Witaj suarez, zaraz Cię zjedzą bo już było kilka razy na ten temat, a o rozmiarach masz nawet wątek w przyklejonych.
Generalnie najpierw musisz nam powiedzieć czy masz lift albo go planujesz i gdzie głównie masz zamiar na tych AT-kach jeździć?
Najogólniej:
1) jeśli nie masz liftu:
1.1 bezkolizyjnie wchodzi: 245/75/16
1.2 lekko kolizyjnie wchodzi 265/75/16 - kolega tak ma na niemotanym nieliftowanym D2 - założone ma BFG AT, należy lekko wykręcić ograniczniki skrętu (np. włożyć po jednej cienkiej podkładce) - może lekko zawadzać przy skręcie o plastiki wewnętrzne zderzaka przedniego - ale to nie problem - on tak przejchał już około 40tkm po asfalcie 80% i 20% w terenie od lekkiego do ciężkiego i twierdzi, że nic mu nie dobija ani nie trze
2) jeśli masz lift to możesz albo 245/75/16 albo 265/75/16 (ponoć najpopularniejszy rozmiar do liftowanego D2) - są też na zachodzi osoby, które zakładają 235/85/16 - ale nie mam opini jak to się sprawdza - ostatni ktoś na forum chciał takie zakładać, ale nie napisał czy założył.
Więcej nie ma co kombinować bo ta amerykę już odkryto i nie ma sensu odkrywać jej na nowo.
Te opony, które podałeś w linku to typowe szosówki. BFG AT są najpopularniejsze i sprawdzone - wytrzymują dużo tkm na czarnym i w średnim terenie dają radę przy dobrym kierowniku.
Kup sobie po prostu to na co Cię stać i co chcesz mieć albo markę do której jesteś przekonany. Sądzę, że 80% forum jeździ na BFG AT lub MT więc tutaj te właśnie Ci każdy poleci.
Pozdrawiam, Karolek
p.s. moje D2 ma lift OME i BFG AT 265/75/16 - kółka dają radę ale coraz poważniej myślę by je zamienić na BFG MT bo te mi się w głębokim błocie za szybko zaklejają
