wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
jegerborne
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
- Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo
Post
autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 11:55 am
Witajcie Koledzy jestem nowy na forum posidam Disco I 1994 r. od II miesięcy kupiłem to auto bo jestem mysliwym i używam je głównie do wypraw na polowania ale jest auto uniwersalne mieszkam w Bornem Sulinowie czyli w mieście gdzie wcześniej byli Niemcy "Gross Born", a póżniej sowieci mamy u nas super poligon gdzie mozna landkiem nie źle pośmigać. Mam pytanie czy może mi ktoś doradzić jakiego samu użyć do zwrotnic i czy można to zrobić samemu czy tez lepiej pojechać do warsztatu i zrobic to na porządnym podnośniku...ps od paru dni mam niepokojące stuki w lewym przednim kole boje się, że to może być zwrotnica od momentu zakupu landka nie zagądałem tam jeszcze...
Pozdrawaim wszystkich serdecznie z Bornego Sulinowa...i zapraszam na Międzynarodowy Zlot Pojazdów Militarnych 14-17 sirepnia będzie się działo....
Darek. T
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 12:06 pm
no jak jesteś myśliwym to najlepiej smarować jeszcze ciepłą krwią
ale żeby czar szybko nie trysł trzeba także zjeść serce ofiary
w ramach obrzędu LRowego

LR Rendzi stajla

-
jegerborne
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
- Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo
Post
autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 12:12 pm
Spokojnie to mam już za sobą....
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 12:15 pm
jegerborne pisze:Spokojnie to mam już za sobą....
to teraz sobie kup olej 80/140
albo taki siuper chruper w sieci LS w saszetkach
spuść to co masz i wlej nowy coś chyba 0,4 litra na stronę
może się przydać strzykawka i cierpliwość

LR Rendzi stajla

-
jegerborne
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
- Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo
Post
autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 12:37 pm
Dzięki "krawaciarz" podejrzewam, że mogę miec jakiś defekt z lewej strony, bo czasami są tam metaliczne stuki jak jadę po nierównym terenie ale trzeba to dokładnie sprawdzić. Ty nie mniej jednak nie objdzie się bez podnośnika i zdejmowania kół....ale spoko dam rade...
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...
-
JarekK

- Posty: 2397
- Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JarekK » pt lip 18, 2008 12:37 pm
lej hipol - przynajmniej będziesz wiedział czy masz dobre uszczelniacze - tani jest mozna często zmieniać

-
Roch
-

- Posty: 1072
- Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
- Lokalizacja: 3miasto
Post
autor: Roch » pt lip 18, 2008 12:48 pm
jegerborne pisze:Dzięki "krawaciarz" podejrzewam, że mogę miec jakiś defekt z lewej strony, bo czasami są tam metaliczne stuki jak jadę po nierównym terenie ale trzeba to dokładnie sprawdzić. Ty nie mniej jednak nie objdzie się bez podnośnika i zdejmowania kół....ale spoko dam rade...
na stuki pomaga wymiana elementow gumowych zawieszenia
auto na kanał, łycha w garsc i sprawdzaj które gumy poparciały, obadaj tez laczniki stabilizatorow i sworzen sierzanta z tyłu [tego harpagana w ksztalcie A co tylny most trzyma]. przy okazji obadaj stan amorow i nasmaruj krzyzaki i wielokliny wałów.
ufff
Landrąver Discovęry 200tdi
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 12:58 pm
Roch pisze:przy okazji obadaj stan amorow
obstawiam pad amorka/gum
bo przeguby raczej strzelają na zakrętach
czy coś takiego, bo ja to się nie znam

LR Rendzi stajla

-
jegerborne
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
- Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo
Post
autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 1:36 pm
Dzięki chłopaki za porady w środę jade na kanał sprawdzę to dokłądnie do zwrotnic naleje hipolu tylko najpierw muszę sprawdzić czy tam co kolwiek jest...

Landek to najlepszy kumpel myśliwego...
-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » pt lip 18, 2008 1:37 pm
JarekK pisze:lej hipol - przynajmniej będziesz wiedział czy masz dobre uszczelniacze - tani jest mozna często zmieniać

bodajże 12zł/1L. płaciłem w IC za olej 85w140.
Po co kombinować z hipolem.
...a i tak najlepszy jest genuin glut, albo britszitowy odpowiednik.
Cudownie regeneruje simer kuli.

łoś też człowiek
-
jegerborne
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
- Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo
Post
autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 1:41 pm
Panowie, a jaki olej do mostów i silnika- 200 tdi przebieg 214.000 km...
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt lip 18, 2008 2:02 pm
Tylko przy wlewaniu oleju do kul skrec odpowiednio kola bo inaczej to sobie mozesz wlac ale na buty

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt lip 18, 2008 2:04 pm
jegerborne pisze:Panowie, a jaki olej do mostów i silnika- 200 tdi przebieg 214.000 km...
80W90 mosty
80W90 reduktor
15W40 silnik
skrzynia biegow ATF i jak jestes laik to nie daj sobie wlac nikomu do skrzyni biegow zwyklego oleju obojetnie co sie bedzie zdawalo mechanikowi!!!!!!!!!!
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
JarekK

- Posty: 2397
- Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JarekK » pt lip 18, 2008 2:08 pm
Wiechu pisze:JarekK pisze:lej hipol - przynajmniej będziesz wiedział czy masz dobre uszczelniacze - tani jest mozna często zmieniać

bodajże 12zł/1L. płaciłem w IC za olej 85w140.
Po co kombinować z hipolem.
...a i tak najlepszy jest genuin glut, albo britszitowy odpowiednik.
Cudownie regeneruje simer kuli.

bo kupuje dwa baniaki przekładniówke 85w90 gl4 po 4 litry i leje do kul, mostów, reduktora - nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi olejami
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:11 pm
JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć
już
w tym wieku
fiu fiu

LR Rendzi stajla

-
JarekK

- Posty: 2397
- Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JarekK » pt lip 18, 2008 2:16 pm
TRAWOLT pisze:JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć
już
w tym wieku
fiu fiu

te cytuj poprawnie
JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi
monogamizm

-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:18 pm
JarekK pisze:JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi
monogamizm

mono.. bla bla
kondycha nie ta
kup se jaki lubczyk czy inną viagre

LR Rendzi stajla

-
JarekK

- Posty: 2397
- Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JarekK » pt lip 18, 2008 2:32 pm
TRAWOLT pisze:JarekK pisze:JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi
monogamizm

mono.. bla bla
kondycha nie ta
kup se jaki lubczyk czy inną viagre

Tobie pomogło, że tak reklamujesz?

-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:40 pm
JarekK pisze:Tobie pomogło, że tak reklamujesz?

ja tam pije redbulla ...
i wtedy latam za osiemnastkami
czasami doganiam ... prawie
ale obok straszą ojomami czy coś, tam więc nie wiem co myśleć
chyba się przerzucę
nie martw się, jeszcze będzie dobrze

LR Rendzi stajla

-
jegerborne
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
- Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo
Post
autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 2:44 pm
spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic

??
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...
-
Wąż
-

- Posty: 4688
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
- Lokalizacja: plama oleju
Post
autor: Wąż » pt lip 18, 2008 2:47 pm
ja bym nie próbował, od biedy zmieszaj go z smarem, ale naprawdę lepiej wybulić na siuwaks do LRowych kul

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos

always look on the bright side of life

-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:47 pm
jegerborne pisze:spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic

??
a lej se co chcesz
czy ktoś Ci coś broni?
140 jest gęstszy i teoretycznie go mniej ubywa ot filozofia

LR Rendzi stajla

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt lip 18, 2008 2:52 pm
jegerborne pisze:spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic

??
Mozesz ale jezeli masz do wymiany simmeringi to i tak wycieknie przez nie. Przy 85w140 mniejsze ryzyko wycieku przy drobnych nieszczelnosciach.
Gluta nie rob, ze smarem nie mieszaj. Jezei wlejesz i wycieknie zmien simmeringi, koszt to okolo 25zl sztuka i 2 godziny szybkiej pracy.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
darkman
-

- Posty: 4353
- Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
- Lokalizacja: z wojny
-
Kontaktowanie:
Post
autor: darkman » pt lip 18, 2008 2:52 pm
jegerborne pisze:spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic

??
zabijasz zwierzęta ?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
-
jegerborne
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
- Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo
Post
autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 2:54 pm
spoko czyli zastosuje smar do zwrotnic tak jak się należy...
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość