remont 200Tdi
Moderator: Jerry
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
remont 200Tdi
Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
Re: remont 200Tdi
oddaj glowice do pana od glowic,bo widac nie masz pojecia co trzeba robic...rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
poza tym na kolanie jej nie przeszlifujesz
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
remont
Niema jakiegos standardu ktory mozna zalozyc ze jest 100% do wymiany?
Ale w sumie to i tak bede musial czekac na czesci ktorych nie przewidze. Tak jak kolega napisal moze to nie "obraczki" tylko tloczek? Kto wie? Puki nie rozbierze to si enie dowie. Ale ja mam tylko i miesiac na remont a na czesco musze czekac przeszlo 2 tygodnie.
Ale w sumie to i tak bede musial czekac na czesci ktorych nie przewidze. Tak jak kolega napisal moze to nie "obraczki" tylko tloczek? Kto wie? Puki nie rozbierze to si enie dowie. Ale ja mam tylko i miesiac na remont a na czesco musze czekac przeszlo 2 tygodnie.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
- scyzoryk73
- Posty: 2058
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
- Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami
Re: remont 200Tdi
Wez sprawdz wszystko jeszcze raz... 200tdi jest niesmiertelny, robi milijon na luzaku... komputer Ci padl a nie kompresjarafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?

Re: remont 200Tdi
rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
jezeli byłeś na tescie silnika w warsztacie to powinni sprawdzić na ile szczelne sa zawory/ gniazda i czy przedmuchy są na wszystkich tłokach.....i takie tam.....bo niby skad wiesz ze silnik stracił kompresje na jednym garze......


przemysl to. miesiac na nauke mechanizacji to mało....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
jak sie robi remont diesla co ma na lata być...to napewno sie zaworów nie dociera ,bo niby jak to wygladać stare zaorane przylgnie i wytłuczone gnazda smarujesz pasta gruboziarnistą i jedziesz z koksem
wpierw trzeba przeszlifowac zawory i frezować stare gniazda dopiero potem jesli maszyna nie dostarła sama trzeba wykonczyc w ten sposób..
koszty takiej zabawy z wykorzystaniem starych zaworów to około 300zł z tym ze zawozisz do warsztatu rozebrany szpej i umyty...


wpierw trzeba przeszlifowac zawory i frezować stare gniazda dopiero potem jesli maszyna nie dostarła sama trzeba wykonczyc w ten sposób..
koszty takiej zabawy z wykorzystaniem starych zaworów to około 300zł z tym ze zawozisz do warsztatu rozebrany szpej i umyty...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
hm, koszt obórki jednego gniazda nie jest aż tak wysoki zeby robic fuche...
pasta dociera ,ale automatycznie powiekszasz powierzchnie styku zaworu z gniazdem, co w przypadku normalnego remontu jest korygowane frezowaniem kilkoma kątami....
efekt takie docierania jest taki ze ze klepie zawór i tyle....
wogóle po co takie dyskusje ....remont to remont....jak ktoś chce oszczędzić to niech honuje papierem wodnym...
przecież przy robieniu porządnego motoru szkoda stosować marne półśrodki...chyba ze ktoś lubi rozbierac silniki tak dla frajdy....
pasta dociera ,ale automatycznie powiekszasz powierzchnie styku zaworu z gniazdem, co w przypadku normalnego remontu jest korygowane frezowaniem kilkoma kątami....
efekt takie docierania jest taki ze ze klepie zawór i tyle....
wogóle po co takie dyskusje ....remont to remont....jak ktoś chce oszczędzić to niech honuje papierem wodnym...

przecież przy robieniu porządnego motoru szkoda stosować marne półśrodki...chyba ze ktoś lubi rozbierac silniki tak dla frajdy....

Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
remont
JEszcze w warsztacie nie bylem, ale po tym co wydobywa sie z pod korka wlewu paliwa wnioskuje ze kompresja ucieka w oliwe. NO i caly motor wyglad jak wyglada caly usmarowany z kazdej strony. A dla czego jeden garnek bo krecac silnikiem recznie znaczy sie za pomoca klucza przy pelnym obrocie silnika wyczuwale sa tylko 3 sprzezenia a czwarte jest stasunkowo slabsze. Wiadowo to moga byc zawory ale skad ten niezdrowy oddech?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
naprawa
Kurde KORKA WLEWU OLEJU nie paliwa co ja pisze :)
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
remont
Koszty mnie nie przerazaja ale ciezko z jakims dobrym warsztatem w okolicy tak ze chce wiedziec co nalezy wymieniec na nowe aby nie szarpac silnika za jakies 50000. Moze potrafi to ktos wyliczyc?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: remont
Jezeli koszty sie nie licza to kup silnik juz po remoncie w firmie ktora sie w tym specjalizuje lub zainwestuj w TGV 2,8TDrafalwicher pisze:Koszty mnie nie przerazaja ale ciezko z jakims dobrym warsztatem w okolicy tak ze chce wiedziec co nalezy wymieniec na nowe aby nie szarpac silnika za jakies 50000. Moze potrafi to ktos wyliczyc?
W GB masz firmy ktorym dajesz stary silnik i zabierasz do domu inny po remoncie z gwarancja.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
rozmiar
koledzy a jak wyglada kwestja wymiarow? W jaki sposob sprawdzic wymiar pierscieni, panewek jakie mam zalozyc?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: rozmiar
Ja naprawde nie chce byc zlosliwy, piszesz ze kasa nie stanowi problemu. Byc moze chcesz po prostu sam cos zrobic ale na Boga, silnik nie jest mechanizmem na ktorym mozna sie uczyc mechaniki.rafalwicher pisze:koledzy a jak wyglada kwestja wymiarow? W jaki sposob sprawdzic wymiar pierscieni, panewek jakie mam zalozyc?
Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Re: remont
Czy Możesz napisać coś więcej o tym motorkuDiscotheque pisze: lub zainwestuj w TGV 2,8TD

Czy jest to ta wersja znana w ameryce południowej

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: remont
Toroo pisze:Czy Możesz napisać coś więcej o tym motorkuDiscotheque pisze: lub zainwestuj w TGV 2,8TD![]()
Czy jest to ta wersja znana w ameryce południowej
Tak to jest to http://www.landyonline.co.za/workshop/i ... 28lhs.html
chociaz niezla alternatywa jest firma w GB ktora sprzedaje 200Tdi przerobione i zestrojone od 113 az do 156PS
Ogolnie 200tdi ma bardzo duzy zapas mocy do wykorzystania.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Re: remont
ale transmisja tego nie wytrzymaDiscotheque pisze:
Ogolnie 200tdi ma bardzo duzy zapas mocy do wykorzystania.

-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
Re: rozmiar
Ja naprawde nie chce byc zlosliwy, piszesz ze kasa nie stanowi problemu. Byc moze chcesz po prostu sam cos zrobic ale na Boga, silnik nie jest mechanizmem na ktorym mozna sie uczyc mechaniki.
Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.[/quote]
Ja tez nie chce byc zlosliwy tymbardziej dla mojego RRka, mysle ze potrafie zrobic ten remont. Mam miejsce narzedzia i niedlugo bede mial na to czas. Mam manuala tylko tego ktory jest dostepny z forum. Moze on nie wystarcza? Co powinno sie wymienic na nowe przy okazji wymiany pierscieni? Oczywiscie po wczesniejszym wyszarpaniu matoru z samochodu.
Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.
Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.[/quote]
Ja tez nie chce byc zlosliwy tymbardziej dla mojego RRka, mysle ze potrafie zrobic ten remont. Mam miejsce narzedzia i niedlugo bede mial na to czas. Mam manuala tylko tego ktory jest dostepny z forum. Moze on nie wystarcza? Co powinno sie wymienic na nowe przy okazji wymiany pierscieni? Oczywiscie po wczesniejszym wyszarpaniu matoru z samochodu.
Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
Re: rozmiar
od czego jestes mechanikiem?rafalwicher pisze: Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.

tego w szkole ucza...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości