Strona 1 z 6
remont 200Tdi
: pn wrz 24, 2007 8:30 pm
autor: rafalwicher
Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
Re: remont 200Tdi
: pn wrz 24, 2007 8:33 pm
autor: LR_Olek
rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
oddaj glowice do pana od glowic,bo widac nie masz pojecia co trzeba robic...
poza tym na kolanie jej nie przeszlifujesz
: pn wrz 24, 2007 8:34 pm
autor: klucz13
Rozbierzesz będziesz widział

mogą być tłoki , szlif bloku itd

remont
: pn wrz 24, 2007 8:44 pm
autor: rafalwicher
Niema jakiegos standardu ktory mozna zalozyc ze jest 100% do wymiany?
Ale w sumie to i tak bede musial czekac na czesci ktorych nie przewidze. Tak jak kolega napisal moze to nie "obraczki" tylko tloczek? Kto wie? Puki nie rozbierze to si enie dowie. Ale ja mam tylko i miesiac na remont a na czesco musze czekac przeszlo 2 tygodnie.
: pn wrz 24, 2007 8:56 pm
autor: scyzoryk73
głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli, reszta w syfie do subiektywnej oceny ile cholerstwo warte, może być różnie...
Re: remont 200Tdi
: pn wrz 24, 2007 9:43 pm
autor: Tarsus
rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
Wez sprawdz wszystko jeszcze raz... 200tdi jest niesmiertelny, robi milijon na luzaku... komputer Ci padl a nie kompresja

Re: remont 200Tdi
: pn wrz 24, 2007 9:53 pm
autor: moto
rafalwicher pisze:Koledzy szykuje mi sie remont motoru 200Tdi mojego. Chodzi o to ze jeden cylinder stracil kompresje.
Co jest do wymiany na nowe w tym silniczku?
Oczywiscie pierscienie, panewki na wale, panewki na walku rozrzadu, uszczelniaze. Co jeszcze? Zastanawiam sie nad glowica. Co mozna z nia zrobic prucz regulacji? Wymiana gniazd zaworow?
jezeli byłeś na tescie silnika w warsztacie to powinni sprawdzić na ile szczelne sa zawory/ gniazda i czy przedmuchy są na wszystkich tłokach.....i takie tam.....bo niby skad wiesz ze silnik stracił kompresje na jednym garze......

mierzone manometrem?? remont każdego silnika jest dosc drogi .....nawet dla kogoś kto ma pojęcie co i jak....a Ty nie masz tego pojecia, wiec Cie w warsztacie mogą troche potarmosić na kase i będzie płacz ....
przemysl to. miesiac na nauke mechanizacji to mało....
: pn wrz 24, 2007 10:17 pm
autor: gri74
głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli

za tyle to nawet od uaza nie zrobisz

: pn wrz 24, 2007 10:30 pm
autor: klucz13
gri74 pisze:głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli

za tyle to nawet od uaza nie zrobisz

Planowanie i dotarcie zaworów to na styk choć zależy gdzie

: pn wrz 24, 2007 10:39 pm
autor: moto
jak sie robi remont diesla co ma na lata być...to napewno sie zaworów nie dociera ,bo niby jak to wygladać stare zaorane przylgnie i wytłuczone gnazda smarujesz pasta gruboziarnistą i jedziesz z koksem
wpierw trzeba przeszlifowac zawory i frezować stare gniazda dopiero potem jesli maszyna nie dostarła sama trzeba wykonczyc w ten sposób..
koszty takiej zabawy z wykorzystaniem starych zaworów to około 300zł z tym ze zawozisz do warsztatu rozebrany szpej i umyty...
: pn wrz 24, 2007 10:42 pm
autor: klucz13
Widziałem w LR po 350k km. i wymagały tylko dotarcia

w mojm po 120k km. trzy były do wymany

: pn wrz 24, 2007 10:49 pm
autor: moto
hm, koszt obórki jednego gniazda nie jest aż tak wysoki zeby robic fuche...
pasta dociera ,ale automatycznie powiekszasz powierzchnie styku zaworu z gniazdem, co w przypadku normalnego remontu jest korygowane frezowaniem kilkoma kątami....
efekt takie docierania jest taki ze ze klepie zawór i tyle....
wogóle po co takie dyskusje ....remont to remont....jak ktoś chce oszczędzić to niech honuje papierem wodnym...
przecież przy robieniu porządnego motoru szkoda stosować marne półśrodki...chyba ze ktoś lubi rozbierac silniki tak dla frajdy....

: wt wrz 25, 2007 7:29 am
autor: LR_Olek
gri74 pisze:głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli

za tyle to nawet od uaza nie zrobisz

ja w danzing'u robilem w lipcu glowice kompletnie za 380zl
remont
: wt wrz 25, 2007 8:12 am
autor: rafalwicher
JEszcze w warsztacie nie bylem, ale po tym co wydobywa sie z pod korka wlewu paliwa wnioskuje ze kompresja ucieka w oliwe. NO i caly motor wyglad jak wyglada caly usmarowany z kazdej strony. A dla czego jeden garnek bo krecac silnikiem recznie znaczy sie za pomoca klucza przy pelnym obrocie silnika wyczuwale sa tylko 3 sprzezenia a czwarte jest stasunkowo slabsze. Wiadowo to moga byc zawory ale skad ten niezdrowy oddech?
naprawa
: wt wrz 25, 2007 8:13 am
autor: rafalwicher
Kurde KORKA WLEWU OLEJU nie paliwa co ja pisze :)
: wt wrz 25, 2007 9:04 am
autor: Discotheque
Sprawdz mu kompresje z proba olejowa. Fachowcy beda wiedziec o co chodzi, Ci wychowaniu na OBDII i CAN zrobia tylko duze oczy
To da Ci orientacyjny zakres kosztow.
Silnik kuleje na wolnych po zdjeciu obrotow do 400?
remont
: wt wrz 25, 2007 3:40 pm
autor: rafalwicher
Koszty mnie nie przerazaja ale ciezko z jakims dobrym warsztatem w okolicy tak ze chce wiedziec co nalezy wymieniec na nowe aby nie szarpac silnika za jakies 50000. Moze potrafi to ktos wyliczyc?
Re: remont
: wt wrz 25, 2007 11:12 pm
autor: Discotheque
rafalwicher pisze:Koszty mnie nie przerazaja ale ciezko z jakims dobrym warsztatem w okolicy tak ze chce wiedziec co nalezy wymieniec na nowe aby nie szarpac silnika za jakies 50000. Moze potrafi to ktos wyliczyc?
Jezeli koszty sie nie licza to kup silnik juz po remoncie w firmie ktora sie w tym specjalizuje lub zainwestuj w TGV 2,8TD
W GB masz firmy ktorym dajesz stary silnik i zabierasz do domu inny po remoncie z gwarancja.
rozmiar
: śr wrz 26, 2007 7:43 pm
autor: rafalwicher
koledzy a jak wyglada kwestja wymiarow? W jaki sposob sprawdzic wymiar pierscieni, panewek jakie mam zalozyc?
Re: rozmiar
: śr wrz 26, 2007 9:24 pm
autor: Discotheque
rafalwicher pisze:koledzy a jak wyglada kwestja wymiarow? W jaki sposob sprawdzic wymiar pierscieni, panewek jakie mam zalozyc?
Ja naprawde nie chce byc zlosliwy, piszesz ze kasa nie stanowi problemu. Byc moze chcesz po prostu sam cos zrobic ale na Boga, silnik nie jest mechanizmem na ktorym mozna sie uczyc mechaniki.
Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.
Re: remont
: śr wrz 26, 2007 10:12 pm
autor: Toroo
Discotheque pisze: lub zainwestuj w TGV 2,8TD
Czy Możesz napisać coś więcej o tym motorku
Czy jest to ta wersja znana w ameryce południowej

Re: remont
: czw wrz 27, 2007 9:02 am
autor: Discotheque
Toroo pisze:Discotheque pisze: lub zainwestuj w TGV 2,8TD
Czy Możesz napisać coś więcej o tym motorku
Czy jest to ta wersja znana w ameryce południowej

Tak to jest to
http://www.landyonline.co.za/workshop/i ... 28lhs.html
chociaz niezla alternatywa jest firma w GB ktora sprzedaje 200Tdi przerobione i zestrojone od 113 az do 156PS
Ogolnie 200tdi ma bardzo duzy zapas mocy do wykorzystania.
Re: remont
: czw wrz 27, 2007 2:36 pm
autor: LR_Olek
Discotheque pisze:
Ogolnie 200tdi ma bardzo duzy zapas mocy do wykorzystania.
ale transmisja tego nie wytrzyma

Re: rozmiar
: czw wrz 27, 2007 4:55 pm
autor: rafalwicher
Ja naprawde nie chce byc zlosliwy, piszesz ze kasa nie stanowi problemu. Byc moze chcesz po prostu sam cos zrobic ale na Boga, silnik nie jest mechanizmem na ktorym mozna sie uczyc mechaniki.
Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.[/quote]
Ja tez nie chce byc zlosliwy tymbardziej dla mojego RRka, mysle ze potrafie zrobic ten remont. Mam miejsce narzedzia i niedlugo bede mial na to czas. Mam manuala tylko tego ktory jest dostepny z forum. Moze on nie wystarcza? Co powinno sie wymienic na nowe przy okazji wymiany pierscieni? Oczywiscie po wczesniejszym wyszarpaniu matoru z samochodu.
Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.
Re: rozmiar
: czw wrz 27, 2007 6:01 pm
autor: LR_Olek
rafalwicher pisze:
Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.
od czego jestes mechanikiem?
tego w szkole ucza...