Strona 1 z 3
Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 6:40 pm
autor: krzysiek-gdansk
Witam. Chcialbym podniesc RRC o 2"
Do samochodu bedzie wsadzony zderzak przod + wyciagarka, zderzak tyl (jeszcze nie wiadomo), butla gazowa w bagazniku (ok. 80 l) i moze bagaznik na dachu.
Czy wymiana amortyzatorow i sprezyn wystarczy?
Bo myslalem o czyms takim. np. przod sprezyny +50 mm, tyl sprezyny +50 mm + 100 kg. I amory dobrane do tego.
Czy mozecie mi pomoc z wyborem firmy lub zestawu?
Jakis w miare tani i sprawdzony zestaw. Bylbym wdzieczny.
Ps. I oczywiscie domyslam sie ze z UK lub US&A bedzie najtaniej?!
Pozdrawiam.
: wt gru 11, 2007 6:43 pm
autor: LR_Olek
old man emu....
poza tym uzyj opcji szukaj w jakiejkolwiek wyszukiwarce,a otrzymasz milion wynikow
: wt gru 11, 2007 6:50 pm
autor: krzysiek-gdansk
w sklepie na rajdach znalazlem "king springs" o 1/3 taniej od OME czy sa duzo gorsze? Bo OME to wydatek ponad 2k..
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 6:50 pm
autor: Flor
krzysiek-gdansk pisze:Witam. Chcialbym podniesc RRC o 2"
Ps. I oczywiscie domyslam sie ze z UK lub US&A bedzie najtaniej?!
Pozdrawiam.
w Australii będzie najtaniej

pełne zestawy w Land Serwisie jako odnośnik wyższych cen

a cała operacja nie jest taka prosta jeżeli ma być skuteczna

Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 6:57 pm
autor: krzysiek-gdansk
Flor pisze: a cała operacja nie jest taka prosta jeżeli ma być skuteczna

no cla itd.. to rozumiem.
http://lr.pl/king03.html tu sa zestawy za 3500..
: wt gru 11, 2007 6:57 pm
autor: LR_Olek
krzysiek-gdansk pisze:w sklepie na rajdach znalazlem "king springs" o 1/3 taniej od OME czy sa duzo gorsze? Bo OME to wydatek ponad 2k..
ponad 2k to same sprezyny...dodaj jeszcze amortyzatory...
: wt gru 11, 2007 7:04 pm
autor: krzysiek-gdansk
no tak. pisalem ceny samych sprezyn. a czy jest cos tanszego od OME ale tej samej lub podobnej jakosci?
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 7:15 pm
autor: Flor
krzysiek-gdansk pisze:Flor pisze: a cała operacja nie jest taka prosta jeżeli ma być skuteczna

no cla itd.. to rozumiem.
http://lr.pl/king03.html tu sa zestawy za 3500..
dodaj wachacze o zmienionyn kącie ,drążek skrętny, wał napędowy dzielony

Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 7:18 pm
autor: krzysiek-gdansk
Flor pisze:krzysiek-gdansk pisze:Flor pisze: a cała operacja nie jest taka prosta jeżeli ma być skuteczna

no cla itd.. to rozumiem.
http://lr.pl/king03.html tu sa zestawy za 3500..
dodaj wachacze o zmienionyn kącie ,drążek skrętny, wał napędowy dzielony

Przy 2" trzeba to wszystko zmieniac? No wachacze rozumiem ale wal?
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 7:26 pm
autor: Flor
krzysiek-gdansk pisze:
Przy 2" trzeba to wszystko zmieniac? No wachacze rozumiem ale wal?
niektórzy nie zmieniają ale pracuje pod innymi kątami i nie jest to zbyt korzystne

Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 7:32 pm
autor: Flor
: wt gru 11, 2007 7:57 pm
autor: Bukol
Do Classica do podniesienia o 2 cale wystarczy wymiana sprężyn i amorków. Zrobiłem tak w pierwszym RRC (King Springs + De Carbon) i działa bardzo dobrze do dziś. W obecnym też mam King Springs + OME i jest OK. Tak samo miałem zmotane Disco i Defa. Daje radę i nie pogarsza masakrycznie jazdy po czarnym. Wymiana wahaczy jest potrzebna przy większym lifcie, tak jak ma (miał) Piotrek Kowal w swoim RRC. Czasami trzeba też wymienić przewody hamulcowe.
Proponuję skupić się na wymianie sprężyn i amorków - wystarczy.
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 8:05 pm
autor: Discotheque
Flor pisze:krzysiek-gdansk pisze:
Przy 2" trzeba to wszystko zmieniac? No wachacze rozumiem ale wal?
niektórzy nie zmieniają ale pracuje pod innymi kątami i nie jest to zbyt korzystne

Akurat w RR classic i Disco przy lifcie 2" nic nie trzeba zmieniac, auto jest na to przygotowane fabrycznie. Zadnych wahaczy zadnych walow, powyzej 3 " zaczynaja sie schody. Oprocz sprezyn i amortyzatorow trzeba sie zastanowic nad odbojnikami i pasami i obnizeniem przewodow hamulcowych z przodu i z tylu bo auto dostaje spory skok zawiasu i sporo wiekszy wykrzyz.
Kup najtanszy zestaw za 1800zl sprezyny i amortyzatory juz tu w Polsce albo w GB za 200 funtow. Ja mam taki, Kotles tez dwa tyg. temu kupil identyczny i jest zadowolony.
: wt gru 11, 2007 8:31 pm
autor: marek_z_gor
LR_Olek pisze:old man emu....
poza tym uzyj opcji szukaj w jakiejkolwiek wyszukiwarce,a otrzymasz milion wynikow
no własnie...
od jakiegoś czasu czegoś szukam w wyszukiwarce i wyskakuje tylko jeden lub dwa tematy i to na nie temat, a kiedys było tego ze 3 podstrony, wy tez tak macie czy to u mnie cos zdupczone?
: wt gru 11, 2007 8:35 pm
autor: Bukol
Warto także pamiętać, bo zakładam, że lift ma służyć założeniu większych opon, że większe opony to mniejszy promień skrętu - będą obcierać o ramę. Można to ograniczyć albo założyć dystanse. Ja mam Skorpiona po 3cm na stronę i świetnie dają radę.
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 8:41 pm
autor: krzysiek-gdansk
Discotheque pisze:Flor pisze:krzysiek-gdansk pisze:
Przy 2" trzeba to wszystko zmieniac? No wachacze rozumiem ale wal?
niektórzy nie zmieniają ale pracuje pod innymi kątami i nie jest to zbyt korzystne

Akurat w RR classic i Disco przy lifcie 2" nic nie trzeba zmieniac, auto jest na to przygotowane fabrycznie. Zadnych wahaczy zadnych walow, powyzej 3 " zaczynaja sie schody. Oprocz sprezyn i amortyzatorow trzeba sie zastanowic nad odbojnikami i pasami i obnizeniem przewodow hamulcowych z przodu i z tylu bo auto dostaje spory skok zawiasu i sporo wiekszy wykrzyz.
Kup najtanszy zestaw za 1800zl sprezyny i amortyzatory juz tu w Polsce albo w GB za 200 funtow. Ja mam taki, Kotles tez dwa tyg. temu kupil identyczny i jest zadowolony.
Bocian ale odbojniki i pasy to trzeba przy 2" czy wiecej? I co to za zestaw za 1800? Jakies namiary czy co..
: wt gru 11, 2007 8:42 pm
autor: krzysiek-gdansk
marek_z_gor pisze:LR_Olek pisze:old man emu....
poza tym uzyj opcji szukaj w jakiejkolwiek wyszukiwarce,a otrzymasz milion wynikow
no własnie...
od jakiegoś czasu czegoś szukam w wyszukiwarce i wyskakuje tylko jeden lub dwa tematy i to na nie temat, a kiedys było tego ze 3 podstrony, wy tez tak macie czy to u mnie cos zdupczone?
U mnie tez dlatego zalozylem nowy temat. Pisalem rozne slowa kluczowe i nic..
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 8:54 pm
autor: darkman
Flor pisze:krzysiek-gdansk pisze:Flor pisze: a cała operacja nie jest taka prosta jeżeli ma być skuteczna

no cla itd.. to rozumiem.
http://lr.pl/king03.html tu sa zestawy za 3500..
dodaj wachacze o zmienionyn kącie ,drążek skrętny, wał napędowy dzielony

ale wiesz o czym mówisz ? czy tak sobie brzdąkasz aby bąkać ? kolega pyta o prosty i mały lift, tak
... a na czubek choinki dajesz gwiazdę czy szpic z brokatem ?
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 9:03 pm
autor: krzysiek-gdansk
darkman pisze:ale wiesz o czym mówisz ? czy tak sobie brzdąkasz aby bąkać ? kolega pyta o prosty i mały lift, tak
... a na czubek choinki dajesz gwiazdę czy szpic z brokatem ?
dzieki

<piwko>
Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 9:18 pm
autor: Flor
darkman pisze:
ale wiesz o czym mówisz ? czy tak sobie brzdąkasz aby bąkać ? kolega pyta o prosty i mały lift, tak
... a na czubek choinki dajesz gwiazdę czy szpic z brokatem ?
Zestaw Britpart Super Gaz poprawia w znacznym stopniu właściwości jezdne w terenie, zwiększa kąty rampowe nie zmieniając własności jezdnych podczas normalnego użytkowania. Pozwala również założyć ogumienie o wyższym profilu.
Specjalne gięte wahacze dostosowane do zmienionej długości pracy zawieszenia oraz poliuretanowe elementy mocowania (polybushe) wpływają na żywotność zawieszenia podczas eksploatacji w warunkach off-roadowych.
Zastosowane przednie wahacze o dodatkowym kącie wyprzedzenia 3 stopnie niwelują efekt podsterowności samochodu występujący po lifcie zawieszenia, co jest szczególnie ważne przy użytkowaniu samochodu na codzień.
Komplet amortyzatorów gazowych o dobrej jakości likwiduje negatywny efekt wychylania się samochodu na zakrętach występujący po zamontowaniu wyższych sprężyn.
Reasumując, polecamy ten zestaw każdemu właścicielowi standardowego samochodu, który chce spróbować swoich sił w off-roadzie i jednocześnie używa swój samochód do codziennej eksploatacji.
Wszystkie elementy są objęte pełną roczną gwarancją, również w przypadku uczestnictwa w rajdach.
Zestawy przeznaczone są do modeli:
# Defender oraz LR 90/110 1986-2006
# Range Rover Classic 1986-1995
# Discovery I 1989-1999
Zestaw zawiera:
# Wzmocnione gięte wahacze tylne,
# Wzmocnione wahacze przednie o kącie wyprzedzenia 3 stopnie,
# Komplet uchwytów sprężyn,
# Komplet polybuschy,
# Komplet sprężyn HD +40 mm,
# Komplet wzmocnionych amortyzatorów +40 mm,
u mnie będzie szpic

Re: Lift RRC?
: wt gru 11, 2007 9:19 pm
autor: marek_z_gor
darkman pisze:
... a na czubek choinki dajesz gwiazdę czy szpic z brokatem ?
ja zawijam kabelek z lampeczką
ale @darkmanie może powinieneś zapytać czy u kolegi orzełek ma koronę

: wt gru 11, 2007 9:22 pm
autor: Ptak
A u mnie nie będzie choinki - taka nowa świecka tradycja

: wt gru 11, 2007 9:23 pm
autor: marek_z_gor
jak w krakowie nie ma to wpadnij wujek to ci podaruje czarna sosne:)
: wt gru 11, 2007 9:35 pm
autor: darkman
Ptak pisze:A u mnie nie będzie choinki - taka nowa świecka tradycja

sam jesteś Śfjedzka tradycja, przyjedź sobie do mnie na pole znaczy lasu w sensie, to ci wytnę co chcesz i bój się Boga Ptaku, głopot nie pisz.
a ja sobie dam na czubek wahacz z 3 procentową kompensacją, bo tak

się chłopaki nie znacie na choinkach qrde

: wt gru 11, 2007 9:40 pm
autor: zaloguj