Strona 1 z 2
Silnik krokowy w 3.9 V8
: czw sty 03, 2008 3:40 pm
autor: KrzysiekP
Silnik zimny, trzyma okolo 2 obr, pozniej spada do 1500, nastepnie wraz z ocieplaniem sie silnika lata miedzy 1000 a 1500.
Oczywiscie caly opis na benzynie.
Silnik w pelni cieply (wlasnie drugie pytanie: gdzie normalnie powinna sie znajdowac wskazowka od temp - czy jakies 1-2mm od tego zgrubienia z lewej?) puszczam gaz, obroty znajduja sie na ok 1500, powoli spadaja do 900, pozniej skacza szybko do 1300 i w dol do 900 i tak sie trzymaja, az do momentu jakiegokolwiek dodania gazu
Opis pelen emocji - wiem
Czy bedzie to silnik krokowy czy raczeh rozjechana mapa kompuetra, czyli przypadlosci gazowe?
Jezeli krokowy - gdzie sie znajduje i czy latwo go wyjac i przeczyscic?
Jezeli komputer - czy zdjecie klemy z aku (na ile?) zresetuje jego ustawienia? Jak pozniej traktowac samochod zeby sie ladnie wszystko ulozylo?
Dziekuje bardzo
BTW oprocz tego usterek brak

Re: Silnik krokowy w 3.9 V8
: czw sty 03, 2008 3:56 pm
autor: TRAWOLT
KrzysiekP pisze:BTW oprocz tego usterek brak

mów sobie tak dalej

Re: Silnik krokowy w 3.9 V8
: czw sty 03, 2008 4:09 pm
autor: KrzysiekP
TRAWOLT pisze:KrzysiekP pisze:BTW oprocz tego usterek brak

mów sobie tak dalej

wg. badan ludzie wierzacy zyja dluzej

Dlatego moj pojazd czterokolowy nalezy do bezawaryjnych

Re: Silnik krokowy w 3.9 V8
: czw sty 03, 2008 4:30 pm
autor: TRAWOLT
KrzysiekP pisze:wg. badan ludzie wierzacy zyja dluzej

Dlatego moj pojazd czterokolowy nalezy do bezawaryjnych

i tak trzymaj

: czw sty 03, 2008 4:31 pm
autor: Wąż
Krzysiek u kogo robisz?
: czw sty 03, 2008 4:56 pm
autor: KrzysiekP
jak to u kogo? U kogo naprawiam? Dajesz na prv jak cos...
: pt sty 04, 2008 12:10 am
autor: Mihau
Wskazówka od temp. 1-2 mm na lewo od środkowej kreski
Odpięcie aku CHYBA nie resetuje kompa..
: sob sty 05, 2008 12:45 am
autor: 13porte
a to jest sekwencja ten gaz ?
: sob sty 05, 2008 12:51 am
autor: czesław&jarząbek
ale w sensie bo czegoś nie rozumiem...ten silnik krokowy to co miałby robić?
bo po mojemu to jest mechaniczna przepustnica, TPS i przepływomierz...ale może po drugim winie mi się pamięć poprawi...albo przed pierwszym...sam już nie wiem...trudna trudna zagadka...

: sob sty 05, 2008 9:32 am
autor: Broncosaurus
w tej samej materii chyba
miałem podobne objawy które zostały wytłumaczone przy pomocy dziurawego przewodu "ekonomizera" - czytaj manometru
silnik brał lewe powietrze i właśnie pływał na obrotach
teraz za to na zimno czuć ze nie pali na wszystkich cylindrach równomiernie
czuć benzin w spalinach i moc y dostaje po kopnięciu w gaz
chce wymienić kable + swiece - i tu pytanie:
czy komplet kabli (9) mejd baj lukas za ok 19Ł czy jakies takie znalazłem performans: Lumenition Silicone Blue High Performance HT Lead Set - za 48Ł
warto czy nie warto wydac 48Ł
: sob sty 05, 2008 9:49 am
autor: czesław&jarząbek
weź oryginał lr
i starannie dobierz świece do motóra
: sob sty 05, 2008 1:17 pm
autor: KrzysiekP
gaz niestety III gen, ale bedzie blos... Co do przewodow ekonimizera sprawdze
Czesiu czyli rozumiem, ze nie ma krokowego silniczka, tylko jest to regulowane mechanicznie za pomoca otwarcia przepustnicy? Jak sie do tego dobrac, zeby sprawdzic czy wszystko jest ok no i co Twoim zdaniem moze byc przyczyna tego falowania...
: ndz sty 06, 2008 1:10 pm
autor: czesław&jarząbek
nieszczelność między przepływomierzem a przepustnicą
pad czujnika temperatury do ECU
: ndz sty 06, 2008 1:28 pm
autor: Mihau
o?
A nie litania zaczynająca się od kabli, świec, kopuki, palca....

: ndz sty 06, 2008 2:05 pm
autor: czesław&jarząbek
to też
i jeszcze wenzyki podciśnień

: ndz sty 06, 2008 5:58 pm
autor: świerszcz
czesław&jarząbek pisze:to też
i jeszcze wenzyki podciśnień

zwłaszcza od przyspieszania zapłonu

: ndz sty 06, 2008 6:00 pm
autor: KrzysiekP
a tak z ciekawosci - co to jest za czarna gulka (wyglada jak od Xantii

) po prawej stronie w komorze silnika?
: ndz sty 06, 2008 6:04 pm
autor: świerszcz
KrzysiekP pisze:a tak z ciekawosci - co to jest za czarna gulka (wyglada jak od Xantii

) po prawej stronie w komorze silnika?
to tzw gul właściciela LR'a
: ndz sty 06, 2008 10:28 pm
autor: KrzysiekP
No to dzisiaj zrobilem ogolny bnaoczny przeglad przepustnicy. Odkrecilem potencjometr przepustnicy, wyglada ok, ale moze to on wlasnie sie wiesza? Od gory dochodzi jeden przewod podcisnieniowy idacy nie wiem gdzie, zero reakcji.
Reakcja byla jak zdjalem przewod po lewej stronie idacy wlasnie do tej czarnej guli. Silnik zaczal mocno przygasac - dlatego moje pytanie co to jest?
Z tego co widzialem jest jeszcze drugi przewod idacy chyba wlasnie do tego ekonomizera, ale nie udalo mi sie go poki co zdjac. Czy sa jeszcze jakies inne przewody np na tyle, ktore moga miec znaczenie?
Odpinalem tez przeplywomierz - zgasl - ok
Np teraz odpalilem samochod po kilku porzadnych godzinach stania, przez dluuuzsza chwile trzymal ladnie wolne obroty, pozniej zaczal falowac, a pod koniec tego trzymal juz 1800 na luzie. Po okolo 6 sek takiego krecenia zszedl na wolne obroty.
Pomozcie prosze

: ndz sty 06, 2008 10:42 pm
autor: Qbartx
Oddaj na zlom bedzie z glowy

: ndz sty 06, 2008 10:43 pm
autor: KrzysiekP
Twoja stara

: ndz sty 06, 2008 10:46 pm
autor: Qbartx
Tego sie nie spodziewalem

: ndz sty 06, 2008 11:35 pm
autor: czesław&jarząbek
ta gula to akumulator podciśnienia do sterowania klapami nagrzewnicy
jak masz tam nieszczelność to motór łapie lewe powietrze i obroty głupieją
: wt wrz 09, 2008 8:55 pm
autor: bratek
czesław&jarząbek pisze:weź oryginał lr
i starannie dobierz świece do motóra
jakieś sugestie?
: wt wrz 09, 2008 9:04 pm
autor: Broncosaurus
szampion