Opony o roznym stopniu zuzycia
Moderator: Jerry
Opony o roznym stopniu zuzycia
Jakie sa objawy zalozenia opon o roznym stopniu zuzycia na przedniej i tylnej osi? Spodziewam sie, ze mechanizm roznicowy miedzyosowy dostaje schizofrenii. W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Opony o roznym stopniu zuzycia
i mają rację.harakiri pisze: W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
#noichuj
Re: Opony o roznym stopniu zuzycia
dla czego?czesław&jarząbek pisze:i mają rację.harakiri pisze: W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
Landrąver Discovęry 200tdi
Re: Opony o roznym stopniu zuzycia
na kolanie kiedys robilem obliczenia i mi wyszlo, ze przy 1cm roznicy zuzycia bieznika, przy 32calowej oponie mniejsze kolo robi 1 obrot wiecej na ~1km.harakiri pisze:Jakie sa objawy zalozenia opon o roznym stopniu zuzycia na przedniej i tylnej osi? Spodziewam sie, ze mechanizm roznicowy miedzyosowy dostaje schizofrenii. W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
na zuzycie to pewnie specjalnie nie wpływa ale na schizofrenie - to sam chcialbym wiedziec.
Landrąver Discovęry 200tdi
Re: Opony o roznym stopniu zuzycia
śpij spokojnie to tzw nabijanie społeczeństwu makaronu na uszęta co by liniowość sprzedaży zachowaćRoch pisze:na kolanie kiedys robilem obliczenia i mi wyszlo, ze przy 1cm roznicy zuzycia bieznika, przy 32calowej oponie mniejsze kolo robi 1 obrot wiecej na ~1km.harakiri pisze:Jakie sa objawy zalozenia opon o roznym stopniu zuzycia na przedniej i tylnej osi? Spodziewam sie, ze mechanizm roznicowy miedzyosowy dostaje schizofrenii. W instrukcji kaza wymieniac wszystkie opony na raz.
na zuzycie to pewnie specjalnie nie wpływa ale na schizofrenie - to sam chcialbym wiedziec.

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Nie do konca pany, w przypadku syfow czysto mechanicznych nie ma to znaczenia niewielkie roznice zuzycia.
W przypadku SUVow ma to znaczenie, ostatnio coraz popularniejszym elementem dodatkowego wyposazenia przy zakupie sa kontrolki cisnienia powietrza w oponach. Dzialaja one wlasnie poprzez ABS porownujac obroty kol. System jest w stanie wykryc nawet niewielki ubytek powietrza.
Do tego stopnia ze przy takich ukladach wypelnienie opon mieszanka azotu zamiast czystym powietrzem powoduje koniecznosc podlaczenia auta pod kompa diagnostycznego w celu przeprogramowania ukladu.
W przypadku SUVow ma to znaczenie, ostatnio coraz popularniejszym elementem dodatkowego wyposazenia przy zakupie sa kontrolki cisnienia powietrza w oponach. Dzialaja one wlasnie poprzez ABS porownujac obroty kol. System jest w stanie wykryc nawet niewielki ubytek powietrza.
Do tego stopnia ze przy takich ukladach wypelnienie opon mieszanka azotu zamiast czystym powietrzem powoduje koniecznosc podlaczenia auta pod kompa diagnostycznego w celu przeprogramowania ukladu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
a czym ja jeżdżę?
Tusconem
właśnie, w nowszych Miśkach (Outlander np.) jest taka elektronika co się kuźwa jej mać grzeje jak bolid w pizdę na śłiskim dostanie...... Ta elektronika mierzy właśnie poszczególne prędkości łobrotowe kółek....
ale jak pisałem nas, prawdziwych facetów w mechanicznych potworach to nie dotyczy, no.....






właśnie, w nowszych Miśkach (Outlander np.) jest taka elektronika co się kuźwa jej mać grzeje jak bolid w pizdę na śłiskim dostanie...... Ta elektronika mierzy właśnie poszczególne prędkości łobrotowe kółek....
ale jak pisałem nas, prawdziwych facetów w mechanicznych potworach to nie dotyczy, no.....
Skąd ta konieczność? Jeśli ciśnienie jest prawidłowe we wszystkich kołach to układ nic nie wykryje czy są napełnione powietrzem czy azotem.Discotheque pisze:Do tego stopnia ze przy takich ukladach wypelnienie opon mieszanka azotu zamiast czystym powietrzem powoduje koniecznosc podlaczenia auta pod kompa diagnostycznego w celu przeprogramowania ukladu.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Sie ciesz ze nie jezdzisz nowym C5 albo Laguna
, tam kompiuter ma zaprogramowane w mozgu algorytm temperatury zewnetrznej i szybkosci.
Mysli sobie tak: ze wraz ze wzrostem predkosci i temp zewn. opona musi sie powiekszac z powodu wzrostu objetosci powietrza. Wiec jak zaladujesz mieszanke do opon, kompiuter se mysli o .urwa, szybko jade, cisnienie mi sie nie zgadza z mozgiem znaczy sie ze mam 4 kapcie
i zas kontrolki se mrugaja wesolutko sprowadzajac Cie do parteru.
Mi wystarczylo jak sluzbowy elektroniczny samochod zima wyswietlal na panelu klimy: "o nie nie nie, ugryz sie w tylek, silnik za zimny nie wlacze ogrzewania przedniej szyby, nich Ci marznie el dupa"

Mysli sobie tak: ze wraz ze wzrostem predkosci i temp zewn. opona musi sie powiekszac z powodu wzrostu objetosci powietrza. Wiec jak zaladujesz mieszanke do opon, kompiuter se mysli o .urwa, szybko jade, cisnienie mi sie nie zgadza z mozgiem znaczy sie ze mam 4 kapcie

Mi wystarczylo jak sluzbowy elektroniczny samochod zima wyswietlal na panelu klimy: "o nie nie nie, ugryz sie w tylek, silnik za zimny nie wlacze ogrzewania przedniej szyby, nich Ci marznie el dupa"

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Teraz kumam
Swoją drogą to kiedyś jadąc Laguną po niemieckiej autostradzie ze stałą prędkością 180km/h po jakimś czasie coś zaczynał komputer gadać (po francusku) i jakieś znaczki się na tym wyświetlaczu między zegarami pojawiały. I chyba chodziło o ciśnienie w kołach. Ale nikt się tym zanadto nie przejmował

Swoją drogą to kiedyś jadąc Laguną po niemieckiej autostradzie ze stałą prędkością 180km/h po jakimś czasie coś zaczynał komputer gadać (po francusku) i jakieś znaczki się na tym wyświetlaczu między zegarami pojawiały. I chyba chodziło o ciśnienie w kołach. Ale nikt się tym zanadto nie przejmował

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość