Problem z wrzuceniem biegu na górce.
Moderator: Jerry
Problem z wrzuceniem biegu na górce.
Witam,
Problem dotyczy auta mojego kolegi. Jest to disco 2 TD5 z manualną skrzynią R380. Skrzynia zaczęła klękać więc poszła do remontu. W zakładzie od LR wyjęto skrzynię, wymieniono kilka bardzo kosztownych zębatek i innych części (praktycznie generalny remont skrzyni), wymieniono sprzęgło i docisk oraz pomkę. Sprawdzono oba "wysprzęgliki" czy jak to się nazywa. Wymieniono płyn, oleje i odpowietrzono układ. Na prostej drodze wszystko ok, jednak gdy auto jest zaparkowane na górce nawet o nachyleniu około 10 stopni to przy włączonym silniku nie da się wrzucić praktycznie żadnego biegu - tak jakby brakowało sprzęgła i kolega odpala auto na włączonej jedynce więc rozrusznik nieco obrywa.
Czy miał ktoś z Was taki przypadek? Tak jak mówię praktycznie wszystko wymienione na nowe a auto na górce nie chce zmieniać biegów - co to może być? Czy jest jakaś regulacja sprzęgła, która usunie ten problem? Co serwis mógł przegapić? Czy jest jakaś specjalna procedura po wymianie sprzęgła i docisku?
Proszę pomóżcie bo kumpel załamany a serwis już ręce rozłożył. Wiem tylko nie mówice zmień serwis bo to nic nie wnosi do dyskusji.
Dzięki, Karol
Problem dotyczy auta mojego kolegi. Jest to disco 2 TD5 z manualną skrzynią R380. Skrzynia zaczęła klękać więc poszła do remontu. W zakładzie od LR wyjęto skrzynię, wymieniono kilka bardzo kosztownych zębatek i innych części (praktycznie generalny remont skrzyni), wymieniono sprzęgło i docisk oraz pomkę. Sprawdzono oba "wysprzęgliki" czy jak to się nazywa. Wymieniono płyn, oleje i odpowietrzono układ. Na prostej drodze wszystko ok, jednak gdy auto jest zaparkowane na górce nawet o nachyleniu około 10 stopni to przy włączonym silniku nie da się wrzucić praktycznie żadnego biegu - tak jakby brakowało sprzęgła i kolega odpala auto na włączonej jedynce więc rozrusznik nieco obrywa.
Czy miał ktoś z Was taki przypadek? Tak jak mówię praktycznie wszystko wymienione na nowe a auto na górce nie chce zmieniać biegów - co to może być? Czy jest jakaś regulacja sprzęgła, która usunie ten problem? Co serwis mógł przegapić? Czy jest jakaś specjalna procedura po wymianie sprzęgła i docisku?
Proszę pomóżcie bo kumpel załamany a serwis już ręce rozłożył. Wiem tylko nie mówice zmień serwis bo to nic nie wnosi do dyskusji.
Dzięki, Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Re: Problem z wrzuceniem biegu na górce.
dobrze ze nie nogiKarolek_C pisze: a serwis już ręce rozłożył.

Re: Problem z wrzuceniem biegu na górce.
a co to znaczy nie da się wrzucić biegu - nie chce wejść, zgrzyta tak jakby sprzęgło nie robiło czy co?Karolek_C pisze:jednak gdy auto jest zaparkowane na górce nawet o nachyleniu około 10 stopni to przy włączonym silniku nie da się wrzucić praktycznie żadnego biegu
LR Rendzi stajla 

- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Pasowało by pod źle odpowietrzony układ, zgodnie z prawami fizyki powietrze przesunie się do najwyższego punktu jak samochód będzie stał na krzywym.
Range Rover V8 Outsourcing IT
Dzięki przekażę informacje o odpowietrzeniu. Z opinii kolegi brzmi to tak jakby mu na górce jeszcze pare centrymetrów sprzęgła brakowało bo nie da się wrzucić biegu. Powiem zatem by spróbował to w innym zakładzie odpowietrzyć.
Karolek
p.s. dam znać czy pomogło
Karolek
p.s. dam znać czy pomogło
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Kończy mi się auto naprawiać bo byłem tydzień na ukrainie i padło mi ładowanie a alternatorze a na ukrainie nie potrafili wykręcić alternatora - masakra
! połowę wyjazdu i drogę do domu - czyli jakieś 1500km przejechałem przy wyłączonych wszystkich odbiornikach elektryczności zamieniając się co 3 godziny z jeepem wranglerem akumlatorem. Miazga. Mam nadzieję dzisiaj swoje auto odebrać i przygotować je do sowich ale nie ma żadnego info, bo mój serwis, który mnie tam zapisał nie podał mi szczegółów a na stronie organizatora cisza odnośnie tego jak to wygląda więc nie wiem jak się zbroić. Na ukrainie auto dostało dobrze w dupę ale żyje.
Karolek

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
taaa tylko, że niva potrzebuje poważniejszego remontu, bo od przed zimy stała w miejscu i jeszcze by się na pół przełamała 
A tak wogóle to nie kasztań mi tu tematu
ja o problemie pisałem a nie o jakichś rajdach 

A tak wogóle to nie kasztań mi tu tematu


-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości