Strona 1 z 2

LR 109 24v - Modyfikacja instalcji elektrycznej

: pn lut 04, 2008 1:30 pm
autor: Alien
Hej,

W drugiej połowie września jedziemy do Rumunii. Pomyślałem, że warto by było pojechać czymś oryginalnym. I wybór wpadł na LRa 109 FFR. Jak wiecie wersja Fittted For Radio jest zasilania 24v instalacją elektryczną i ma ogromny alternator. I tak jak nie przeszkadza mi, że mam dużo większą sprawność ładowania, tak przeszkadzają mi ekranowane przewody zapłonowe i kopułka.

Jakiś czas temu w necie widziałem instrukcję przerobienia części instalacji elektrycznej, tak żeby przewody i kopułką chodziły na 12 v, a reszta nadal na 24v. Czy ktoś ma może linka? Bo grzebię już cały dzień po googlu i nic nie mogę znaleźć :(.

A może ktoś robił już taką konwersję? Albo babrał się jakkolwiek inaczej przy instalacji 24v? Powiem szczerze, że jak dla mnie jest tam za dużo przewodów, a akumulatory z pomiędzy przednich siedzeń chciałbym wywalić do przestrzeni bagażowej z tyłu, żeby wstawić trzeci fotel.

: pn lut 04, 2008 1:58 pm
autor: Wąż
co przeszkadza ci w tych przewodach i kopułce? Zrobisz to raz i masz spokoj na wieki wieków i zero problemów z wodą :)2

: pn lut 04, 2008 2:04 pm
autor: GAZFAN
Ekranowanie przewodów itd ma tylko zminimalizować zakłócenia radia... a nie chronić od wody.

Re: LR 109 24v - Modyfikacja instalcji elektrycznej

: pn lut 04, 2008 2:07 pm
autor: JarekK
Alien pisze:....
tak na marginesie:
"Zabrania się reklamowania jakkolwiek, czegokolwiek i gdziekolwiek. (nicki, avatary, podpisy, profile uzytkowników). Dotyczy to w szczególności treści komercyjnych ale i nachalne promowanie treści o charakterze niekomercyjnym (np. zaproszenia na imprezy), również nie jest tu mile widziane - od tego jest kalendarium imprez."
zanim dostaniesz bana :)21

: pn lut 04, 2008 2:10 pm
autor: Wąż
Wiem, ale taką funkcje poboczną mają... przynajmniej w gazie :wink:

Jeśli kable i aparat sprawne to nie ruszać.

A co do patentów na częściowe przejście z 24 na 12 to niedawno widziałem taki patent w pocztowo/militarnej 88... takie pudełko metalowe :wink:
Kurde z elektryki dupa jestem, zresztą nie tylko z niej :lol:

: pn lut 04, 2008 2:12 pm
autor: TomaszRT
Wąż pisze:Kurde z elektryki dupa jestem(...)
:o

A powszechną na tym forum jest opinia, że znasz sie na drutach.

:)21

: pn lut 04, 2008 5:37 pm
autor: Alien
1. OK, zmieniłem info w profilu. Myślałem, że żadna reklama ale spoko. Już zniknęła :)

2. Ekranowanie faktycznie chroni tylko przed zakłóceniami ale jak to dostanie trochę wody to właśnie rzeźnia się dzieje. Nie jest dobry patent na wyprawy.

3. Był taki super prosty i ładnie opisany manual na jakiejś brytyjskiej stronie jak wywalić ekranowanie, a pozostawić zasilanie 24v. Ale nie mogę znaleźć :(. Widziałem w UK, że w kilku FFRach były normalne kopułki i przewody plus przetwornica z wyjściem na 12v.

: pn lut 04, 2008 6:58 pm
autor: Wąż
Ok ale napisz czy coś nie działa, czy po prostu się boisz ekranowanej instalacji? :wink:
@moto ma FFRa z tego co wiem nie wywalił nic, ale sam go zapytaj :)

: pn lut 04, 2008 7:45 pm
autor: czesław&jarząbek
a co ma wspólnego układ wysokiego napięcia tzn świeca, kable, kopułka, palec, przerywacz z napięciem w instalacji auta?

nie słyszałem o 24voltowych świecach zapłonowych... :)21

jedynie uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej i kondensator mogą nie dać rady...

: pn lut 04, 2008 8:04 pm
autor: Alien
Wąż pisze:Ok ale napisz czy coś nie działa, czy po prostu się boisz ekranowanej instalacji? :wink:
@moto ma FFRa z tego co wiem nie wywalił nic, ale sam go zapytaj :)
W sumie wszystko działa. Ale ja mam kilka 109tek, a zapowiada się, że będzie jeszcze więcej i za wszelką cenę staram się "zunifikować" wszystkie modele aby móc kupować te same części. To samo tyczy się dalszych wypraw.

Chociaż wątpię aby po drodze walnęła mi kopułka. Nie mniej jednak nigdzie nie znalazłem kopułki i przewodów w ekranie ale znalazłem zwykłe. A chciałbym takie rzeczy wymienić na nowe. Stąd też zastanawiam się czy można zrobić to ot tak sobie, czy wymaga to specjalnych zabiegów :/.

: pn lut 04, 2008 10:10 pm
autor: Wąż
we wcześniejszym poście Czesława masz odpowiedź na co zwrócić uwagę :)2 Znam parę osób co wozi zapasowe cewki, lepiej mieć niż nie mieć.
Uwierz mi w tym samochodzie jest tyle rzeczy które mogą się spierdolić, że musiałbyś dokupić sobie przyczepkę Sankeya by wszystkie fanty wozić :)21

: wt lut 05, 2008 10:44 am
autor: Alien
Wąż pisze:we wcześniejszym poście Czesława masz odpowiedź na co zwrócić uwagę :)2 Znam parę osób co wozi zapasowe cewki, lepiej mieć niż nie mieć.
Uwierz mi w tym samochodzie jest tyle rzeczy które mogą się spierdolić, że musiałbyś dokupić sobie przyczepkę Sankeya by wszystkie fanty wozić :)21
A podobno niezawodny jest :D

Tak się tylko zastanawiam.. a jak już wszystko powymieniam na nowe, a samochód gruntownie odświeżę to nadal wszystko się będzie sypać? Czy po prostu zależy od konkretnego modelu?

BTW. Czesław napisał, że uzwojenie i kondensatory mogą nie dać rady. Tj. lepiej to od razu wymienić, zmieniając cewkę i przewody na zwykłe czy jak? :)

: wt lut 05, 2008 4:17 pm
autor: Wąż
Nie bój się :)2 Z wymianami też nie przesadzaj, po prostu weź parę gratów na zapas.
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... 3&start=25
tu jest Czesławowy spis tego co potrzebne w LR na wyprawie, z moim małym suplementem Seriowym na końcu :)21

Jeśli chodzi o roboty w polu to Seria naprawdę jest wdzięczna(bo niewiele ma elementów i są łatwo dostępne), trzeba być czujnym i tyle :)

: wt lut 05, 2008 4:20 pm
autor: Damian
Alien pisze: A podobno niezawodny jest :D
Seria w sensie? :o

: wt lut 05, 2008 4:38 pm
autor: Wąż
Damian pisze:
Alien pisze: A podobno niezawodny jest :D
Seria w sensie? :o
A powiedz, że nie jest, powiedz...
:)21

: wt lut 05, 2008 4:43 pm
autor: Damian
Biorąc pod uwagę okoliczności, które mogą zaistnieć w czerwcu...nic już nie powiem :)21

: wt lut 05, 2008 4:45 pm
autor: Wąż
No :)21
Ja bym wybaczył, ona nie :)21

: wt lut 05, 2008 8:53 pm
autor: czesław&jarząbek
Wąż pisze:Jeśli chodzi o roboty w polu to Seria naprawdę jest wdzięczna bo niewiele ma elementów i są łatwo dostępne
pompkę sprzęgła se wymień...

: wt lut 05, 2008 9:00 pm
autor: Pepek
Prosta sprawa, tylko trzeba wyciąć kawałek błotnika :)21

: wt lut 05, 2008 9:18 pm
autor: Wąż
Mam chlaśnięty diaxem :)20 :)21
Odgina się ładnie :wink:

Zrobiłem to w ataku kurwicy gdy po założeniu "nowej" skrzyni krok po kroku wymieniałem kolejne elementy hydrauliki sprzęgła by wreszcie odjechać :roll: :)21

: wt lut 05, 2008 9:24 pm
autor: czesław&jarząbek
w aucie na żółtych blachach też będziecie chlastać?
gratuluję...

: wt lut 05, 2008 9:24 pm
autor: Pepek
50% serii w wersji prawostronnej ma nacinkę na błotniku. Ale za to w wersji angielskie dojście do pompki jest idealne :)21 Ja przy wymianie posuwam się do ściągnięcia błotnika( jak się da)

: wt lut 05, 2008 9:30 pm
autor: Wąż
czesław&jarząbek pisze:w aucie na żółtych blachach też będziecie chlastać?
żółte blachy jakoś nigdy mnie nie pociągały, więc nie mam tego problemu :P

Jeśli @Alien ma żółte to niech się dowie jak to jest z wyjazdem za granice, bo chyba zgoda konserwatora zabytków wpierw potrzebna :-?

: wt lut 05, 2008 9:44 pm
autor: Pepek
Temat żółtych blach u nas jest mocno gięty. Moim zdaniem powinny je dostawać pojazdy naprawdę w stanie perełka. Sam znam przykłady aut z silnikami nie od modelu a jeżdzącymi na zabytkowych tablach

: wt lut 05, 2008 9:50 pm
autor: Wąż
Niedawno widziałem Serie na żółtych, ze sprężynami :)3 Szkoda gadać :roll: