ogrzewanie 2.5tdi 90r discovery

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

atego815
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 10:37 pm
Lokalizacja: Pruszcz

ogrzewanie 2.5tdi 90r discovery

Post autor: atego815 » czw gru 27, 2007 12:49 pm

Witam.Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Ruszam rano zimnym...Temperatura rosnie prawidlowo,otwiera sie termostat i dopiero wtedy do kabiny leci cieple powietrze...A wczesniej lodowate.Tak wyglada,takie wrazenie ze nagrzewnica wpieta jest do duzego obiegu..Mam moja dyskoteke od paru dni..
Z gory dziekuje. :D
"musisz żyć dla innych, jeśli chcesz żyć z pożytkiem dla siebie."

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw gru 27, 2007 12:54 pm

Sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, a nagrzanie w zimie Disco to temat rzeka :D
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » czw gru 27, 2007 1:27 pm

eeee trzysetki tez?
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 27, 2007 4:16 pm

w trzysetkach....ze sprawnym TERMOSTATEM.... jest cieplo jak w piecu :D

zalewiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 22, 2005 6:59 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: zalewiak » czw gru 27, 2007 6:15 pm

LR_Olek pisze:w trzysetkach....ze sprawnym TERMOSTATEM.... jest cieplo jak w piecu :D
w dwusecie też.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: ogrzewanie 2.5tdi 90r discovery

Post autor: Discotheque » czw gru 27, 2007 8:50 pm

atego815 pisze:Witam.Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Ruszam rano zimnym...Temperatura rosnie prawidlowo,otwiera sie termostat i dopiero wtedy do kabiny leci cieple powietrze...A wczesniej lodowate.Tak wyglada,takie wrazenie ze nagrzewnica wpieta jest do duzego obiegu..Mam moja dyskoteke od paru dni..
Z gory dziekuje. :D
Nagrzewnica jest wpieta do samej glowicy i dopoki nie ma otwartego termostatu zasadniczo nie ma rowniez pelnego przeplywu przez nagrzewnice. Jak podlaczalem dla testu pompke obiegowa z mercedesa robilo sie wyraznie upalnie.

Sa tez rozne termostaty, pono do 200Tdi musi byc z dodatkowym skrzydelkiem na dole ale cholera to wie. Ja zakladalem rozne i jak nie widac ogrzewania tak nie widac. Nawet w Rumuni robilismy zdjecia wskaznika bo nikt nie wierzyl ze to cholerstwo przy 30 stopniach na plusie w gorach przy ataku na spora gore na reduktorze drugi bieg i deska i przy calkowicie niesprawnym wisko ledwo dochodzil do polowy skali :(
A jak go spuscisz na wolne obroty to nawet latem spada do zera wskaznika :)21

Ja poleglem i... kupilem golfa II na zime :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » czw gru 27, 2007 8:55 pm

Też tak miałem , jak stałem na granicy
to wskaznik opadal do zera ....szlag człowieka trafiał

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » czw gru 27, 2007 8:57 pm

to ile pokazuje na wskazniku temeratury, moze nie miec nic do rzeczy, bo przestawic go jest bardzo latwo (rozkalibrowac, ustawic 0 w innym miejscu) - sam to juz przecwiczylem jak zmienialem zarowki, a ze mialem zrabana pompe wtryskowa zagrzalem go, mimo ze wskazanie bylo na 3 kresce.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw gru 27, 2007 9:02 pm

Ciekawe opowiesci o tych silnikach zamarzajacych na wolnych obrotach :)

U mnie jak juz wskazowka dojdzie do polowy skali to trzyma jak zamurowana - czy jade, czy stoje, czy lato, czy zima..
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt gru 28, 2007 6:54 am

u mnie też zawsze stoi przed połową, raz tylko doszło lekko za połowę jak na kinetyku obwodnicą Bydgoszczy holowałem parcha k160 pod te pierniczone górki ale jak odpaliłem wiatrak z ogrzewaniem na maxa -spadło do normy (latem około 25 stopni) to myślałem że mi się podeszwy butów zwulkanizują ze stopą :D :D

a jak na razie zimową porą to jak się nagrzeje to jest ciepło :)2
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

atego815
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 10:37 pm
Lokalizacja: Pruszcz

Post autor: atego815 » pn gru 31, 2007 12:07 am

Ptaku,trafiony zatopiony!.Miales racje.Zle sie odpowietrzyl po zalaniu.Teraz jest juz ok i super cieplo. :D dzieki wielkie!
:)2
"musisz żyć dla innych, jeśli chcesz żyć z pożytkiem dla siebie."

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn gru 31, 2007 8:00 am

atego815 pisze:Zle sie odpowietrzyl po zalaniu.
ale to ty go miales odpowietrzyc,a nie on sam siebie... :o

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » wt sty 01, 2008 6:41 pm

i przy calkowicie niesprawnym wisko ledwo dochodzil do polowy skali
No u mnie tak samo, wysilona jazda z przeczepą itd. - ale jednak w środku jest upał, nawet przy -10 (zimniej w tym roku nie było).
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt sty 01, 2008 7:11 pm

pezet pisze:Ciekawe opowiesci o tych silnikach zamarzajacych na wolnych obrotach :)

U mnie jak juz wskazowka dojdzie do polowy skali to trzyma jak zamurowana - czy jade, czy stoje, czy lato, czy zima..
piotruś ale dwusety tak mają i już, natomiast na pustyni bardzo sobie to chwaliłem/wychładzanie w sensie, w momencie pęknięcia korka od chłodnicy jeszcze bardziej.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt sty 01, 2008 8:12 pm

To pewnie ma zwiazek z duza wydajnoscia dwusetki.
Mniej paliwa przerabia na cieplo, a wiecej na naped (niz w innych silnikach).
Pewnie tez dlatego tak niewiele pala.

W dżipie to mialem wrazenie, ze z 25 litrow na sto - 20 idzie na cieplo, a reszta na kola :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt sty 01, 2008 8:18 pm

pezet pisze: W dżipie to mialem wrazenie, ze z 25 litrow na sto - 20 idzie na cieplo, a reszta na kola :)
to wyobraź sobie, że zimą siedzisz obok chłodnicy(jakieś 10 cm)... zajebiście cieplutko no nie. A teraz wyobraź sobie, że siedzisz w tym samym miejscu również latem... :)23 Wiesz już o jakim samochodzie mówię? :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt sty 01, 2008 9:08 pm

W zimie to było lux - bo gorąco w środku w 3 minuty.
Latem klima sobie radziła z wnetrzem.

Za to chlodnica sobie nie radzila z plynem :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt sty 01, 2008 9:10 pm

to nie jakiś peep :)20 podpowiedź: stoi sobie taki w Wieliczce :wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt sty 01, 2008 9:13 pm

Ano tak - nie zajarzylem z ta chlodnica za plecami :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt sty 01, 2008 9:14 pm

"obok" kierowcy nie za nim :wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

atego815
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 10:37 pm
Lokalizacja: Pruszcz

Post autor: atego815 » czw sty 10, 2008 5:45 pm

A jeszcze taka rzecz.Od uruchomienia,przy obecnych temp,kolo 0,temperatura na wskazniku idzie ladnie do gory,ale nawet nie do polowy.Spooooro przed.Wogole nie widze efektu ze temperatura dochodzi do punktu otwarcia termostatu,a potem spada.Wczesniej jak byl zapowietrzony uklad,i bylo malo plynu,to taki efekt wystepowal.Malo tego,cala chlodnica jest ciepla.Pierwsza mysl:zawieszony,otwarty termostat.Wyjalem,do garnka,i sprawdzalem.Zamyka,otwiera bez problemu.Gdzie moze byc przyczyna ze sie nie dogrzewa? Trza mu kolderke zalozyc? :-?
"musisz żyć dla innych, jeśli chcesz żyć z pożytkiem dla siebie."

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 10, 2008 5:56 pm

atego815 pisze:Wyjalem,do garnka,i sprawdzalem.Zamyka,otwiera bez problemu.Gdzie moze byc przyczyna ze sie nie dogrzewa? Trza mu kolderke zalozyc? :-?
to że otwiera i zamyka to jedno
pytanie klucz kiedy :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » czw sty 10, 2008 6:24 pm

ja starym sposobem z poloneza tekturke na front przed chlodnice i zimą przy -5 -10 jest okej jak tylko temp powyzej zera tekturke usuwam

W lecie trzyma sie na 1/4 skali
tez sie martwilem ale juz sie przyzwyczailem
termostat sprawny widac tak ma byc w dwusecie
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw sty 10, 2008 6:28 pm

W landroverach termostaty to jak losowanie w totka. Nie za każdym losowaniem trafiasz :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 10, 2008 6:35 pm

gori pisze: W lecie trzyma sie na 1/4 skali
tez sie martwilem ale juz sie przyzwyczailem
termostat sprawny widac tak ma byc w dwusecie
no nie do końca
też miałem 1/4
teraz mam 1/2
mowa o 200 :D
LR Rendzi stajla :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości