Strona 1 z 2

Discovery 98 problem

: ndz wrz 09, 2007 3:40 pm
autor: konefka
Witam moj prolblem wyglada nastepujaco. Gdy silniki sie nagrzeje (czyli w normie) zaczyna sie zapalac kontrolka od oleju. I gasnie przy odpowiednio wiekszyc obrotach. Dzisiaj zdaylo mi sie z kontrolka wogole nie chciala zgasnac nawet przy prawe 4000 obr/min. Zgasilem go i odpalilem wszystko wrocilo do nrmy a wiec nie siecila kontrola.Dopeiro pojakims czasie znowu zaczela sie swiecic najpierw n niskich obrotach i tak dalej. Czy ozecie i doradzic co to moze byc?? Czy to oze byc zepsuty czujnik od cisnienia oleju i tak wariuje czy to pompa czy cos innego?? Z gory dzieki za info :)

: ndz wrz 09, 2007 3:44 pm
autor: Tapeworm
Może napiszesz jaki silnik, bo jeśli standard, to bardzo mu tymi 4tyś pomogłeś :)21

: ndz wrz 09, 2007 3:47 pm
autor: konefka
Silnik 2,5 Tdi. Chcialem zobaczyc czy zgasnie :p

: ndz wrz 09, 2007 3:52 pm
autor: Tapeworm
a olej sprawdziłeś bo może kontrolka ma powód by się palić :)21

: ndz wrz 09, 2007 3:54 pm
autor: konefka
Olej jest w Maximum :) Takze z tym roblemu nie ma. Aha jest na pelnm syntetyku 0W30 jesli to cos pomoze :)

: ndz wrz 09, 2007 3:55 pm
autor: konefka
Jak jest troszke zagazany to swieci tylko na wolnych obrotach a z czam jak sie zagrzewa to przy coraz o wyzszych.:/ Najpierw mysalem ze to pompa ale kurde czemu jak go zgasilem ( gdy sie swiecila) i zapalilem znowu to wszystko bylo normie ?

: ndz wrz 09, 2007 3:56 pm
autor: Tapeworm
do tego silnika się mineralny leje :roll:
15w40

: ndz wrz 09, 2007 3:58 pm
autor: Pepek
Podjedź do mechaniora niech zamiast czujnika wkręci manometr i sprawdzi ciśnienie oleju. A masz pewnosć ,że auto jeżdziło od początku na pełnym syntetyku. Bo jak nie to mogłeś dobić motur zmieniając z minerala

: ndz wrz 09, 2007 3:58 pm
autor: konefka
wlasnie zamierzam to zrobic w poniedzialek.Tylko chce ustalic czego wina jest ze sie sieci... Czy to moe byc wina tego ze jest zalany syntetyk a powinien byc mineralny??(kupielm go w niemczech i wlane na takim jezdzil 0w30)

: ndz wrz 09, 2007 3:59 pm
autor: konefka
Jak go uplem w niemczech to byl zalany syntetykiem.A kupilem go miesiac temu

: ndz wrz 09, 2007 4:03 pm
autor: Pepek
Przyczyn może być kilka. Manometr prawdę Ci powie. Nie droga to czujnik. Droższa to pompa lub zapchany smok. Opcja najdroższa śmierć panewek.

: ndz wrz 09, 2007 4:05 pm
autor: konefka
Ale jezeli chodzi o panewki to nie powinna swiecic nawet na wysokich obrotach??

: ndz wrz 09, 2007 4:11 pm
autor: Pepek
Nie koniecznie. Bo czym większe obroty tym większe ciśnienie smarowania. Żeby sie zapaliła na stałe by musiał nastapić brak panewki. A z silnika dochodził by stukot.

: ndz wrz 09, 2007 4:14 pm
autor: konefka
Aa wlasnie mial bym prosbe czy moglbys mi podac jakie cisnienie powinno byc przy jakich obrotach??

: ndz wrz 09, 2007 4:20 pm
autor: Pepek
Sprawdź w manualu jakie jest minimalne dla cysety.(Są w przyklejonych)

: ndz wrz 09, 2007 4:22 pm
autor: konefka
Dzieki wielkie

: ndz wrz 09, 2007 4:37 pm
autor: irekk
konefka pisze:Dzieki wielkie
i korzystaj z funkcji szukania. Temat niedawno poruszany. Jutro napisze Ci, czy w moim przypadku to byla usterka czujnika - wymienilem w weekend i jeszcze nie sie nie zaswiecila kontrolka, ale tez porzadnie nie zdazylem rozgrzac samochodu w korkach

pozdr

: ndz wrz 09, 2007 9:13 pm
autor: czesław&jarząbek
konefka pisze:jest na pelnm syntetyku 0W30
gratuluje...
konefka pisze:jesli to cos pomoze
już nie...

:)21

: ndz wrz 09, 2007 10:11 pm
autor: Tapeworm
czesław&jarząbek pisze:
konefka pisze:jest na pelnm syntetyku 0W30
gratuluje...
konefka pisze:jesli to cos pomoze
już nie...

:)21
Drogi Czesławie do jakich samochodów zaleca się 0w30? :)21

: ndz wrz 09, 2007 10:13 pm
autor: czesław&jarząbek
nie wiem, a nawet pewnie takiego auta na oczy nie widziałem.

natomiast 30W używam do kosiarki
:)21

: ndz wrz 09, 2007 10:16 pm
autor: Tapeworm
Ja tam jestem fanem hipolu :)21
no może poza silnikiem, tam jedynie słuszne 20w50 :)21

: pn wrz 10, 2007 6:53 am
autor: LR_Olek
konefka pisze: pelnm syntetyku 0W30
o heheheheheh, instrukcji sie nie czytalo co
?

: pn wrz 10, 2007 9:32 am
autor: kondziu
czytało instrukcje i zależy od instrukcji. W jednej jest że do diesla tylko minerał a np w książce serwisowej co mam taką co dają przy zakupie to jest że syntetyki też mozna lać

: pn wrz 10, 2007 12:37 pm
autor: konefka
Ale jak ja go takim olejem nie zalewalem.Tak bylo jak go kupilem...:/ A mozecie mi napisac jakie powinno byc cisnienie oleju na wolnych obrotach bo zabardzo nie moge sie polapac w tych manualach :/

: pn wrz 10, 2007 1:21 pm
autor: Tapeworm
Jakbym wiedział, przy zakupie, że syntetyk jest w środku, to bym uciekł od profana, oczywiście bez samochodu :)21