[RRC] Olejowe pytanie
Moderator: Jerry
[RRC] Olejowe pytanie
Jako, ze bede zmienial wszystkie oleje jak to po kupnie mam pytanie, bo dzisiaj straszny metlik w glowie mi zrobili...
Bylem w 4x4partner i dowiedzialem sie ze do skrzyni manualnej koniecznie musi byc dexron IID badz III, nie zaden przekladniowy.... do calej reszty, czyli mosty i reduktor ma isc 75W90...
Pozniej zajrzalem do Morgan cos tam cos tam - tam dowiedzialem sie zeby wszedzie wlewac 80W90
Z rozumow z kims z forum (nie pamietam - przepraszam), dowiedzialem sie, ze do skrzyni 80W90, a do reduktora koniecznie Dexrona bo sie moze wszystko rozpasc...
Manual niewiele mowi w tej kwestii, podobnie jak katalog castrola - znowu rozbierzne dane.
Jakby co mam skrzynie 5 manualna i Borg Warnera reduktor...
Bylem w 4x4partner i dowiedzialem sie ze do skrzyni manualnej koniecznie musi byc dexron IID badz III, nie zaden przekladniowy.... do calej reszty, czyli mosty i reduktor ma isc 75W90...
Pozniej zajrzalem do Morgan cos tam cos tam - tam dowiedzialem sie zeby wszedzie wlewac 80W90
Z rozumow z kims z forum (nie pamietam - przepraszam), dowiedzialem sie, ze do skrzyni 80W90, a do reduktora koniecznie Dexrona bo sie moze wszystko rozpasc...
Manual niewiele mowi w tej kwestii, podobnie jak katalog castrola - znowu rozbierzne dane.
Jakby co mam skrzynie 5 manualna i Borg Warnera reduktor...
Land Rover Discovery II V8
KOM:785-043-512
KOM:785-043-512
po tym jak wchodzi wsteczny gamoniu - jak w lewo do 1ki/nogi prawej to masz LT77, jak w H do prawa w tył to masz R380.KrzysiekP pisze:a skrzynie po czym rozpoznac jaka mam? 5 skrzynia w rrc 3.9 v8 rocznik 92
namieszałeś z tymi olejami jak moja ciotka lodów na odpust.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Miałem pisać nowego posta ale podłączę się pod tego...
Disco 200TDI do mostów wlewamy olej przekladniowy 2x1,7 l (?)...
I pytanie ponownie - jaki
?
Gdzieś kiedyś czytałem że musi być klasy GL-4 , że GL-5 jest nie zalecany z jakiegoś powodu. Wiecie coś na ten temat ? Bo teraz generalnie GL-5 można dostać dużo łatwiej...
Disco 200TDI do mostów wlewamy olej przekladniowy 2x1,7 l (?)...
I pytanie ponownie - jaki

Gdzieś kiedyś czytałem że musi być klasy GL-4 , że GL-5 jest nie zalecany z jakiegoś powodu. Wiecie coś na ten temat ? Bo teraz generalnie GL-5 można dostać dużo łatwiej...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=Kojak pisze:Miałem pisać nowego posta ale podłączę się pod tego...
Disco 200TDI do mostów wlewamy olej przekladniowy 2x1,7 l (?)...
I pytanie ponownie - jaki?
Gdzieś kiedyś czytałem że musi być klasy GL-4 , że GL-5 jest nie zalecany z jakiegoś powodu. Wiecie coś na ten temat ? Bo teraz generalnie GL-5 można dostać dużo łatwiej...
wchodzi dokładnie 1,7 chyba że stoi krzywo

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
- marek_z_gor
- Posty: 317
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
- Lokalizacja: jawor rzną
- Kontaktowanie:
albo chyba ze jest tak zimno ze mozna nalać z "górką"jpi pisze:http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=Kojak pisze:Miałem pisać nowego posta ale podłączę się pod tego...
Disco 200TDI do mostów wlewamy olej przekladniowy 2x1,7 l (?)...
I pytanie ponownie - jaki?
Gdzieś kiedyś czytałem że musi być klasy GL-4 , że GL-5 jest nie zalecany z jakiegoś powodu. Wiecie coś na ten temat ? Bo teraz generalnie GL-5 można dostać dużo łatwiej...
wchodzi dokładnie 1,7 chyba że stoi krzywo

ass, grass, or gas... nobody rides for free
odswierzam , jak to jest z tym olejem do mostow . wiekszosci katalogow podaja GL-5 a tutaj czytam ze jest niezalecany , jak to jest wkoncu ? druga sprawa to olej do skrzyni podaja ze ma byc AQF czyli olej do skrzyni forda , i jaki olej do reduktora bo tez jest kila sprzecznych danych
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
a pytasz o disco czy rrcgosc pisze:odswierzam , jak to jest z tym olejem do mostow . wiekszosci katalogow podaja GL-5 a tutaj czytam ze jest niezalecany , jak to jest wkoncu ? druga sprawa to olej do skrzyni podaja ze ma byc AQF czyli olej do skrzyni forda , i jaki olej do reduktora bo tez jest kila sprzecznych danych
bo do disco do reduktora ten sam co do mostów

LR Rendzi stajla 

- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Kuuurde znowu zamącenie.
Z tego co ja wiem jest tak:
Do mostów zawsze GL-4 ponieważ GL-5 nie smaruje metali kolorowych czy coś takiego (szczegóły zna Czesław).
Do skrzyni LT-77 wg zaleceń producenta - ATF ale znany warszawski serwis zaleca w jego miejsce MTF. Ja obecnie jeżdżę od roku na MTF. Jedyne co, że jest on droższy i trudniej dostępny.
Z tego co ja wiem jest tak:
Do mostów zawsze GL-4 ponieważ GL-5 nie smaruje metali kolorowych czy coś takiego (szczegóły zna Czesław).
Do skrzyni LT-77 wg zaleceń producenta - ATF ale znany warszawski serwis zaleca w jego miejsce MTF. Ja obecnie jeżdżę od roku na MTF. Jedyne co, że jest on droższy i trudniej dostępny.
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

czyli nic juz niewiemKojak pisze:Kuuurde znowu zamącenie.
Z tego co ja wiem jest tak:
Do mostów zawsze GL-4 ponieważ GL-5 nie smaruje metali kolorowych czy coś takiego (szczegóły zna Czesław).
Do skrzyni LT-77 wg zaleceń producenta - ATF ale znany warszawski serwis zaleca w jego miejsce MTF. Ja obecnie jeżdżę od roku na MTF. Jedyne co, że jest on droższy i trudniej dostępny.

Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
No ty pytaj konkretnie, skrzynia, mosty czy reduktor: i przy okazji dodaj jaką masz skrzynię biegów: Lt77 czy r380 ?gosc pisze:czyli nic juz niewiemKojak pisze:Kuuurde znowu zamącenie.
Z tego co ja wiem jest tak:
Do mostów zawsze GL-4 ponieważ GL-5 nie smaruje metali kolorowych czy coś takiego (szczegóły zna Czesław).
Do skrzyni LT-77 wg zaleceń producenta - ATF ale znany warszawski serwis zaleca w jego miejsce MTF. Ja obecnie jeżdżę od roku na MTF. Jedyne co, że jest on droższy i trudniej dostępny.
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość