Strona 1 z 1

Opony AT Disco 2 - jakie, jaki rozmiar najlepiej.

: pn mar 03, 2008 9:21 am
autor: suarez
Czesc,

Czy poleci ktos dobre opony do Disco 2 (AT)?

BF Goodrich - to chyba najpopularniejsze?

A moze cos takiego: http://www.paddockspares.com/pp/WHEELS_ ... _Only.html

czy to jednak badziew?

Zastanawiam sie tez nad rozmiarem - ktos poleci jaki najlepiej kupic (czy takie jak defaultowe, moze troche wyzsze - jesli tak to ile) itd.

Dzieki!

Pozdr.P.

: pn mar 03, 2008 9:35 am
autor: TRAWOLT
bierz bfg
ale MT - mówię poważnie to jest opona szosowa :D

te komho jakieś takie ... slikowate :D

: pn mar 03, 2008 9:46 am
autor: Karolek_C
Witaj suarez, zaraz Cię zjedzą bo już było kilka razy na ten temat, a o rozmiarach masz nawet wątek w przyklejonych.

Generalnie najpierw musisz nam powiedzieć czy masz lift albo go planujesz i gdzie głównie masz zamiar na tych AT-kach jeździć?

Najogólniej:
1) jeśli nie masz liftu:
1.1 bezkolizyjnie wchodzi: 245/75/16
1.2 lekko kolizyjnie wchodzi 265/75/16 - kolega tak ma na niemotanym nieliftowanym D2 - założone ma BFG AT, należy lekko wykręcić ograniczniki skrętu (np. włożyć po jednej cienkiej podkładce) - może lekko zawadzać przy skręcie o plastiki wewnętrzne zderzaka przedniego - ale to nie problem - on tak przejchał już około 40tkm po asfalcie 80% i 20% w terenie od lekkiego do ciężkiego i twierdzi, że nic mu nie dobija ani nie trze

2) jeśli masz lift to możesz albo 245/75/16 albo 265/75/16 (ponoć najpopularniejszy rozmiar do liftowanego D2) - są też na zachodzi osoby, które zakładają 235/85/16 - ale nie mam opini jak to się sprawdza - ostatni ktoś na forum chciał takie zakładać, ale nie napisał czy założył.

Więcej nie ma co kombinować bo ta amerykę już odkryto i nie ma sensu odkrywać jej na nowo.

Te opony, które podałeś w linku to typowe szosówki. BFG AT są najpopularniejsze i sprawdzone - wytrzymują dużo tkm na czarnym i w średnim terenie dają radę przy dobrym kierowniku.

Kup sobie po prostu to na co Cię stać i co chcesz mieć albo markę do której jesteś przekonany. Sądzę, że 80% forum jeździ na BFG AT lub MT więc tutaj te właśnie Ci każdy poleci.

Pozdrawiam, Karolek

p.s. moje D2 ma lift OME i BFG AT 265/75/16 - kółka dają radę ale coraz poważniej myślę by je zamienić na BFG MT bo te mi się w głębokim błocie za szybko zaklejają ;-)

: pn mar 03, 2008 10:11 am
autor: suarez
Hmmm czyli bezpiecznie i zupelnie spokojnie, bez jakiegos tam kombinowania jest 235/60/16 ?

Jesli chodzi o AT/MT - to ja pewnie bede jezdzil z 85% po asfalcie 15% po lekkim terenie - jak narazie (no chyba ze sprzedam ten samochod w koncu, bo jak narazie to stoi w garazu bo ja za granica, kurde).

A co do marki - to rozumiem, ze BFy a te - tez wydaja sie fajne: http://sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/5285.html (Mickey Thompson).

No i gdzie jest taniej - bo jak porownywalem ceny w sklepach w UK to wydaje sie jakies 30% taniej (nie porownywalem konkretnych modeli) - czy dobrze mysle?

Dzieki.Pozdr.P.

: pn mar 03, 2008 10:14 am
autor: suarez
Aha no i nie, nie mam liftu - mam normalne zawieszenie (wszedzie sprezyny).

I nie wiem czy zamierzam miec - bo nie wiem czy bede mial czas wolny - ale zamierzalem zrobic przerobke na wyprawowke, tyle ze sie troche kwasi i moze dopiero za 2 lata bede mial wiecej czasu na eskapady ;)

: pn mar 03, 2008 10:48 am
autor: Karolek_C
To kup sobie tak jak pisałem 245/75/16 bo z tym 235/60/16 to Ci się coś chyba pomerdało, no chyba, że chcesz obniżać auto a nie podwyższać ;-
) bo standard fabryczny w D2 to 235/70/16 i jego zamienniki - np. 255/65/16. O Mickeyach się nie wypowiadam.

A taniej jest pewnie w Azji Centralnej ;-)

: pn mar 03, 2008 12:33 pm
autor: suarez
No tak pomylilo mi sie z tymi rozmiarami ;)

A w Azji Centralnej to owszem wszystko tansze, ale raczej nie ta jakosc...chociaz do wyboru do koloru, ostatnio pojawily sie rzuty jakichs chinskich alufelg i wszyscy w tych wrakach sobie montuja nowiutkie aluminiowe felgi - co pewnie mozna wygiac w rekach ;)

Pozdr.