Strona 1 z 2
Płyta ochronna - przód
: pn kwie 21, 2008 5:11 pm
autor: HUSKYTEAM
Chciałem zmotać coś, co ochroni układ kierowniczy przy "ataku frontalnym na przeszkodę o dużym nachyleniu". Ogólna koncepcja - przód płyty chcę zamontować do zderzaka, ale tył... no właśnie: spawać wsporniki do ramy? Wykorzystać mocowanie przekładni kierowniczej?
Chciałem, żeby płyta kończyła się tuż przed przednim mostem, a tam nie ma jak pionowo jej załapać.
Podpowie ktoś? Obiecuję zrobić foty podczas produkcji i montażu elementu to wrzucę dla wszystkich, może się przyda.
Z góry dzięki!
: pn kwie 21, 2008 5:39 pm
autor: leszek torbicki
mówisz o osłonie przedniego drążka , bo przynajmniej mnie się tak wydaje , luknij se na produkty made in UP ja mam zrobione podobne

: pn kwie 21, 2008 6:21 pm
autor: TRAWOLT
Re: Płyta ochronna - przód
: pn kwie 21, 2008 6:22 pm
autor: grzegorzh
HUSKYTEAM pisze:spawać wsporniki do ramy?
Nie spawaj nic do ramy, przykręć.
Zobacz sobie na gotowe osłony, to może natchnie Cię jak przykręcić.
: pn kwie 21, 2008 6:23 pm
autor: gucio1234
Albo idz do sklepu i sobie kup
: pn kwie 21, 2008 6:25 pm
autor: TRAWOLT
z przodu przykręcasz do dolnej śruby mocowania zderzaka
z tyłu do śrub mocujących przekładnie kierowniczą
czy jakoś tak, ale ja się nie znam

: pn kwie 21, 2008 6:37 pm
autor: Wiechu
no właśnie,
a jakieś rysunki tego ktoś ma ?
Kupić gotowy jest najprościej, ale może nie zawsze trzeba.

: pn kwie 21, 2008 6:42 pm
autor: GAZFAN
Tylko po co wywazac otwarte drzwi przy cenie jaka za to jest. ?

: pn kwie 21, 2008 6:43 pm
autor: TRAWOLT
- bierzesz kawałek kartonu protokątnego
- zaznaczasz sobie otwory
- od góry robisz wycięcie na ramę
- z przodu wycinasz na kształt płyty ja ma lecieć
- z tyłu robisz wycięcie żeby drążek się chował i pracował
i wychodzi wam ala trójkąt z tylną płaszczyzną zapadłą do środka
czy jakoś tak ale ja się nie znam

: pn kwie 21, 2008 6:52 pm
autor: grzegorzh
GAZFAN pisze:Tylko po co wywazac otwarte drzwi przy cenie jaka za to jest. ? :roll:
Mam stalową, kupioną, ale znajomy ostatnio zrobił całą z aluminium, jest znacznie lżejsza niż moja i była tańsza.
: pn kwie 21, 2008 6:54 pm
autor: TRAWOLT
grzegorzh pisze:GAZFAN pisze:Tylko po co wywazac otwarte drzwi przy cenie jaka za to jest. ?

Mam stalową, kupioną, ale znajomy ostatnio zrobił całą z aluminium, jest znacznie lżejsza niż moja i była tańsza.
w necie są jakieś alu za całe 600 pln
ile to cukierków?
że o browarach nie wspomnę

: pn kwie 21, 2008 7:02 pm
autor: Wiechu
GAZFAN pisze:Tylko po co wywazac otwarte drzwi przy cenie jaka za to jest. ?

4,5 stówy to najniższa cena jaką znalazłem w kraju. Bez wysyłki.
Za 7 stówek zrobiłem 3 elementową ( projektowaną indywidualnie ), chroniącą 2/3 długości wozu osłonę do terrano. Da się.
Oczywiście Pan i tę by mi wykonał, ale jeśli ma ktoś rysunek, to po co wyważać otwarte drzwi.
Być może, z braku czasu w końcu kupię gotową, ale przynajmniej warto spróbować.
Mam i tak dość wysoki lot startowy, więc staram się nieco wyhamowywać. W ramach możliwości.
...dobra, idę se gałki z przodu wymienić

: pn kwie 21, 2008 8:03 pm
autor: Discotheque
Byl juz kiedys taki temat.
Oslona przednia dosyc ladna boki z nierdzewki plyta grube aluminium, waga calosc 8kg, koszt 450zl
tutaj zdjeta
Taka cena aluminiowej wyszla bo zrzucilo sie pare osob i zamowilo wyciecie i wygiecie w jednej firmie.
: pn kwie 21, 2008 8:17 pm
autor: HUSKYTEAM
100 krotnie DZIĘKI za rady wszelakie - biorę się do roboty, na weekendzik powinno być gotowe, jeżeli mnie robotą nie przyduszą.
Albo idz do sklepu i sobie kup
Miałem taką ze sklepu w rajdówce - niestety debilizm "sklepowej" polegał na tym, że po każdym skoku w momencie dobicia rozginała podłużnice na zewnątrz. Nie mówiąc o tym, że była dokręcana śrubami, których łby przy każdej większej przycierce ulegały starciu (co czyniło szybkie odkręcenie na serwisie praktycznie niewykonalne).
Dlatego wolę bazować na opinii Waszej, a zatem speców od terenu, a nie speców od wyglądu i marketingu

: pn kwie 21, 2008 8:18 pm
autor: Broncosaurus
[quote="Discotheque"]
Taka cena aluminiowej wyszla bo zrzucilo sie pare osob i zamowilo wyciecie i wygiecie w jednej firmie.[/quote]
na zmiane używacie?
: pn kwie 21, 2008 8:46 pm
autor: LR_Olek
gucio1234 pisze:Albo idz do sklepu i sobie kup
to jest bardzo skomplikowana i czasochlonna porada
: pn kwie 21, 2008 8:49 pm
autor: viking
TRAWOLT pisze:
czy jakoś tak ale ja się nie znam

ty już powinieneś sobie to w podpisie umieścić

: pn kwie 21, 2008 9:06 pm
autor: TRAWOLT
viking pisze:ty już powinieneś sobie to w podpisie umieścić

nie umiem, bo się nie znam

: wt kwie 22, 2008 12:59 pm
autor: misialek
: wt kwie 22, 2008 1:10 pm
autor: TRAWOLT
: wt kwie 22, 2008 1:10 pm
autor: czesław&jarząbek
: wt kwie 22, 2008 1:27 pm
autor: misialek
well done

: wt kwie 22, 2008 6:23 pm
autor: RAF z Ochoty
jeśli ktoś bedzie dumał coś na wzór gotowców to bym tylko polecał więcej otworów szczególnie w dolnej cześci (jak również szczególnie w przypadku osłony amortyzatora skrętu)
albo bardziej pochyłe płaszczyzny
bo to doskonały zbiornik na błoto się robi - i ciężko je stamtąd wydostać
kurde to samo mam w zderzaku UP... ze 100 kilo tam zabrałem znad Sanu
a może ktoś już rozgryzł jak z tyłem sobie poradzić?... bo tam było ze 200 kg błota (bo dostępne osłony zbiornika zbierają jeszcze lepij)
: wt kwie 22, 2008 7:31 pm
autor: LR_Olek
RAF z Ochoty pisze:
a może ktoś już rozgryzł jak z tyłem sobie poradzić
wymyc myjka cisnieniowa

: wt kwie 22, 2008 8:07 pm
autor: gucio1234
LR_Olek pisze:RAF z Ochoty pisze:
a może ktoś już rozgryzł jak z tyłem sobie poradzić
wymyc myjka cisnieniowa

A jak nie daje rady to zagiętą lancę do tej myjki trzeba kupić.