Jak zajechać 300tdi - porady dla opornych.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Zatarty?

Czas głosowania minął śr sty 09, 2008 3:43 pm

Jak cholera...
10
24%
Może nie do końca...
2
5%
Komputer go zatrzymał... :)21
2
5%
MTV
13
32%
Od razu nastaw się na kanibalizm...
14
34%
 
Liczba głosów: 41

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Jak zajechać 300tdi - porady dla opornych.

Post autor: jacekwr » pn gru 10, 2007 3:40 pm

Jak zajechać 300tdi - porady dla opornych.

1. Wykonać pełen przegląd.
2. Stwierdzić w trasie (do spółki z innym mądrym) wyciek oleju wyglądający na uszkodzony filtr (cały zapaćkany olejem).
3. Wymienić filr.
4. Stwierdzić że dalej kapie - wqurvić się, olać - jak kapie, to znaczy że ma co.
5. Spokojnie wracać z wypadu na przedłużony weekend. No bo przecież jak poziom oleju nebezpiecznie spadnie, to się doleje - dolewka zawczasu przygotowana.
6. 20km od domu (lub w innej dowolnej odległości) stwierdzić zapalenie się kontrolki oleju.
7. Profilaktycznie (bo przecież jazda ze zbyt niskim poziomem oleju zdrowa nie jest) zdecydować o (prawie) natychmiastowym zatrzymaniu (a zjechać z obarierkowanego wiaduktu trzeba), - zdjąć od razu nogę z gazu, ale nie wyłączając silnika - w końcu olej jeszcze powinien być (no kapał se powolutku...).
8. Po 5-ciu sekundach (do zjazdu z wiaduktu i możliwości bezpiecznego zatrzymania wozu brakuje dalszych 5-ciu sekund) stwierdzić zatrzymanie silnika.
9. Zakląć szpetnie.
10. Dotoczyć się do zjazdu (lekko pod górkę, ale na szczęście pęd wystarczający).
11. Zatrzymać się.
12. Wysiąść, zajrzeć pod maskę.
13. Zakląć ponownie. Bardziej szpetnie.
14. W 30 sekund usunąć przyczynę wycieku w postaci zwisającego luźno krućca podłączanego obok filtra oleju (patrząc od prawej burty disco, to po lewej od filtra).
15. Wezwać holownik.
16. Pionieważ holownik będzie za ~1h, powoli, masochistycznie zacząć zastanawiać się nad kosztami naprawy zatartego :)16 silnika:

Weźcie mnie qwa pocieszcie. Powiedzcie, że odpał lepszy niż Herbu. A może się nie zatarł? A może poszłedł do lasu, na ryby? :)16 Qfa... na pewno się zatarł, przeca nie kręci dalej jak pól obrotu... :evil:
A może nic się specjalnie nie spier...niczyło? Może tylko drobiazgi jakieś? :)16 Qfa... Jasne... Na pewno... :evil:
Zastanów się lepiej co Ci wyjdzie taniej: naprawa, czy kanibalizm... :evil: O qfa ja piórkuję... :)16
Ghrrr... :evil:

Wnioski:
1. Jak by kierownik wiedział, że gwint krućca nie powinien być widoczny, to by pewnie wcześniej dokręcił i by się pewnie inaczej skończyło...
2. ...ale się nie skończyło. Koszty się policzy. :)16
3. Escort był odporniejszy. Po zapaleniu kontrolki wynikającym z rozerwania miski przejechał normalnie ~200m do najbliższego parkingu i się qfa nie zatarł. :o
4. Komu by tu... :evil:
5. Przygoda jednak fajna była. A pouczająca jeszcze będzie, po pełnym oszacowaniu strat. :)21
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pn gru 10, 2007 3:52 pm

Od razu nastaw się na kanibalizm... 100%
miłe pocieszenie :wink: :wink:

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn gru 10, 2007 3:53 pm

cos stukało zanim stanął? jak temperaturka?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 10, 2007 4:01 pm

Niniejszym oglaszam zgon silnika :D
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn gru 10, 2007 4:02 pm

matko boska... :o

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pn gru 10, 2007 4:09 pm

Kto mi powie co to te MTV bo zbytnio nie jestem w temacie :wink:

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » pn gru 10, 2007 4:09 pm

maristez pisze:cos stukało zanim stanął? jak temperaturka?
A temperaturka właśnie cały cas w normie. I nic nie stuknęło, po prostu nagle obroty spadły do zera (miałem już wciśnięte sprzęgło).
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » pn gru 10, 2007 4:10 pm

LR_Olek pisze:matko boska... :o
No... dlatego Cię napastowałem, bo było 1km od Ciebie... Z opisu wiesz gdzie...
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn gru 10, 2007 4:18 pm

jacekwr pisze:
LR_Olek pisze:matko boska... :o
No... dlatego Cię napastowałem, bo było 1km od Ciebie... Z opisu wiesz gdzie...
o baaa...

Nie mialem ze soba tel,a jak wrocilem to sie zastanawialem ktoz to mogl dzwonic trzy razy ... :o :( ale to juz byla noc.

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn gru 10, 2007 4:18 pm

ale skoro motor nie stanął całkiem - bo mówisz ze coś tam sie obraca to pewnie mozna zalać naftą czy czymś innym co by pierścienie odpuścily i go spróbować odpalic. na moją logike jak panewki sie skończyły by to by stukał. moze na sucho spróbować obkrecić kluczem wał i zobaczyć czy zrobi sie pełen obrót. ale ja sie nieznam - nie jestem mechanikiem tylko teoretykiem.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn gru 10, 2007 4:44 pm

zatarty.
po odpaleniu może polatać kilka dni i wystawi korbe bokiem.

remont ekonomicznie nieuzasadniony. szukaj motóra bez osprzętu, ale z turbiną. ona bez ciśnienia dostała największy wpierdol.
#noichuj

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn gru 10, 2007 4:51 pm

czyli na giełde moze dojedzie :)21
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 10, 2007 5:00 pm

U swagra na podjezdzie golfikiem urwali miske olejowa TDI.

Dojechali do sklepu po piwo, ale nie wrocili, silnik stanal, dalo sie obracac.

Wszystko OK oprocz walu i panewek. Masakra.

Po wymianie walu i panewek, motorek smiga.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pn gru 10, 2007 5:22 pm

@zaloguj - MTV to Mnie To Vali albo no sam wiesz ...... :wink:
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pn gru 10, 2007 5:24 pm

dzieki :wink:

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn gru 10, 2007 6:50 pm

zaloguj pisze:Kto mi powie co to te MTV bo zbytnio nie jestem w temacie :wink:
:)19
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pn gru 10, 2007 7:04 pm

To sie porobiło w narodzie :o
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn gru 10, 2007 8:54 pm

maristez pisze:czyli na giełde moze dojedzie :)21
zabaw sie w akwizytora...


a tk btw: to z elblaga do pruszcza na gielde za duzo kilosow... nie doleci...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn gru 10, 2007 8:59 pm

Panewki stanely, jak sie zatrzymal i nie szarpales na zaciag jest szansa.
Turbina powinna przezyc, wystarczy jej niewielkie cisnienie zeby utrzymac film olejowy.

Metody sa dwie, zrzut miski i odkrecenie mostkow + proba obrotu walem, jak silnik drgnie i czopy nie zalapaly to pol biedy.

Druga to wyrzut calego silnika i powolna weryfikacja.

Dodatkowo zrzut paska zebatego i sprawdzenie panewek na walku, one dostaja najgorzej po dupsku.


Zapomnialem o trzeciej metodzie - zakupie drugiego motora czyli to wersja dla osob nie posiadajacych wlasnego garazu, kompletu narzedzi, wystarczajacej ilosci czasu lub taniego mechesa.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Tarsus

Post autor: Tarsus » pn gru 10, 2007 8:59 pm

Lacze sie z toba w bolu :)26

Nastepnym razem nabadz landa ze 2.5D (bez T i)
Moj bez oleju zrobil 2000km (po czym wlalem 5l i pojechalem dalej)
zaznacze ze auto wczesniej nie znaczylo nie broczylo ani nic... poprostu nie bylo oleju. Sam w to nie wierze ale tak bylo... :roll:

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn gru 10, 2007 9:03 pm

Tarsus pisze:poprostu nie bylo oleju. Sam w to nie wierze ale tak bylo... :roll:
Może ktoś ceramizer na Twoim aucie testował
:)21

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn gru 10, 2007 9:12 pm

może przytarło panewki na wałku rozrządu na tyle mocno, że rozrząd nie wytrzymał i przestawił się (lub zerwał) na pasku :-?

podpiera się teraz motur na którymś zaworze stąd te pół obrotu:)21

ale to tylko moje teoretyczne przemyślenia

życzę Ci jak najmniejszych strat :)2
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » pn gru 10, 2007 11:33 pm

a swoja droga gratulacje..
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Tarsus

Post autor: Tarsus » pn gru 10, 2007 11:44 pm

Saphira pisze:a swoja droga gratulacje..
ehhh facetowi krzywda, a ty gratulacje..... :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn gru 10, 2007 11:44 pm

jak dla mnie to w pełni zasłużony..."dekiel roku"
:)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości