Potrzebne informacje o V8 z Land Rovera

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Gość-Mancona
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob paź 13, 2007 10:11 am
Lokalizacja: Władysławowo

Potrzebne informacje o V8 z Land Rovera

Post autor: Gość-Mancona » sob paź 13, 2007 11:58 am

Witam, jestem gościnnie na Waszym forum i szukam pomocy.
Bardzo krótko o mnie i moich planach.
Z dwóch niemieckich aut czyli Ascony B i Manty B poskładałem jedno autko, tak zwaną Manconę. W tych modelach były stare poczciwe silniki CIH orginalnie do 2.0

www.ascona-b.pl

Kupiłem Land Rovera z silnikiem 3.5 V8 i mam zamiar te V8 wsadzić do mojej Mancony. Jak to zrobić to już wszystko dograne Anglicy i Duńczycy już to przerabiali i się sprawdziło. V 8 z Land Rovera w porównaniu do innych V8 jest dużo mniejsze i lżejsze.

Pokarzę Wam kilka fotek co kupiłem, może ktoś z Was Dostarczy mi jakieś informacje o tym silniku, niestety nie wiem o nim nic i nie znam żadnych jego parametrów. Kupiłem to autko bez papierów na części, a tak naprawdę to chodziło tylko o silnik !!!

Jedyną z dwóch rzeczy przed zakupem co zrobiłem to odpaliłem autko. Silnik chodził na początku bardzo kulawo, ale potem jakoś się trzymał. Jak widać na fotkach autko jest w opłakanym stanie. Podobno stało 2 lata pod drzewkiem i tak się dziwię że odpalił.
Potem zmierzyliśmy ciśnienie na wszystkich tłokach było wszędzie równe na każdym tłoku było 11 barów.

Może ktoś z Was wie :

1.Moc max (KM):

2.Max moment (Nm):

3.Przyspieszenie
0-100 km/h (s.) :

4.Prędkość max :


5.Średnie zużycie
Paliwa (l/100 km) :

W moim silniku okazało się że jest jakiś gaźnik od forda śmiem podejrzewać że nie jest orginał a pytanie, jaki powinien być, jedno czy dwu gardzielowy i jakiej firmy.

Był bym wdzięczny za wszelkie wskazówki na co powinienem w szczególności zwrócić uwagę w tym silniku.
Olej, wycieki. Świece i tym podobne uwagi.

Pozdrawiam.
Adam.

P.S.
Czy warto go przerabiać na wtrysk i czy jest to możliwe?
Co to by zmieniło osiągi, pracę silnika ?

Mancona
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mancona

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 12:34 pm

1. 130 przy 4750
2. dobrze ponad 200
3. zależne od masy pojazdu, przełożeń, rozmiaru kół... idzie jakieś 150 :)2
4. to samo co wyżej
5. duże, 15-30 zależy od nogi

ten gaźnik z forda to jakaś zmota, oryginalnie były dwa Stromberg, później wtrysk EFI, dobry twardy silnik, gdyby nie spożycie można by powiedzieć, że chyba najlepszy :)2

tu masz o samym RR trochę o silnikach też jest
http://www.lr.pl/porady_rr.html
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob paź 13, 2007 1:32 pm

ekspert sie odezwal...


jak smiesz profanowi jakiekolwiek dane podawac tasiemko? :o

:)21

jak mozna kupic samochod nie znajac podstawowoych danych?

:roll:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 1:38 pm

widzisz, trochę ostatnio o vałkach myślałem, trochę jeździłem, patrzyłem na rozbiórki i remonty i uwierz mi gdyby nie spalanie to 3,5 na gaźnikach byłoby silnikiem niemal idealnym :)2
Przy tym silniku twoja cystea to brzydkie kulawe kaczątko :)21

A co do profanacji, to ten silnik był stosowany nie tylko w RR, więc adaptowanie go do plaskatego złym pomysłem nie jest.

Mam pytanie do autora wątku :wink: Jaką skrzynię ma ten RR i czy jest potrzebna :wink:
Jak nie to chętnie przytulę :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob paź 13, 2007 1:46 pm

Tapeworm pisze:
A co do profanacji, to ten silnik był stosowany nie tylko w RR,
wow, expert sexpert :)21

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » sob paź 13, 2007 1:52 pm

@Tapeworm szrot zakładasz ??
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 3:07 pm

nie, ale serce mi rośnie na widok zapełniającego się szrotem garażu, a wszystko jest na ciężkie czasy :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 13, 2007 6:40 pm

Tapeworm pisze:1. 130 przy 4750
2. dobrze ponad 200
3. zależne od masy pojazdu, przełożeń, rozmiaru kół... idzie jakieś 150 :)2
4. to samo co wyżej
5. duże, 15-30 zależy od nogi

Tasiemiec, aleś Ty dokładny w tych danych, że huhuuuuuu :)21

ad. 1) 144,5 bhp przy 5000 łobrotach
ad. 2) 191 lb/ft przy 2000 łobrotach
ad. 3) bywało 170 km/h
ad. 4) nie wiem jak na fordzie, na strombergach ciągnie miasto 22...5l trasa 15...20l

oczywiście jak napisał Tasiemiec pozycje 3,4 zależą od wielu czynników..

@mancona - ten silnik to głównie maszyna do wyrobu ciepła......, biorąc pod uwagę pojemność, zużycie paliwa - silnik trabanta miał większą sprawność....leje się ze wszystkiego, jak chcesz pojeździć pamiętaj świece tylko Championy, generalnie mocno problematyczny choć prosty silnik....ale kochamy go [cenzura] mać :)21 :)22 :)22 :)22 :)22 :)22 :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob paź 13, 2007 6:47 pm

skąd wy te moce motórów bierzecie?
:)21

bo letko naciągane są...
#noichuj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 6:48 pm

świerszcz pisze: Tasiemiec, aleś Ty dokładny w tych danych, że huhuuuuuu :)21
trochę z pamięci, trochę z kartki :wink: Innymi słowy pomieszanie z poplątaniem :)21
A tak na serio to ciężko podawać dane fabryczne bo one dotyczą silników nowych :wink: Poza tym miałem okazję zobaczyć w akcji odprężone v8 i jestem pod wrażeniem :)2
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 13, 2007 6:50 pm

czesław&jarząbek pisze:skąd wy te moce motórów bierzecie?
:)21

bo letko naciągane są...

Haynes Publishing
UPC CODE
6 99414 00227 6

Appendix B - Specifications and production figures :)21 :)25

Gość-Mancona
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob paź 13, 2007 10:11 am
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: Gość-Mancona » sob paź 13, 2007 6:52 pm

Tapeworm bardzo dziękuję za miłe przyjęcie na Waszym forum I za wszelkie dane.Najbardziej za rodzaj Gaźnika, będę wszystko robił żeby był orginał.
Dane teoretycznie znałem , ale jak pisałem nie wiedziałem dokładnie co to za model Rovera.Nie muszę się znać na wszystkim.Chciałem potwierdzenia od osób które w tym siedzą
Jak ktoś z Was twierdzi że profanuję Land Rovera przez to że silnik z tego autka wsadzę do opla to radził bym troszkę zainteresować się historią motoryzacji.
Ten silnik to konstrukcja GM'u odkupiona przez rovera.

A tak poza tematem, czy Wy na tym forum zawsze traktujecie tak gości?
Bardzo Wam dziękuję za miłe przyjęcie !!!!
DOWIDZENIA !!!!!
Mancona

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 6:53 pm

właśnie trzeba uwzględnić te konie które pobiegły w innym kierunku :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 13, 2007 6:53 pm

Tapeworm pisze:
świerszcz pisze: Tasiemiec, aleś Ty dokładny w tych danych, że huhuuuuuu :)21
trochę z pamięci, trochę z kartki :wink: Innymi słowy pomieszanie z poplątaniem :)21
A tak na serio to ciężko podawać dane fabryczne bo one dotyczą silników nowych :wink: Poza tym miałem okazję zobaczyć w akcji odprężone v8 i jestem pod wrażeniem :)2

poproś Ślepego co by Cię Pomarańczą przewiózł....... :lol: :lol:

powiem tak widok jak z 4'rech palonych Simmexów na raz na trelinkach betonowych - robi i jest very impresive :)22 :)22 :)22 :)22 :)22 :)22

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 6:55 pm

świerszcz pisze:
poproś Ślepego co by Cię Pomarańczą przewiózł....... :lol: :lol:
Lepiej, jeden z jego chłopaków dał mi powozić łan-oł-łan :)22 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 13, 2007 6:55 pm

Gość-Mancona pisze:Tapeworm bardzo dziękuję za miłe przyjęcie na Waszym forum I za wszelkie dane.Najbardziej za rodzaj Gaźnika, będę wszystko robił żeby był orginał.
Dane teoretycznie znałem , ale jak pisałem nie wiedziałem dokładnie co to za model Rovera.Nie muszę się znać na wszystkim.Chciałem potwierdzenia od osób które w tym siedzą
Jak ktoś z Was twierdzi że profanuję Land Rovera przez to że silnik z tego autka wsadzę do opla to radził bym troszkę zainteresować się historią motoryzacji.
Ten silnik to konstrukcja GM'u odkupiona przez rovera.

A tak poza tematem, czy Wy na tym forum zawsze traktujecie tak gości?
Bardzo Wam dziękuję za miłe przyjęcie !!!!
DOWIDZENIA !!!!!

cyba też ci odpisałem, nie? :evil: możebyś mnie też wymienił w podziękowaniach :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob paź 13, 2007 6:55 pm

Gość-Mancona pisze:Najbardziej za rodzaj Gaźnika, będę wszystko robił żeby był orginał.
w żadnym wypadku tego nie rób.
te skurwiałe zenito-strombergo-su zabijają ten motór. konwersje na duże dwugardzielówki opadowe i czterogardzielówki to jedyny kierunek rozwoju.
szpryca jest kapryśna i sie jebie.
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob paź 13, 2007 6:57 pm

podpowiedź natury ogólnej...
w górnym wierszu numeru silnika jest określony stopień sprężania. na aparacie zapłonowym jest określony jego typ.
te dwa parametry określają dobór świec i nastawy motóra.
#noichuj

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 13, 2007 6:58 pm

Tapeworm pisze:
świerszcz pisze:
poproś Ślepego co by Cię Pomarańczą przewiózł....... :lol: :lol:
z jego chłopaków

uuuu, stąpasz po kruchym lodzie

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

a 101 to kapeć i badziew w porównianiu z motorkiem z łorendza... (w 101 siedzi zwykły motór....)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 6:58 pm

nowe strombergi kosztują więcej niż ten RR :)21

skrzynię przyjmę w rozliczeniu za radę :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 7:05 pm

świerszcz pisze:
Tapeworm pisze:
świerszcz pisze:
poproś Ślepego co by Cię Pomarańczą przewiózł....... :lol: :lol:
z jego chłopaków

uuuu, stąpasz po kruchym lodzie

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

a 101 to kapeć i badziew w porównianiu z motorkiem z łorendza... (w 101 siedzi zwykły motór....)
Przecie dziewczyna to nie była poznałbym :wink:
co do 101 to racja jest to stara śmieciarka, ale takie podobają mi się najbardziej :)22 tobie hasioki zostawiam 8)
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 13, 2007 7:09 pm

no takl a co innego może Ci się podobać :)21
w 101 za to najlepiej się jeździ na pusto - praca zawiasu - palce lizać :)21 :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 13, 2007 8:12 pm

mnie rozwaliła kubatura, środek ciężkości i zwrotność :o
Ergonomia Serii, to przy tym po prostu porażka, a Seria i tak wymiata w zestawieniu z dyskoteką... no może poza promieniem skrętu i mocą :P :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn paź 15, 2007 7:35 am

świerszcz pisze:
Gość-Mancona pisze:Tapeworm bardzo dziękuję za miłe przyjęcie na Waszym forum I za wszelkie dane.Najbardziej za rodzaj Gaźnika, będę wszystko robił żeby był orginał.
Dane teoretycznie znałem , ale jak pisałem nie wiedziałem dokładnie co to za model Rovera.Nie muszę się znać na wszystkim.Chciałem potwierdzenia od osób które w tym siedzą
Jak ktoś z Was twierdzi że profanuję Land Rovera przez to że silnik z tego autka wsadzę do opla to radził bym troszkę zainteresować się historią motoryzacji.
Ten silnik to konstrukcja GM'u odkupiona przez rovera.

A tak poza tematem, czy Wy na tym forum zawsze traktujecie tak gości?
Bardzo Wam dziękuję za miłe przyjęcie !!!!
DOWIDZENIA !!!!!

cyba też ci odpisałem, nie? :evil: możebyś mnie też wymienił w podziękowaniach :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21
a tasiemeczka wyszedl na kulturalnego forumowicza eksperta :)21

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » pn paź 15, 2007 9:20 am

a jak lanser cholerny :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość