[RRC] Olejowe pytanie

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

[RRC] Olejowe pytanie

Post autor: KrzysiekP » śr sty 23, 2008 5:59 pm

Jako, ze bede zmienial wszystkie oleje jak to po kupnie mam pytanie, bo dzisiaj straszny metlik w glowie mi zrobili...

Bylem w 4x4partner i dowiedzialem sie ze do skrzyni manualnej koniecznie musi byc dexron IID badz III, nie zaden przekladniowy.... do calej reszty, czyli mosty i reduktor ma isc 75W90...

Pozniej zajrzalem do Morgan cos tam cos tam - tam dowiedzialem sie zeby wszedzie wlewac 80W90

Z rozumow z kims z forum (nie pamietam - przepraszam), dowiedzialem sie, ze do skrzyni 80W90, a do reduktora koniecznie Dexrona bo sie moze wszystko rozpasc...

Manual niewiele mowi w tej kwestii, podobnie jak katalog castrola - znowu rozbierzne dane.

Jakby co mam skrzynie 5 manualna i Borg Warnera reduktor...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr sty 23, 2008 6:15 pm

do skrzyni i reduktora wg manuala - ATF IID
mosty API lub GL5 - lepkość zależna od temperatury otoczenia :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr sty 23, 2008 6:19 pm

no to opinia po srodku :)21

Dzieki
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sty 23, 2008 6:32 pm

ja tam się nie znam ale
- jeżeli reduktor jest taki sam jak w disco (bo chyba nie masz Borga) to 80W90 GL4
- skrzynia manualna to LT czy R-ka, bo do pierwszej lej ATF Dextron II a do drugiej MTF
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr sty 23, 2008 6:58 pm

czytaj ze zrozumieniem - przecież napisał że ma BORG-WARNER
a do R380 można też MTF, a nawet podobno lepiej jesli MTF
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sty 23, 2008 7:00 pm

N2O pisze:czytaj ze zrozumieniem - przecież napisał że ma BORG-WARNER
nie ze zrozumieniem, tylko do końca :oops:
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr sty 23, 2008 7:12 pm

a skrzynie po czym rozpoznac jaka mam? 5 skrzynia w rrc 3.9 v8 rocznik 92
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sty 23, 2008 7:21 pm

KrzysiekP pisze:a skrzynie po czym rozpoznac jaka mam? 5 skrzynia w rrc 3.9 v8 rocznik 92
rocznik 92 to pewnie LT
jeżeli masz wsteczny obok jedynki to będzie to :roll:
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sty 23, 2008 7:21 pm

KrzysiekP pisze:a skrzynie po czym rozpoznac jaka mam? 5 skrzynia w rrc 3.9 v8 rocznik 92
po tym jak wchodzi wsteczny gamoniu - jak w lewo do 1ki/nogi prawej to masz LT77, jak w H do prawa w tył to masz R380.
namieszałeś z tymi olejami jak moja ciotka lodów na odpust.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » śr sty 23, 2008 7:39 pm

80W90 można zastąpić 75W90 , taka różnica że ten pierwszy to mineralny i przy -20 robi się glutowaty a ten drugi to syntetyk - napewno droższy ale lepszy na zime ale przy takiej zimie jak teraz to spokojnie mineral

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr sty 23, 2008 8:01 pm

PHI :) To mam LT, bo wteczny obok jedynki ;)

Czyli mowicie, zeby do skrzyni i reduktora wlac Dexrona IID, a do mostow 75W90 lub 80W90?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sty 24, 2008 7:58 am

hard madakafaka problem sie zrodzil... :lol:

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » sob sty 26, 2008 8:19 pm

Miałem pisać nowego posta ale podłączę się pod tego...
Disco 200TDI do mostów wlewamy olej przekladniowy 2x1,7 l (?)...
I pytanie ponownie - jaki ???
Gdzieś kiedyś czytałem że musi być klasy GL-4 , że GL-5 jest nie zalecany z jakiegoś powodu. Wiecie coś na ten temat ? Bo teraz generalnie GL-5 można dostać dużo łatwiej...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob sty 26, 2008 8:39 pm

GL 4 ... prawie na każdej stacji benzynowej
2x 1.7L
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » sob sty 26, 2008 8:42 pm

Kojak pisze:Miałem pisać nowego posta ale podłączę się pod tego...
Disco 200TDI do mostów wlewamy olej przekladniowy 2x1,7 l (?)...
I pytanie ponownie - jaki ???
Gdzieś kiedyś czytałem że musi być klasy GL-4 , że GL-5 jest nie zalecany z jakiegoś powodu. Wiecie coś na ten temat ? Bo teraz generalnie GL-5 można dostać dużo łatwiej...
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

wchodzi dokładnie 1,7 chyba że stoi krzywo :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » sob sty 26, 2008 9:37 pm

jpi pisze:
Kojak pisze:Miałem pisać nowego posta ale podłączę się pod tego...
Disco 200TDI do mostów wlewamy olej przekladniowy 2x1,7 l (?)...
I pytanie ponownie - jaki ???
Gdzieś kiedyś czytałem że musi być klasy GL-4 , że GL-5 jest nie zalecany z jakiegoś powodu. Wiecie coś na ten temat ? Bo teraz generalnie GL-5 można dostać dużo łatwiej...
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

wchodzi dokładnie 1,7 chyba że stoi krzywo :D
albo chyba ze jest tak zimno ze mozna nalać z "górką" :D
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr sie 27, 2008 5:21 pm

odswierzam , jak to jest z tym olejem do mostow . wiekszosci katalogow podaja GL-5 a tutaj czytam ze jest niezalecany , jak to jest wkoncu ? druga sprawa to olej do skrzyni podaja ze ma byc AQF czyli olej do skrzyni forda , i jaki olej do reduktora bo tez jest kila sprzecznych danych
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sie 27, 2008 5:32 pm

gosc pisze:odswierzam , jak to jest z tym olejem do mostow . wiekszosci katalogow podaja GL-5 a tutaj czytam ze jest niezalecany , jak to jest wkoncu ? druga sprawa to olej do skrzyni podaja ze ma byc AQF czyli olej do skrzyni forda , i jaki olej do reduktora bo tez jest kila sprzecznych danych
a pytasz o disco czy rrc
bo do disco do reduktora ten sam co do mostów :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr sie 27, 2008 5:36 pm

ofkors disco :oops: ale jaki wkoncu lac GL-4 czy GL-5 ?
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » śr sie 27, 2008 6:21 pm

do disco i defekterow reduktor i mosty GL-5, skrzynia(manualna) MTF

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw sie 28, 2008 5:48 am

nowicjusz127 pisze:do disco i defekterow reduktor i mosty GL-5, skrzynia(manualna) MTF
czyli mam lac MTF czy AQF ?
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw sie 28, 2008 7:24 am

Kuuurde znowu zamącenie.
Z tego co ja wiem jest tak:

Do mostów zawsze GL-4 ponieważ GL-5 nie smaruje metali kolorowych czy coś takiego (szczegóły zna Czesław).

Do skrzyni LT-77 wg zaleceń producenta - ATF ale znany warszawski serwis zaleca w jego miejsce MTF. Ja obecnie jeżdżę od roku na MTF. Jedyne co, że jest on droższy i trudniej dostępny.
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw sie 28, 2008 12:05 pm

Kojak pisze:Kuuurde znowu zamącenie.
Z tego co ja wiem jest tak:

Do mostów zawsze GL-4 ponieważ GL-5 nie smaruje metali kolorowych czy coś takiego (szczegóły zna Czesław).

Do skrzyni LT-77 wg zaleceń producenta - ATF ale znany warszawski serwis zaleca w jego miejsce MTF. Ja obecnie jeżdżę od roku na MTF. Jedyne co, że jest on droższy i trudniej dostępny.
czyli nic juz niewiem :roll:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw sie 28, 2008 1:17 pm

gosc pisze:
Kojak pisze:Kuuurde znowu zamącenie.
Z tego co ja wiem jest tak:

Do mostów zawsze GL-4 ponieważ GL-5 nie smaruje metali kolorowych czy coś takiego (szczegóły zna Czesław).

Do skrzyni LT-77 wg zaleceń producenta - ATF ale znany warszawski serwis zaleca w jego miejsce MTF. Ja obecnie jeżdżę od roku na MTF. Jedyne co, że jest on droższy i trudniej dostępny.
czyli nic juz niewiem :roll:
No ty pytaj konkretnie, skrzynia, mosty czy reduktor: i przy okazji dodaj jaką masz skrzynię biegów: Lt77 czy r380 ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw sie 28, 2008 5:39 pm

do mostow i reduktora wlalem GL-5
do skrzyni LT77 AQF (ford )
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość