poranne nieodpalanie w czystej

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

poranne nieodpalanie w czystej

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 12:32 pm

Wsioho dobroho z Novym Hodom na wstępie. A tak konkretnie - zima jest zimno, ostatnio nawet bardzo. Im jest zimniej, ty po długiej (tj. całonocnej) przerwie w użytkowaniu panzera trudniej go odpalić. Dzisiaj (-12 gradusów) kręcony na trzy razy, tak po 7-10 sekund. Zaskoczył po tym, jak przed trzecim kręceniem dostał pedał w podłogę.
Czy ktoś miał taki objaw? Czy myle się sądząc że pompa albo układ paliwowy gdzieś puszcza? Czy opcja palenia z wcisniętym pedałem, tudzież pompowania tymże przed kreceniem ma w ogóele sens?

Co do pytań o sprężanie - nie nie sprawdzałem, ale mocy mu nie brakuje, nie kopci, oleju bierze nie więcej niż 2 litry na zmianę (10 k) z czego i tak większość pewnie wykapie.
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw sty 03, 2008 12:51 pm

On najwyraźniej chce w cieplejsze klimaty - przywieź go do Polski :P
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 12:57 pm

Prawie robi wielką różnicę. Prawie w Azji to jednak jeszcze w Polsce ;)
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw sty 03, 2008 1:12 pm

Kolejność taka:
prąd,
świece żarowe,
automat do grzania świec,
za mało przyśpieszony zapłon,
oczywiście zakładam, że to diselek :)

Mniej więcej taką wersję usłyszałem od mądrego Pana Mechanika jak przedstawiłem mu moje obserwacje i fakt, że nie palił mój sprzęt. Co ciekawe Pan Mechanik trafił (prawie)bezbłędnie i już nie ma problemu - pali z rana i po mrozach również :)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 1:15 pm

300 - nie inaczej że w dieslu ;)

1. Prąd jest bo aku tydzień temu wymieniałem. Stary się po prostu skończył z racji wieku.
pk 2 i 3 do sprawdzenia
4. a da się przyspieszyć zapłon?

Czyli motyw z paliwem raczej wykluczasz? a jak z tym wciskaniem pedała. dzisiaj chyba pomogło. Kurde, a może to zbieg okoliczności
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » czw sty 03, 2008 1:22 pm

efraim pisze:... a jak z tym wciskaniem pedała...
wciskania pedała bym nie polecał ... , jeśli już to proponuję wciskanie pedału :)21
DEF 300 Tdi

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 1:24 pm

jak się zwał tak się zwał. chodzi o to metalowe, guma pokryte w podłodze pod nogami kierowcy po prawej stronie. Wcioskać czy nie?
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw sty 03, 2008 1:33 pm

efraim pisze:1. Prąd jest bo aku tydzień temu wymieniałem. Stary się po prostu skończył z racji wieku.
prad moze uciekac po drodze, nowa bateria nie jest gwarancja sukcesu.
w 3setce zdajesie pozostała jedna zabłąkana fusiblelinka i nie wiem czy aby do grzania swiec nie sluzy...
Landrąver Discovęry 200tdi

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 1:37 pm

Dodam jeszcze jeden szczegół, internetowym diagnostom być może pomocny. Po pierwszym zaskoczeniu jak się zaraz zgasi (czyli jeszcze na totalnie zimnym silniku) kolejne odpalenia nastepują bez żadnego problemu na tradycyjne pół obrotu. Stąd moje przypuszczenia odnośnie nieszczelności w układzie.
Ostatnio zmieniony czw sty 03, 2008 2:13 pm przez efraim, łącznie zmieniany 1 raz.
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw sty 03, 2008 1:40 pm

a to akurat norma.
tez tak mam.
Landrąver Discovęry 200tdi

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 2:14 pm

a dawać ten pedał przy paleniu czy nie?
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw sty 03, 2008 2:22 pm

ja nie daje.
pompa wtryskowa przy rozruchu powinna to robic za ciebie.
jak masz czarna chmure przy starcie silnika bez wciskania pedalu to znaczy ze wieksza dawka i tak idzie bez deptania pedała co tam u ciebie w nogach siedzi [w dodatku w gumowym kombinezonie]
Landrąver Discovęry 200tdi

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 2:35 pm

A widzisz, bo teraz tak mi przyszła do głowy kolejna rzecz - u mnie, jak na dyskotekę czystą wyjątkowo, czarnej chmury przy odpalaniu nie ma, czy to zimą czy latem. Może wtryski za mało napędu podają? Da się coś z tym zrobić? Specjalista jakiś konkretny?
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw sty 03, 2008 3:14 pm

Ja bym obstawiał na świece żarowe i może pompa, ale to po tym.
Jeżeli odpala ponowniw bez problemów po odpaleniu to wykluczyłbym:
- prąd ( nie zdążył się naładować więc pewnie jest taki sam czyli to nie prąd)
- pompę - przecież nic się nie zmieniło w układzie a odpala bez problemu,

Pozostają świece - mogą być kiepskie lub po prostu nie grzeją. Fakt, że samochód nie odpala nie przesądza o złych świecach - może być jeszcze automat ( automat nie daje prądu na świece, świece się nie grzeją, silnik nie odpala i wsio :) )

Domowy sposób na zapalenie z walniętym automatem to najlepiej... udać się do mechanika bo oni też chcą coś zarobić :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 03, 2008 3:29 pm

ja tam się nie znam ale:
- są tacy co twierdzą że disco do -10 bez świec odpala
- silnik z kiepską kompresją jak zimny nie pali natomiast każde następne odpalenie nie powoduje większych problemów gdy "kompresja jest już napompowana w silniku"
- chyba standardem w disco jest puszczenie dymu przy odpaleniu co wynika ze zwiększonej dawki przy rozruchu - stąd wynika że poprzedni właściciel Twojej bryki przerabiał go na matiza palącego 6/100 zmniejszając dawkę :D

poważenie to podjedź do pierwszego lepszego diesel service warsztatu na sprawdzenie dawki i kąta wtrysku - znaczy się Twojego zapłonu. Przy okazji niech sprawdzą wtryski czy nie leją itp itd - stolica koszt 200-300 PLN

nowy aku nowym aku ale rozrusznik musi kręcić porządnie żeby diesel w mrozy palił bez problemu :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw sty 03, 2008 3:50 pm

A rope masz jaka? przy -12 to juz parafinka potrafi pozatykac filtry.

Jak zapala po x czasu krecenia to wybitnie paliwo. O ile swiece grzeja to nie ma bata zeby nie zapalil od paru obrotow.

Najpierw sprobuj dwa razy zagrzac swiece czyli grzejesz i czekasz az zgasnie kontrolka i ponownie kluczykujesz i grzejesz i dopiero krecisz. Jak roznicy nie bedzie to szukaj w paliwie.

jak odpala to od razu na wszystkie garnki czy sie rozpedza?

Masz przeplywomierz na dolocie? Ktory rocznik.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 4:14 pm

Ropa dobra. Zacznę od swiec, bo teraz do mnie dociera, że już od dłuższego czasu nie słyszę chrakterystycznego cyknięcia. Potem czas na wtryski. Tyle co matiz jednak nie pali ;)

Dzięki wielkie koledzy
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 03, 2008 4:24 pm

efraim pisze:Stąd moje przypuszczenia odnośnie nieszczelności w układzie.
jeżeli myślisz że cofa się paliwo to weź kogoś rano jak jest zimny odkręć przewód od wtryskiwacza (chyba 19) i nich ktoś zakręci a Ty patrz co, kiedy i czy leci :D
kwestia druga na bloku jest pompka którą możesz sobie ręcznie podpompować paliwko :D
LR Rendzi stajla :)

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 4:41 pm

a gdzie na bloku, po której stronie i w którym miejscu mniej więcej
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 03, 2008 4:46 pm

efraim pisze:a gdzie na bloku, po której stronie i w którym miejscu mniej więcej
na ja mam :D po stronie pasażera gdzieś mniej więcej pośrodku bloku bliżej grodzi.
zresztą zobacz jak lecą kabelki od filtra paliwka :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw sty 03, 2008 5:27 pm

Antek pisze:
efraim pisze:... a jak z tym wciskaniem pedała...
wciskania pedała bym nie polecał ... , jeśli już to proponuję wciskanie pedału :)21
spuszczanie wody grozi pedałem :P

btw - stawiam na sparafinienie paliwa i zatkany filtr tegoż, jeśli w istocie było -12;
w w-wie była dziś diabelnie zimna noc, a gdzieś tam w suwalskiem to pewnie jeszcze toomacz.


acha Arcio Ty masz inne auto, zapomniałem dodać w dodatku dychawicę z zapaleniem płuc. 8)
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 8:39 pm

no i tu się właśnie nasuwa pytanie - czy 300 też posiada ręczną pompkę?
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw sty 03, 2008 8:47 pm

Tak posiada
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » czw sty 03, 2008 8:50 pm

spasiba. balszoje
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: poranne nieodpalanie w czystej

Post autor: LR_Olek » czw sty 03, 2008 8:59 pm

efraim pisze: oleju bierze nie więcej niż 2 litry na zmianę (10 k) .
to troszke za duzo...


moj bierze moze ze 200ml od zmiany do zmiany :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość