pierwsze macanie dyskoteki

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

pierwsze macanie dyskoteki

Post autor: Ryszard Giedrojć » sob cze 07, 2008 7:39 pm

Dziś miałem okazję pierwszego pomacania dyskoteki, która przyjechała z Włoch. 300-seta 96 r. Na razie bez odpalenia, bo majster z kluczami wyparował. Jak na auto z oryginalnym przebiegiem, bo ponoć we Włoszech, zabiegi przy liczniku są surowo karane, to zauważyłem, że jeszcze nie zdążyli przykręcić plastików, które są nad zegarami. Niby po co to ktoś miał to odkręcac, jak wszystko jest ok. Czy do regeneracji licznika trzeba zdejmować daszek nad zegarami ?
Auto przyjemnie odpicowane, ale blacha i rama zdrowe. Silnik umyty, bo klient nie lubi brudasów. Cieknie pompa wspomagania, ale ponoć mechanik z tym walczy. Przednim wałem można zrobić pół obortu, więc chyba reduktor zamęczony, pewnie przy ruszaniu będą strzały. Na tylnym wale gumowe sprzęgiełko. Myślałem, że to tylko w automatach ? Dopiero w poniedziałek będę mógł go odpalić. Co wieszczycie w sprawie tego reduktora ? Pompa na linkę więc, bez sterowania elektornicznego ?
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: pierwsze macanie dyskoteki

Post autor: LR_Olek » sob cze 07, 2008 7:48 pm

Ryszard Giedrojć pisze:we Włoszech, zabiegi przy liczniku są surowo karane,
to zupelnie tak jak u nas... :lol:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: pierwsze macanie dyskoteki

Post autor: Discotheque » sob cze 07, 2008 7:57 pm

Ryszard Giedrojć pisze:... Przednim wałem można zrobić pół obortu, więc chyba reduktor zamęczony...
Przedni most ma luz na sworzniu. Z reduktorem od LRa to jest tak ze sila rzeczy nawet nowka pewex bedzie miala efekt wagonowy. A to z powodu wielu elementow ruchomo laczonych za pomoca wieloklinow tak to nazwe poetycko oraz miedzyosiowego mechanizmu roznicowego.

W parchu czy prasowanym ryzu przod i tyl jest spiety na stale i nie ma miejsc na luzy, tutaj masz wieloklin laczacy przednia flansze z roznicowka, luzy na roznicowce, tylny wieloklin, wieloklin na polaczeniu skrzynia, reduktor, luzy na kolach zebatych, zajebisty wrecz fabrycznie luz na diff locku itp itd. wiec ogolnie relax niczym to nie grozi.

Za to przedniemu mostowi bym sie przyjrzal czy nie wyje, nie cieknie i faktycznie nei ma zbyt duzego luzu. Reduktor na N, difflock wylaczony, kladziemy sie i dopiero obracamy walami, to da realne luzy na mostach.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » sob cze 07, 2008 9:13 pm

Auto przyjemnie odpicowane, ale blacha i rama zdrowe.
We Włoszech to i 126p były zdrowe. Mój właśnie też z Italii przywieziony i jedyne, co w nim dobre to właśnie żelazo. Bo nawet kolor mi się trafił jakiś... inny :)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » sob cze 07, 2008 9:54 pm

we włoszen nagminnie walą liczniki. jak śruby pod kiera luźne to coś "raczej było grzebane" daj jakies foty to pogdybamy.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Re: pierwsze macanie dyskoteki

Post autor: bredfan » sob cze 07, 2008 9:57 pm

Discotheque pisze:Reduktor na N, difflock wylaczony, kladziemy sie i dopiero obracamy walami, to da realne luzy na mostach.
Że niby się wały powinny kręcić luzacko oba na N bez podnoszenia kół jakiś ? A może coś zepsute mam i nie wiem o tem ?
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz cze 08, 2008 8:53 am

no wlasnie nie :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz cze 08, 2008 11:09 am

Rychu a oglądałeś tego spod Torunia??
niestety nie udało mi się ruszyć w tamtą stronę :(
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » ndz cze 08, 2008 4:08 pm

Tamtego widziałem. Nie jest taki zły. Progi do roboty. Silnik zasmarkany, jak w każdym LR. Niestety wali czrnym z rury jak mu dodajesz gazu, więc w najlepszym wypadku wtryski. Wymieniał sprzęgło, ale coś mu spartolili, bo jak dłużej trzymasz wciśnięty pedał to wpada w podłogę. W warsztacie mówili mu, że to kłopoty z odpowietrzeniem. Byc może, ale co to za warsztat, w którym nie potrafia odpowietrzyć sprzęgła.Auto niepicowane.Przy ruszaniu nie strzela. Właściciel sprzedaje, bo chyba sie rozczarował do marki. Niby zawsze dojedzie do domu, ale ciągle coś mu doskwiera. Nie jeździliśmy po czarnym, ale hamulce nie robiły na mnie dobrego wrażenia. Nie mam skali porównawczej, bo nigdy nie jechałem dyskoteką. Wały nie mają luzów. Mam wrażenie, że to jest auto do zrobienia. Natychmiast trzeba zrobić rozrząd, bo właściciel nie ma pojęcia kiedy był wymieniany. Jesli nie znajde nic lepszego, to może do niego wróce i wtedy poprosze o wsparcie diagnostyczne.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz cze 08, 2008 4:13 pm

niema to jak świadomi właściciele :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz cze 08, 2008 4:16 pm

będziesz koło Piernikowa to daj znać, możemy z Modi'm pokazać co nie co :wink:
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 5:14 pm przez jpi, łącznie zmieniany 1 raz.
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » ndz cze 08, 2008 5:08 pm

Dzięki. Chetnie skorzystam.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » ndz cze 08, 2008 8:35 pm

maristez pisze:we włoszen nagminnie walą liczniki. jak śruby pod kiera luźne to coś "raczej było grzebane" daj jakies foty to pogdybamy.
To sa fotki robione przez Włocha jeszcze przed transportem do Polski.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e4 ... 95fea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e ... 50303.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... ff5af.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5b ... 5432e.html
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » ndz cze 08, 2008 10:08 pm

Silnik zasmarkany, jak w każdym LR.
Nie żartuj. Mój '93 poci się tylko lekko na przewodach oleju, ale to miejsce standardowe. Poza tym jest suchy, nawet w okolicach turbiny, wtrysków.
Niestety wali czrnym z rury jak mu dodajesz gazu, więc w najlepszym wypadku wtryski
Spokojnie, od tego nic się nie dzieje. Kto wie, może objaw ustąpi po wyregulowaniu pompy, może dawka wtrysku nieodpowiednia, wtedy właśnie mocno potrafi przykurzyć.

Powodzenia, ale szukaj do momentu, aż stwierdzisz "ten i tylko ten" ;)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pn cze 09, 2008 5:42 am

HUSKYTEAM pisze:
Powodzenia, ale szukaj do momentu, aż stwierdzisz "ten i tylko ten" ;)
rozumiem Jacku, że też tak zrobiłeś :wink:
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pn cze 09, 2008 6:54 am

No właśnie u mnie była potrzeba chwili. Ale skutki tej decyzji - bezcenne, dosłownie :)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn cze 09, 2008 7:16 am

Ryszard Giedrojć pisze:
maristez pisze:we włoszen nagminnie walą liczniki. jak śruby pod kiera luźne to coś "raczej było grzebane" daj jakies foty to pogdybamy.
To sa fotki robione przez Włocha jeszcze przed transportem do Polski.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e4 ... 95fea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e ... 50303.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... ff5af.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5b ... 5432e.html
radio wyszabrowane i na difflocku i reduktorze wlaczonym stoi :)21
poduszki nie ma... itp

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » wt cze 10, 2008 3:07 pm

Olek napisz proszę przystepnie i bez darcia łacha jaki figury robimy dźwignia reduktora w dyskotece, bo ja sie zatrzymałem na etapie serii.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt cze 10, 2008 3:22 pm

Ryszard Giedrojć pisze:Olek napisz proszę przystepnie i bez darcia łacha jaki figury robimy dźwignia reduktora w dyskotece, bo ja sie zatrzymałem na etapie serii.
bym Ci napisał, ale ja nie jestem Olek :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt cze 10, 2008 3:30 pm

też sie chcialem wychylić ale bałem sie gniewu aleksandra wielkiego
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt cze 10, 2008 4:15 pm

Ryszard Giedrojć pisze:Olek napisz proszę przystepnie i bez darcia łacha jaki figury robimy dźwignia reduktora w dyskotece, bo ja sie zatrzymałem na etapie serii.
wyjątkowo 'nie drze'. stoi na df i reduktorze = ma gałkę reduktora w lewo (oba ustawienia w lewo załączają cbmr) i do przodu.
pytanie czemu ?
bo:
-tak se i już,
-bo tak
-komuś się zdawało, że tak jest lepiej do transportu
-ktoś chciał by wjechało za pomocą przedniego napędu np na lawetę, bo ma np zrąbany tył lub piastę, półoś lub dyfer

ale pewnikiem mu nic nie dolega tylko taka fantazja sprowadzacza z lawety - posprawdzaj Rychu napędy dokładnie jakby co.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt cze 10, 2008 4:33 pm

maristez pisze:ale bałem sie gniewu aleksandra wielkiego
:)2 :)20
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » wt cze 10, 2008 6:30 pm

No dobra jak Olek wyniośle milczy, to napiszcie mi łaskawcy co daje każda pozycja lewarka. Muszę sie poduczyć. Najbardziej mnie martwi, że przednim wałem zrobiłem spokojnie półobrotu. Wiem, że mnie sklepiecie za profanację, ale w moim jeepie, który też przez cały czas ma 4x4 luz jest minimalny. Dwie dyskoteki, które podmacałem wcześnie też miały wyczuwalny luz, ale nie tak duży. Jedną udało mi sie nawet przjechać polną drogą i osławionego jebniecia nie słyszałem ani nie poczułem.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt cze 10, 2008 7:30 pm

Ryszard Giedrojć pisze:No dobra jak Olek wyniośle milczy, to napiszcie mi łaskawcy co daje każda pozycja lewarka. Muszę sie poduczyć. Najbardziej mnie martwi, że przednim wałem zrobiłem spokojnie półobrotu. Wiem, że mnie sklepiecie za profanację, ale w moim jeepie, który też przez cały czas ma 4x4 luz jest minimalny. Dwie dyskoteki, które podmacałem wcześnie też miały wyczuwalny luz, ale nie tak duży. Jedną udało mi sie nawet przjechać polną drogą i osławionego jebniecia nie słyszałem ani nie poczułem.
teraz to mi się nie chce :D




na gałce lub gdzieś obok powinien być schemacik w kształcie litery H - czyli 4 położenia lewarka + neutral na środku
- do przodu w obu pozycjach = reduktor
- do tyłu w obu pozycjach = normalne przełożenie
- po lewej w obu pozycjach = diff lock
- po prawej w obu pozycjach = otwarty dyfer
załączać blokadę (przesuwać lewo/prawo da się w czasie jazdy
przełączanie reduktora/szosa (przód/tył) tylko po zatrzymaniu :D

pół obrotu na wale to za dużo
ktoś kiedyś powiedział, że luz na wale w granicach 15 stopni jest OK
czy jakoś tak, bo ja to się nie znam :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt cze 10, 2008 7:39 pm

W lewo -> blokada miedzyosiowego mechanizmu różnicowego.
Do przodu -> terenowe-wolne przełożenie reduktora.
W lewo i do przodu -> blokada miedzyosiowego mechanizmu różnicowego z terenowym przełożeniem reduktora.

Luz półobrotowy wału, to nie mało :)3 , choć wielu posiadaczy LR z takim jeździ bez jakichkolwiek czarnych myśli :wink:

EDYTA TRAWOLT był szybszy :wink:
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 7:42 pm przez Antek, łącznie zmieniany 1 raz.
DEF 300 Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości