nowa przekładnia kierownicza, skąd gumowatość?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

nowa przekładnia kierownicza, skąd gumowatość?

Post autor: jdef90 » ndz kwie 27, 2008 3:03 pm

więc... nabywszy i zamontowawszy nową przekładnię made in UK baj ADWEST stwierdzam gumowatość fajery w położeniu na wprost. Co prawda w znacznie mniejszym stopniu niż w poprzedniej po regeneracji odbytej swego czasu, ale wiem że owa gumowatość po pierwsze primo mnie irytuje, a po drugie primo raczej nie powinna występować. stąd pytanie, czy nowe przekładnie jakoś trzeba przed fittingiem regulować? jeżeli tak to jak? tylko górna śruba, czy też boczna? he?
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz kwie 27, 2008 7:51 pm

boszzz...janku...a cóż to jest owa gumowatość?
#noichuj

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » ndz kwie 27, 2008 8:41 pm

'gumowatość" to jak coś jest z gumy zrobine, się tak ściska i rozciąga ... :roll:
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz kwie 27, 2008 8:47 pm

czesław&jarząbek pisze:boszzz...janku...a cóż to jest owa gumowatość?
mientka faja,to moze gumowatosc :)21

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » pn kwie 28, 2008 9:39 pm

że się tak wtrącę - może przyczyna gumowatości tkwi w pompie

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: jdef90 » śr kwie 30, 2008 4:55 pm

dobra dobra mózgi jedne... :)21

owa gumowatość to jest brak precyzji prowadzenia. to znaczy że mogę se krecić w lewo bądź w prawo z jakimś skutkiem na kołach, ale opóźnienie jest rzędu pół ułamka sekundy za duże niż bym oczekiwał. kierownica tak jakby gumką połączona z kołami... brak bezpośredniego przełożenia na mechanikę skrętną kół... jakbym kierownikował za jakimś pośrednictwem... albo statkiem na wodzie... majtnę se w jedną, ops za dużo top odbiję w drugą... i tak bez końca...

lepij?
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » śr kwie 30, 2008 5:02 pm

Miałem w 90tce podobny objaw i winna była końcówka na końcu wąsa od przekładni
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: jdef90 » śr maja 07, 2008 12:55 pm

Drogi Mariuszu? a jak Ty zapatrujesz się na sprawę?
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr maja 07, 2008 1:32 pm

panhard?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr maja 07, 2008 1:46 pm

czesław&jarząbek pisze:panhard?
:)21
o krude nie znam Pana Hardego
kto to - jakiś znawca LRów :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
STAWROS
 
 
Posty: 143
Rejestracja: wt lip 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: STAWROS » czw maja 08, 2008 11:24 pm

sprawdziłeś jak się kręci kierownicą kiedy koła w górze(na lewarkach), u mnie było słabo z oliwą w zwrotnicach i miałem objaw nie wracajacej kierownicy po skręcie a i może maiałem taką gumowatość o której piszesz - dolej lub wymień olej w zwrotnicach

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: jdef90 » czw maja 15, 2008 8:01 pm

otóż więc dokładniejsze oględziny wskazywują na końcówki drążków...
ale...

owa gumowatość albo zanikła (jest luz jedynie) albom się przyzwyczaił... :)21
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 15, 2008 8:09 pm

jdef90 pisze:jest luz jedynie
to sprawdź jak Ci Czesiek radził panharda i jego gumy
a szczególnie otwory w których jest mocowany
czy się jajca nie zrobiły :D

o końcówkach sam pisałeś, a ja mam jeszcze luz na krzyżaku kolumny kierowniczej :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: jdef90 » czw maja 15, 2008 8:23 pm

panhardy rok temu robione... i brane nie z gównolitu... ale zobaczymy..
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 15, 2008 8:47 pm

jdef90 pisze:panhardy rok temu robione... i brane nie z gównolitu... ale zobaczymy..
mówię Ci sprawdź otwory w mości gdzie jest panhard mocowany
ja się zdziwiłem jak piękne jajeczka zobaczyłem - ale mój to już stary jest :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » czw maja 15, 2008 10:45 pm

jdef90 pisze:panhardy rok temu robione... i brane nie z gównolitu... ale zobaczymy..
Drogi Janie .....
Jest na to jedno znane mi lekarstwo ....
Sprzedaj Defa i za nabądź jedynie słuszną markę :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: jdef90 » pn maja 19, 2008 10:23 am

most (w sensie obudowy, dwa latka temu wymieniony).

Igor, ja nie wiem czy wolę miec gumawatość w przekładni czy po roku silnik do wymiany :)21

a jak się będziesz awanturnił, to jeszcze pokażę że defektor wjeżdża tam gdzie nissan nie wjeżdża i odpowiednią dokumentację zdjęciową umieszczę gdzie trzeba :)
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » ndz wrz 28, 2008 7:45 pm

Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz wrz 28, 2008 7:55 pm

bredfan pisze: Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
A padaki niet?
Bo w padaczkowym syfie podobny objaw jest w koleinach.

U mnie przyczyną były stare gumy panhardowe.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » ndz wrz 28, 2008 8:01 pm

pezet pisze:
bredfan pisze: Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
A padaki niet?
Bo w padaczkowym syfie podobny objaw jest w koleinach.

U mnie przyczyną były stare gumy panhardowe.
Padaki brak, gumki zmienione na polibusze wyjajcenia panharda brak, srubki podokręcane, amory + sprezyny nowe +2 a objawy są dokładnie takie same jak pisał jdef (delikatne opóźnienie reakcji na ruch kierą) jeszcze tą koncówke na wąsie pooblookam bo mam gdzies zestaw naprawczy do niej chyba zakupiony....
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz wrz 28, 2008 8:54 pm

bredfan pisze:Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
zmien tulejki w panu hardzie :)

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » ndz wrz 28, 2008 9:21 pm

LR_Olek pisze:
bredfan pisze:Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
zmien tulejki w panu hardzie :)
znaczy te co były w komplecie z poli to ujowe są ?
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz wrz 28, 2008 9:24 pm

bredfan pisze:
LR_Olek pisze:
bredfan pisze:Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
zmien tulejki w panu hardzie :)
znaczy te co były w komplecie z poli to ujowe są ?
nie doczytalem poprzednio

wsadz w radiusy tuleje mimosrodowe...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz wrz 28, 2008 10:15 pm

LR_Olek pisze:wsadz w radiusy tuleje mimosrodowe...
taa, ja po miesiącu użytkowania właśnie je wyjeb....

ale fakt jest jeden: w wyliftowanym aucie z przesuniętym kątem zwrotnicy auto jedzie jak po szynach, na zwykłych poli da się wyczuć trochę większe chęci do myszkowania

a wogóle to zacząć:
- końcówki, wąs, zbieżność
- pan Hardy już omówiony był
- pobawić się śrubeczką na przekładni
- kolumna kierownicza: dwa krzyżaczki i guma od tej Waszej gumowatości :roll: :D

a wbrew pozorom luzy na łożyskach kół i kul też mogą mieć wpływ
o tak mnie się zdaje, ale ja to ... :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn wrz 29, 2008 1:07 am

Janku te wszystkie części co u siebie wymieniasz, daj mi(w sensie te stare) :wink: :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości