Strona 1 z 2
Pompa hamulców P38
: sob cze 07, 2008 11:14 pm
autor: hpx4000
Dzisiaj jak na złość, mała wyprawa, dwie godziny wyciągania i w drodze powrotnej przestało działać wszystko co ma wspólnego z hamulcami. Zapaliły się kontrolki ABS, TC i od hamulców. W czasie jazdy słychać odgłos pompy wspomagania wyjącej albo kompletna cisza. Oczywiście pedał jest miękki i słabo hamuje.
Zapewne to zbieg okoliczności a nie awaria związana z ugrzęźnięciem, pompa od pewnego czasu hałasowała (coraz głośniej). Jeśli to ona (jak można to zdiagnozować?) to nie będziemy jej wymieniać, chciałbym założyć zwykłe serwo. Czy ktoś to przerabiał?
: ndz cze 08, 2008 12:07 am
autor: N2O
za łomiankami na szrocie widziałem egzemplarz p38 z normalnym serwem i pompą waku ale to w dieslu było. Może nie przerabiaj tego tylko napraw bo to fajna rzecz jest to elektryczne wspomaganie hamulca - przydaje się przy holowaniu

: ndz cze 08, 2008 9:56 am
autor: hpx4000
Za pompkę używaną chcą w miejscu gdzie kupowałem części 800pln, dość drogo zważywszy na fakt że mają ją z egzemplarza z rocznika 96. Może być w podobnym stanie do mojego.
W XJ miałem takie same wspomaganie i wszyscy twierdzili że najlepiej założyć zwykłe serwo. Nie wiem czy bez tej elektrycznej pompki będzie działać ABS/TC? Bo gdybym miał zmieniać i nadal na desce świeciłaby się wszystkie lampki oraz straciłbym ABS/TC to nie jest to dobre rozwiązanie.
Chyba trzeba w końcu pojechać podpiąć się pod ten komputer, ustawić język i spisać sobie wszystkie błędy jakie zgłasza. Może jest to na tyle inteligentne urządzenie że wskaże przyczynę awarii…
: ndz cze 08, 2008 10:12 am
autor: czesław&jarząbek
pompa siada od strony elektrycznej a nie hydraulicznej. to zadnych błędów nie wykaże poza brakiem wysokiego ciśnienia.
część elektryczna pompy ma stopień komplikacji na poziomie...rozrusznika
: ndz cze 08, 2008 2:24 pm
autor: hpx4000
Część elektryczna to silnik, może i mało skomplikowany ale jak zepsuty to trzeba by go wymienić. Teraz jest tak że jak się przekręci kluczyk to słychać że silnik się włącza i ciągle pracuje. Pracuje cicho, tak jakby pracował sam silnik, nie połączony z elementem hydraulicznym (nie wiem jak można by to inaczej określić) Samochód musi być na chodzie, więc na razie demontaż pompy odpada… może poszukam takiej pompy z jakiegoś nowszego egzemplarza (Czesławie, może masz coś na zbyciu?)
: ndz cze 08, 2008 2:39 pm
autor: czesław&jarząbek
obowiązuje ustawowy zakaz obrotu używanymi elementami min układów hamulcowych.
: ndz cze 08, 2008 3:12 pm
autor: Wąż
czesław&jarząbek pisze:obowiązuje ustawowy zakaz obrotu używanymi elementami min układów hamulcowych.

: ndz cze 08, 2008 4:49 pm
autor: N2O
a akumulator podciśnienia to jeszcze działa ? bo jak nie to pompa wspomagania cały czas pracuje wydając przy tym brzęczący dźwięk.
: ndz cze 08, 2008 5:00 pm
autor: hpx4000
Pompka pracuje ciągle, tylko w stosunku do tego jak pracowała kiedyś, jest cicha… jak sprawdzić czy ww. element działa?
: ndz cze 08, 2008 5:38 pm
autor: krzyś
generalnie na całym świecie wiadomo że te pomy padają, lub padają czujniki ciśnienia, nikt nie chce tego naprawiać, koszt 800pln za używke to nie dramat za oceanami chca za używkę nawet 2tysie plnów
kupić założyć zapomnieć
o cenie nowej nie wspominam bo nie przystoj dźentelmenom o kasie gadać przy tak zacnym aucie ktore zresztą drogie w utrzymaniu jest

: ndz cze 08, 2008 5:57 pm
autor: hpx4000
Nie śmiałbym narzekać na ceny części, że drogi w utrzymaniu wiedziałem w momencie kupna

Jeśli to jest najlepsze rozwiązanie to tak zrobię.
: ndz cze 08, 2008 8:10 pm
autor: hpx4000
Jeszcze jedno teoretyczne pytanie, czy układ mógł się zapowietrzyć?
Bo… przy padniętej pompie hamulce powinny działać normalnie tylko należałoby na pedał przyłożyć odpowiednio większą siłę. Jednak u nas jak się kilka razy naciśnie pedał to hamulec działa normalnie przez pewien (krótki) czas. To w sumie są objawy zapowietrzonego układu.
Jak w P38 odpowietrza się hamulca?
: ndz cze 08, 2008 8:11 pm
autor: N2O
odpowietrzanie - patrz procedura w Manualu
a poziom płynu w zbiorniczku jaki jest ?
: ndz cze 08, 2008 8:13 pm
autor: czesław&jarząbek
dość zawile...
sciągnij se manual-tam to jest sensownie rozrysowane krok po kroku.
odpowierza się pompę i hamulce przy kołach na przemian
: ndz cze 08, 2008 8:34 pm
autor: hpx4000
Ok., przeanalizuję instrukcje. Poziom płynu jest chyba wyższy niż był… czyli jest powyżej max
: ndz cze 08, 2008 8:40 pm
autor: N2O
: ndz cze 08, 2008 9:00 pm
autor: hpx4000
Raczej nie

: pn cze 09, 2008 8:36 am
autor: Szot_RR
miałem podobne objawy w p38 tylko że u mnie wystarczyło odkręcić zakrętkę zbiorniczka wyrównawczego bo sie zapowietrzył i parę razy nacisnąć hamulec zaczęło działać i jak narazie (odpukać) działa prawidłowo
: pn cze 09, 2008 9:46 am
autor: hpx4000
Dzisiaj spróbuję z tym odpowietrzeniem układu, mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Od rana zresztą coś się zmieniło i pedał jest twardy i hamuje bardzo ostro.
: pn cze 09, 2008 10:05 am
autor: czolg
OT (lub kasztanienie - jak kto woli): dzięki za wstrzymanie ruchu i wpuszczenie w sobotę w Legionowie na skrzyżowaniu
Pozdrawiam
p.
: pn cze 09, 2008 10:06 am
autor: TRAWOLT
nie wiem czy w p38 jest taka pompka o której ja myślę
jeśli tak, to bardzo podobna jest montowana w ... jeepach
sławę ma podobną, ale ponoć można ją kupić za parę stówek

: pn cze 09, 2008 10:12 am
autor: hpx4000
Czołg: cała przyjemność po naszej stronie
TRAWOLT: trochę tej z jeepa nie pamiętam, ale wizualnie chyba była identyczna. Faktem jest że cieszyła się równie złą opinią

Ale w jeepie z rocznika 90” działała bez problemu.
: pn cze 09, 2008 10:14 am
autor: TRAWOLT
hpx4000 pisze:ale wizualnie chyba była identyczna. Faktem jest że cieszyła się równie złą opinią

Ale w jeepie z rocznika 90” działała bez problemu.
zapytaj się ile kosztuje nowa pompka w sieci LS

: pn cze 09, 2008 10:29 am
autor: hpx4000
W życiu nie zadzwonię z takim pytanie, ma za słabe serce

gdybym miał strzelać to bym powiedział że pomiędzy 1.5 a 2 tyś pln.
: pn cze 09, 2008 10:33 am
autor: TRAWOLT
hpx4000 pisze:gdybym miał strzelać to bym powiedział że pomiędzy 1.5 a 2 tyś pln.
słabo - strzelaj dalej