Opony o roznym stopniu zuzycia

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Opony o roznym stopniu zuzycia

Post autor: harakiri » sob paź 06, 2007 8:51 pm

Jakie sa objawy zalozenia opon o roznym stopniu zuzycia na przedniej i tylnej osi? Spodziewam sie, ze mechanizm roznicowy miedzyosowy dostaje schizofrenii. W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Opony o roznym stopniu zuzycia

Post autor: czesław&jarząbek » sob paź 06, 2007 8:55 pm

harakiri pisze: W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
i mają rację.
#noichuj

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » sob paź 06, 2007 9:19 pm

Jakie sa objawy ??

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » sob paź 06, 2007 9:25 pm

harakiri pisze:Jakie sa objawy ??
Tzw "wewnętrzne naprężenia" trza było kupić auto z dołaczanym przodem a nie syfa z pernamętnym 4x4. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » sob paź 06, 2007 9:28 pm

BĄKU pisze:
harakiri pisze:Jakie sa objawy ??
Tzw "wewnętrzne naprężenia" trza było kupić auto z dołaczanym przodem a nie syfa z pernamętnym 4x4. 8)
naprezenia....to ty masz jak sie budzisz rano.... w zlotej pycie :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Re: Opony o roznym stopniu zuzycia

Post autor: Roch » sob paź 06, 2007 10:05 pm

czesław&jarząbek pisze:
harakiri pisze: W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
i mają rację.
dla czego?
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Re: Opony o roznym stopniu zuzycia

Post autor: Roch » sob paź 06, 2007 10:08 pm

harakiri pisze:Jakie sa objawy zalozenia opon o roznym stopniu zuzycia na przedniej i tylnej osi? Spodziewam sie, ze mechanizm roznicowy miedzyosowy dostaje schizofrenii. W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
na kolanie kiedys robilem obliczenia i mi wyszlo, ze przy 1cm roznicy zuzycia bieznika, przy 32calowej oponie mniejsze kolo robi 1 obrot wiecej na ~1km.

na zuzycie to pewnie specjalnie nie wpływa ale na schizofrenie - to sam chcialbym wiedziec.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Opony o roznym stopniu zuzycia

Post autor: świerszcz » pn paź 08, 2007 8:30 pm

Roch pisze:
harakiri pisze:Jakie sa objawy zalozenia opon o roznym stopniu zuzycia na przedniej i tylnej osi? Spodziewam sie, ze mechanizm roznicowy miedzyosowy dostaje schizofrenii. W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
na kolanie kiedys robilem obliczenia i mi wyszlo, ze przy 1cm roznicy zuzycia bieznika, przy 32calowej oponie mniejsze kolo robi 1 obrot wiecej na ~1km.

na zuzycie to pewnie specjalnie nie wpływa ale na schizofrenie - to sam chcialbym wiedziec.
śpij spokojnie to tzw nabijanie społeczeństwu makaronu na uszęta co by liniowość sprzedaży zachować :)3

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn paź 08, 2007 8:36 pm

Nie do konca pany, w przypadku syfow czysto mechanicznych nie ma to znaczenia niewielkie roznice zuzycia.

W przypadku SUVow ma to znaczenie, ostatnio coraz popularniejszym elementem dodatkowego wyposazenia przy zakupie sa kontrolki cisnienia powietrza w oponach. Dzialaja one wlasnie poprzez ABS porownujac obroty kol. System jest w stanie wykryc nawet niewielki ubytek powietrza.

Do tego stopnia ze przy takich ukladach wypelnienie opon mieszanka azotu zamiast czystym powietrzem powoduje koniecznosc podlaczenia auta pod kompa diagnostycznego w celu przeprogramowania ukladu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » pn paź 08, 2007 8:41 pm

a czym ja jeżdżę? :o :evil: Tusconem :lol: :lol: :o :o



właśnie, w nowszych Miśkach (Outlander np.) jest taka elektronika co się kuźwa jej mać grzeje jak bolid w pizdę na śłiskim dostanie...... Ta elektronika mierzy właśnie poszczególne prędkości łobrotowe kółek....

ale jak pisałem nas, prawdziwych facetów w mechanicznych potworach to nie dotyczy, no.....

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn paź 08, 2007 10:48 pm

Discotheque pisze:Do tego stopnia ze przy takich ukladach wypelnienie opon mieszanka azotu zamiast czystym powietrzem powoduje koniecznosc podlaczenia auta pod kompa diagnostycznego w celu przeprogramowania ukladu.
Skąd ta konieczność? Jeśli ciśnienie jest prawidłowe we wszystkich kołach to układ nic nie wykryje czy są napełnione powietrzem czy azotem.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn paź 08, 2007 10:51 pm

Sie ciesz ze nie jezdzisz nowym C5 albo Laguna :)21, tam kompiuter ma zaprogramowane w mozgu algorytm temperatury zewnetrznej i szybkosci.
Mysli sobie tak: ze wraz ze wzrostem predkosci i temp zewn. opona musi sie powiekszac z powodu wzrostu objetosci powietrza. Wiec jak zaladujesz mieszanke do opon, kompiuter se mysli o .urwa, szybko jade, cisnienie mi sie nie zgadza z mozgiem znaczy sie ze mam 4 kapcie :)21 i zas kontrolki se mrugaja wesolutko sprowadzajac Cie do parteru.

Mi wystarczylo jak sluzbowy elektroniczny samochod zima wyswietlal na panelu klimy: "o nie nie nie, ugryz sie w tylek, silnik za zimny nie wlacze ogrzewania przedniej szyby, nich Ci marznie el dupa" :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn paź 08, 2007 10:58 pm

Teraz kumam :)

Swoją drogą to kiedyś jadąc Laguną po niemieckiej autostradzie ze stałą prędkością 180km/h po jakimś czasie coś zaczynał komputer gadać (po francusku) i jakieś znaczki się na tym wyświetlaczu między zegarami pojawiały. I chyba chodziło o ciśnienie w kołach. Ale nikt się tym zanadto nie przejmował :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość