Strona 1 z 1

Gasniecie silnika na postoju, Disco 1, automat + EDC

: wt cze 03, 2008 12:53 pm
autor: yuni
Witam,

Od jakiegos czasu nasze Disco zaczelo miec problemy na wolnych obrotach - zdarza mu sie gasnac, co wczesniej sie nigdy nie zdarzalo no i na automacie raczej nie powinno sie zdarzac. Dodam jeszcze, ze dzieje sie to na wybranym jakims biegu (D lub R), na N problemow nie ma. Wtryskiwacze i pompa wtryskiwaczy byly niedawno sprawdzane (wtryskiwacze sa wyczyszczone, podobno powinny jeszcze dlugo pociagnac), automat jest po remoncie, reduktor tez. Pomyslalem, ze moze regulacja zaworow, wolnych obrotowow i wymiana filtrow pomoze (poprzednio robione 8 miesiecy temu) - takze tutaj mam pytanie - czy 300TDi sterowane przez EDC ma mozliwosc recznej regulacji wolnych obrotow ? W manualu nic na ten temat nie znalazlem, tzn pisze, zeby przekrecic jedna srubke i tyle, natomiast nie wspomina nic o EDC (Disco Workshop Manual). Nie mam na razie mozliwosci odstawienia samochodu do znanego krakowskiego serwisu, poniewaz dopiero na lipiec maja jakies terminy, a do EDC to chyba tylko oni w okolicy moga sie dobrac.

Z gory dzieki za pomoc,
Michal

: wt cze 03, 2008 1:48 pm
autor: hpx4000
Wolne obroty to są na N, czyli są dobre bo na nich działa. Jak masz wrzucony R lub D i trzymasz hamulec to jesteś na biegu (obroty są poniżej biegu jałowego)
Gdzieś taki temat był ale nie pamiętam jak się rozwinął… chyba końcowo okazała się wina automatu.
Powiedz czy on gaśnie jak trzymasz go na biegu i hamulcu czy jak wrzucisz bieg i się sunie bez hamulca?

: wt cze 03, 2008 1:56 pm
autor: yuni
Jak trzymam na biegu i hamulcu. Z tego co pamietam, to przy minimalnych obrotach to nie jest tak do konca na biegu - tzn to nie jest rownoznaczne z trzymaniem go na 1-ce. W kazdym razie jakos musi sie dac zwiekszyc obroty silnika w stanie "zatrzyman z hamulcem na D" :)

No i nie moglem na forum znalezc podobnego tematu :(

: wt cze 03, 2008 2:00 pm
autor: hpx4000
Wydaje mi się że to jest tak jakbyś miał wbity bieg i trzymał sprzęgło wciśnięte w 80%. Jak trzymasz hamulec to obroty spadną ale on nie zgaśnie a jak go puścisz to zacznie sunąć do przodu. Ale może się mylę

: wt cze 03, 2008 2:12 pm
autor: yuni
No dokladnie, nie jest zasprzeglony do konca. Wydaje mi sie, ze to powinno sie dac wyregulowac - automatu jestem na 95% pewien (ze to nie jego wina), jest jeszcze na gwarancji, ale jakby sie okazalo, ze to jednak automat, to musze miec mocne dowody na to :) W KRK zrzucenie i zamontowanie ASB to prawie 2 tysiace...

Aha, no i dziwne jest tez to, ze te gasniecie nie zdarza sie czesto, chociaz ostatnio w korkach zaczalem juz odruchowo wrzucac N po zatrzymaniu. Na N chodzi duzo rowniej, na D przy wcisnietym hamulcu to juz nie ta muzyka :)

: wt cze 03, 2008 5:34 pm
autor: mikolaj_k
sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo

: wt cze 03, 2008 5:55 pm
autor: yuni
mikolaj_k pisze:sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo
Mozesz napisac cos wiecej ? Nie mam polskiej dokumentacji, nie wiem czego szukac. Ten silniczek krokowy jest do regulacji czy do wymiany ? Mozesz napisac cos o kosztach ?

I dzieki za nowy trop :)

: wt cze 03, 2008 7:19 pm
autor: LR_Olek
yuni pisze:
mikolaj_k pisze:sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo
nie wiem czego szukac.
przeciez napisal silniczka krokowego szukaj :)21

: wt cze 03, 2008 7:21 pm
autor: krzysiek-gdansk
LR_Olek pisze:przeciez napisal silniczka krokowego szukaj :)21
W sensie ze masz go szukac W KROKU lub ROZKROKU.. Jak zwal tak zwal..

: wt cze 03, 2008 7:26 pm
autor: yuni
LR_Olek pisze:
yuni pisze:
mikolaj_k pisze:sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo
nie wiem czego szukac.
przeciez napisal silniczka krokowego szukaj :)21
Tylko gdzie go szukac w Disco :)

Mam szukac w manualu "Stepper motor" ?

: wt cze 03, 2008 7:37 pm
autor: yuni
Chodzi o silniczek krokowy przy zaworze powietrza (air valve)?

: wt cze 03, 2008 7:47 pm
autor: czesław&jarząbek
od kiedy w tdi jest silnik krokowy?

: wt cze 03, 2008 7:49 pm
autor: krzysiek-gdansk
czesiek ty sie nie znasz..

: wt cze 03, 2008 7:50 pm
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze:od kiedy w tdi jest silnik krokowy?
i popsules akcje... :(

co za tuman... :)3

: wt cze 03, 2008 7:50 pm
autor: czesław&jarząbek
a to przepraszam

: wt cze 03, 2008 7:52 pm
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze:a to przepraszam
aby mi to ostatni raz bylo, no.

aha,
byl dzis u mnie naslany przez ciebie poszukiwacz chomikow przemieszczajacy sie niebieskim disco LUxxxx :)21

: wt cze 03, 2008 8:04 pm
autor: czesław&jarząbek
no
:)21

to postaraj się nie przynieść wstydu swoim chomikom...
:)21

: wt cze 03, 2008 8:12 pm
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze:no
:)21

to postaraj się nie przynieść wstydu swoim chomikom...
:)21
oprocz tego ze w/w osobnik :)21 zaparkowal na zakazie zatrzymywania, to wszystko przebieglo dobrze :)21

: wt cze 03, 2008 8:31 pm
autor: yuni
czesław&jarząbek pisze:od kiedy w tdi jest silnik krokowy?
Faktycznie, krokowy jest tylko w benzynowych :(

: śr cze 04, 2008 8:11 am
autor: yuni
Jeszcze jedno pytanie - czy regulacja zaworow moze rozwiazac problem gasnacego silnika ? Z tego co wyczytalem w Haynesie, to sa szanse, ktos doswiadczyl czegos podobnego ?

: śr cze 04, 2008 9:09 am
autor: hpx4000
Nie. Twoja skrzynia to ZF4 HP22?

: śr cze 04, 2008 9:29 am
autor: yuni
hpx4000 pisze:Nie. Twoja skrzynia to ZF4 HP22?
Tak

: czw cze 12, 2008 7:27 am
autor: yuni
Na wypadek, jakby to komus mialo w przyszlosci pomoc:

Problem rozwiazal sie po wymianie filtra paliwa, zawory praktycznie nie wymagaly regulacji, wolne obroty byly takie jak dokumentacji. Dzisiaj testowalem w krakowskich korkach i silnik pracowal bardzo ladnie. Tyle, ze wprowadzilem was wczesniej w blad, bo okazalo sie, ze na luzie tez silnik czasami sie jakby dlawil, ale nie gasl - za krotko wczesniej sprawdzalem.

Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Michal