reduktor
Moderator: Jerry
reduktor
czeka mnie zmiana reduktora bo wyje jak wiartarka. Mam pytanie czy reduktor z DII pasuje do 3sety? Niby jest lt230 ale jakieś "se" a nie "t" ma na końcu. Różnią się przełożeniami czy czymś więcej?
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
chyba zalezy od numeru reduktoramaristez pisze:ano nie miał. elektronika za niego próbuje robic.
tu fotka jak wyglada kit przywracajacy ta opcje
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_17.html
If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D.
If it starts 61D, 62D, 69D or 70D then you will need the diff lock parts to go in the transfer case which are an additional £ 225. Click Here for a photo of these parts.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Kondziu, weź poszukaj, bo Czesiek kiedyś zdaje się o tym pisał.kondziu pisze:a z tego co widać to kawałek linki. Wygląda jak by był diflock tylko nie miał włącznika czyli linki. Jak wyglądają przełorzenia w reduktorach czy się różnią czy były takie same bez względu na wersję diesel czy benzynka i DII?
Masz sterowanie diff-lockiem z 300, wiec w czym problem? Jeśli tylko reduktor wspierał montaż tego sterowania, to masz po problemie.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Numeracje i przelozenia
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_8.html#pa1
i kliknac w technical information
dla opornych tak wyglada LT230
http://217.34.53.228:9876/uploads/230build.wmv
tak sie ja sklada
http://217.34.53.228:9876/uploads/230with.wmv
a tak wyglada BorgWarner
http://217.34.53.228:9876/uploads/bwwith.wmv
a tak wyglada modul diff locka dla reduktorow 61D, 62D, 69D or 70D, to ten za 225 funi
http://217.34.53.228:9876/uploads/D2parts.jpg
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_8.html#pa1
i kliknac w technical information
dla opornych tak wyglada LT230
http://217.34.53.228:9876/uploads/230build.wmv
tak sie ja sklada

http://217.34.53.228:9876/uploads/230with.wmv
a tak wyglada BorgWarner
http://217.34.53.228:9876/uploads/bwwith.wmv
a tak wyglada modul diff locka dla reduktorow 61D, 62D, 69D or 70D, to ten za 225 funi
http://217.34.53.228:9876/uploads/D2parts.jpg
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Czy reduktor od automata rózni się od tego co w manualu robi? Ten od td5 w autoacie też będzie pasował? Tak sobie myslę co by nabyć takiego z td5 w utomacie bo automat mniej chyba niszczy przynajmniej nie ma takiej siły zrywajacej płynniej pracuje skrzynia. Tylko ten fifflock nie wiem czy będę poprostu musiał zostawic starą obudowę a tylko skorzystać z wnętrzności. O co chodzi z tymi przełorzeniami? piszą że wszystkie mają takie same low ratio różnią się high??
All stock LT 230"s have a low ratio of 3.321, the following list refers to the high range ratio.
12D = 1.667 LT 230R
13D = 1.410 LT 230R
14D = 1.003 LT 230R
15D = 1.192 LT 230R
20D = 1.667 (2.5 N/A 110),
22D = 1.410 (all 4Cyl 90/110 bar above),
25D = 1.410 (V8 110 LT 85),
26D = 1.003 (RR Classic 3 speed auto),
27D = 1.192 (early RR Classic),
28D = 1.222 (RR and Disco I),
29D = 1.192 (V8 90 LT 85),
32D = 1.222
34D = 1.410 (2.0 Disco I),
36D = 1.211
38D = 1.211
40D = 1.211 (NAS/Japan 90&Disco),
41D = 1.211 (Disco II, diff lock stud),
42D = 1.211 (Disco II, diff lock stud),
43D = 1.410 (90/110 TD5),
57D = 1.410 (90/110 TD5),
61D = 1.211,
62D = 1.211,
68D = 1.211,
69D = 1.211,
70D = 1.211 (Disco II, no diff lock),
LT 230 Transfer case comparisons
1.003 > 1.222 = 17.92% Drop
1.003 > 1.410 = 28.86% Drop
1.003 > 1.667 = 39.83% Drop
1.222 > 1.003 = 21.80% Raise
1.222 > 1.410 = 13.33% Drop
1.222 > 1.667 = 26.70% Drop
1.410 > 1.003 = 40.57% Raise
1.410 > 1.222 = 15.38% Raise
1.410 > 1.667 = 15.41% Drop
1.667 > 1.003 = 66.20% Raise
1.667 > 1.222 = 36.41% Raise
1.667 > 1.410 = 18.22% Raise
All stock LT 230"s have a low ratio of 3.321, the following list refers to the high range ratio.
12D = 1.667 LT 230R
13D = 1.410 LT 230R
14D = 1.003 LT 230R
15D = 1.192 LT 230R
20D = 1.667 (2.5 N/A 110),
22D = 1.410 (all 4Cyl 90/110 bar above),
25D = 1.410 (V8 110 LT 85),
26D = 1.003 (RR Classic 3 speed auto),
27D = 1.192 (early RR Classic),
28D = 1.222 (RR and Disco I),
29D = 1.192 (V8 90 LT 85),
32D = 1.222
34D = 1.410 (2.0 Disco I),
36D = 1.211
38D = 1.211
40D = 1.211 (NAS/Japan 90&Disco),
41D = 1.211 (Disco II, diff lock stud),
42D = 1.211 (Disco II, diff lock stud),
43D = 1.410 (90/110 TD5),
57D = 1.410 (90/110 TD5),
61D = 1.211,
62D = 1.211,
68D = 1.211,
69D = 1.211,
70D = 1.211 (Disco II, no diff lock),
LT 230 Transfer case comparisons
1.003 > 1.222 = 17.92% Drop
1.003 > 1.410 = 28.86% Drop
1.003 > 1.667 = 39.83% Drop
1.222 > 1.003 = 21.80% Raise
1.222 > 1.410 = 13.33% Drop
1.222 > 1.667 = 26.70% Drop
1.410 > 1.003 = 40.57% Raise
1.410 > 1.222 = 15.38% Raise
1.410 > 1.667 = 15.41% Drop
1.667 > 1.003 = 66.20% Raise
1.667 > 1.222 = 36.41% Raise
1.667 > 1.410 = 18.22% Raise
Witam,
w kwestii diff-locka w D2 sprawa ma się następująco:
- w pierwszych latach produkcji, bodajże do 2001 był difflock w skrzynce redukcyjnej, ale nie było podpiętego żadnego ustrojstwa (linki, cięgna) co by go włączał - wieć taką skrzynie redukcyjną możesz śmiało kupować, gdyż sterowanie (czyli tą małą gałkę z bebechami co są pod spodem) i tak sobie zostawisz
- bodajże w końcówce 2001 roku usunęli to ustrojstwo na skrzynce co do niego można było sterowanie blokady podłączyć, ale to pewnie się da przełożyć z Twojej obecnej skrzynki redukcyjnej
- opcja nr 3 - ponoć w D2 w końcówce 2003 zmienili reduktor (może coś ściemniam, ale jakoś tak gdzieś czytałem) na nieco inny i ten ma swoją blokadę włączaną linkami a nie cięgnami jak w D1 tylko nie wiem czy ten Ci podejdzie
Reasumując - jak znajdziesz taki z D2 z rocznika 99-01 to bierz bez 'problemu a najprościej to popatrz się czy ma na górze skrzynki ten perdolnik do włączania i masz po temacie.
P.S. a w D2 w roczniki 99-01 bez problemu da się zrobić włączenie blokady - wiem bo mam zrobione
Karolek
w kwestii diff-locka w D2 sprawa ma się następująco:
- w pierwszych latach produkcji, bodajże do 2001 był difflock w skrzynce redukcyjnej, ale nie było podpiętego żadnego ustrojstwa (linki, cięgna) co by go włączał - wieć taką skrzynie redukcyjną możesz śmiało kupować, gdyż sterowanie (czyli tą małą gałkę z bebechami co są pod spodem) i tak sobie zostawisz
- bodajże w końcówce 2001 roku usunęli to ustrojstwo na skrzynce co do niego można było sterowanie blokady podłączyć, ale to pewnie się da przełożyć z Twojej obecnej skrzynki redukcyjnej
- opcja nr 3 - ponoć w D2 w końcówce 2003 zmienili reduktor (może coś ściemniam, ale jakoś tak gdzieś czytałem) na nieco inny i ten ma swoją blokadę włączaną linkami a nie cięgnami jak w D1 tylko nie wiem czy ten Ci podejdzie
Reasumując - jak znajdziesz taki z D2 z rocznika 99-01 to bierz bez 'problemu a najprościej to popatrz się czy ma na górze skrzynki ten perdolnik do włączania i masz po temacie.
P.S. a w D2 w roczniki 99-01 bez problemu da się zrobić włączenie blokady - wiem bo mam zrobione

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Nie czytacie tego co napisali inni.
"If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D.
If it starts 61D, 62D, 69D or 70D then you will need the diff lock parts to go in the transfer case which are an additional £ 225."
"If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D.
If it starts 61D, 62D, 69D or 70D then you will need the diff lock parts to go in the transfer case which are an additional £ 225."
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
czytamy ale jesteśmy po podstawówce a tam ruskiego uczyli.Discotheque pisze:Nie czytacie tego co napisali inni.
"If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D.
If it starts 61D, 62D, 69D or 70D then you will need the diff lock parts to go in the transfer case which are an additional £ 225."
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
Ad Discotheque
Czemu od razu nie czytajcie - czyżby Kolega chciał jakiś monopol na wiedzę ogłosić. Wynalazki Kolegi oglądałem i jestem pełen podziwu, ale niech Kolega pozwoli się innym wypowiedzieć.
Ja ma w D2 blokadę centralnego mechanizmu różnicowego - a by ją zrobić to wcześniej poczytałem wszystko co możliwe na stronach polskich (prawie nic), angielskich i dużo na amerykańskich. Stronę asshcrofta też czytałem i wiem co piszą o różnicach w skrzyniach.
Tak jak pisałem wcześniej swego czasu usunęli ten wichajster i dlatego najprościej, oczywiście poza numerem seryjnym, o którym piszesz jest popatrzyć na tą skrzynkę - jeśli będzie miała takie cuś z obrazka przy którym pisze Stage 5 - http://www.discoparts.com/files/CDL_Fit ... ctions.pdf
to sprawa jest prosta, bo znaczy to, że w niej można załączyc blokadę.
Ja mam osobiście przeniesiony mały lewarek wraz z bebechami spod niego do Disco 2 i w ten sposób mam blokadę i ona działa, więc śmiem twierdzić, że da się
w roczniku 99 oraz 00 bo właśnie Koledze memu montują 
Pozdrawiam, Karolek
Czemu od razu nie czytajcie - czyżby Kolega chciał jakiś monopol na wiedzę ogłosić. Wynalazki Kolegi oglądałem i jestem pełen podziwu, ale niech Kolega pozwoli się innym wypowiedzieć.
Ja ma w D2 blokadę centralnego mechanizmu różnicowego - a by ją zrobić to wcześniej poczytałem wszystko co możliwe na stronach polskich (prawie nic), angielskich i dużo na amerykańskich. Stronę asshcrofta też czytałem i wiem co piszą o różnicach w skrzyniach.
Tak jak pisałem wcześniej swego czasu usunęli ten wichajster i dlatego najprościej, oczywiście poza numerem seryjnym, o którym piszesz jest popatrzyć na tą skrzynkę - jeśli będzie miała takie cuś z obrazka przy którym pisze Stage 5 - http://www.discoparts.com/files/CDL_Fit ... ctions.pdf
to sprawa jest prosta, bo znaczy to, że w niej można załączyc blokadę.
Ja mam osobiście przeniesiony mały lewarek wraz z bebechami spod niego do Disco 2 i w ten sposób mam blokadę i ona działa, więc śmiem twierdzić, że da się


Pozdrawiam, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Ad maristez,
Wiesz to jest PETARDA
! Coprawda dużo testów nie było, ale jest lepiej bo wspomaga to TC, które nie dostaje wtedy tak w dupę - nic się nie gryzie - po prostu działa i postawiłem dwóch kolegów po obu stronach i w grząskim terenie robiły cały czas cztery kółka - TC ma prościej bo hamulce nie dostają tak w dupę. Coprawda nie miałem jakiegoś extremu bo nie było ani konkret śniegu a błotki mimo wszystko obecnie lekko zmarznięte. Zajefajną sprawą jest to, że jak zapniesz blokadę na włączonym silniku to działa TC i ABS a jak wyłączysz i włączysz silnik to komputer wykrywa włączoną blokadę i wyłącza TC i ABS więc wtedy teoretycznie (i praktycznie chyba też) masz tak jak w D1. Więc fajnie bo nareszcie istnieje możliwość wyłączenia TC co moim zdaniem powinno się przydać gdy potrzebujesz dać w grząskim w przysłowiową piz.... - zweryfikuję to lepiej na wiosennych "roztopach" ale póki co po miesiącu posiadania jestem HAPPY (szczęśliwy - dla tych co nie mieli angola w podstawówce
). Jedyny mankament, to to, że rzęzi w środku - ale to wina tego, że muszę ładniej rozebrać tunel środkowy i powygłuszać plastiki bo mi się drgania mocno przenoszą - ale sądzę, że to kwestia jednego ciepłego dnia i paru "chwil" zabawy w wygłuszanie i "amortyzowanie" punktów przeniesienia drgań na plastiki 
Karolek
Wiesz to jest PETARDA



Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość