Strona 1 z 2
świece żarowe, wtryskiwacze
: pt mar 07, 2008 11:16 pm
autor: piotr borowiec
Witam panów (być może panie) i proszę o pomoc.
Mam pytanie kiedy powinno wymienić się świece żarowe? Po jakim przebiegu i podobne pytanie dotyczy wtryskiwaczy. Chodzi o dyskoteke 97 przebieg 225000km (jeżeli jest prawdziwy

))
Szukałem na forum, ale o świecach było kilka zdań w poście
"...nie pali rano...." a owtryskiwaczach cisza. Dzięki gdyby ktoś był tak miły.
: sob mar 08, 2008 12:35 am
autor: gucio1234
Moim zdaniem to swiece zarowe nalezy wymienic jak nie grzeja. A jezeli grzeja to po co wymieniac.
Sprawnosc swiec mozna sprawdzic wstepnie omomierzem, a jezeli nie ma pewnosci czy sa dobre czy zle, wykrecic, podlaczyc do akumulatora i widac czy grzeja, czy nie. Sprawna swieca powinna rozgrzewac sie do czerwonosci w ciagu 0,5 - 1 sek.
: sob mar 08, 2008 1:21 am
autor: Discotheque
Swiece warto wymieniac okresowo obojetnie czy grzeja czy nie.
Przy bezposrednim wtrysku sa mocno narazone na wykruszenie.
: sob mar 08, 2008 6:58 am
autor: konrad.w1
Tej zimy o mało aku nie zajechałem przez świece. Poniżej -5 za diabła nie chciał silnik odpalić. Jak ciepło było to wszystko

. Toteż zgadzam sie z opinią @Discotheque, żeby wymieniać je profilaktycznie. Niespodzianki można w ten sposób uniknąć zimowej. Grzała mi tylko jedna świeca prawidłowo, jedna ze sporym opóźnieniem a dwie wcale.
: sob mar 08, 2008 9:04 am
autor: piotr borowiec
Dzięki chyba je okresowo wymienie
A jak jest z wtryskiwaczami?
Kiedyś w pod Wrocławskim warsztacie mówiono mi o wymianie końcówek. Fakt trochę kopci przy zmianie biegów ale to nie koniecznie wtryskiwacze (tak mówio szamani

)
: sob mar 08, 2008 10:27 am
autor: tybero
wtryskiwacz sie wymiania jak juz nie spalnia normy rozpylenia

a gdzies tam wyczytalem ze to jest ok 100 kkm.
: sob mar 08, 2008 10:46 am
autor: piotr borowiec
czyli trzeba by sprawdzić te normy.
Pytanie do C&J (jeżeli nie jeździ po chałdach) być może do innego guru co w LR grzebie: czy można zdjagnozować auto LR Discovery 97 2.5td podłączając do komputera? Czy wyjdą wtedy te wtryskiwacze? Moze inaczej co wyjdzie jeżeli tę moją landrynke da się zapiąć pod kompa
: sob mar 08, 2008 10:50 am
autor: czesław&jarząbek
jak jest z edc to wyjdzie, że masz kilka kosztownych problemów
jak jest bez edc to za tą samą kwotę mogę podpiąć gofrownicę i powróżyć z kawy rozpuszczalnej
wtryskiwacze sie sprawdza machiną do sprawdzania wtryskiwaczy. każdy trzeba wyjąć i zapiąć do maszyny, a potem wprawnym okiem ocenić czy było warto sie z tym paprać
: sob mar 08, 2008 11:04 am
autor: piotr borowiec
Dziędki Czesławie gdybyś mógł powiedzieć co to jest EDC i gdzie tego szukać to będę sławił Cię w okolicy i nie tylko

Pytam dlatego że w poniedziałek jadę podpiąć się pod komputer i nie zabardzo bym chciał żeby znowy zrobiono ze mnie wała tym razem za 200zł
: sob mar 08, 2008 11:07 am
autor: piotr borowiec
Jak już się tak rozgadałem to może zapytam ile należy zpłacić za silnik z przebiegiem 250.000km sprawny jeżdżący kiedy sprzedawca chce mój na wymiane?
: sob mar 08, 2008 11:24 am
autor: czesław&jarząbek
EDC [ilektronik drajw kontrol] elektronika sterująca pracą silnika
wykrywanie:
-kontrolka check engine
-aluminiowo-plastikowy diwajs z kabelkami wstawiony w rułe pomiędzy filtrem powietrza a turbiną
-brak tradycyjnej linki gazu
geneza:
-system bosch edc 1.3.1 powstał w ramach szeroko zakrojonej akcji faszystowskiego kapitału przemysłowego mającej na celu zdyskredytować produkty grupy british leyland na swiatowych rynkach
środki zaradcze:
-produkt boscha wrzuć do kosza

: sob mar 08, 2008 5:22 pm
autor: piotr borowiec
Wróciłem do domu, przeczytałem a terozki piknie dziękuje panocku. Teraz wiem gdzie pan mechanik ma się podpinać i na ręce patrzeć mu będę co by gofrownicy mi tam nie wciskał
Dzięki Czesław jesteś jak kopalnia z tą znajomością LR.
tak na marginesie może byś pomyślał nad książką koń-kret-ną o ladrynach, bo ten Hanesey to troszeczke przereklamowane tomisko.
Mam na to dowody
: sob mar 08, 2008 5:32 pm
autor: piotr borowiec
Czy ktoś szepnie na temat silnika ile powinienem zapłacić?
1 Wyjmują z rozbitka
2 wkładają do mojego
3 zabierają mój
To ile powinienem zapłacić?
Dlaczego wymieniam? Bo mojego to prawdopodobnie resztki życia, tak twierdzą. Dlatego pytałem o ten komputer bo sam nie zauważam jakichś drastycznych zachowań. Wiem o głowicy, że jak mi ją w jednym warsztacie do spawania wzieli to przy zdejmowaniu troszeczke syfu narobili z silnikiem (poukręcane śruby i takie tam ale to już historia) teraz jeździ. Tylko jak długo?
: sob mar 08, 2008 6:40 pm
autor: Pepek
Piotrek co ty z tym disko znowu nawywijałeś

Ostatnio jak je widziałem chodziło elegancko. Bierze olej

Nie odpala

Może to tylko klasyczna nacinka na inny silnik, a twój wcisną nastepnemu klijentowi

: sob mar 08, 2008 7:06 pm
autor: piotr borowiec
Serwus Pepek właśnie dlatego chcę djagnostyke zrobić żeby pewność na stówke była, głupio wydawać kase, ale jak bym jechał na robotę i miałby klęknąć to lepiej jak sobie sam w łeb palne
mechanikowi, który powiedział mi że dychawy silnik jest to wierze bo gość pożądny, ale może całego organizmu nie trzeba wymieniać. Może to pierścienie albo bóg wie co, gdyby Czesław go zobaczył też pewno by wiedział (TO NIE SARKAZM) DUŻY Szacun dla jego wiedzy. (Polecali mi go znajomi z Krakowa chociaż Landserwis mają pod nosem)
Wiesz jak to jest, ja się znam na całkiem czymś innym i takiemu leszczowi jak ja można kity wciskać (i wciskano)

: sob mar 08, 2008 7:10 pm
autor: Pepek
Podjedz do kogoś kto sprawdzi Ci ciśnienie w cylindrach i ciśnienie oleju. To więcej da niż sprawdzenie organoleptyczne

: sob mar 08, 2008 7:21 pm
autor: piotr borowiec
Chciałem to zrobić i to w serwisie LR ale kolejke mają.
Dlaczego w ASO LR bo by mi kwit dali a nie na paszcze (nauka dużo kosztuje

)
Odesłali mnie na Chałupniczą powiedzieli, że gość długo już siedzi w marce Rover, LR i RR a stanowisko ma takie jak w ASO
Słyszałem niepochlebne opinie o nim, ale chyba muszę zaryzykować. Wiesz coś może?
: sob mar 08, 2008 7:29 pm
autor: Pepek
Nie wypowiadam się na temat warsztatów w których nie byłem. A że nie dopuszczam nikogo do moich landów poza sobą to ciężko Mi o opinię (na forum)

: sob mar 08, 2008 7:41 pm
autor: piotr borowiec
To może twoja tajemna wiedza jest jak C&J tylko jesteś zakamuflowany? Oj coś mi się wydaje, że taka prawda jest
Tych Landrynek to ty już troszeczke miałeś.
Pojadę w pn to się dowiem, zdaje się, że moja landryna nie posiada tego Boschowego dynksa, o którym Czesław pisał więc trzeba będzie sprawdzać tak jak mówisz. Chyba, że mechanik będzie warjata strugał i podłączał kompa do niewiadomo czego, to się zawine i po sprawie. Bo wszystko będzie wiadomo na temat warsztatu.
: sob mar 08, 2008 7:46 pm
autor: Pepek
Jak będziesz wracał to zajedz do Mnie .
Ile czasu można w kanale spędzać , wracam do kinematografi

: sob mar 08, 2008 7:50 pm
autor: czesław&jarząbek
w aucie bez edc pod szesnastopinówką jest egr, abs i zależnie od rocznika srs
poza tym nic.
ale...
diagnostyka komputerowa nie mówi nic o stanie żelaza. tu pozostają tradycyjne pomiary.
no ewentualnie...uparcie powracające misfajery świadczą o wybuchu głowicy albo układu tłok-tuleja
: sob mar 08, 2008 7:50 pm
autor: piotr borowiec
Rozumie, że stadion?
Bo tam od pewnego czasu fajnego

Defa tam widuje
Czy tak?
: sob mar 08, 2008 7:53 pm
autor: Pepek
Jestem stabilny w uczuciach i zmianach lokalizacji

: sob mar 08, 2008 8:01 pm
autor: piotr borowiec
OK
jestem tam umówiony na 9 niech im zejdzie 1h no 1,5h no to będę około 11 Może być?
: sob mar 08, 2008 8:04 pm
autor: Pepek
Ok