na kolo, silikon, klej aneorobowy, smar w tubce, paste do rak w tubce, rekawice, drut (najlepszy jest z wieszakow z pralni chemicznej), sciagacz do koncowek drazkow i to wszystko.

I.... oprocz krzyzakow nigdy jeszcze tego nie uzylem :)21 za to na kazdym wypadzie, wyprawie, niedzielnym wyjezdzie do lasu naprawiam innym padaczki - normalnie karma jakas za kare. Ciagle leze nie pod swoimi syfami :(
a jak kompresorek to jaki żeby dał rade na 235/85/szesnaście? i taki do gniazda czy poważniejszy do klem a może na 220 wręcz i wzwiązku z tym dochodzi hardware w postaci przetwornicy?...

no właśnie przetwornica - bo da się kamerkę naładować a i w extremie to chyba lutownice użyć (czy też aku padnie momentalnie?)

Re: Czek lista - wyprawowa - cz 1

: śr sie 22, 2007 9:00 pm
autor: RAF z Ochoty
Broncosaurus pisze:Taki mądry jestem i przepisałem poniższą liste z ksiazki jednego takiego anglika Jacka Jacksona :)

Tyczy sie głównie LR'a ale...

niektórych czesci nie potrafie na poczekaniu przetłumaczyć a inne zle więc jak ktoś ma jakis uwagi to zapraszam

Diesel:


1 komplet wtrysków
1 komplet przewodów wysokoćiśnieniowych do wtrysków
1 komplet miedzianych "seating washers" wtryskowych
1 komplet "injector return pipe washers"
Plastikowe przewody paliwowe + końcówki i łaczniki
4 filtry paliwa
3 świece żarowe
3 po trzy paski (pompy wody, klimy, wspomagania....)
4 filtry oleju
2 tubki silikonu
1 zestaw przewodów wody
2 zawory wydechowe
1 zawór "wdechowy" inlet
1 spręzyna - do zaworu
1 "valve compressor"
1 zestaw naprawczy pompy podającej (jesli elektryczna - to cała pompa)
1 zestaw naprawczy pompy wody
1 alternator - lub szczotki i "slip ring"
2 filtry powietrza (chyba że masz olejowe)

Hamulce i sprzęgło

Po jednym z wszystkich przewodów hamulcowych (elastycznych)
1 zestaw odpowietrzenia hamulców
1 zestaw uszczelniaczy pompy hamulcowej
1 zestaw uszczelniaczy pompy sprzęgła
1 zestaw uszczelniaczy wysprzęglika (albo cały wyspszęglik)
1 jedna tarcza sprzęgła

Elementy ogólne

2 trójkąty ostrzegawcze
1 dobry podręcznik napraw (nie manual land rovera!)
1 wielojęzykowy katalog części
1 dobre oświetlenie - z możliwością podłączenia do akumulatora
2 zapasowe opony
3 zapasowe dętki (6 jeśli jedziesz w rejony akacji lub innych kolczastych roślin)
1 duży zestaw naprawczy do dętek
5 zaworków do dętek i 2 wkętaki do zaworków
4 kapturki na zawór dętki
1 pompka lub kompresor
Dużo oleju silnikowego
Woda destylowana
"12 volt soldering iron and solder" ???
Wiertarka ręczna
1 podnosnik (jeśli hydrauliczny + zapasowy olej)
1 kanister metalowy
1 smarownica i puszka smaru uniwersalnego
Olej do mostów i skrzyni
1 rolka tasmy do przewodów wysokociśnieniowych (duża rolka)
Przewody elektryczne do startowania z innego samochodu (:))
10 zacisków do przewodów elektrycznych (wsuwek)
2 krzyżaki wałów
Płyn hamulcowy i wspomagania
1 mała puszka oleju
1 duża puszka WD 40
1 korba (to dla Tasiemca i innych co mają)
Zapasowe bezpieczniki , żarówki do wszystkich świateł w łącznie z tymi w desce
1 zapasowa zakrętka chłodnicy
Zapasowe wycieraczki
Suchy smar grafitowy

Dodatki:

Seria IIA
komplet półośi tylnego mostu - heavy duty

Seria III
4 "nylon bonnet hinge insertions (or 2 home made aluminum)"
2 "windscreen outer hinge bolts (346984)"
2 "windscreen inner tie bolts"
2 korki spustowe dyfra
1 "rear axle drive member" - salisbury

Land Rover Turbo Diesel i Tdi

2 paski rozrządu
3 "pushrods"
3 brass cam followers

Ha :)
nie wiem czy wypada... w temacie ale w razie czego autor proszę skasować ->
http://www.maramuresz.com/download.htm#

: śr sie 22, 2007 10:24 pm
autor: Roch
RAF z Ochoty pisze:no właśnie przetwornica - bo da się kamerkę naładować a i w extremie to chyba lutownice użyć (czy też aku padnie momentalnie?)
mala lutownice spokojnie. to zdaje sie ~50W. Ja robie sobie herbate w czajniku turystycznym 600W. Aku wystarcza na 2 czajnikii potem przetwornica wyje ze juz malo pradu ale rizrusznik jeszcze dziala...

: śr sie 22, 2007 10:42 pm
autor: Broncosaurus
przetwornica jak najbardziej jest ok
łasnie mysle co by taka zapakować + dodatkowy akumulator z jakims zmyslnym systemem ładowania

lista faq z maramureszu wielce trafiona
ja obawiam sie bardziej głupot które z punktu widzenia peru (które naprawde bardzo daleko jest) moga przesądzić o spedzeniu upojnego tygodnia w miejscu w którym obieranie kukurydzy i upijanie sie piwem z kukurydzy poza pieknym widokiem bedzie jedyna atrakcja

: śr sie 22, 2007 10:48 pm
autor: pezet
Mozesz byc pewien, ze nawet jak bedziesz mial pol tony zapasowych czesci, to zepsuje sie cos, czego akurat nie masz :).

Praw Murphy'ego nie oszukasz :)

: śr sie 22, 2007 10:49 pm
autor: Broncosaurus
racjo racjonis

ale jak nie bede mial nic to....

: śr sie 22, 2007 10:54 pm
autor: Ptak
Jest taki sterownik tylko cena .... :)3 :)3
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl? ... k=6633.htm

: śr sie 22, 2007 11:08 pm
autor: Discotheque
Broncosaurus pisze:przetwornica jak najbardziej jest ok
łasnie mysle co by taka zapakować + dodatkowy akumulator z jakims zmyslnym systemem ładowania
A po uj Ci przetwornica?

Lutownice masz na 12V 40W po 15zl
Zasilacze do laptopow po 80zl i nie ma takich strat pradu jak i nie ma wariacji przetwornicy przy zasilaczach impulsowych
Do robienia herbat mala maszynka Camping Gas i maly kartusz
Do ladowania akumulatorow lepiej kupic ladowarke na 12V za grosze

Przy przetwornicy sa potwornie duze straty energii a na dodatek akumulator jest zbednie obciazany bo potrafi toto pociagnac Amperarzu.

Ogolnie do mocy 250W mozna stosowac zasilanie z gniazdka powyzej juz powinno sie ja wpiac bezposrednio na krotkich kablach do aku. W komplecie z przetwornica masz dwa kable zasilajace wlasnie po to.

Tez mam przetwornice ale jezdzi czesciej w plaskaczu z podlaczonym modemem GlobeSurfer II robiac za mobilny Hotspot niz w Disco gdzie wszystko mam zasilane z 12V od lutownicy po ladowarki.

O wiele lepszym rozwiazaniem niz drugie aku jest maly akumulator zelowy lub power station z kablami. W razie awarii zawsze odpalisz auto, masz przenosne zrodlo energii i w razie niemca mozna wlozyc go zamiast normalnego aku i auto pojedzie bez uszkodzenia alternatora.
Ja jako power station uzywam latarki akumulatorowej na aku 12V 4Ah, wystarcza calkowicie zeby odpalic diesla z latarki lacznie z grzaniem swiec.