dicho I problemy ze stacyjką

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

dicho I problemy ze stacyjką

Post autor: efraim » czw sie 23, 2007 9:50 pm

Czas do czasu blokuje mi się stacyjka. Kluczyk ni cholery nie chce się dać przekręcić z pozycji zero. Po kilku rozpaczliwych próbach, acz nie chamskich próbach ustępuje. Ktoś zetknął się z takim objawem?
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » czw sie 23, 2007 10:04 pm

zacznij od odrobiny WD40, jak nie pomoze to daj znac...
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Nick31
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:21 pm
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Nick31 » czw sie 23, 2007 10:34 pm

Zbyt głęboko włożony kluczyk powoduje takie zachowanie. Przynajmniej u mnie.
Discovery 300 2.5 Tdi 1997r. Miałem...

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » czw sie 23, 2007 10:46 pm

Broń Boże WD40 - będzie więcej problemów (rozpuści smar stały).
Stary przepis naprawiających zamki i stacyjki - zetrzyj wkład ołówka (grafit) i wsyp go do otworu kluczyka, potem ruchy kluczykiem żeby wszędzie dotarło, powinno pomóc.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » czw sie 23, 2007 11:53 pm

pomijajac sytuacje opisana przez Nick31 i wykluczjac oczywiscie, ze nie masz wlaczonej blokady kierownicy, a przyczyna jest wytarty klucz, lub zapadki w gniezdzie stacyjki zrob tak jak jak radzi gossy.
Broń Boże WD40 - będzie więcej problemów (rozpuści smar stały)(ciach)...

Zrobilem tak jak radzi bert i musial pan slusarz/mechanik/zlota raczka przyjechac i rozbierac stacyjke bo ja sprawe tylko pogorszylem "magicznym psikiem". Zastanow sie moze tez nad wymiana...
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pt sie 24, 2007 6:19 am

Mam takie problemy od 3 lat i zawsze pomaga WD40, nawet jeździ w kieszeni drzwi na wszelki wypadek.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sie 24, 2007 7:07 am

tez tak mam, czekam az sie zablokuje na stale,(pewnie bedzie to w najmniej odpowiednim momencie) narazie kilkoma magicznymi ruchami kluczykiem rozpracowuje sprawe bez dodatkow chemicznych w sprayu ani olowkow temperowanych wprost w stayjke

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » pt sie 24, 2007 7:42 am

gossy pisze:Stary przepis naprawiających zamki i stacyjki - zetrzyj wkład ołówka
to nie stac ich na smar grafitowy??

pozdr

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » pt sie 24, 2007 8:04 am

są takie specjalne smary do zamków - ale to chyba za proste jest :)21

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » pt sie 24, 2007 9:15 am

efraim
1. stary przepis mowi...
2. sprawdzic sprezynki zapadek w razie koniecznosci wymienic...
3. reanimowac
4. szarpac kluczykiem czekac na zgon techniczny w najmniej oczekiwanym momencie...

teraz twoj ruch... :)21 Napisz jak poszlo.
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » pt sie 24, 2007 9:21 am

Na razie stosuję wariant czwarty. Ale jak to Olo wyżej napisał, zgon zazwyczaj następuje w najmniej stosownym momencie. Smar grafitowy trza spróbować. Mam jeszcze jakies takie kurestwo do uszczelek na silikonie, co też ponoć dobrze na zamki działa.
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » pt sie 24, 2007 9:53 am

Zrobilem tak jak radzi bert i musial pan slusarz/mechanik/zlota raczka przyjechac i rozbierac stacyjke bo ja sprawe tylko pogorszylem "magicznym psikiem". Zastanow sie moze tez nad wymiana...
[/quote]

Moze Twoja "odorobina"* byla wieksza od zalecanej, przez odrobine rozumie maksymalnie malo i raczej po kluczyku a nie w zamek stacyjki
Norbert J. Zbróg
* zwracam uwage, ze napisalem: odrobine /WD40/
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » pt sie 24, 2007 10:19 am

bert
moze masz racje. Dawka WD40 ktora bylem zapodalem bezposrednio w gniazdo kluczyka byla wieksza niz "odrobina", a dodatakowo zestresowany nerwowymi klaksonami (blokowalem wyjazd z parkingu) wiecej niz 1 raz potrakrowalem uparta stacyjke.
Nie zmienia to jednak faktu, magik stacyjkowo-kluczykowy przez telefon jeszcze pewny siebie ze to zajmie mu tylko chwilke, pozniej jedynie westchnal jak mu opisalem reanimacje ze stosowaniem WD40. Po przybyciu na miejsce i nieudanej probie nawiaznia wspolpracy z teamem klucz&stacyjka "magik"poczerwienial i zadzwonil po lawete.

a moze jednak zawstydzilem go swoja owczesna mlodziencza zaradnoscia, ze az postanowil mnie ukarac wyzszym rachunkiem... :)21
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » pt sie 24, 2007 10:21 pm

Za regeneracje bębenka w zamku i dorobienie jednego kluczyka zapłaciłem w warszawie 70zł...
Poza tym nie słyszałem żeby WD40 cokolwiek naprawiało, tylko przedłuża agonie, a takie postępowanie to proszenie się o awarie w najmniej oczekiwanym momencie.
To nie LandRovery się psują tylko ludzie psują LandRovery ;)
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » pt sie 24, 2007 10:36 pm

majch pisze:To nie LandRovery się psują tylko ludzie psują LandRovery ;)
zlota mysl... :)
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » sob sie 25, 2007 6:47 am

To nie LandRovery się psują tylko ludzie psują LandRovery ;)
albo idac dalej:

LandRover'a zmieniaja ludzie, uwazaj by Twoj LandRover nie zmienil Ciebie... :wink:

:)21
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » sob sie 25, 2007 9:41 am

Też tak miałem :cry: :)3
Niestety u mnie zablokowała się w pozycji ON :roll:
...Wymiana rozrusznika bolała.
Elektromechanik zrobił stacyjkę i jest ok. Mówił, że kluczyki były za mosno spasowane. Tak mówił...
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob sie 25, 2007 1:55 pm

LandRadek pisze:Mówił, że kluczyki były za mosno spasowane.!
w nowym aucie Ci sie to przytrafilo? :o

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob sie 25, 2007 2:55 pm

A gdzie się podziewa nasz forumowy specjalista zamkowo-stacyjkowy Klucz 13 ??
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob sie 25, 2007 3:43 pm

pewnie leży gdzieś pijany pod płotem
:)21

ale zawsze konsekwentnie twierdził że wd40 to zabójstwo dla zamków i stacyjek
#noichuj

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » ndz sie 26, 2007 7:43 pm

LR_Olek pisze:
LandRadek pisze:Mówił, że kluczyki były za mosno spasowane.!
w nowym aucie Ci sie to przytrafilo? :o
Nowy to był u niemca 9 lat temu :wink:
Przypuszczenie było takie, że zanim go kupiłem były dorabiane kluczyki.
Rozrysznik przed moją awarią miał opis naprawy co potwierdzałoby, że nie wszystko było ok ze stacyjką już nieco wcześniej. Po zrobieniu jest dobrze. Nie wnikałem w ultrastrukturę...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sie 26, 2007 9:45 pm

LandRadek pisze:
LR_Olek pisze:
LandRadek pisze:Mówił, że kluczyki były za mosno spasowane.!
w nowym aucie Ci sie to przytrafilo? :o
Nowy to był u niemca 9 lat temu :wink:
Przypuszczenie było takie, że zanim go kupiłem były dorabiane kluczyki.
aaaaaaa hhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaa :D

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pn sie 27, 2007 10:27 am

majch pisze:Za regeneracje bębenka w zamku i dorobienie jednego kluczyka zapłaciłem w warszawie 70zł...
W Krakowie 80 zł:
1. Wyciągnięcie stacyjki
2. Wyciągnięcie złamanego klucza
3. Dorobienie 2-ch nowych kluczy (na moich surówkach)
4. Dopasowanie tego wszystkiego, żeby nowe klucze działały nie tylko w stacyjce
5. Zamontowanie stacyjki

Czas: 40 minut.

Czy warto reanimować stacyjkę za pomocą WD40?

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » pn sie 27, 2007 11:35 am

Czy warto reanimować stacyjkę za pomocą WD40?
[/quote]
Przy pomocy WD 40 -
REANIMOWAC tak, naprawiac nie...
chyba nie rozmawiamy tu o rozwiazaniu "systemowym" przy pomocy WD 40, a o sytuacji gdy stacyjka przycina sie... powiedzmy w drodze do jej wymiany.
Jest rzecza oczywista, ze zaden syf nie zniknie bezpowrotnie pod pudrem
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pn sie 27, 2007 1:08 pm

bert pisze:chyba nie rozmawiamy tu o rozwiazaniu "systemowym" przy pomocy WD 40, a o sytuacji gdy stacyjka przycina sie... powiedzmy w drodze do jej wymiany
Nie bierz tego do siebie, ale WD40 to nie nadaje się do stacyjki ;)
Pokazuję rozwiązanie systemowe za 80 zł.
To nie jest przypadek Harakiri, któremu się drzwi nie otwierają, a jest w Czarnogórze.
To jest temat jak rozwiązać systemowo problem:
efarim pisze:Czas do czasu blokuje mi się stacyjka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości