Zakup RR 1998-2000 Diesel

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Zakup RR 1998-2000 Diesel

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 3:12 pm

Witajcie mam nadzieje ze nikt nie zje mnie zywcem za to o co poprosze ;) Teraz do rzeczy.

Planuje zakupic/zamienic swoje autko na Range Rover'a rocznik 1998-2000. Jednak ze pojecia zielonego nie mam o tym aucie prosze o jakies rady dotyczace tego na co nalezy bezwzględnie zwrocic uwage gdy kupuje sie takie autko. Jako ze prawdopodobnie kupie auto sprowadzone (pewnie dlatego ze teraz wiekszosc jest sprowadzona :) ) ktore jak wiadomo sa w rozny sposob odpicowywane aby tylko dojechaly na tyle daleko, zeby nowy wlasciciel nie wrocil do sprzedajacego na piechote i nie zrobil mu "buby". :D

Chodzi tutaj o rzeczy ktore w najprostszy sposob beda w stanie pokazac czy np 170000km to faktycznie prawdziwy przebiej, a nie np 2700000km, lub tez czy auto nie bylo katowane.

Jaki przebieg jest jeszcze bezpieczny w zakupie jesli chodzi o diesle?
Czy z odpalaniem cieplych dieslow wystepuje taki sam problem jak np w TDS'ach 2.5 BMW?
Gdzie po tylu latach wycieki sa norma i wystarczy wymienic uszczelke etc a nie sa spowodowane przegrzaniem silnika itp?
Czego nalezy sie spodziewac w RR z przebiegami 200000km + ?

Tyle mi przyszlo do glowy, ale sadze ze zrozumieliscie moj zamysl i dopiszecie wlasne spostrzezenia.

Przedewszystkim skalniam sie tu do osob ktore sa w posiadaniu podobnych aut i wiedza co sie z nimi dzieje w trakcie eksploatacji.
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 4:59 pm przez Greeg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Zakup RR 1998-2000 Diesel

Post autor: selim » ndz lis 11, 2007 4:35 pm

Greeg pisze: wiedza co sie z nimi dzieje w trakcie aksploatacji.
no jadą ...a jak się spierdolą - to stoją

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Re: Zakup RR 1998-2000 Diesel

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 5:00 pm

selim pisze:
Greeg pisze: wiedza co sie z nimi dzieje w trakcie aksploatacji.
no jadą ...a jak się spierdolą - to stoją
:D a cos blizej?

georg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 25, 2005 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: georg » ndz lis 11, 2007 6:51 pm

nie najwiekszy jest problem w przebiegu tylko w dotychczasowym serwisowaniu.
zmiana stanu licznika jest możliwa, ale serwis wychwyci błąd podczas diagnostyki.
problem odpalania ciepłego silnika też tu może pojawić
sciągaj jeszcze jeden dawca sie przyda
wycieki w przenisieniu napędu sie zdarzają ale nie tak często jak w starszych modelach

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 6:55 pm

A czy w tym konkretnym modelu sa jakies oznaki tego ze byl "bity"?

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » ndz lis 11, 2007 7:17 pm

Greeg pisze:A czy w tym konkretnym modelu sa jakies oznaki tego ze byl "bity"?
takie same jak w kazdym innym...
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

georg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 25, 2005 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: georg » ndz lis 11, 2007 7:20 pm

czteroślad ?

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz lis 11, 2007 7:22 pm

nie krzywa rama :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » ndz lis 11, 2007 7:22 pm

georg pisze:czteroślad ?
to juz po konkretnym dzwonie... :lol:
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 7:28 pm

OK to wracajac do uszkodzen eksploatacyjnych? Potrzebuje jakies konkretne informacje bo nie chce sie wladowac w jakas przyslawiowa "skarbonke".

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz lis 11, 2007 7:31 pm

kurde, ten samochód ma wiele elementów każdy może być padnięty. Podjedź
do serwisu podłącz pod kompa i niech ci sprawdzą, bo pół dnia tłumaczenia nie wyczerpało by listy elementów do sprawdzenia :roll:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 7:35 pm

Troche racji masz, i w sumie to chyba bedzie najprostsze, lepiej zaplacic z 200zl i wiedziec wszystko niz sie domyslac.

Tylko jeszcze jedno pytanie, jakie sa objawy przegrzania silnika? :)

georg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 25, 2005 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: georg » ndz lis 11, 2007 7:37 pm

weź do serwisu co w tym robi zapłać ( lub nie - są takie opcje) to Ci powiedzą. trafią z 75 % usterek reszta wyjdzie w praniu. nie masz kasy na utrzymnie lub czasu nie kupuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz lis 11, 2007 7:39 pm

Greeg pisze:
Tylko jeszcze jedno pytanie, jakie sa objawy przegrzania silnika? :)
wydmuchana (cokolwiek by to moglo znaczyc) uszczelka pod glowica :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz lis 11, 2007 8:23 pm

pęknięta głowica :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 10:18 pm

georg pisze:weź do serwisu co w tym robi zapłać ( lub nie - są takie opcje) to Ci powiedzą. trafią z 75 % usterek reszta wyjdzie w praniu. nie masz kasy na utrzymnie lub czasu nie kupuj
Napisze w ten sposob, nie chodzi tu brak czasu czy kasy, ale nie mam ochoty kupic auta ktrore na dzien dobry bedzie stalo przez miesiac bo trzeba bedzie w nim wymienic X rzeczy, ale to chyba zrozumiale :D

Awatar użytkownika
eSPe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: sob lut 03, 2007 12:13 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: eSPe » ndz lis 11, 2007 10:21 pm

Greeg pisze:
georg pisze:weź do serwisu co w tym robi zapłać ( lub nie - są takie opcje) to Ci powiedzą. trafią z 75 % usterek reszta wyjdzie w praniu. nie masz kasy na utrzymnie lub czasu nie kupuj
Napisze w ten sposob, nie chodzi tu brak czasu czy kasy, ale nie mam ochoty kupic auta ktrore na dzien dobry bedzie stalo przez miesiac bo trzeba bedzie w nim wymienic X rzeczy, ale to chyba zrozumiale :D
Mnie mówili...nie kupuj...kupiłem
Mówil...będzie drogo...jest drogo

mozesz sobie pozamieniać kolejność i będziesz wiedział co zrobić :) :)
Można sie zaszyć i nie pić. Ale po co?
DEF 90 TD5 SW & DEF 90 TD5 piqap

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » ndz lis 11, 2007 10:33 pm

RR z silnikiem BMW - zły pomysł. Ten silnik nawet w "lekkich" beemkach słabo się spisywał. R6 - czyli "delikatna" głowica, do tego pompa wtryskowa, która przy 200.000 już będzie wymagać wymiany/regeneracji. Wtryskiwacz sterujący itp - wszystkie choroby TDS'a plus dodatkowe: elektronika, napędy itp. Odpuść sobie, kup Land Cruisera, Patrola, Pajero lub RR ale V8. W przypadku RR z silnikiem BMW, skrót Będziesz Miał Wydatki nabiera zupełnie innego wymiaru.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 10:47 pm

ooooo :o nie sadzilem ze jest az tak zle, ale dzieki za rade :) W tym przypadku RR musi odpac kompletnie bo musze miec diesla zeby odliczac podatek od paliwa... Hehe Land Cruisera juz mam, a Pajero mialem, teraz chcialem cos nowego :)

georg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 25, 2005 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: georg » ndz lis 11, 2007 11:01 pm

a w RR V8 blok nie tak koło 150000 puszcza ? a te toyoty nissany są bez awaryjne? wszystkie sie psują i ich naprawa nie jest taka tania i prosta jak poloneza. rr z dieslem można jeżdzić i to z dobrym skutkiem.

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Post autor: Greeg » ndz lis 11, 2007 11:15 pm

"Bo jezdzic to trzeba umić potrafić..." :D

tak calkiem serio, to podobne opinie mialem nt. BMW 525 TDS ktorym obecnie sie poruszam. Dodam ze wiekszosc mowila iz powyzej 150000 tys to juz tylko na zlom sie nadaje bo to TDS.. Jak narazie nie odnotowalem koniecznosci zlomowania (juz ponad 200000).

Owszem bierze troche olej, ale nie dymi, na cieplym slabo zapala ale tylko dlatego ze jakis genialny niemiec tak zaprogramowal komputer...

Wydaje mi sie ze czesc z tych negatywnych opinii wychodzi od ludzi ktorzy mieli ze swoim autem problem, czy przez swoje zle podejscie czy tez przez nieszanowanie poprzedniego wlasciciela. I teraz ich opinie sa jak najbardziej subiektywne mimo ze wszyscy wokolo mowia inaczej :).

Najchetniej posluchal bym jakiegos posiadacza takigo autka ktory na wlasniej skorze odczul juz ew kataklizmy wynikajace z eksploatacji w/w pojazdu.

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pn lis 12, 2007 9:13 pm

Greeg pisze:
tak calkiem serio, to podobne opinie mialem nt. BMW 525 TDS ktorym obecnie sie poruszam. Dodam ze wiekszosc mowila iz powyzej 150000 tys to juz tylko na zlom sie nadaje bo to TDS.. Jak narazie nie odnotowalem koniecznosci zlomowania (juz ponad 200000).
Też mam "pomnik" po 525tds. Z absolutnym "bezuprzedzeniem" zagrzechotało kiedyś na trasie W-wa - Gorzów, z rury zasłona dymna. Urwał się tłok. Silnik do wywalenia. Auto na części.

Owszem bierze troche olej, ale nie dymi, na cieplym slabo zapala ale tylko dlatego ze jakis genialny niemiec tak zaprogramowal komputer...
Na ciepłym słabo zapala bo najprawdopodobniej masz do wymiany wtryskiwacz sterujący. Lub padniętą pompę.
Wydaje mi sie ze czesc z tych negatywnych opinii wychodzi od ludzi ktorzy mieli ze swoim autem problem, czy przez swoje zle podejscie czy tez przez nieszanowanie poprzedniego wlasciciela. I teraz ich opinie sa jak najbardziej subiektywne mimo ze wszyscy wokolo mowia inaczej :).
Generalnie złe opinie biorą się ze złych doświadczeń. Lub z konfabulacji :) Mówimy tu jednak o samochodzie 10-7 letnim. Raczej będzie miał spory przebieg, en-tego właściciela itp. Do tego silnik, który z różnych względów ma złe opinie. Pomyśl...
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn lis 12, 2007 9:26 pm

a to te TDSy co maja pompe wody z plastikowym smigielkiem co sie samoczynnie z nienacka oddziela od reszty pompy? :lol:

Greeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 8:04 pm

Post autor: Greeg » pn lis 12, 2007 9:43 pm

To z jakim silnikiem nalezy kupic RR?

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn lis 12, 2007 9:49 pm

V8

jedynie
OneTen
Discofery 300tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości