Disco II TD5 świst

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

SebaW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw gru 13, 2007 2:55 pm
Lokalizacja: Wrocław

Disco II TD5 świst

Post autor: SebaW » czw gru 20, 2007 12:30 pm

Witam,
Czy ktoś spotkał się z następującym problemem :
Przy przyśpieszaniu w okolicach 2,5-3 tys. obrotów z okolic turbiny wydobywa się głośny świst. Przy wyższych obrotach świst ustaje. Turbina była wyciągana i sprawdzana , żadnych luzów i nieszczelności, wszystko OK. Nie jest to też pasek klinowy – wymieniony na nowy. Zmieniłem też olej i wszystkie filtry. Niestety dalej świszczy jak wściekły.
Pozdrawiam,
SebaW

Disco 2 TD5

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw gru 20, 2007 12:36 pm

a nie jest to objaw prawidłowy - się turbina załącza ??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw gru 20, 2007 2:23 pm

jpi pisze:a nie jest to objaw prawidłowy - się turbina załącza ??
A do 2,5 tys. obrotów to co, wyłączona jest ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw gru 20, 2007 2:25 pm

Gdzieś jest nieszczelność. Szukaj, a znajdziesz :)21

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » czw gru 20, 2007 4:29 pm

urwana szpilka lub kilka na kloektorze wylotowym skrzywiony kolektor.wszystkie szpilki zalozyc nowe i nowy kolektor.jest to typowa wada.ostroznie przy rozwiercaniu starej szpilki nie wwierc sie w kanaly w glowicy.powodzenia.koszt ok 1000 zl
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw gru 20, 2007 5:10 pm

U mnie w DI był taki świst jak miałem źle podłączone rury ssące
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » czw gru 20, 2007 5:18 pm

TomaszRT pisze:
jpi pisze:a nie jest to objaw prawidłowy - się turbina załącza ??
A do 2,5 tys. obrotów to co, wyłączona jest ?

to samo mowie wszystkim co tak pierdolą...
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw gru 20, 2007 7:25 pm

moze kuler nieszczelny? moze węże które ida do kulera? w 300 tdi raz tak miałem ale był słabszy i przykopcał pod górke. długo tak już masz ten świst czy nagle sie pojawił?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 20, 2007 10:32 pm

wklej mp3 z tym swistem to pomyslimy...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw gru 20, 2007 10:42 pm

raczej wypal po płytce i każdemu rozeslij,
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 20, 2007 10:47 pm

albo na pendrivea nagraj...

pozniej wykasuuje ten dziwny dzwiek,a pen zostanie :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt gru 21, 2007 10:16 am

Mi to np też świszczy pow 2,5 tysia jak następuje wzmożone zasysanie przez glizdę

ps
jak to jest z turbiną od kiedy uzyskuje swoją powiedzmy 100% skuteczność i jak się ma do tego pojęcie turbodziury :D ??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt gru 21, 2007 10:41 am

Co rozumiesz przez 100% skuteczność turbiny ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » pt gru 21, 2007 10:47 am

TomaszRT pisze:Co rozumiesz przez 100% skuteczność turbiny ?
To, że działa przy określonych prędkościach obrotowych. Przy mniejszych nie doładowuje na 100% a nawet wcale.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt gru 21, 2007 10:47 am

Negatyw turbodziury :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt gru 21, 2007 10:49 am

Misiek Cypr pisze:Negatyw turbodziury :)21
Jakże trafne określenie :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt gru 21, 2007 11:00 am

to ja może wyjaśnię jaśniej o co mi chodzi i dla czego ptałem czy to może normalny "odruch" turbiny że świszczy od jakiegoś zakresu

1 200seta jak wiadomo w ogóle raczej nie przyspiesza ale tak od około 2000 niefachowo mówiąc turbina się załącza i jakoś idzie

2 przykład z top geara: lancer evo IX wersja jakieś pi razy oko 400 hp i startując z jakiegoś tam biegu zostało opindolone prze fiata brava - chyba, czyli turbina nie uzyskała prawidłowej prędkości obrotowej co skutkowało zmulaniem tak czy nie??

ja tylko mgr biologii więc mogę się mylić :D :D :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt gru 21, 2007 11:11 am

Przy pewnych obrotach turbinka w istocie moze sobie dziwnie swistac, ale ciezko zgadywac jak sie tego nie slyszy.

Turbinka robi caly czas, ale nie zawsze ROBI :wink: Znaczy czasem luftu brakuje jednak.

Aby dobrze ja wykorzystac, trzeba by silnik trzymac na stalych obrotach w granicach najwiekszej sprawnosci/wydajnosci, ale to mozliwe tylko z przekladnia CVT lub jakas hybryda hydrauliczna lub diesel electric jak w lokomotywach 8)
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Post autor: Grześ K. » pt gru 21, 2007 11:24 am

Jezeli nie jest to nieszczelność to mi osobiście gwizd turbiny nie przeszkadza na nawet przyjemnie się silnika słucha jakładnie gada - miałem tak w 6 cylindrowym vw Lt :)2 Miał samochódodejście i rasowe brzmienie
Z turbiną do fachowca podjedź bo samemu to czasem ciężko przyuważyć.

Kiedyś w starze jak się po drodze układ rozszczelnił to dopier gwizd był - dwa dni wuszach bi brzęczało :-?
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion :oops:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt gru 21, 2007 11:24 am

1. Przy tych 2000 obr/min i jakimś tam otwarciu przepustnicy turbina ładuje z maksymalnym ciśnieniem i dlatego wtedy auto 'jakoś idzie'.

2. Top Gear należy traktować raczej w takich kategoriach jak Szymon Majewski Show a nie jako program motoryzacyjny.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » pt gru 21, 2007 11:31 am

TomaszRT pisze:1. Przy tych 2000 obr/min i jakimś tam otwarciu przepustnicy
a gdzie w dieslu masz przepustnice?
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt gru 21, 2007 11:35 am

sss25 pisze:a gdzie w dieslu masz przepustnice?
Sorry, w myślach miałem turbobenzyne ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » pt gru 21, 2007 11:41 am

tak w benzynce inna rozmowa przepustnica i pieknie syczacy BOV :D
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt gru 21, 2007 11:51 am

sss25 pisze:
TomaszRT pisze:1. Przy tych 2000 obr/min i jakimś tam otwarciu przepustnicy
a gdzie w dieslu masz przepustnice?
Zajrzyj pod maske w Terrano 2.7TD to znajdziesz 8)

Jest tez pare innych aut
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt gru 21, 2007 11:57 am

sss25 pisze:tak w benzynce inna rozmowa przepustnica i pieknie syczacy BOV :D
Najpiękniej to syczało B grupowe Audi w latach 80' ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość