33" w RRC

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Rafal S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw lut 05, 2004 11:11 pm

33" w RRC

Post autor: Rafal S » śr sty 30, 2008 9:28 am

Witam,
czy ktoś z Was ma jakieś własne doświadczenia(w sensie-użytkuje lub użytkował) z takim zestawem:
- 2" liftu (sprężyny i amortyzatory)
- 33x10x16 (255/85/16)
- standardowe półosie i dyfer?
pozdr

Awatar użytkownika
cerrone
 
 
Posty: 128
Rejestracja: czw gru 15, 2005 12:33 am
Lokalizacja: bieszczady

Re: 33" w RRC

Post autor: cerrone » śr sty 30, 2008 9:45 am

Rafal S pisze:Witam,
czy ktoś z Was ma jakieś własne doświadczenia(w sensie-użytkuje lub użytkował) z takim zestawem:
- 2" liftu (sprężyny i amortyzatory)
- 33x10x16 (255/85/16)
- standardowe półosie i dyfer?
pozdr

użytkowałem takiego RRa
- blue spring +2 cale
- procomp 9000
-BFG MT 33/10,5/R15
- podcięty i to fest
- reszta standardowa

jeździł jako auto do wszystkiego (zakupy,dalekie wypady drogami publicznymi ,obsługa integracyjna firm - off road , ... )

użytkowałem go około 10miesięcy teraz jeździ w mieście kraka
podobno po torze motocrossowym chłopcy go na chopach wieszają
:o :o :)3

ogólnie pewnie wcześniej czy później coś nie wytrzyma i trzeba będzie ponieść koszty , ale co to auto wyprawiało w koleinach lkt czy mtz-ta (RR 3,9 v8 ) :o :o :o latał w tych miejscach jak jak zwinna lekka suzuka , był nie do zatrzymania :)2 :)2 :)2
Disco 200 ; G 463

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sty 30, 2008 11:39 am

że sie tak wyrażę, lekka su-suka to raczej nie lata w koleinach LKTa :D nawet GV widziałem kiedys nielatajaca w onych, a po lifcie była.
generalnie to dyfry dupną za jakiś czas lub przypadek, wywalać sie często będą krzyzaki jak nie ulzysz zawiasowi stosownym szpejem,.. temat bajka - "duzo jest o tym na forum"*. Gazfan takim kołem jeździ aktualnie, więc można pytać. też takim jeżdżę ale w defie90 to troche inna bajka bo auto krótkie.


*formułka stara ale jara :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr sty 30, 2008 11:43 am

darkman pisze: Gazfan takim kołem jeździ aktualnie, więc można pytać.
Regularnie też wymienia tylny dyfer, ale niech sam opowie ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » śr sty 30, 2008 12:00 pm

Damianie.... nieprawdą jest iż regularnie wymieniam tylny dyfer, gdyż regularność wymian dotyczy tak i tylnego jak i przedniego dyfra... który kiedy to tylko dzieło przypadku :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sty 30, 2008 12:06 pm

a nawet miałe Cie pytać kiedys czy juz by sie tych wymian spoko na jakieś hd drivy i inne blokady nie nazbierało ? :roll:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » śr sty 30, 2008 1:07 pm

@Cerrone, ten Twój były Range co do Kraka poszedł, to może 5d granat był? Felgi chyba alusy...
"Pisarz miłości mówią mi..."

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » śr sty 30, 2008 1:19 pm

darkman pisze:a nawet miałe Cie pytać kiedys czy juz by sie tych wymian spoko na jakieś hd drivy i inne blokady nie nazbierało ? :roll:
nazbierałoby sie :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
cerrone
 
 
Posty: 128
Rejestracja: czw gru 15, 2005 12:33 am
Lokalizacja: bieszczady

Post autor: cerrone » śr sty 30, 2008 4:18 pm

X90 pisze:@Cerrone, ten Twój były Range co do Kraka poszedł, to może 5d granat był? Felgi chyba alusy...
granat jak granat raczej czarny to kolor na alusach
Disco 200 ; G 463

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » śr sty 30, 2008 6:25 pm

W takim razie kojarzę auto :wink: :lol: Na 33" naprawdę fajnie wygląda :)2 :D
"Pisarz miłości mówią mi..."

Rafal S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw lut 05, 2004 11:11 pm

Post autor: Rafal S » śr sty 30, 2008 11:22 pm

dzięki za wpisy
liczę się (na razie nie finansowo :)21 ) ze zmielonymi dyframi przy amoku, trudno. Może kiedyś jakieś hd, napewno nie Jeep :wink:
Ale gdybyś Gazfan mógł napisac tu coś więcej o bezposrednich przyczynach Twoich przypadków to byłbym wdzięczny.
I czy masz 33"x(10<=lub więcej)x16? na oryginalnych felgach alu?
Jeśli nie jestem w "mylnym błędzie" to ET=33 więc opony obcierają gdzieś w środku przy skręcie :evil: (no chiba, żeby zapodać dystansy...) a przy wykrzyżach?
Jeśli na felgach 15" (jak cerrone) to przypuszczam, że ET w okolicach zera lub minusowe, więc takiego problemu nie ma. Ja jednak uparłem się na oryginalnefelgi.
Co do cięcia - to czy mozliwe byłoby podejrzenie Waszych "precyzyjnych pociągnięć skalpelem"? np.wzdęcia? szczególnie chodzi mi o progi i tylne drzwi.
@ darkman - mógłbyś rozwinąć, trochę temat tej formułki o szpeju? Przyznam, że nie zajarzyłem o co chodzi z zawieszeniem i wybijaniem się krzyżaków - w sensie czemu szybciej/częściej niż np. przy 235/85/16?. I czy pisząc, że def trochę krótszy masz na myśli inne długości wałów napędowch niż w RRC (mniejszą ich bezwładność,bo krzyżaki nie są homokinetyczne)? czy inny kąt wejścia wałów do dyfrów?
Generalnie gdzie szukać przyczyn uszkodzeń - oczywiście poza kierownikem :)21
dzieki i pozdr

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sty 30, 2008 11:47 pm

X90 pisze:W takim razie kojarzę auto :wink: :lol: Na 33" naprawdę fajnie wygląda :)2 :D
e-no, kojarzyć to i ja kojarzę całkiem niexle jak jeszcze nie było na kołach 33 nawet, fajne auto było i ładne. no. czarne, czarne i skóra środkiem i nawet roleta z tyłu co częstym nie jest w rendżach klasikach :)21


Rafał S., przeczytaj temat np "wahacze o zmiennym kącie" i temu podobne, informacji zawartych w tych tematach nie sposób tu powatarzać, no może i sposób ale ja tego nie zrobię.. sorry, tymbardziej ze sa ogólnie dostępne. Well, jest to trochę czytania, zgadzam się ale czy my się kiedykolwiek umawialiśmy, że będzie lekko.?.
tematy: wahacze, jakie koła max do defa, wszystkie z rr w tytule, jakie koła do disco - w przyklejonych.
(ale tak, inne kąty itd.. to jedna z przyczyn, itd..)
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw sty 31, 2008 9:00 am

Winc tak.
Felgi oryginal.
opony 255/85/16
Lift 2" do tego zrobilem jeszcze lift budy 2" bo by opona rozerwala nadkola itd.
Do tego nadkola wyciete po rantach przetloczenia czyli jakies 4cm bo haczylo. Niestety nie zrobilem wsporników i usztywnien wiec sie troszku rozlazi... ale mozna by to zrobic lepiej. przy nastepnej budzie sprobuje. :)21

generalnie fajny przeswit i przy kilku dalszych poprawkach w zawiechu bardzo fajny wykrzyz.

Dyfry padaja od amoku ale tez duzo szybciej sie zuzywaja i padaja z przepracowania. choc trzeba by przyznac ze auto nie ma lekko ze mna.
Oczywiscie opona ryje po radiusie... zebrala mi juz jakies trzy milimetry radiusa... :)21
Lozyska umieraja w normie, krzyzaki tez.
tylko po miescie trza sie nauczyc ruszac przy 200tdi i manualu.

I trzeba nauczyc sie wsiadac :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » czw sty 31, 2008 11:21 am

Wiem z doświadczenia przykrego, ze zwybuchowanie mostu odbyć się może również na oponie stosunkowo niewielkiej 245/75/16. Ośrodek decyzyjny ulokowany pomiędzy uszami kierowcy nie podjął w porę decyzji odpuszczenia gazu podczas pokonywania głębokiego rowu - napędzone koło przednie zetknęło się z twardym podłożem co było bezpośrednią przyczyną zespsucia dyfra (ale do warsztatu 20 km dojechałem i dopiero tam rozdarło obudowę i rzygnęło olejem)
GAZFAN 255/85/15 masz w rendżu a jak się sprawa ma z dyskoteką i takim kołem ? w "przyklejonych" w sumie niewiele wyczytałem - "dużo zarżnięcia dla tego jeden"
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 31, 2008 11:32 am

bredfan pisze:ale do warsztatu 20 km dojechałem i dopiero tam rozdarło obudowę i rzygnęło olejem
trza było wyjąć główkę to byś miał obudowę całą :roll: :D
bredfan pisze:jak się sprawa ma z dyskoteką i takim kołem ? w "przyklejonych" w sumie niewiele wyczytałem - "dużo zarżnięcia dla tego jeden"
no u mnie w disco "na oko" bez problemu bym wrzucił 255/85/16
zawieszenie + 2" i już, z tym ja już na dzień dobry podciąłem różki błotników nie tylko z tyłu ale i z przodu, szczególnie przy progu :D
LR Rendzi stajla :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw sty 31, 2008 11:44 am

TRAWOLT pisze:
bredfan pisze:ale do warsztatu 20 km dojechałem i dopiero tam rozdarło obudowę i rzygnęło olejem
trza było wyjąć główkę to byś miał obudowę całą :roll: :D
bredfan pisze:jak się sprawa ma z dyskoteką i takim kołem ? w "przyklejonych" w sumie niewiele wyczytałem - "dużo zarżnięcia dla tego jeden"
no u mnie w disco "na oko" bez problemu bym wrzucił 255/85/16
zawieszenie + 2" i już, z tym ja już na dzień dobry podciąłem różki błotników nie tylko z tyłu ale i z przodu, szczególnie przy progu :D
Wystarczylo zrzucic wał i zabieraki.
kiedys zrzuciłem głowkę czyli wykonałem rzucenia wału, wyjęcia półosi i demontażu główki. masa roboty, poczem syfu tyle sie dostało do obudowy, ze bardzo trudno bylo ją dokładnie wymyć.
A w sumie w pol roboty miałbym z glowy.
Bo na prawde wystarczy zrzucić wał i zabieraki półosi zeby nie mieliło środka i nie wysadziło obudowy.

Co do 255/85/16 w disko to nie wiem... ale nei wydaje mnie sie :)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 31, 2008 11:55 am

GAZFAN pisze:Wystarczylo zrzucic wał i zabieraki.
teoretycznie tak :)2 z tym że główka finalnie i tak jest do wyjęcia :D
GAZFAN pisze:kiedys zrzuciłem głowkę czyli wykonałem rzucenia wału, wyjęcia półosi i demontażu główki. masa roboty, poczem syfu tyle sie dostało do obudowy, ze bardzo trudno bylo ją dokładnie wymyć.
A w sumie w pol roboty miałbym z glowy.
reklamówka i taśma klejąca czyni cuda :D
btw przez wyjęte zabieraki też syf się dostaje do łożysk itd. - więc kleimy :D
GAZFAN pisze:Co do 255/85/16 w disko to nie wiem... ale nei wydaje mnie sie :)

http://www.rayo4x4.pl/07/index.php?opti ... &Itemid=30 :D

zresztą Jogi vel Tyber mógłby coś w temacie rzec
ale o ile mnie pamięć nie myli to ma cięte błotniki po całości :D
LR Rendzi stajla :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw sty 31, 2008 12:02 pm

wolę jednak głowke w warsztacie wyjmowac, niz w terenie, i kliec reklamówki itd... bo po co. :)
widac można. :)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 31, 2008 12:07 pm

GAZFAN pisze:wolę jednak głowke w warsztacie wyjmowac, niz w terenie, i kliec reklamówki itd... bo po co. :)
widac można. :)
masz rację - jak jesteś koło "komina" :D
jedyne moje doświadczenie z posypaną główką miało miejsce trochę dalej i była wyciągana do pospawania "na krótko" żeby to jako tako zajechało na prawie 4x4 do domu :D
ale ja się nie znam :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » czw sty 31, 2008 12:32 pm

TRAWOLT pisze:
bredfan pisze:ale do warsztatu 20 km dojechałem i dopiero tam rozdarło obudowę i rzygnęło olejem
trza było wyjąć główkę to byś miał obudowę całą :roll: :D
kij z obudową :P kupiłem kompletny most na podmiane za dobre pieniądze...tylko dziwne tarcze tam były hamulcowe niewentylowane wiec do końca nie wiem z czego ten most ale przypasił
ważne, ze wyciągnąłem wnioski na przyszłość z tej historii a to jest BEZCENNE
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw sty 31, 2008 12:40 pm

zajechało i to nawet nie jako tako bo 80 zapieprzało te 800 km.

wejść do dysko wejdą spoko, ale czy nie obcierają tylko przy +2, to nie wiem - Tybero ma takie w dysku, więc wie najpewniej. w dysko wchodzą zdecydowanie lepiej i prosciej niż w classica.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 31, 2008 12:40 pm

bredfan pisze:kij z obudową :P kupiłem kompletny most na podmiane za dobre pieniądze...tylko dziwne tarcze tam były hamulcowe niewentylowane wiec do końca nie wiem z czego ten most ale przypasił
ważne, ze wyciągnąłem wnioski na przyszłość z tej historii a to jest BEZCENNE
jak to mówią "człowiek uczy się całe życie" :D

niemniej patent człowieka który "zjadł zęby na LRach" ze spawaniem "na krótko" uwalonej gruchy uważam za bardzo wartościowy :)2
a w szczególności dla posiadaczy LR :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 31, 2008 12:42 pm

darkman pisze:wejść do dysko wejdą spoko, ale czy nie obcierają tylko przy +2, to nie wiem
mi się wydaje że to kwestia producenta
znaczy się jedne +2" nie jest równe drugim :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw sty 31, 2008 12:54 pm

możliwe, możliwe, trza to z Tyberiuszem skonsultować najprościej o ile pamiętam uzywa dwa rozmiary kół i Paradox też rózniste zakładał. maja chłopaki temat objeżdzony mocno, a jacek zdaje się miał jakiś konkret też w range zakładany ale nie pamiętam za bardzo jaki rozmiar.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw sty 31, 2008 6:48 pm

GAZFAN pisze: Oczywiscie opona ryje po radiusie... zebrala mi juz jakies trzy milimetry radiusa... :)21
tobie ryje po radiusie, a mi po ramie :roll: Właśnie się zastanowić co z tym fantem zrobić, bo wytarte do pałusku :-?
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość