Strona 1 z 1

Byczy intercooler

: śr mar 12, 2008 10:43 pm
autor: HUSKYTEAM
Czy któryś z zacnych forumowiczów przerabiał może temat dużego intercoolera w miejscu skraplacza klimy? Widzę, że w sprzedaży takie coś jest i zastanawiam się "ile koni więcej" przy tym samym ciśnieniu turbiny...

No i pytanie, czy nie ma problemów z chłodzeniem? To chyba nie zasłania chłodnicy szczelniej, niż skraplacz z wiatrakami.

: śr mar 12, 2008 11:29 pm
autor: Klusek
z tego co znam sie na medycynie to za duzy cooler moze nawet pogorszyc osiagi..wielkosc powinna byc dopasowana do cisnienia jakie "wiatraczek" dmucha :wink:

: czw mar 13, 2008 12:02 am
autor: N2O
za duży intercooler spowoduje gigantyczną turbo-dziurę :)21

: czw mar 13, 2008 12:17 am
autor: Tarsus
Duzy inter dobra rzecz... ale trza umiejetnie podkrecic inne srubeczki... tu i ówdzie... :)21

: czw mar 13, 2008 8:06 am
autor: HUSKYTEAM
Racja, im większa puszka za "wentylatorkiem", tym niższe ciśnienia na wyjściu z tej puszki, więc trzeba skompensować ;).
To jakby co ja się zgłoszę na dostrojenie :) dzięki!

: czw mar 13, 2008 9:53 am
autor: TRAWOLT
może spróbuj tu:
Toroo pisze:Kupiłem, założyłem i jestem zadowolony (różnica jest)
Na razie faza testów.

:D

: czw mar 13, 2008 11:20 am
autor: Misiek Cypr
HUSKYTEAM pisze:Racja, im większa puszka za "wentylatorkiem", tym niższe ciśnienia na wyjściu z tej puszki, więc trzeba skompensować ;).
To jakby co ja się zgłoszę na dostrojenie :) dzięki!
Nie do konca, opozni reakcje turbiny, ale cisnienia nie zmieni, turbina ma nadmiar.

Jest za to 1000 innych problemow technicznych, przeciazeniowych, termodynamicznych, wytrzymalosciowych itp...

Na pewno moc mozna podniesc krecac srubkami lub zmieniajac pompe, wtryskiwacze itp.

: czw mar 13, 2008 12:38 pm
autor: Tarsus
Chlopaki z twistedperformance.co.uk wystawiaja sie co roku na Driffield i mozna obejrzec produkty i pogadac... W sumie nie polecaja tych duzych interow (choc maja w ofercie), ze wzgledu wlasnie na turbodziure i pogorszenie elastycznisci. Maja za to intera o tej samej powierzchni co ryginał, ale "grubszego" i ten podobno robi super... ale w praktyce nie mialem okazji sie przekonac...

: czw mar 13, 2008 12:58 pm
autor: Misiek Cypr
Duzy IC jest dobry na stale obciazenia, czyli np. 1/4mili, tam po przelaczeniu biegow na paru metrach, masz wcisniety pedal gazu na dluzszy czas, turbina juz rozpedzona i robi, ale zanim turbinka nabije, troche to trwa.
Grubszy IC wg nich to ta sama objetosc komory a zwiekszona powierzchnia wymiany ciepla, przez wieksze lamelki, czy cos innego?
Mimo wszystko zmiana wydajnosci IC to nie taka prosta sprawa w teorii nawet.

: czw mar 13, 2008 2:23 pm
autor: HUSKYTEAM
Myślałem, że to nie jest jakaś radykalna zmiana, skoro jest to w ofercie ogólnej np. Bearmacha. Ale nic, bardziej z ciekawości pytam.
I tak autko mi się lepiej turla już po samym wywaleniu parownika i przedmuchaniu lamelek intercoolera karscherem.

Dzięki za pomoc!

: czw mar 13, 2008 2:48 pm
autor: Misiek Cypr
Jakbys jeszcze ten IC wywalil na warsztat, wrzucil do beczki z ciepla woda i proszkiem do prania na 12h, wyplukal pozniej woda w srodku i na zewnatrz, bedzie jeszcze lepiej.

: czw mar 13, 2008 11:52 pm
autor: RAF z Ochoty
"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje

: pt mar 14, 2008 7:56 am
autor: gosc
skraplacz klimy :)2

: pt mar 14, 2008 8:11 am
autor: Misiek Cypr
RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
Chodzilo pewnie jak powyzej napisane o skraplacz klimy, bo parownik do w kabinie gdzies jest i poza kg czy dwoma masy, mocy nie przybedzie.

: pt mar 14, 2008 8:21 am
autor: LANDEK
Ja mam wymyty w środku i wyczyszczony z błotka na zewnątrz - sporo tego było...
Różnica jest, no i chyba mniej pali.

: pt mar 14, 2008 8:43 am
autor: czesław&jarząbek
RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
ale u ciebie to nie intercooler ani turbina są przyczyną...

: pt mar 14, 2008 9:34 am
autor: HUSKYTEAM
Sorki, przejęzyczenie, miałem na myśli skraplacz.
bo u mnie 300 tdi słabuje
Słyszałem teorię, według której najlepszym tuningiem dla leciwych aut jest wymiana kilku podzespołów na nowe ;)
Ale jeszcze zacytuję poradę, jaką wklepuję często w dokumentacji Renówek przy okazji diagnostyki usterki "brak mocy silnika" - "Sprawdzić, czy żaden podzespół (dywanik, wykładzina podłogowa) nie blokuje pedału przyspieszenia" 8)

: pt mar 14, 2008 1:32 pm
autor: Bucz
HUSKYTEAM pisze: Słyszałem teorię, według której najlepszym tuningiem dla leciwych aut jest wymiana kilku podzespołów na nowe ;)
jedyna słuszna, sprawdzic kompresję, zrobic głowice, wymienic/wyregulowac cały układ zasilający ( pompa, wtryski), wyrzucic katalizator, sprawdzic turbinę, intercooler a dopiero potem zakladac większy intercooler, magnetyzery, stozki, przyciemniane szyby i inne turbinki kowalskiego.

: pt mar 14, 2008 2:53 pm
autor: Misiek Cypr
Zawsze fau achta mozna wstawic, benzyne i zapomniec o smierdzacej gnojowce :)21

: pt mar 14, 2008 3:24 pm
autor: Klusek
Misiek Cypr pisze:Zawsze fau achta mozna wstawic, benzyne i zapomniec o smierdzacej gnojowce :)21
dobrze prawi..tylko jeszcze wujek szejk by sie przydal coby paliwko stawial :D

co do suprawniania dezli to troche sie orientuje ale bardziej w osobowkach..a tam to troche inaczej wyglada..ale podstawa zabawy z dezlem to wieksze turbo wtedy wiekszy cooler i jakas zabawa z programem..bo cos tym chyba sterowac musi :roll:

: ndz mar 16, 2008 5:57 pm
autor: RAF z Ochoty
czesław&jarząbek pisze:
RAF z Ochoty pisze:"wywaleniu parownika"

poproszę bardzo o co chodzi kto i dlaczego?
znaczy co to znaczy i co powoduje, bo u mnie 300 tdi słabuje
ale u ciebie to nie intercooler ani turbina są przyczyną...
a więc eliminując czynnik w postaci słabego kierownika... jaka przyczyna?
do sanoka przyjade i tak ale mógłbym już silniejszy :)18