Strona 1 z 4
Disco II TD5 świst
: czw gru 20, 2007 12:30 pm
autor: SebaW
Witam,
Czy ktoś spotkał się z następującym problemem :
Przy przyśpieszaniu w okolicach 2,5-3 tys. obrotów z okolic turbiny wydobywa się głośny świst. Przy wyższych obrotach świst ustaje. Turbina była wyciągana i sprawdzana , żadnych luzów i nieszczelności, wszystko OK. Nie jest to też pasek klinowy – wymieniony na nowy. Zmieniłem też olej i wszystkie filtry. Niestety dalej świszczy jak wściekły.
Pozdrawiam,
SebaW
Disco 2 TD5
: czw gru 20, 2007 12:36 pm
autor: jpi
a nie jest to objaw prawidłowy - się turbina załącza

: czw gru 20, 2007 2:23 pm
autor: TomaszRT
jpi pisze:a nie jest to objaw prawidłowy - się turbina załącza

A do 2,5 tys. obrotów to co, wyłączona jest ?
: czw gru 20, 2007 2:25 pm
autor: Adamo
Gdzieś jest nieszczelność. Szukaj, a znajdziesz

: czw gru 20, 2007 4:29 pm
autor: sss25
urwana szpilka lub kilka na kloektorze wylotowym skrzywiony kolektor.wszystkie szpilki zalozyc nowe i nowy kolektor.jest to typowa wada.ostroznie przy rozwiercaniu starej szpilki nie wwierc sie w kanaly w glowicy.powodzenia.koszt ok 1000 zl
: czw gru 20, 2007 5:10 pm
autor: Ptak
U mnie w DI był taki świst jak miałem źle podłączone rury ssące
: czw gru 20, 2007 5:18 pm
autor: marek_z_gor
TomaszRT pisze:jpi pisze:a nie jest to objaw prawidłowy - się turbina załącza

A do 2,5 tys. obrotów to co, wyłączona jest ?
to samo mowie wszystkim co tak pierdolą...
: czw gru 20, 2007 7:25 pm
autor: maristez
moze kuler nieszczelny? moze węże które ida do kulera? w 300 tdi raz tak miałem ale był słabszy i przykopcał pod górke. długo tak już masz ten świst czy nagle sie pojawił?
: czw gru 20, 2007 10:32 pm
autor: LR_Olek
wklej mp3 z tym swistem to pomyslimy...
: czw gru 20, 2007 10:42 pm
autor: darkman
raczej wypal po płytce i każdemu rozeslij,
: czw gru 20, 2007 10:47 pm
autor: LR_Olek
albo na pendrivea nagraj...
pozniej wykasuuje ten dziwny dzwiek,a pen zostanie

: pt gru 21, 2007 10:16 am
autor: jpi
Mi to np też świszczy pow 2,5 tysia jak następuje wzmożone zasysanie przez glizdę
ps
jak to jest z turbiną od kiedy uzyskuje swoją powiedzmy 100% skuteczność i jak się ma do tego pojęcie turbodziury

: pt gru 21, 2007 10:41 am
autor: TomaszRT
Co rozumiesz przez 100% skuteczność turbiny ?
: pt gru 21, 2007 10:47 am
autor: Piotrul
TomaszRT pisze:Co rozumiesz przez 100% skuteczność turbiny ?
To, że działa przy określonych prędkościach obrotowych. Przy mniejszych nie doładowuje na 100% a nawet wcale.
: pt gru 21, 2007 10:47 am
autor: Misiek Cypr
Negatyw turbodziury

: pt gru 21, 2007 10:49 am
autor: TomaszRT
Misiek Cypr pisze:Negatyw turbodziury

Jakże trafne określenie

: pt gru 21, 2007 11:00 am
autor: jpi
to ja może wyjaśnię jaśniej o co mi chodzi i dla czego ptałem czy to może normalny "odruch" turbiny że świszczy od jakiegoś zakresu
1 200seta jak wiadomo w ogóle raczej nie przyspiesza ale tak od około 2000 niefachowo mówiąc turbina się załącza i jakoś idzie
2 przykład z top geara: lancer evo IX wersja jakieś pi razy oko 400 hp i startując z jakiegoś tam biegu zostało opindolone prze fiata brava - chyba, czyli turbina nie uzyskała prawidłowej prędkości obrotowej co skutkowało zmulaniem tak czy nie??
ja tylko mgr biologii więc mogę się mylić

: pt gru 21, 2007 11:11 am
autor: Misiek Cypr
Przy pewnych obrotach turbinka w istocie moze sobie dziwnie swistac, ale ciezko zgadywac jak sie tego nie slyszy.
Turbinka robi caly czas, ale nie zawsze ROBI

Znaczy czasem luftu brakuje jednak.
Aby dobrze ja wykorzystac, trzeba by silnik trzymac na stalych obrotach w granicach najwiekszej sprawnosci/wydajnosci, ale to mozliwe tylko z przekladnia CVT lub jakas hybryda hydrauliczna lub diesel electric jak w lokomotywach

: pt gru 21, 2007 11:24 am
autor: Grześ K.
Jezeli nie jest to nieszczelność to mi osobiście gwizd turbiny nie przeszkadza na nawet przyjemnie się silnika słucha jakładnie gada - miałem tak w 6 cylindrowym vw Lt

Miał samochódodejście i rasowe brzmienie
Z turbiną do fachowca podjedź bo samemu to czasem ciężko przyuważyć.
Kiedyś w starze jak się po drodze układ rozszczelnił to dopier gwizd był - dwa dni wuszach bi brzęczało

: pt gru 21, 2007 11:24 am
autor: TomaszRT
1. Przy tych 2000 obr/min i jakimś tam otwarciu przepustnicy turbina ładuje z maksymalnym ciśnieniem i dlatego wtedy auto 'jakoś idzie'.
2. Top Gear należy traktować raczej w takich kategoriach jak Szymon Majewski Show a nie jako program motoryzacyjny.
: pt gru 21, 2007 11:31 am
autor: sss25
TomaszRT pisze:1. Przy tych 2000 obr/min i jakimś tam otwarciu przepustnicy
a gdzie w dieslu masz przepustnice?
: pt gru 21, 2007 11:35 am
autor: TomaszRT
sss25 pisze:a gdzie w dieslu masz przepustnice?
Sorry, w myślach miałem turbobenzyne

: pt gru 21, 2007 11:41 am
autor: sss25
tak w benzynce inna rozmowa przepustnica i pieknie syczacy BOV

: pt gru 21, 2007 11:51 am
autor: Misiek Cypr
sss25 pisze:TomaszRT pisze:1. Przy tych 2000 obr/min i jakimś tam otwarciu przepustnicy
a gdzie w dieslu masz przepustnice?
Zajrzyj pod maske w Terrano 2.7TD to znajdziesz
Jest tez pare innych aut
: pt gru 21, 2007 11:57 am
autor: TomaszRT
sss25 pisze:tak w benzynce inna rozmowa przepustnica i pieknie syczacy BOV

Najpiękniej to syczało B grupowe Audi w latach 80'
