Disco III - chip tunig

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Disco III - chip tunig

Post autor: Yoorek » śr gru 05, 2007 11:26 pm

Czy macie doświadczenie/pogląd z tym konkretnie modelem (TDV6, 2.7).
Przyspiesza całkiem przyzwoicie - jednak przyzwyczajony jestem do czegoś więcej :)
Zastanawiam się na chip tuningem mam jednak obawy, jak na to zareaguje cały ten terrain response, który podobno w zależności programów jazdy ;) stosuje różne "mapy" działania silnika.
Ewentualny tuning byłby dość delikatny tak +14% mocy i momentu.

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw gru 06, 2007 10:52 am

Nic oficjalnie nei wiem :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
HiJack
 
 
Posty: 284
Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
Lokalizacja: Warszawa.......................UK

Re: Disco III - chip tunig

Post autor: HiJack » czw gru 06, 2007 10:56 am

W UK jest kilka firm oferujacych "doladowanie" silnikow TDV6.
http://www.turbochip.ltd.uk/carview.asp ... =Landrover

http://www.jeengineering.co.uk/

(ta ponizej wydaje sie nie bardzo dzialajaca niestety :-? )
http://www.offroad-essentials.com/

Ich oferty wydaja sie podobne, chociaz ostatnia podobno obiecuje tuning dostosowany do konkretnego silnika.
Znam wielu ludzi majacych samochody z pierwszym lub trzecim tuningiem i zaden nie ma problemu z elektronika/jazda w terenie. Turbo dziura jest mniej uciazliwa no i wzrost mocy do ~250KM tez pomaga :)21
Niejasne sa sprawy gwarancji producenta, no i kazde uaktualnienie oprogramowania przez LR "kasuje" tuning, ktory trzeba wtedy powtorzyc....

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw gru 06, 2007 12:00 pm

Sprawa gwarancji nie jest niejasna.
Jest szalenie jasna.
Robisz cos poza autoryzacja - nie masz gwarancji.
Proste.

Jest w niemczech firma ktora po wykonaniu tuningu u nich przejmuje gwarancje na siebie. ale wtedy wszelkie naprawy u nich w ramach gwarancji.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw gru 06, 2007 12:04 pm

:)21
Po namyślę stwierdzam, że Gazfan słusznie prawi, gwarancja w DIII to cenna rzecz :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw gru 06, 2007 12:18 pm

nigdzie nie napisalem ze gwarancja w DIII to cenna rzecz.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
HiJack
 
 
Posty: 284
Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
Lokalizacja: Warszawa.......................UK

Post autor: HiJack » czw gru 06, 2007 12:20 pm

GAZFAN pisze:Sprawa gwarancji nie jest niejasna.
Jest szalenie jasna.
Robisz cos poza autoryzacja - nie masz gwarancji.
Proste.
Nie jest to az tak czarno/biale w UK. Tuning jest tylko "wykrywalny" przy jezdzie probnej :wink: i nie slyszalem tez zeby ktoremukolwiek odmowiono naprawy auta. Bo w sumie poza problemami z turbosprezarka DIII nie ma zbyt wielkich klopotow z silnikiem.

Poza tym, niektorzy dilerzy LR sami oferuja bodajze Turbochip :wink:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw gru 06, 2007 12:20 pm

no fakt nie napisałeś, ale tak jest :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw gru 06, 2007 12:34 pm

W UK nie wiem.
Yoorek jest poza UK.
łale nie ważne
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
HiJack
 
 
Posty: 284
Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
Lokalizacja: Warszawa.......................UK

Post autor: HiJack » czw gru 06, 2007 12:40 pm

GAZFAN pisze:W UK nie wiem.
Yoorek jest poza UK.
łale nie ważne
No pewno :)2 - ja tak tylko podsylam co wiem :roll:

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw gru 06, 2007 12:44 pm

si :)2

A propo wczoraj byla prezentacja DIII na Dakar zbudowana przez alberta G.
ma 240-250 KM. zrobione w polsce.
Ne ma gwarancji :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw gru 06, 2007 1:10 pm

GAZFAN pisze:si :)2

A propo wczoraj byla prezentacja DIII na Dakar zbudowana przez alberta G.
ma 240-250 KM. zrobione w polsce.
Ne ma gwarancji :)21
Jest gdzieś w necie zdjęcie nowej wydumki Alberta ??

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw gru 06, 2007 1:12 pm

GAZFAN pisze: Ne ma gwarancji :)21
a assistans mają wykupiony? :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw gru 06, 2007 1:14 pm

Adamo pisze:
GAZFAN pisze:si :)2

A propo wczoraj byla prezentacja DIII na Dakar zbudowana przez alberta G.
ma 240-250 KM. zrobione w polsce.
Ne ma gwarancji :)21
Jest gdzieś w necie zdjęcie nowej wydumki Alberta ??
Nie wiem niestety.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » czw gru 06, 2007 1:23 pm

GAZFAN pisze:
Adamo pisze: Jest gdzieś w necie zdjęcie nowej wydumki Alberta ??
Nie wiem niestety.
Na stronie Moliego są.
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=48989

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: Disco III - chip tunig

Post autor: mudder » czw gru 06, 2007 1:31 pm

Yoorek pisze:Czy macie doświadczenie/pogląd z tym konkretnie modelem (TDV6, 2.7).
Przyspiesza całkiem przyzwoicie - jednak przyzwyczajony jestem do czegoś więcej :)
Zastanawiam się na chip tuningem mam jednak obawy, jak na to zareaguje cały ten terrain response, który podobno w zależności programów jazdy ;) stosuje różne "mapy" działania silnika.
Ewentualny tuning byłby dość delikatny tak +14% mocy i momentu.
trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Disco III - chip tunig

Post autor: Adamo » czw gru 06, 2007 1:43 pm

mudder pisze:trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
Za dużo pali :)21

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: Disco III - chip tunig

Post autor: mudder » czw gru 06, 2007 1:50 pm

Adamo pisze:
mudder pisze:trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
Za dużo pali :)21
myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw gru 06, 2007 1:56 pm

GAZFAN pisze: A propo wczoraj byla prezentacja DIII
niewiele tam z disco zostało ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Disco III - chip tunig

Post autor: Adamo » czw gru 06, 2007 1:59 pm

mudder pisze:
Adamo pisze:
mudder pisze:trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
Za dużo pali :)21
myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
To po co produkują diesle ?? :roll:

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw gru 06, 2007 2:05 pm

Damian pisze:
GAZFAN pisze: A propo wczoraj byla prezentacja DIII
niewiele tam z disco zostało ;)
Silnik, rama, skrzynia, reduktor, dyferencjaly, polosie.
i zegary :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw gru 06, 2007 2:54 pm

Chip-tuning D3 robi np V-tech:

Land Rover Discovery3 2.7 TD 190 KM
Chip: +25KM / +60Nm

cena: 1530.10 zł

Ja tam robilem chip-tuning Mondeo, jak mial przejechane 4 tys - nie bylo zadnych problemow z serwisem ani z gwarancja. Przejechalem nim 180 tys km i nie bylo zadnych klopotow z silnikiem.

Zaleta tuningu elektronicznego jest brak "obcych elementów". Jak się nie zdradzi w serwisie i nie wiadomo że było coś robione, to nie ma obawy o gwarancję.
Podobno program wgrywany jest w taki sposob, ze nawet reset ECU w serwisie go nie usuwa.

Po drugie - jeśli robic taki myk, to lepiej to zrobic w renomowanym warsztacie niz "garazowym".
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: Disco III - chip tunig

Post autor: mudder » czw gru 06, 2007 3:35 pm

Adamo pisze:
mudder pisze:
Adamo pisze: Za dużo pali :)21
myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
To po co produkują diesle ?? :roll:
dla oszczędnych :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Disco III - chip tunig

Post autor: Adamo » czw gru 06, 2007 3:57 pm

mudder pisze:
Adamo pisze:
mudder pisze: myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
To po co produkują diesle ?? :roll:
dla oszczędnych :)21
..., a z chipem dla oszczędnych z zacięciem sportowym :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw gru 06, 2007 4:34 pm

e tam, pitolicie co nieco...

Jak jest porzadny tdi, z momentem 400-600NM, to niech sie schowaja benzyniaki.

Jak sie porowna silniki podobnej pojemnosci benzynowe i tdi, to te drugie wygrywaja w kazdym calu.

Jak po kilku latach jezdzenia tdi, przesiadlem sie do benzynowego (duzo mocniejszego w KM) to brzydkie slowa lały sie z mych ust szeroką rzeką..

Jedyna zaleta V8 to piekny dzwiek!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości