Byczy intercooler
Moderator: Jerry
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Byczy intercooler
Czy któryś z zacnych forumowiczów przerabiał może temat dużego intercoolera w miejscu skraplacza klimy? Widzę, że w sprzedaży takie coś jest i zastanawiam się "ile koni więcej" przy tym samym ciśnieniu turbiny...
No i pytanie, czy nie ma problemów z chłodzeniem? To chyba nie zasłania chłodnicy szczelniej, niż skraplacz z wiatrakami.
No i pytanie, czy nie ma problemów z chłodzeniem? To chyba nie zasłania chłodnicy szczelniej, niż skraplacz z wiatrakami.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Nie do konca, opozni reakcje turbiny, ale cisnienia nie zmieni, turbina ma nadmiar.HUSKYTEAM pisze:Racja, im większa puszka za "wentylatorkiem", tym niższe ciśnienia na wyjściu z tej puszki, więc trzeba skompensować.
To jakby co ja się zgłoszę na dostrojeniedzięki!
Jest za to 1000 innych problemow technicznych, przeciazeniowych, termodynamicznych, wytrzymalosciowych itp...
Na pewno moc mozna podniesc krecac srubkami lub zmieniajac pompe, wtryskiwacze itp.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Chlopaki z twistedperformance.co.uk wystawiaja sie co roku na Driffield i mozna obejrzec produkty i pogadac... W sumie nie polecaja tych duzych interow (choc maja w ofercie), ze wzgledu wlasnie na turbodziure i pogorszenie elastycznisci. Maja za to intera o tej samej powierzchni co ryginał, ale "grubszego" i ten podobno robi super... ale w praktyce nie mialem okazji sie przekonac...
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Duzy IC jest dobry na stale obciazenia, czyli np. 1/4mili, tam po przelaczeniu biegow na paru metrach, masz wcisniety pedal gazu na dluzszy czas, turbina juz rozpedzona i robi, ale zanim turbinka nabije, troche to trwa.
Grubszy IC wg nich to ta sama objetosc komory a zwiekszona powierzchnia wymiany ciepla, przez wieksze lamelki, czy cos innego?
Mimo wszystko zmiana wydajnosci IC to nie taka prosta sprawa w teorii nawet.
Grubszy IC wg nich to ta sama objetosc komory a zwiekszona powierzchnia wymiany ciepla, przez wieksze lamelki, czy cos innego?
Mimo wszystko zmiana wydajnosci IC to nie taka prosta sprawa w teorii nawet.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Chodzilo pewnie jak powyzej napisane o skraplacz klimy, bo parownik do w kabinie gdzies jest i poza kg czy dwoma masy, mocy nie przybedzie.RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"
poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Sorki, przejęzyczenie, miałem na myśli skraplacz.

Ale jeszcze zacytuję poradę, jaką wklepuję często w dokumentacji Renówek przy okazji diagnostyki usterki "brak mocy silnika" - "Sprawdzić, czy żaden podzespół (dywanik, wykładzina podłogowa) nie blokuje pedału przyspieszenia"
Słyszałem teorię, według której najlepszym tuningiem dla leciwych aut jest wymiana kilku podzespołów na nowebo u mnie 300 tdi słabuje

Ale jeszcze zacytuję poradę, jaką wklepuję często w dokumentacji Renówek przy okazji diagnostyki usterki "brak mocy silnika" - "Sprawdzić, czy żaden podzespół (dywanik, wykładzina podłogowa) nie blokuje pedału przyspieszenia"

jedyna słuszna, sprawdzic kompresję, zrobic głowice, wymienic/wyregulowac cały układ zasilający ( pompa, wtryski), wyrzucic katalizator, sprawdzic turbinę, intercooler a dopiero potem zakladac większy intercooler, magnetyzery, stozki, przyciemniane szyby i inne turbinki kowalskiego.HUSKYTEAM pisze: Słyszałem teorię, według której najlepszym tuningiem dla leciwych aut jest wymiana kilku podzespołów na nowe![]()
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Klusek
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
dobrze prawi..tylko jeszcze wujek szejk by sie przydal coby paliwko stawialMisiek Cypr pisze:Zawsze fau achta mozna wstawic, benzyne i zapomniec o smierdzacej gnojowce

co do suprawniania dezli to troche sie orientuje ale bardziej w osobowkach..a tam to troche inaczej wyglada..ale podstawa zabawy z dezlem to wieksze turbo wtedy wiekszy cooler i jakas zabawa z programem..bo cos tym chyba sterowac musi

kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
a więc eliminując czynnik w postaci słabego kierownika... jaka przyczyna?czesław&jarząbek pisze:ale u ciebie to nie intercooler ani turbina są przyczyną...RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"
poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
do sanoka przyjade i tak ale mógłbym już silniejszy

LR Disco 96' katowice limited edition
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości