Strona 1 z 1
Nieszczelność w układzie paliwowym (DII Td5)
: śr gru 19, 2007 10:57 am
autor: JarekM
Witam,
Problem jest prozaiczny, ale zanim zabiorę sie za naprawę, chciałbym zasięgnąć opini.
Otóż po wymianie filtra paliwa, pompa w zbiorniku nie wyłączyła się po kilkunastu sekundach, jak to jest zazwyczaj.
Ponieważ złożyłem to na karb niskiego poziomu ropy w baku, to po odpaleniu silnika problem zignorowałem. Na stacji dolałem do pełna i w drogę.
Ale następnego dnia problem sie powtórzył, a to już był objaw niepokojący, nigdy układ niskiego ciśnienia nie był napełniany ponownie po nocnym postoju.
Wizyta u mechaniora wykazała kapanie ropy spod dekielka, w który jest wkręcony czujnik ciśnienia -
http://public.fotki.com/jarekm/defect/leak.html
Czyli najprawdopodobniej jakieś uszczelnienie.
Czy ktoś z Szanownych użytkowników orientuje się, co jest uzyte do uszczelnienia tego dekielka

: śr gru 19, 2007 11:11 am
autor: sss25
to cieknie regulator cisnienia paliwa typowa usterka ale raczej nie jest mozliwe zeby przez to auto nie zapalalo albo zeby w znaczny sposob spadalo cisnienie w ukladzie.masz nieodpowietrzony uklad paliwa po wymianie filtra.wlacz zaplon nacisnij pedal gazu kilka razy az zacznie mrugac kontrolka awarii silnika i zostaw auto az przestanie mrugac ok 5 minut to pomoze
: śr gru 19, 2007 11:15 am
autor: JarekM
sss25 pisze:to cieknie regulator cisnienia paliwa typowa usterka ale raczej nie jest mozliwe zeby przez to auto nie zapalalo albo zeby w znaczny sposob spadalo cisnienie w ukladzie.masz nieodpowietrzony uklad paliwa po wymianie filtra.wlacz zaplon nacisnij pedal gazu kilka razy az zacznie mrugac kontrolka awarii silnika i zostaw auto az przestanie mrugac ok 5 minut to pomoze
źle mnie zrozumiałeś,
auto zapala bez problemu, jeżdzi bez problemu,
ale pompa w baku nigdy głośno nie pracowała po przekręceniu kluczyka (za wyjątkiem odpowietrzania układu, np. po wymianie filtra) ...
i w tym momencie spod tego dekielka kapie ropa - kropla/sec.
: śr gru 19, 2007 11:19 am
autor: sss25
faktycznie.w takim razie wymien regulator cisnienia.wyciek masz dosc spory zwykle tam sie tylko poci.sa trzy rodzaje tych regulatorow do skrzyni manualnej dwa i do automata jeden.latwiej wymienic w automacie:) powodzenia
: śr gru 19, 2007 11:23 am
autor: JarekM
sss25 pisze:faktycznie.w takim razie wymien regulator cisnienia.wyciek masz dosc spory zwykle tam sie tylko poci.sa trzy rodzaje tych regulatorow do skrzyni manualnej dwa i do automata jeden.latwiej wymienic w automacie:) powodzenia
mówiąc o regulatorze mówisz o tym czujniku, który jest wkręcony w ten dekiel - dobrze rozumiem

: śr gru 19, 2007 11:24 am
autor: sss25
czesciej cieknie nie spod czujnika tylko z tej metalowej zaslepki mowiac obrazowo.czaly regulator do wymiany kolego
: śr gru 19, 2007 11:42 am
autor: JarekM
sss25 pisze:czesciej cieknie nie spod czujnika tylko z tej metalowej zaslepki mowiac obrazowo.czaly regulator do wymiany kolego
..
hmm.. przyznam sie, że skoro czujnik daje się wykręcić i spod niego nie cieknie, a dekiel jest przykręcony na trzy śrubki, to wystarczy wymienić jakiś oring/uszczelkę... cóż, trzeba będzie się przyjrzeć tematowi dokładniej
: śr gru 19, 2007 11:45 am
autor: sss25
powodzenia.najpierw dokladnie obejrzyj jak to wyglada bo widze ze nie za bardzo sie temu przyjrzales:)
: śr gru 19, 2007 12:33 pm
autor: Karolek_C
Witam,
JarkuM Kolega sss25 dobrze mówi. Dwa miesiące temu miałem analogiczny problem. Ciekło z regulatora i niestety nie ma innej rady jak wymienić cały regulator - zależnie od miejsca koszt regulatora od 650 do 750 zł. Gdy miałem ten problem to pytałem C&J o ten sam problem od razu powiedział mi, że muszę wymienić regulator, a że byłem akurat parę dni po tym umówiony w serwisie LR to i tam diagnoza była ta sama i ustrojstwo wymienione. Zatem JarkuM niestety ten koszt masz do poniesienia
Pozdrawiam, Karolek
: śr gru 19, 2007 3:17 pm
autor: JarekM
Karolek_C pisze:Witam,
JarkuM Kolega sss25 dobrze mówi. Dwa miesiące temu miałem analogiczny problem. Ciekło z regulatora i niestety nie ma innej rady jak wymienić cały regulator - zależnie od miejsca koszt regulatora od 650 do 750 zł. Gdy miałem ten problem to pytałem C&J o ten sam problem od razu powiedział mi, że muszę wymienić regulator, a że byłem akurat parę dni po tym umówiony w serwisie LR to i tam diagnoza była ta sama i ustrojstwo wymienione. Zatem JarkuM niestety ten koszt masz do poniesienia
Pozdrawiam, Karolek
Dzięki,
znasz może Part Number tego czujnika

: śr gru 19, 2007 3:22 pm
autor: zaloguj
number 0 700 880...
: śr gru 19, 2007 3:29 pm
autor: zaloguj
: śr gru 19, 2007 3:33 pm
autor: JarekM
z manuala...
mam taki co sie 'Rave' Nazywa