pierwsze macanie dyskoteki
Moderator: Jerry
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
pierwsze macanie dyskoteki
Dziś miałem okazję pierwszego pomacania dyskoteki, która przyjechała z Włoch. 300-seta 96 r. Na razie bez odpalenia, bo majster z kluczami wyparował. Jak na auto z oryginalnym przebiegiem, bo ponoć we Włoszech, zabiegi przy liczniku są surowo karane, to zauważyłem, że jeszcze nie zdążyli przykręcić plastików, które są nad zegarami. Niby po co to ktoś miał to odkręcac, jak wszystko jest ok. Czy do regeneracji licznika trzeba zdejmować daszek nad zegarami ?
Auto przyjemnie odpicowane, ale blacha i rama zdrowe. Silnik umyty, bo klient nie lubi brudasów. Cieknie pompa wspomagania, ale ponoć mechanik z tym walczy. Przednim wałem można zrobić pół obortu, więc chyba reduktor zamęczony, pewnie przy ruszaniu będą strzały. Na tylnym wale gumowe sprzęgiełko. Myślałem, że to tylko w automatach ? Dopiero w poniedziałek będę mógł go odpalić. Co wieszczycie w sprawie tego reduktora ? Pompa na linkę więc, bez sterowania elektornicznego ?
Auto przyjemnie odpicowane, ale blacha i rama zdrowe. Silnik umyty, bo klient nie lubi brudasów. Cieknie pompa wspomagania, ale ponoć mechanik z tym walczy. Przednim wałem można zrobić pół obortu, więc chyba reduktor zamęczony, pewnie przy ruszaniu będą strzały. Na tylnym wale gumowe sprzęgiełko. Myślałem, że to tylko w automatach ? Dopiero w poniedziałek będę mógł go odpalić. Co wieszczycie w sprawie tego reduktora ? Pompa na linkę więc, bez sterowania elektornicznego ?
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
Re: pierwsze macanie dyskoteki
to zupelnie tak jak u nas...Ryszard Giedrojć pisze:we Włoszech, zabiegi przy liczniku są surowo karane,

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: pierwsze macanie dyskoteki
Przedni most ma luz na sworzniu. Z reduktorem od LRa to jest tak ze sila rzeczy nawet nowka pewex bedzie miala efekt wagonowy. A to z powodu wielu elementow ruchomo laczonych za pomoca wieloklinow tak to nazwe poetycko oraz miedzyosiowego mechanizmu roznicowego.Ryszard Giedrojć pisze:... Przednim wałem można zrobić pół obortu, więc chyba reduktor zamęczony...
W parchu czy prasowanym ryzu przod i tyl jest spiety na stale i nie ma miejsc na luzy, tutaj masz wieloklin laczacy przednia flansze z roznicowka, luzy na roznicowce, tylny wieloklin, wieloklin na polaczeniu skrzynia, reduktor, luzy na kolach zebatych, zajebisty wrecz fabrycznie luz na diff locku itp itd. wiec ogolnie relax niczym to nie grozi.
Za to przedniemu mostowi bym sie przyjrzal czy nie wyje, nie cieknie i faktycznie nei ma zbyt duzego luzu. Reduktor na N, difflock wylaczony, kladziemy sie i dopiero obracamy walami, to da realne luzy na mostach.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Re: pierwsze macanie dyskoteki
Że niby się wały powinny kręcić luzacko oba na N bez podnoszenia kół jakiś ? A może coś zepsute mam i nie wiem o tem ?Discotheque pisze:Reduktor na N, difflock wylaczony, kladziemy sie i dopiero obracamy walami, to da realne luzy na mostach.
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Tamtego widziałem. Nie jest taki zły. Progi do roboty. Silnik zasmarkany, jak w każdym LR. Niestety wali czrnym z rury jak mu dodajesz gazu, więc w najlepszym wypadku wtryski. Wymieniał sprzęgło, ale coś mu spartolili, bo jak dłużej trzymasz wciśnięty pedał to wpada w podłogę. W warsztacie mówili mu, że to kłopoty z odpowietrzeniem. Byc może, ale co to za warsztat, w którym nie potrafia odpowietrzyć sprzęgła.Auto niepicowane.Przy ruszaniu nie strzela. Właściciel sprzedaje, bo chyba sie rozczarował do marki. Niby zawsze dojedzie do domu, ale ciągle coś mu doskwiera. Nie jeździliśmy po czarnym, ale hamulce nie robiły na mnie dobrego wrażenia. Nie mam skali porównawczej, bo nigdy nie jechałem dyskoteką. Wały nie mają luzów. Mam wrażenie, że to jest auto do zrobienia. Natychmiast trzeba zrobić rozrząd, bo właściciel nie ma pojęcia kiedy był wymieniany. Jesli nie znajde nic lepszego, to może do niego wróce i wtedy poprosze o wsparcie diagnostyczne.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
będziesz koło Piernikowa to daj znać, możemy z Modi'm pokazać co nie co 

Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 5:14 pm przez jpi, łącznie zmieniany 1 raz.
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
To sa fotki robione przez Włocha jeszcze przed transportem do Polski.maristez pisze:we włoszen nagminnie walą liczniki. jak śruby pod kiera luźne to coś "raczej było grzebane" daj jakies foty to pogdybamy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e4 ... 95fea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e ... 50303.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... ff5af.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5b ... 5432e.html
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Nie żartuj. Mój '93 poci się tylko lekko na przewodach oleju, ale to miejsce standardowe. Poza tym jest suchy, nawet w okolicach turbiny, wtrysków.Silnik zasmarkany, jak w każdym LR.
Spokojnie, od tego nic się nie dzieje. Kto wie, może objaw ustąpi po wyregulowaniu pompy, może dawka wtrysku nieodpowiednia, wtedy właśnie mocno potrafi przykurzyć.Niestety wali czrnym z rury jak mu dodajesz gazu, więc w najlepszym wypadku wtryski
Powodzenia, ale szukaj do momentu, aż stwierdzisz "ten i tylko ten"

radio wyszabrowane i na difflocku i reduktorze wlaczonym stoiRyszard Giedrojć pisze:To sa fotki robione przez Włocha jeszcze przed transportem do Polski.maristez pisze:we włoszen nagminnie walą liczniki. jak śruby pod kiera luźne to coś "raczej było grzebane" daj jakies foty to pogdybamy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e4 ... 95fea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e ... 50303.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... ff5af.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5b ... 5432e.html

poduszki nie ma... itp
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
wyjątkowo 'nie drze'. stoi na df i reduktorze = ma gałkę reduktora w lewo (oba ustawienia w lewo załączają cbmr) i do przodu.Ryszard Giedrojć pisze:Olek napisz proszę przystepnie i bez darcia łacha jaki figury robimy dźwignia reduktora w dyskotece, bo ja sie zatrzymałem na etapie serii.
pytanie czemu ?
bo:
-tak se i już,
-bo tak
-komuś się zdawało, że tak jest lepiej do transportu
-ktoś chciał by wjechało za pomocą przedniego napędu np na lawetę, bo ma np zrąbany tył lub piastę, półoś lub dyfer
ale pewnikiem mu nic nie dolega tylko taka fantazja sprowadzacza z lawety - posprawdzaj Rychu napędy dokładnie jakby co.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
No dobra jak Olek wyniośle milczy, to napiszcie mi łaskawcy co daje każda pozycja lewarka. Muszę sie poduczyć. Najbardziej mnie martwi, że przednim wałem zrobiłem spokojnie półobrotu. Wiem, że mnie sklepiecie za profanację, ale w moim jeepie, który też przez cały czas ma 4x4 luz jest minimalny. Dwie dyskoteki, które podmacałem wcześnie też miały wyczuwalny luz, ale nie tak duży. Jedną udało mi sie nawet przjechać polną drogą i osławionego jebniecia nie słyszałem ani nie poczułem.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
teraz to mi się nie chceRyszard Giedrojć pisze:No dobra jak Olek wyniośle milczy, to napiszcie mi łaskawcy co daje każda pozycja lewarka. Muszę sie poduczyć. Najbardziej mnie martwi, że przednim wałem zrobiłem spokojnie półobrotu. Wiem, że mnie sklepiecie za profanację, ale w moim jeepie, który też przez cały czas ma 4x4 luz jest minimalny. Dwie dyskoteki, które podmacałem wcześnie też miały wyczuwalny luz, ale nie tak duży. Jedną udało mi sie nawet przjechać polną drogą i osławionego jebniecia nie słyszałem ani nie poczułem.

na gałce lub gdzieś obok powinien być schemacik w kształcie litery H - czyli 4 położenia lewarka + neutral na środku
- do przodu w obu pozycjach = reduktor
- do tyłu w obu pozycjach = normalne przełożenie
- po lewej w obu pozycjach = diff lock
- po prawej w obu pozycjach = otwarty dyfer
załączać blokadę (przesuwać lewo/prawo da się w czasie jazdy
przełączanie reduktora/szosa (przód/tył) tylko po zatrzymaniu

pół obrotu na wale to za dużo
ktoś kiedyś powiedział, że luz na wale w granicach 15 stopni jest OK
czy jakoś tak, bo ja to się nie znam


LR Rendzi stajla 

- Antek
- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
- Kontaktowanie:
W lewo -> blokada miedzyosiowego mechanizmu różnicowego.
Do przodu -> terenowe-wolne przełożenie reduktora.
W lewo i do przodu -> blokada miedzyosiowego mechanizmu różnicowego z terenowym przełożeniem reduktora.
Luz półobrotowy wału, to nie mało
, choć wielu posiadaczy LR z takim jeździ bez jakichkolwiek czarnych myśli 
EDYTA TRAWOLT był szybszy
Do przodu -> terenowe-wolne przełożenie reduktora.
W lewo i do przodu -> blokada miedzyosiowego mechanizmu różnicowego z terenowym przełożeniem reduktora.
Luz półobrotowy wału, to nie mało


EDYTA TRAWOLT był szybszy

Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 7:42 pm przez Antek, łącznie zmieniany 1 raz.
DEF 300 Tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości