Pompa hamulców P38

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Pompa hamulców P38

Post autor: hpx4000 » sob cze 07, 2008 11:14 pm

Dzisiaj jak na złość, mała wyprawa, dwie godziny wyciągania i w drodze powrotnej przestało działać wszystko co ma wspólnego z hamulcami. Zapaliły się kontrolki ABS, TC i od hamulców. W czasie jazdy słychać odgłos pompy wspomagania wyjącej albo kompletna cisza. Oczywiście pedał jest miękki i słabo hamuje.
Zapewne to zbieg okoliczności a nie awaria związana z ugrzęźnięciem, pompa od pewnego czasu hałasowała (coraz głośniej). Jeśli to ona (jak można to zdiagnozować?) to nie będziemy jej wymieniać, chciałbym założyć zwykłe serwo. Czy ktoś to przerabiał?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 08, 2008 12:07 am

za łomiankami na szrocie widziałem egzemplarz p38 z normalnym serwem i pompą waku ale to w dieslu było. Może nie przerabiaj tego tylko napraw bo to fajna rzecz jest to elektryczne wspomaganie hamulca - przydaje się przy holowaniu :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 08, 2008 9:56 am

Za pompkę używaną chcą w miejscu gdzie kupowałem części 800pln, dość drogo zważywszy na fakt że mają ją z egzemplarza z rocznika 96. Może być w podobnym stanie do mojego.
W XJ miałem takie same wspomaganie i wszyscy twierdzili że najlepiej założyć zwykłe serwo. Nie wiem czy bez tej elektrycznej pompki będzie działać ABS/TC? Bo gdybym miał zmieniać i nadal na desce świeciłaby się wszystkie lampki oraz straciłbym ABS/TC to nie jest to dobre rozwiązanie.

Chyba trzeba w końcu pojechać podpiąć się pod ten komputer, ustawić język i spisać sobie wszystkie błędy jakie zgłasza. Może jest to na tyle inteligentne urządzenie że wskaże przyczynę awarii…
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 08, 2008 10:12 am

pompa siada od strony elektrycznej a nie hydraulicznej. to zadnych błędów nie wykaże poza brakiem wysokiego ciśnienia.

część elektryczna pompy ma stopień komplikacji na poziomie...rozrusznika
#noichuj

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 08, 2008 2:24 pm

Część elektryczna to silnik, może i mało skomplikowany ale jak zepsuty to trzeba by go wymienić. Teraz jest tak że jak się przekręci kluczyk to słychać że silnik się włącza i ciągle pracuje. Pracuje cicho, tak jakby pracował sam silnik, nie połączony z elementem hydraulicznym (nie wiem jak można by to inaczej określić) Samochód musi być na chodzie, więc na razie demontaż pompy odpada… może poszukam takiej pompy z jakiegoś nowszego egzemplarza (Czesławie, może masz coś na zbyciu?)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 08, 2008 2:39 pm

obowiązuje ustawowy zakaz obrotu używanymi elementami min układów hamulcowych.
#noichuj

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz cze 08, 2008 3:12 pm

czesław&jarząbek pisze:obowiązuje ustawowy zakaz obrotu używanymi elementami min układów hamulcowych.
:)23 :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 08, 2008 4:49 pm

a akumulator podciśnienia to jeszcze działa ? bo jak nie to pompa wspomagania cały czas pracuje wydając przy tym brzęczący dźwięk.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 08, 2008 5:00 pm

Pompka pracuje ciągle, tylko w stosunku do tego jak pracowała kiedyś, jest cicha… jak sprawdzić czy ww. element działa?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz cze 08, 2008 5:38 pm

generalnie na całym świecie wiadomo że te pomy padają, lub padają czujniki ciśnienia, nikt nie chce tego naprawiać, koszt 800pln za używke to nie dramat za oceanami chca za używkę nawet 2tysie plnów :)

kupić założyć zapomnieć

o cenie nowej nie wspominam bo nie przystoj dźentelmenom o kasie gadać przy tak zacnym aucie ktore zresztą drogie w utrzymaniu jest :)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 08, 2008 5:57 pm

Nie śmiałbym narzekać na ceny części, że drogi w utrzymaniu wiedziałem w momencie kupna :-)
Jeśli to jest najlepsze rozwiązanie to tak zrobię.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 08, 2008 8:10 pm

Jeszcze jedno teoretyczne pytanie, czy układ mógł się zapowietrzyć?
Bo… przy padniętej pompie hamulce powinny działać normalnie tylko należałoby na pedał przyłożyć odpowiednio większą siłę. Jednak u nas jak się kilka razy naciśnie pedał to hamulec działa normalnie przez pewien (krótki) czas. To w sumie są objawy zapowietrzonego układu.
Jak w P38 odpowietrza się hamulca?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 08, 2008 8:11 pm

odpowietrzanie - patrz procedura w Manualu :)21

a poziom płynu w zbiorniczku jaki jest ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 08, 2008 8:13 pm

dość zawile...
sciągnij se manual-tam to jest sensownie rozrysowane krok po kroku.
odpowierza się pompę i hamulce przy kołach na przemian
#noichuj

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 08, 2008 8:34 pm

Ok., przeanalizuję instrukcje. Poziom płynu jest chyba wyższy niż był… czyli jest powyżej max
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 08, 2008 8:40 pm

RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 08, 2008 9:00 pm

Raczej nie :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
Szot_RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szot_RR » pn cze 09, 2008 8:36 am

miałem podobne objawy w p38 tylko że u mnie wystarczyło odkręcić zakrętkę zbiorniczka wyrównawczego bo sie zapowietrzył i parę razy nacisnąć hamulec zaczęło działać i jak narazie (odpukać) działa prawidłowo
RR hasiok dwatysiące, RR ropniok dziewiećsześć

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn cze 09, 2008 9:46 am

Dzisiaj spróbuję z tym odpowietrzeniem układu, mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Od rana zresztą coś się zmieniło i pedał jest twardy i hamuje bardzo ostro.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
czolg
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 7:33 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: czolg » pn cze 09, 2008 10:05 am

OT (lub kasztanienie - jak kto woli): dzięki za wstrzymanie ruchu i wpuszczenie w sobotę w Legionowie na skrzyżowaniu :D

Pozdrawiam
p.
Defender`98

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn cze 09, 2008 10:06 am

nie wiem czy w p38 jest taka pompka o której ja myślę
jeśli tak, to bardzo podobna jest montowana w ... jeepach :D
sławę ma podobną, ale ponoć można ją kupić za parę stówek :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn cze 09, 2008 10:12 am

Czołg: cała przyjemność po naszej stronie :-)
TRAWOLT: trochę tej z jeepa nie pamiętam, ale wizualnie chyba była identyczna. Faktem jest że cieszyła się równie złą opinią :-) Ale w jeepie z rocznika 90” działała bez problemu.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 10:30 am przez hpx4000, łącznie zmieniany 1 raz.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn cze 09, 2008 10:14 am

hpx4000 pisze:ale wizualnie chyba była identyczna. Faktem jest że cieszyła się równie złą opinią :-) Ale w jeepie z rocznika 90” działała bez problemu.
:D
zapytaj się ile kosztuje nowa pompka w sieci LS :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn cze 09, 2008 10:29 am

W życiu nie zadzwonię z takim pytanie, ma za słabe serce :-) gdybym miał strzelać to bym powiedział że pomiędzy 1.5 a 2 tyś pln.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn cze 09, 2008 10:33 am

hpx4000 pisze:gdybym miał strzelać to bym powiedział że pomiędzy 1.5 a 2 tyś pln.
:)20
słabo - strzelaj dalej
LR Rendzi stajla :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość