Nieszczelność w układzie paliwowym (DII Td5)

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Nieszczelność w układzie paliwowym (DII Td5)

Post autor: JarekM » śr gru 19, 2007 10:57 am

Witam,
Problem jest prozaiczny, ale zanim zabiorę sie za naprawę, chciałbym zasięgnąć opini.
Otóż po wymianie filtra paliwa, pompa w zbiorniku nie wyłączyła się po kilkunastu sekundach, jak to jest zazwyczaj.
Ponieważ złożyłem to na karb niskiego poziomu ropy w baku, to po odpaleniu silnika problem zignorowałem. Na stacji dolałem do pełna i w drogę.
Ale następnego dnia problem sie powtórzył, a to już był objaw niepokojący, nigdy układ niskiego ciśnienia nie był napełniany ponownie po nocnym postoju.
Wizyta u mechaniora wykazała kapanie ropy spod dekielka, w który jest wkręcony czujnik ciśnienia - http://public.fotki.com/jarekm/defect/leak.html
Czyli najprawdopodobniej jakieś uszczelnienie.
Czy ktoś z Szanownych użytkowników orientuje się, co jest uzyte do uszczelnienia tego dekielka ??
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » śr gru 19, 2007 11:11 am

to cieknie regulator cisnienia paliwa typowa usterka ale raczej nie jest mozliwe zeby przez to auto nie zapalalo albo zeby w znaczny sposob spadalo cisnienie w ukladzie.masz nieodpowietrzony uklad paliwa po wymianie filtra.wlacz zaplon nacisnij pedal gazu kilka razy az zacznie mrugac kontrolka awarii silnika i zostaw auto az przestanie mrugac ok 5 minut to pomoze
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » śr gru 19, 2007 11:15 am

sss25 pisze:to cieknie regulator cisnienia paliwa typowa usterka ale raczej nie jest mozliwe zeby przez to auto nie zapalalo albo zeby w znaczny sposob spadalo cisnienie w ukladzie.masz nieodpowietrzony uklad paliwa po wymianie filtra.wlacz zaplon nacisnij pedal gazu kilka razy az zacznie mrugac kontrolka awarii silnika i zostaw auto az przestanie mrugac ok 5 minut to pomoze
źle mnie zrozumiałeś,
auto zapala bez problemu, jeżdzi bez problemu,
ale pompa w baku nigdy głośno nie pracowała po przekręceniu kluczyka (za wyjątkiem odpowietrzania układu, np. po wymianie filtra) ...
i w tym momencie spod tego dekielka kapie ropa - kropla/sec.
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » śr gru 19, 2007 11:19 am

faktycznie.w takim razie wymien regulator cisnienia.wyciek masz dosc spory zwykle tam sie tylko poci.sa trzy rodzaje tych regulatorow do skrzyni manualnej dwa i do automata jeden.latwiej wymienic w automacie:) powodzenia
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » śr gru 19, 2007 11:23 am

sss25 pisze:faktycznie.w takim razie wymien regulator cisnienia.wyciek masz dosc spory zwykle tam sie tylko poci.sa trzy rodzaje tych regulatorow do skrzyni manualnej dwa i do automata jeden.latwiej wymienic w automacie:) powodzenia
mówiąc o regulatorze mówisz o tym czujniku, który jest wkręcony w ten dekiel - dobrze rozumiem ??
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » śr gru 19, 2007 11:24 am

czesciej cieknie nie spod czujnika tylko z tej metalowej zaslepki mowiac obrazowo.czaly regulator do wymiany kolego
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » śr gru 19, 2007 11:42 am

sss25 pisze:czesciej cieknie nie spod czujnika tylko z tej metalowej zaslepki mowiac obrazowo.czaly regulator do wymiany kolego
..

hmm.. przyznam sie, że skoro czujnik daje się wykręcić i spod niego nie cieknie, a dekiel jest przykręcony na trzy śrubki, to wystarczy wymienić jakiś oring/uszczelkę... cóż, trzeba będzie się przyjrzeć tematowi dokładniej
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » śr gru 19, 2007 11:45 am

powodzenia.najpierw dokladnie obejrzyj jak to wyglada bo widze ze nie za bardzo sie temu przyjrzales:)
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr gru 19, 2007 12:33 pm

Witam,

JarkuM Kolega sss25 dobrze mówi. Dwa miesiące temu miałem analogiczny problem. Ciekło z regulatora i niestety nie ma innej rady jak wymienić cały regulator - zależnie od miejsca koszt regulatora od 650 do 750 zł. Gdy miałem ten problem to pytałem C&J o ten sam problem od razu powiedział mi, że muszę wymienić regulator, a że byłem akurat parę dni po tym umówiony w serwisie LR to i tam diagnoza była ta sama i ustrojstwo wymienione. Zatem JarkuM niestety ten koszt masz do poniesienia :-(

Pozdrawiam, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » śr gru 19, 2007 3:17 pm

Karolek_C pisze:Witam,

JarkuM Kolega sss25 dobrze mówi. Dwa miesiące temu miałem analogiczny problem. Ciekło z regulatora i niestety nie ma innej rady jak wymienić cały regulator - zależnie od miejsca koszt regulatora od 650 do 750 zł. Gdy miałem ten problem to pytałem C&J o ten sam problem od razu powiedział mi, że muszę wymienić regulator, a że byłem akurat parę dni po tym umówiony w serwisie LR to i tam diagnoza była ta sama i ustrojstwo wymienione. Zatem JarkuM niestety ten koszt masz do poniesienia :-(

Pozdrawiam, Karolek
Dzięki,
znasz może Part Number tego czujnika ??
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » śr gru 19, 2007 3:22 pm

number 0 700 880...

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » śr gru 19, 2007 3:29 pm

te Jarek a powiedz Ty mnie gdzie znalazles takie rysunki ?? ?? ??

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » śr gru 19, 2007 3:33 pm

zaloguj pisze:te Jarek a powiedz Ty mnie gdzie znalazles takie rysunki ?? ?? ??
z manuala...
mam taki co sie 'Rave' Nazywa
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość