Smarowanie zwrotnic w Disco I

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Smarowanie zwrotnic w Disco I

Post autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 11:55 am

Witajcie Koledzy jestem nowy na forum posidam Disco I 1994 r. od II miesięcy kupiłem to auto bo jestem mysliwym i używam je głównie do wypraw na polowania ale jest auto uniwersalne mieszkam w Bornem Sulinowie czyli w mieście gdzie wcześniej byli Niemcy "Gross Born", a póżniej sowieci mamy u nas super poligon gdzie mozna landkiem nie źle pośmigać. Mam pytanie czy może mi ktoś doradzić jakiego samu użyć do zwrotnic i czy można to zrobić samemu czy tez lepiej pojechać do warsztatu i zrobic to na porządnym podnośniku...ps od paru dni mam niepokojące stuki w lewym przednim kole boje się, że to może być zwrotnica od momentu zakupu landka nie zagądałem tam jeszcze...
Pozdrawaim wszystkich serdecznie z Bornego Sulinowa...i zapraszam na Międzynarodowy Zlot Pojazdów Militarnych 14-17 sirepnia będzie się działo.... :P
Darek. T
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 12:06 pm

no jak jesteś myśliwym to najlepiej smarować jeszcze ciepłą krwią
ale żeby czar szybko nie trysł trzeba także zjeść serce ofiary
w ramach obrzędu LRowego :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 12:12 pm

Spokojnie to mam już za sobą....
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 12:15 pm

jegerborne pisze:Spokojnie to mam już za sobą....
to teraz sobie kup olej 80/140
albo taki siuper chruper w sieci LS w saszetkach
spuść to co masz i wlej nowy coś chyba 0,4 litra na stronę
może się przydać strzykawka i cierpliwość :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 12:37 pm

Dzięki "krawaciarz" podejrzewam, że mogę miec jakiś defekt z lewej strony, bo czasami są tam metaliczne stuki jak jadę po nierównym terenie ale trzeba to dokładnie sprawdzić. Ty nie mniej jednak nie objdzie się bez podnośnika i zdejmowania kół....ale spoko dam rade...
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » pt lip 18, 2008 12:37 pm

lej hipol - przynajmniej będziesz wiedział czy masz dobre uszczelniacze - tani jest mozna często zmieniać :)2

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » pt lip 18, 2008 12:48 pm

jegerborne pisze:Dzięki "krawaciarz" podejrzewam, że mogę miec jakiś defekt z lewej strony, bo czasami są tam metaliczne stuki jak jadę po nierównym terenie ale trzeba to dokładnie sprawdzić. Ty nie mniej jednak nie objdzie się bez podnośnika i zdejmowania kół....ale spoko dam rade...
na stuki pomaga wymiana elementow gumowych zawieszenia :wink:
auto na kanał, łycha w garsc i sprawdzaj które gumy poparciały, obadaj tez laczniki stabilizatorow i sworzen sierzanta z tyłu [tego harpagana w ksztalcie A co tylny most trzyma]. przy okazji obadaj stan amorow i nasmaruj krzyzaki i wielokliny wałów.

ufff
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 12:58 pm

Roch pisze:przy okazji obadaj stan amorow
obstawiam pad amorka/gum :D
bo przeguby raczej strzelają na zakrętach
czy coś takiego, bo ja to się nie znam :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 1:36 pm

Dzięki chłopaki za porady w środę jade na kanał sprawdzę to dokłądnie do zwrotnic naleje hipolu tylko najpierw muszę sprawdzić czy tam co kolwiek jest... :)2
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt lip 18, 2008 1:37 pm

JarekK pisze:lej hipol - przynajmniej będziesz wiedział czy masz dobre uszczelniacze - tani jest mozna często zmieniać :)2
bodajże 12zł/1L. płaciłem w IC za olej 85w140.
Po co kombinować z hipolem. :roll:


...a i tak najlepszy jest genuin glut, albo britszitowy odpowiednik.
Cudownie regeneruje simer kuli.
:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 1:41 pm

Panowie, a jaki olej do mostów i silnika- 200 tdi przebieg 214.000 km...
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lip 18, 2008 2:02 pm

Tylko przy wlewaniu oleju do kul skrec odpowiednio kola bo inaczej to sobie mozesz wlac ale na buty :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lip 18, 2008 2:04 pm

jegerborne pisze:Panowie, a jaki olej do mostów i silnika- 200 tdi przebieg 214.000 km...
80W90 mosty
80W90 reduktor

15W40 silnik

skrzynia biegow ATF i jak jestes laik to nie daj sobie wlac nikomu do skrzyni biegow zwyklego oleju obojetnie co sie bedzie zdawalo mechanikowi!!!!!!!!!!
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » pt lip 18, 2008 2:08 pm

Wiechu pisze:
JarekK pisze:lej hipol - przynajmniej będziesz wiedział czy masz dobre uszczelniacze - tani jest mozna często zmieniać :)2
bodajże 12zł/1L. płaciłem w IC za olej 85w140.
Po co kombinować z hipolem. :roll:


...a i tak najlepszy jest genuin glut, albo britszitowy odpowiednik.
Cudownie regeneruje simer kuli.
:)21
bo kupuje dwa baniaki przekładniówke 85w90 gl4 po 4 litry i leje do kul, mostów, reduktora - nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi olejami

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:11 pm

JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć
już :o
w tym wieku
fiu fiu :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » pt lip 18, 2008 2:16 pm

TRAWOLT pisze:
JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć
już :o
w tym wieku
fiu fiu :roll: :D
te cytuj poprawnie :)21
JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi
monogamizm :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:18 pm

JarekK pisze:
JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi
monogamizm :)21
mono.. bla bla
kondycha nie ta :roll: :D
kup se jaki lubczyk czy inną viagre :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » pt lip 18, 2008 2:32 pm

TRAWOLT pisze:
JarekK pisze:
JarekK pisze:nie chce mi się pieprzyć z kilkoma różnymi
monogamizm :)21
mono.. bla bla
kondycha nie ta :roll: :D
kup se jaki lubczyk czy inną viagre :roll: :D
Tobie pomogło, że tak reklamujesz? :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:40 pm

JarekK pisze:Tobie pomogło, że tak reklamujesz? :)21
ja tam pije redbulla ...
i wtedy latam za osiemnastkami
czasami doganiam ... prawie :roll:

ale obok straszą ojomami czy coś, tam więc nie wiem co myśleć
chyba się przerzucę :D

nie martw się, jeszcze będzie dobrze :)2 :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 2:44 pm

spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic ????
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pt lip 18, 2008 2:47 pm

:o
ja bym nie próbował, od biedy zmieszaj go z smarem, ale naprawdę lepiej wybulić na siuwaks do LRowych kul :roll:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lip 18, 2008 2:47 pm

jegerborne pisze:spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic ????
a lej se co chcesz
czy ktoś Ci coś broni? :D

140 jest gęstszy i teoretycznie go mniej ubywa ot filozofia :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lip 18, 2008 2:52 pm

jegerborne pisze:spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic ????

Mozesz ale jezeli masz do wymiany simmeringi to i tak wycieknie przez nie. Przy 85w140 mniejsze ryzyko wycieku przy drobnych nieszczelnosciach.

Gluta nie rob, ze smarem nie mieszaj. Jezei wlejesz i wycieknie zmien simmeringi, koszt to okolo 25zl sztuka i 2 godziny szybkiej pracy.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt lip 18, 2008 2:52 pm

jegerborne pisze:spoko Panowie bez nerwów..tzn że 80W90 mogę takę wlać do zwrotnic ????
zabijasz zwierzęta ?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pt lip 18, 2008 2:54 pm

spoko czyli zastosuje smar do zwrotnic tak jak się należy...
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość