remont 200Tdi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont 200Tdi

Post autor: rafalwicher » pn wrz 24, 2007 8:30 pm

Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: remont 200Tdi

Post autor: LR_Olek » pn wrz 24, 2007 8:33 pm

rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
oddaj glowice do pana od glowic,bo widac nie masz pojecia co trzeba robic...

poza tym na kolanie jej nie przeszlifujesz

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn wrz 24, 2007 8:34 pm

Rozbierzesz będziesz widział :wink: mogą być tłoki , szlif bloku itd
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » pn wrz 24, 2007 8:44 pm

Niema jakiegos standardu ktory mozna zalozyc ze jest 100% do wymiany?
Ale w sumie to i tak bede musial czekac na czesci ktorych nie przewidze. Tak jak kolega napisal moze to nie "obraczki" tylko tloczek? Kto wie? Puki nie rozbierze to si enie dowie. Ale ja mam tylko i miesiac na remont a na czesco musze czekac przeszlo 2 tygodnie.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
scyzoryk73
Posty: 2058
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami

Post autor: scyzoryk73 » pn wrz 24, 2007 8:56 pm

głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli, reszta w syfie do subiektywnej oceny ile cholerstwo warte, może być różnie...
zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu

Tarsus

Re: remont 200Tdi

Post autor: Tarsus » pn wrz 24, 2007 9:43 pm

rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
Wez sprawdz wszystko jeszcze raz... 200tdi jest niesmiertelny, robi milijon na luzaku... komputer Ci padl a nie kompresja :)21

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont 200Tdi

Post autor: moto » pn wrz 24, 2007 9:53 pm

rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?

jezeli byłeś na tescie silnika w warsztacie to powinni sprawdzić na ile szczelne sa zawory/ gniazda i czy przedmuchy są na wszystkich tłokach.....i takie tam.....bo niby skad wiesz ze silnik stracił kompresje na jednym garze......?? mierzone manometrem?? remont każdego silnika jest dosc drogi .....nawet dla kogoś kto ma pojęcie co i jak....a Ty nie masz tego pojecia, wiec Cie w warsztacie mogą troche potarmosić na kase i będzie płacz .... :(

przemysl to. miesiac na nauke mechanizacji to mało....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn wrz 24, 2007 10:17 pm

głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli
:lol: za tyle to nawet od uaza nie zrobisz :roll:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn wrz 24, 2007 10:30 pm

gri74 pisze:
głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli
:lol: za tyle to nawet od uaza nie zrobisz :roll:
Planowanie i dotarcie zaworów to na styk choć zależy gdzie
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pn wrz 24, 2007 10:39 pm

jak sie robi remont diesla co ma na lata być...to napewno sie zaworów nie dociera ,bo niby jak to wygladać stare zaorane przylgnie i wytłuczone gnazda smarujesz pasta gruboziarnistą i jedziesz z koksem ?? ??

wpierw trzeba przeszlifowac zawory i frezować stare gniazda dopiero potem jesli maszyna nie dostarła sama trzeba wykonczyc w ten sposób..

koszty takiej zabawy z wykorzystaniem starych zaworów to około 300zł z tym ze zawozisz do warsztatu rozebrany szpej i umyty...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn wrz 24, 2007 10:42 pm

Widziałem w LR po 350k km. i wymagały tylko dotarcia :wink: w mojm po 120k km. trzy były do wymany
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pn wrz 24, 2007 10:49 pm

hm, koszt obórki jednego gniazda nie jest aż tak wysoki zeby robic fuche...
pasta dociera ,ale automatycznie powiekszasz powierzchnie styku zaworu z gniazdem, co w przypadku normalnego remontu jest korygowane frezowaniem kilkoma kątami....
efekt takie docierania jest taki ze ze klepie zawór i tyle....

wogóle po co takie dyskusje ....remont to remont....jak ktoś chce oszczędzić to niech honuje papierem wodnym... :)21

przecież przy robieniu porządnego motoru szkoda stosować marne półśrodki...chyba ze ktoś lubi rozbierac silniki tak dla frajdy.... :wink:
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt wrz 25, 2007 7:29 am

gri74 pisze:
głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli
:lol: za tyle to nawet od uaza nie zrobisz :roll:
ja w danzing'u robilem w lipcu glowice kompletnie za 380zl

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » wt wrz 25, 2007 8:12 am

JEszcze w warsztacie nie bylem, ale po tym co wydobywa sie z pod korka wlewu paliwa wnioskuje ze kompresja ucieka w oliwe. NO i caly motor wyglad jak wyglada caly usmarowany z kazdej strony. A dla czego jeden garnek bo krecac silnikiem recznie znaczy sie za pomoca klucza przy pelnym obrocie silnika wyczuwale sa tylko 3 sprzezenia a czwarte jest stasunkowo slabsze. Wiadowo to moga byc zawory ale skad ten niezdrowy oddech?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

naprawa

Post autor: rafalwicher » wt wrz 25, 2007 8:13 am

Kurde KORKA WLEWU OLEJU nie paliwa co ja pisze :)
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 25, 2007 9:04 am

Sprawdz mu kompresje z proba olejowa. Fachowcy beda wiedziec o co chodzi, Ci wychowaniu na OBDII i CAN zrobia tylko duze oczy :)21

To da Ci orientacyjny zakres kosztow.


Silnik kuleje na wolnych po zdjeciu obrotow do 400?
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » wt wrz 25, 2007 3:40 pm

Koszty mnie nie przerazaja ale ciezko z jakims dobrym warsztatem w okolicy tak ze chce wiedziec co nalezy wymieniec na nowe aby nie szarpac silnika za jakies 50000. Moze potrafi to ktos wyliczyc?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: remont

Post autor: Discotheque » wt wrz 25, 2007 11:12 pm

rafalwicher pisze:Koszty mnie nie przerazaja ale ciezko z jakims dobrym warsztatem w okolicy tak ze chce wiedziec co nalezy wymieniec na nowe aby nie szarpac silnika za jakies 50000. Moze potrafi to ktos wyliczyc?
Jezeli koszty sie nie licza to kup silnik juz po remoncie w firmie ktora sie w tym specjalizuje lub zainwestuj w TGV 2,8TD

W GB masz firmy ktorym dajesz stary silnik i zabierasz do domu inny po remoncie z gwarancja.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

rozmiar

Post autor: rafalwicher » śr wrz 26, 2007 7:43 pm

koledzy a jak wyglada kwestja wymiarow? W jaki sposob sprawdzic wymiar pierscieni, panewek jakie mam zalozyc?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: rozmiar

Post autor: Discotheque » śr wrz 26, 2007 9:24 pm

rafalwicher pisze:koledzy a jak wyglada kwestja wymiarow? W jaki sposob sprawdzic wymiar pierscieni, panewek jakie mam zalozyc?
Ja naprawde nie chce byc zlosliwy, piszesz ze kasa nie stanowi problemu. Byc moze chcesz po prostu sam cos zrobic ale na Boga, silnik nie jest mechanizmem na ktorym mozna sie uczyc mechaniki.

Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Re: remont

Post autor: Toroo » śr wrz 26, 2007 10:12 pm

Discotheque pisze: lub zainwestuj w TGV 2,8TD
Czy Możesz napisać coś więcej o tym motorku ??
Czy jest to ta wersja znana w ameryce południowej ??

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: remont

Post autor: Discotheque » czw wrz 27, 2007 9:02 am

Toroo pisze:
Discotheque pisze: lub zainwestuj w TGV 2,8TD
Czy Możesz napisać coś więcej o tym motorku ??
Czy jest to ta wersja znana w ameryce południowej ??

Tak to jest to http://www.landyonline.co.za/workshop/i ... 28lhs.html

chociaz niezla alternatywa jest firma w GB ktora sprzedaje 200Tdi przerobione i zestrojone od 113 az do 156PS

Ogolnie 200tdi ma bardzo duzy zapas mocy do wykorzystania.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: remont

Post autor: LR_Olek » czw wrz 27, 2007 2:36 pm

Discotheque pisze:
Ogolnie 200tdi ma bardzo duzy zapas mocy do wykorzystania.
ale transmisja tego nie wytrzyma :lol:

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: rozmiar

Post autor: rafalwicher » czw wrz 27, 2007 4:55 pm

Ja naprawde nie chce byc zlosliwy, piszesz ze kasa nie stanowi problemu. Byc moze chcesz po prostu sam cos zrobic ale na Boga, silnik nie jest mechanizmem na ktorym mozna sie uczyc mechaniki.

Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.[/quote]

Ja tez nie chce byc zlosliwy tymbardziej dla mojego RRka, mysle ze potrafie zrobic ten remont. Mam miejsce narzedzia i niedlugo bede mial na to czas. Mam manuala tylko tego ktory jest dostepny z forum. Moze on nie wystarcza? Co powinno sie wymienic na nowe przy okazji wymiany pierscieni? Oczywiscie po wczesniejszym wyszarpaniu matoru z samochodu.
Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: rozmiar

Post autor: LR_Olek » czw wrz 27, 2007 6:01 pm

rafalwicher pisze: Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.
od czego jestes mechanikiem? :o

tego w szkole ucza...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości