Byczy intercooler

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Byczy intercooler

Post autor: HUSKYTEAM » śr mar 12, 2008 10:43 pm

Czy któryś z zacnych forumowiczów przerabiał może temat dużego intercoolera w miejscu skraplacza klimy? Widzę, że w sprzedaży takie coś jest i zastanawiam się "ile koni więcej" przy tym samym ciśnieniu turbiny...

No i pytanie, czy nie ma problemów z chłodzeniem? To chyba nie zasłania chłodnicy szczelniej, niż skraplacz z wiatrakami.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » śr mar 12, 2008 11:29 pm

z tego co znam sie na medycynie to za duzy cooler moze nawet pogorszyc osiagi..wielkosc powinna byc dopasowana do cisnienia jakie "wiatraczek" dmucha :wink:
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw mar 13, 2008 12:02 am

za duży intercooler spowoduje gigantyczną turbo-dziurę :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Tarsus

Post autor: Tarsus » czw mar 13, 2008 12:17 am

Duzy inter dobra rzecz... ale trza umiejetnie podkrecic inne srubeczki... tu i ówdzie... :)21

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » czw mar 13, 2008 8:06 am

Racja, im większa puszka za "wentylatorkiem", tym niższe ciśnienia na wyjściu z tej puszki, więc trzeba skompensować ;).
To jakby co ja się zgłoszę na dostrojenie :) dzięki!
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw mar 13, 2008 9:53 am

może spróbuj tu:
Toroo pisze:Kupiłem, założyłem i jestem zadowolony (różnica jest)
Na razie faza testów.

:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw mar 13, 2008 11:20 am

HUSKYTEAM pisze:Racja, im większa puszka za "wentylatorkiem", tym niższe ciśnienia na wyjściu z tej puszki, więc trzeba skompensować ;).
To jakby co ja się zgłoszę na dostrojenie :) dzięki!
Nie do konca, opozni reakcje turbiny, ale cisnienia nie zmieni, turbina ma nadmiar.

Jest za to 1000 innych problemow technicznych, przeciazeniowych, termodynamicznych, wytrzymalosciowych itp...

Na pewno moc mozna podniesc krecac srubkami lub zmieniajac pompe, wtryskiwacze itp.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Tarsus

Post autor: Tarsus » czw mar 13, 2008 12:38 pm

Chlopaki z twistedperformance.co.uk wystawiaja sie co roku na Driffield i mozna obejrzec produkty i pogadac... W sumie nie polecaja tych duzych interow (choc maja w ofercie), ze wzgledu wlasnie na turbodziure i pogorszenie elastycznisci. Maja za to intera o tej samej powierzchni co ryginał, ale "grubszego" i ten podobno robi super... ale w praktyce nie mialem okazji sie przekonac...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw mar 13, 2008 12:58 pm

Duzy IC jest dobry na stale obciazenia, czyli np. 1/4mili, tam po przelaczeniu biegow na paru metrach, masz wcisniety pedal gazu na dluzszy czas, turbina juz rozpedzona i robi, ale zanim turbinka nabije, troche to trwa.
Grubszy IC wg nich to ta sama objetosc komory a zwiekszona powierzchnia wymiany ciepla, przez wieksze lamelki, czy cos innego?
Mimo wszystko zmiana wydajnosci IC to nie taka prosta sprawa w teorii nawet.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » czw mar 13, 2008 2:23 pm

Myślałem, że to nie jest jakaś radykalna zmiana, skoro jest to w ofercie ogólnej np. Bearmacha. Ale nic, bardziej z ciekawości pytam.
I tak autko mi się lepiej turla już po samym wywaleniu parownika i przedmuchaniu lamelek intercoolera karscherem.

Dzięki za pomoc!
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw mar 13, 2008 2:48 pm

Jakbys jeszcze ten IC wywalil na warsztat, wrzucil do beczki z ciepla woda i proszkiem do prania na 12h, wyplukal pozniej woda w srodku i na zewnatrz, bedzie jeszcze lepiej.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » czw mar 13, 2008 11:52 pm

"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt mar 14, 2008 7:56 am

skraplacz klimy :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt mar 14, 2008 8:11 am

RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
Chodzilo pewnie jak powyzej napisane o skraplacz klimy, bo parownik do w kabinie gdzies jest i poza kg czy dwoma masy, mocy nie przybedzie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pt mar 14, 2008 8:21 am

Ja mam wymyty w środku i wyczyszczony z błotka na zewnątrz - sporo tego było...
Różnica jest, no i chyba mniej pali.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 14, 2008 8:43 am

RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
ale u ciebie to nie intercooler ani turbina są przyczyną...
#noichuj

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pt mar 14, 2008 9:34 am

Sorki, przejęzyczenie, miałem na myśli skraplacz.
bo u mnie 300 tdi słabuje
Słyszałem teorię, według której najlepszym tuningiem dla leciwych aut jest wymiana kilku podzespołów na nowe ;)
Ale jeszcze zacytuję poradę, jaką wklepuję często w dokumentacji Renówek przy okazji diagnostyki usterki "brak mocy silnika" - "Sprawdzić, czy żaden podzespół (dywanik, wykładzina podłogowa) nie blokuje pedału przyspieszenia" 8)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » pt mar 14, 2008 1:32 pm

HUSKYTEAM pisze: Słyszałem teorię, według której najlepszym tuningiem dla leciwych aut jest wymiana kilku podzespołów na nowe ;)
jedyna słuszna, sprawdzic kompresję, zrobic głowice, wymienic/wyregulowac cały układ zasilający ( pompa, wtryski), wyrzucic katalizator, sprawdzic turbinę, intercooler a dopiero potem zakladac większy intercooler, magnetyzery, stozki, przyciemniane szyby i inne turbinki kowalskiego.
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt mar 14, 2008 2:53 pm

Zawsze fau achta mozna wstawic, benzyne i zapomniec o smierdzacej gnojowce :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » pt mar 14, 2008 3:24 pm

Misiek Cypr pisze:Zawsze fau achta mozna wstawic, benzyne i zapomniec o smierdzacej gnojowce :)21
dobrze prawi..tylko jeszcze wujek szejk by sie przydal coby paliwko stawial :D

co do suprawniania dezli to troche sie orientuje ale bardziej w osobowkach..a tam to troche inaczej wyglada..ale podstawa zabawy z dezlem to wieksze turbo wtedy wiekszy cooler i jakas zabawa z programem..bo cos tym chyba sterowac musi :roll:
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » ndz mar 16, 2008 5:57 pm

czesław&jarząbek pisze:
RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
ale u ciebie to nie intercooler ani turbina są przyczyną...
a więc eliminując czynnik w postaci słabego kierownika... jaka przyczyna?
do sanoka przyjade i tak ale mógłbym już silniejszy :)18
LR Disco 96' katowice limited edition

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości