Strona 1 z 2

reduktor

: pt lis 23, 2007 8:45 pm
autor: kondziu
czeka mnie zmiana reduktora bo wyje jak wiartarka. Mam pytanie czy reduktor z DII pasuje do 3sety? Niby jest lt230 ale jakieś "se" a nie "t" ma na końcu. Różnią się przełożeniami czy czymś więcej?

: sob lis 24, 2007 1:29 am
autor: Discotheque
Jestes pewien ze to reduktor wyje?

: sob lis 24, 2007 7:33 am
autor: maristez
no od d2 teoretynie niema dif loka a tak pozatym to mam jeden niepotrzebny.

: sob lis 24, 2007 10:33 am
autor: darkman
kutwa :P

: sob lis 24, 2007 12:48 pm
autor: maristez
darkman pisze:kutwa :P
no jak by tak patrzeć do mam całe td5 szt4 niepotrzebne :)21

: sob lis 24, 2007 5:50 pm
autor: kondziu
niestety reduktor wyje ma luzy i świszczy. wyje jedynie jak mam zapięty reduktor i puszczam nogę z gazu. Skrzynia jest ok bo robiona.
DII ni emiał diflocka?

: sob lis 24, 2007 6:28 pm
autor: maristez
ano nie miał. elektronika za niego próbuje robic.

: sob lis 24, 2007 8:40 pm
autor: Discotheque
maristez pisze:ano nie miał. elektronika za niego próbuje robic.
chyba zalezy od numeru reduktora


tu fotka jak wyglada kit przywracajacy ta opcje

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_17.html


If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D.

If it starts 61D, 62D, 69D or 70D then you will need the diff lock parts to go in the transfer case which are an additional £ 225. Click Here for a photo of these parts.

: sob lis 24, 2007 9:03 pm
autor: zaloguj
z tego co wywnioskowalem to ta opcja kosztuje jedyne £ 225 :lol: :lol:
prawie jak promocja :lol: :lol:

: sob lis 24, 2007 11:05 pm
autor: kondziu
a z tego co widać to kawałek linki. Wygląda jak by był diflock tylko nie miał włącznika czyli linki. Jak wyglądają przełorzenia w reduktorach czy się różnią czy były takie same bez względu na wersję diesel czy benzynka i DII?

: sob lis 24, 2007 11:18 pm
autor: grzegorzh
kondziu pisze:a z tego co widać to kawałek linki. Wygląda jak by był diflock tylko nie miał włącznika czyli linki. Jak wyglądają przełorzenia w reduktorach czy się różnią czy były takie same bez względu na wersję diesel czy benzynka i DII?
Kondziu, weź poszukaj, bo Czesiek kiedyś zdaje się o tym pisał.
Masz sterowanie diff-lockiem z 300, wiec w czym problem? Jeśli tylko reduktor wspierał montaż tego sterowania, to masz po problemie.

: ndz lis 25, 2007 12:34 am
autor: Discotheque
Numeracje i przelozenia

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_8.html#pa1

i kliknac w technical information


dla opornych tak wyglada LT230

http://217.34.53.228:9876/uploads/230build.wmv

tak sie ja sklada :)21

http://217.34.53.228:9876/uploads/230with.wmv

a tak wyglada BorgWarner

http://217.34.53.228:9876/uploads/bwwith.wmv

a tak wyglada modul diff locka dla reduktorow 61D, 62D, 69D or 70D, to ten za 225 funi


http://217.34.53.228:9876/uploads/D2parts.jpg

: wt lut 19, 2008 12:32 am
autor: kondziu
Czy reduktor od automata rózni się od tego co w manualu robi? Ten od td5 w autoacie też będzie pasował? Tak sobie myslę co by nabyć takiego z td5 w utomacie bo automat mniej chyba niszczy przynajmniej nie ma takiej siły zrywajacej płynniej pracuje skrzynia. Tylko ten fifflock nie wiem czy będę poprostu musiał zostawic starą obudowę a tylko skorzystać z wnętrzności. O co chodzi z tymi przełorzeniami? piszą że wszystkie mają takie same low ratio różnią się high??


All stock LT 230"s have a low ratio of 3.321, the following list refers to the high range ratio.

12D = 1.667 LT 230R

13D = 1.410 LT 230R

14D = 1.003 LT 230R

15D = 1.192 LT 230R

20D = 1.667 (2.5 N/A 110),

22D = 1.410 (all 4Cyl 90/110 bar above),

25D = 1.410 (V8 110 LT 85),

26D = 1.003 (RR Classic 3 speed auto),

27D = 1.192 (early RR Classic),

28D = 1.222 (RR and Disco I),

29D = 1.192 (V8 90 LT 85),

32D = 1.222

34D = 1.410 (2.0 Disco I),

36D = 1.211

38D = 1.211

40D = 1.211 (NAS/Japan 90&Disco),

41D = 1.211 (Disco II, diff lock stud),

42D = 1.211 (Disco II, diff lock stud),

43D = 1.410 (90/110 TD5),

57D = 1.410 (90/110 TD5),

61D = 1.211,

62D = 1.211,

68D = 1.211,

69D = 1.211,

70D = 1.211 (Disco II, no diff lock),

LT 230 Transfer case comparisons

1.003 > 1.222 = 17.92% Drop
1.003 > 1.410 = 28.86% Drop
1.003 > 1.667 = 39.83% Drop

1.222 > 1.003 = 21.80% Raise
1.222 > 1.410 = 13.33% Drop
1.222 > 1.667 = 26.70% Drop

1.410 > 1.003 = 40.57% Raise
1.410 > 1.222 = 15.38% Raise
1.410 > 1.667 = 15.41% Drop

1.667 > 1.003 = 66.20% Raise
1.667 > 1.222 = 36.41% Raise
1.667 > 1.410 = 18.22% Raise

: wt lut 19, 2008 12:40 am
autor: kondziu
300 tdi ma przełorzenie 1,211 czy 1,410?

: wt lut 19, 2008 9:54 am
autor: Karolek_C
Witam,

w kwestii diff-locka w D2 sprawa ma się następująco:
- w pierwszych latach produkcji, bodajże do 2001 był difflock w skrzynce redukcyjnej, ale nie było podpiętego żadnego ustrojstwa (linki, cięgna) co by go włączał - wieć taką skrzynie redukcyjną możesz śmiało kupować, gdyż sterowanie (czyli tą małą gałkę z bebechami co są pod spodem) i tak sobie zostawisz
- bodajże w końcówce 2001 roku usunęli to ustrojstwo na skrzynce co do niego można było sterowanie blokady podłączyć, ale to pewnie się da przełożyć z Twojej obecnej skrzynki redukcyjnej
- opcja nr 3 - ponoć w D2 w końcówce 2003 zmienili reduktor (może coś ściemniam, ale jakoś tak gdzieś czytałem) na nieco inny i ten ma swoją blokadę włączaną linkami a nie cięgnami jak w D1 tylko nie wiem czy ten Ci podejdzie

Reasumując - jak znajdziesz taki z D2 z rocznika 99-01 to bierz bez 'problemu a najprościej to popatrz się czy ma na górze skrzynki ten perdolnik do włączania i masz po temacie.

P.S. a w D2 w roczniki 99-01 bez problemu da się zrobić włączenie blokady - wiem bo mam zrobione ;-)

Karolek

: wt lut 19, 2008 9:57 am
autor: tybero
kondziu pisze:300 tdi ma przełorzenie 1,211 czy 1,410?
to zalezy - disco, rr ma 1.2, def 1.4 a ktorys tam def mial 1.6

: wt lut 19, 2008 1:15 pm
autor: kondziu
Dzięki więc będę szukał z dII z pierszych lat produkcji jeszcze z tym automatem czy są takie same?

: wt lut 19, 2008 1:23 pm
autor: Karolek_C
Ad kondziu

ja mam D2 z automatem i jak dla mnie są takie same.

Pozdrawiam, Karol

p.s. na razie Autorytet się nie odezwał i nie grzmi, więc albo mądrze mówię albo Go nie ma na forum ;-)

: wt lut 19, 2008 2:33 pm
autor: Discotheque
Nie czytacie tego co napisali inni.

"If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D.

If it starts 61D, 62D, 69D or 70D then you will need the diff lock parts to go in the transfer case which are an additional £ 225."

: wt lut 19, 2008 2:41 pm
autor: maristez
Discotheque pisze:Nie czytacie tego co napisali inni.

"If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D.

If it starts 61D, 62D, 69D or 70D then you will need the diff lock parts to go in the transfer case which are an additional £ 225."
czytamy ale jesteśmy po podstawówce a tam ruskiego uczyli.

: wt lut 19, 2008 2:54 pm
autor: Karolek_C
Ad Discotheque

Czemu od razu nie czytajcie - czyżby Kolega chciał jakiś monopol na wiedzę ogłosić. Wynalazki Kolegi oglądałem i jestem pełen podziwu, ale niech Kolega pozwoli się innym wypowiedzieć.

Ja ma w D2 blokadę centralnego mechanizmu różnicowego - a by ją zrobić to wcześniej poczytałem wszystko co możliwe na stronach polskich (prawie nic), angielskich i dużo na amerykańskich. Stronę asshcrofta też czytałem i wiem co piszą o różnicach w skrzyniach.

Tak jak pisałem wcześniej swego czasu usunęli ten wichajster i dlatego najprościej, oczywiście poza numerem seryjnym, o którym piszesz jest popatrzyć na tą skrzynkę - jeśli będzie miała takie cuś z obrazka przy którym pisze Stage 5 - http://www.discoparts.com/files/CDL_Fit ... ctions.pdf
to sprawa jest prosta, bo znaczy to, że w niej można załączyc blokadę.

Ja mam osobiście przeniesiony mały lewarek wraz z bebechami spod niego do Disco 2 i w ten sposób mam blokadę i ona działa, więc śmiem twierdzić, że da się ;-) w roczniku 99 oraz 00 bo właśnie Koledze memu montują ;-)

Pozdrawiam, Karolek

: wt lut 19, 2008 3:31 pm
autor: maristez
karolek a powiedz mi jak sie elektronika zachowuje jak masz zapięty. dzieje sie coś czy normalnie? a może odłączasz TC?

: wt lut 19, 2008 4:00 pm
autor: Karolek_C
Ad maristez,

Wiesz to jest PETARDA !!! Coprawda dużo testów nie było, ale jest lepiej bo wspomaga to TC, które nie dostaje wtedy tak w dupę - nic się nie gryzie - po prostu działa i postawiłem dwóch kolegów po obu stronach i w grząskim terenie robiły cały czas cztery kółka - TC ma prościej bo hamulce nie dostają tak w dupę. Coprawda nie miałem jakiegoś extremu bo nie było ani konkret śniegu a błotki mimo wszystko obecnie lekko zmarznięte. Zajefajną sprawą jest to, że jak zapniesz blokadę na włączonym silniku to działa TC i ABS a jak wyłączysz i włączysz silnik to komputer wykrywa włączoną blokadę i wyłącza TC i ABS więc wtedy teoretycznie (i praktycznie chyba też) masz tak jak w D1. Więc fajnie bo nareszcie istnieje możliwość wyłączenia TC co moim zdaniem powinno się przydać gdy potrzebujesz dać w grząskim w przysłowiową piz.... - zweryfikuję to lepiej na wiosennych "roztopach" ale póki co po miesiącu posiadania jestem HAPPY (szczęśliwy - dla tych co nie mieli angola w podstawówce ;-)). Jedyny mankament, to to, że rzęzi w środku - ale to wina tego, że muszę ładniej rozebrać tunel środkowy i powygłuszać plastiki bo mi się drgania mocno przenoszą - ale sądzę, że to kwestia jednego ciepłego dnia i paru "chwil" zabawy w wygłuszanie i "amortyzowanie" punktów przeniesienia drgań na plastiki ;-)

Karolek

: wt lut 19, 2008 4:05 pm
autor: maristez
piorunujący serwis ci to motał?

: wt lut 19, 2008 4:10 pm
autor: LR_Olek
maristez pisze:
darkman pisze:kutwa :P
no jak by tak patrzeć do mam całe td5 szt4 niepotrzebne :)21
HIENA :lol: