Strona 1 z 2

nowa przekładnia kierownicza, skąd gumowatość?

: ndz kwie 27, 2008 3:03 pm
autor: jdef90
więc... nabywszy i zamontowawszy nową przekładnię made in UK baj ADWEST stwierdzam gumowatość fajery w położeniu na wprost. Co prawda w znacznie mniejszym stopniu niż w poprzedniej po regeneracji odbytej swego czasu, ale wiem że owa gumowatość po pierwsze primo mnie irytuje, a po drugie primo raczej nie powinna występować. stąd pytanie, czy nowe przekładnie jakoś trzeba przed fittingiem regulować? jeżeli tak to jak? tylko górna śruba, czy też boczna? he?

: ndz kwie 27, 2008 7:51 pm
autor: czesław&jarząbek
boszzz...janku...a cóż to jest owa gumowatość?

: ndz kwie 27, 2008 8:41 pm
autor: gucio1234
'gumowatość" to jak coś jest z gumy zrobine, się tak ściska i rozciąga ... :roll:

: ndz kwie 27, 2008 8:47 pm
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze:boszzz...janku...a cóż to jest owa gumowatość?
mientka faja,to moze gumowatosc :)21

: pn kwie 28, 2008 9:39 pm
autor: leszek torbicki
że się tak wtrącę - może przyczyna gumowatości tkwi w pompie

: śr kwie 30, 2008 4:55 pm
autor: jdef90
dobra dobra mózgi jedne... :)21

owa gumowatość to jest brak precyzji prowadzenia. to znaczy że mogę se krecić w lewo bądź w prawo z jakimś skutkiem na kołach, ale opóźnienie jest rzędu pół ułamka sekundy za duże niż bym oczekiwał. kierownica tak jakby gumką połączona z kołami... brak bezpośredniego przełożenia na mechanikę skrętną kół... jakbym kierownikował za jakimś pośrednictwem... albo statkiem na wodzie... majtnę se w jedną, ops za dużo top odbiję w drugą... i tak bez końca...

lepij?

: śr kwie 30, 2008 5:02 pm
autor: Pepek
Miałem w 90tce podobny objaw i winna była końcówka na końcu wąsa od przekładni

: śr maja 07, 2008 12:55 pm
autor: jdef90
Drogi Mariuszu? a jak Ty zapatrujesz się na sprawę?

: śr maja 07, 2008 1:32 pm
autor: czesław&jarząbek
panhard?
:)21

: śr maja 07, 2008 1:46 pm
autor: TRAWOLT
czesław&jarząbek pisze:panhard?
:)21
o krude nie znam Pana Hardego
kto to - jakiś znawca LRów :roll: :D

: czw maja 08, 2008 11:24 pm
autor: STAWROS
sprawdziłeś jak się kręci kierownicą kiedy koła w górze(na lewarkach), u mnie było słabo z oliwą w zwrotnicach i miałem objaw nie wracajacej kierownicy po skręcie a i może maiałem taką gumowatość o której piszesz - dolej lub wymień olej w zwrotnicach

: czw maja 15, 2008 8:01 pm
autor: jdef90
otóż więc dokładniejsze oględziny wskazywują na końcówki drążków...
ale...

owa gumowatość albo zanikła (jest luz jedynie) albom się przyzwyczaił... :)21

: czw maja 15, 2008 8:09 pm
autor: TRAWOLT
jdef90 pisze:jest luz jedynie
to sprawdź jak Ci Czesiek radził panharda i jego gumy
a szczególnie otwory w których jest mocowany
czy się jajca nie zrobiły :D

o końcówkach sam pisałeś, a ja mam jeszcze luz na krzyżaku kolumny kierowniczej :D

: czw maja 15, 2008 8:23 pm
autor: jdef90
panhardy rok temu robione... i brane nie z gównolitu... ale zobaczymy..

: czw maja 15, 2008 8:47 pm
autor: TRAWOLT
jdef90 pisze:panhardy rok temu robione... i brane nie z gównolitu... ale zobaczymy..
mówię Ci sprawdź otwory w mości gdzie jest panhard mocowany
ja się zdziwiłem jak piękne jajeczka zobaczyłem - ale mój to już stary jest :D

: czw maja 15, 2008 10:45 pm
autor: Igor V8
jdef90 pisze:panhardy rok temu robione... i brane nie z gównolitu... ale zobaczymy..
Drogi Janie .....
Jest na to jedno znane mi lekarstwo ....
Sprzedaj Defa i za nabądź jedynie słuszną markę :)21

: pn maja 19, 2008 10:23 am
autor: jdef90
most (w sensie obudowy, dwa latka temu wymieniony).

Igor, ja nie wiem czy wolę miec gumawatość w przekładni czy po roku silnik do wymiany :)21

a jak się będziesz awanturnił, to jeszcze pokażę że defektor wjeżdża tam gdzie nissan nie wjeżdża i odpowiednią dokumentację zdjęciową umieszczę gdzie trzeba :)

: ndz wrz 28, 2008 7:45 pm
autor: bredfan
Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....

: ndz wrz 28, 2008 7:55 pm
autor: pezet
bredfan pisze: Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
A padaki niet?
Bo w padaczkowym syfie podobny objaw jest w koleinach.

U mnie przyczyną były stare gumy panhardowe.

: ndz wrz 28, 2008 8:01 pm
autor: bredfan
pezet pisze:
bredfan pisze: Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
A padaki niet?
Bo w padaczkowym syfie podobny objaw jest w koleinach.

U mnie przyczyną były stare gumy panhardowe.
Padaki brak, gumki zmienione na polibusze wyjajcenia panharda brak, srubki podokręcane, amory + sprezyny nowe +2 a objawy są dokładnie takie same jak pisał jdef (delikatne opóźnienie reakcji na ruch kierą) jeszcze tą koncówke na wąsie pooblookam bo mam gdzies zestaw naprawczy do niej chyba zakupiony....

: ndz wrz 28, 2008 8:54 pm
autor: LR_Olek
bredfan pisze:Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
zmien tulejki w panu hardzie :)

: ndz wrz 28, 2008 9:21 pm
autor: bredfan
LR_Olek pisze:
bredfan pisze:Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
zmien tulejki w panu hardzie :)
znaczy te co były w komplecie z poli to ujowe są ?

: ndz wrz 28, 2008 9:24 pm
autor: LR_Olek
bredfan pisze:
LR_Olek pisze:
bredfan pisze:Pozwólcie, że odświeżę temat...

Czy kolega jdef90 doszedł do przyczyny gumowatego skutku ?
U mnie podobnie zaczęło się dziać... Zmiana pasa z lewego gładkiego na prawy z koleinami powoduje zjeżenie sierści na całym moim niemałym ciele.....
zmien tulejki w panu hardzie :)
znaczy te co były w komplecie z poli to ujowe są ?
nie doczytalem poprzednio

wsadz w radiusy tuleje mimosrodowe...

: ndz wrz 28, 2008 10:15 pm
autor: TRAWOLT
LR_Olek pisze:wsadz w radiusy tuleje mimosrodowe...
taa, ja po miesiącu użytkowania właśnie je wyjeb....

ale fakt jest jeden: w wyliftowanym aucie z przesuniętym kątem zwrotnicy auto jedzie jak po szynach, na zwykłych poli da się wyczuć trochę większe chęci do myszkowania

a wogóle to zacząć:
- końcówki, wąs, zbieżność
- pan Hardy już omówiony był
- pobawić się śrubeczką na przekładni
- kolumna kierownicza: dwa krzyżaczki i guma od tej Waszej gumowatości :roll: :D

a wbrew pozorom luzy na łożyskach kół i kul też mogą mieć wpływ
o tak mnie się zdaje, ale ja to ... :roll: :D

: pn wrz 29, 2008 1:07 am
autor: Wąż
Janku te wszystkie części co u siebie wymieniasz, daj mi(w sensie te stare) :wink: :)21