LR 110 osobowy czy ciężarowy ?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

LR 110 osobowy czy ciężarowy ?

Post autor: Ryszard Giedrojć » wt lip 22, 2008 2:15 pm

Czy 110 sprowadzona do Polski uchodzi za auto ciężarowe, zwłaszcza jeśli tak jest zarejestrowana w kraju zakupu ? Do płacenia vat czy akcyza ?
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
carlos 110
 
 
Posty: 185
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:24 pm
Lokalizacja: łÓdŹ

Post autor: carlos 110 » śr lip 23, 2008 6:53 am

Zawsze na przeglądzie zerowym sugerują się tym, co jest w dowodzie rejestracyjnym z raju pochodzenia. Jeśli jest ciężarowy to takim pozostanie, nawet jeżeli wpakujesz mu więcej foteli, bo liczbę miejsc można zwiększyć...
Military OneTen

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr lip 23, 2008 7:48 am

ja mialem zarejestrowana S II 88 jako ciezarowa i bylo jeszce wpisane ze miejsc siedzacych 7 :)21

normalnie pks z przedzialem ladunkowym :lol:

TomaszB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 11, 2008 6:34 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomaszB » śr lip 23, 2008 7:57 am

Wpis w dowodzie nie upoważnia jednak do pełnego odpisu VAT od paliwa i innych wydatków. Do tego potrzebne jest specjalne badanie w okr. stacji stwierdzające, że samochód spełnia wymagania ustawy.
'04 WJ V8 +2''

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » śr lip 23, 2008 8:08 am

Ciężarowy w myśl ustawy o ruchu drogowym nie zawsze jest ciężarowym w rozumieniu ustawy o VAT.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » śr lip 23, 2008 8:53 am

Nie jestem zainteresowany odliczaniem kosztów paliwa i amortyzacja, bo to ma być zakup prywatny. Chodzi mi o opłaty przy sprowadzeniu, bo ciężarowy chyba nie płaci akcyzy tylko vat od faktury. A co z samochodzami, któe sprzedajacy opatruje inf. VAT do zwrotu ? To chyba dotyczy sprowadzania auta dla firmy. Jeśli tak, to wynika, że jako osoba prywatna 2 razy zapłace VAT.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

bartq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 21, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: smocza jama
Kontaktowanie:

Post autor: bartq » czw lip 24, 2008 11:50 pm

Ryszard Giedrojć pisze:Nie jestem zainteresowany odliczaniem kosztów paliwa i amortyzacja, bo to ma być zakup prywatny. Chodzi mi o opłaty przy sprowadzeniu, bo ciężarowy chyba nie płaci akcyzy tylko vat od faktury. A co z samochodzami, któe sprzedajacy opatruje inf. VAT do zwrotu ? To chyba dotyczy sprowadzania auta dla firmy. Jeśli tak, to wynika, że jako osoba prywatna 2 razy zapłace VAT.
A ja właśnie byłbym zainteresowany odliczeniem wszystkiego co można (VAT, akcyza, cła i inne - kiedy sprowadzone) + oczywiście VAT od paliwa.
Podłączę się przy okazji tego wątku. Jeszcze nie mam ale mam za to nadzieję że wkrótce będę szczęśliwym posiadaczem Disco I - decyzja z zasadzie już zapadła - pozostał tylko wybór.
Czy takie Disco może być zarejestrowane jako ciężarowe i jednocześnie na 4/5 osób (na 7 mi nie zależy), tzn. "wyrzucam" kanapę na przeglądy a jak potrzebuję dziedzonka to ją wstawiam? Co na to funkcjonariusze na drodze?
------------------
bartolomijo
zamieniłem cienko 900 na disco 300

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pt lip 25, 2008 7:24 am

Ryszard Giedrojć pisze:Nie jestem zainteresowany odliczaniem kosztów paliwa i amortyzacja, bo to ma być zakup prywatny. Chodzi mi o opłaty przy sprowadzeniu, bo ciężarowy chyba nie płaci akcyzy tylko vat od faktury. A co z samochodzami, które sprzedajacy opatruje inf. VAT do zwrotu ? To chyba dotyczy sprowadzania auta dla firmy. Jeśli tak, to wynika, że jako osoba prywatna 2 razy zapłace VAT.
Ja mam 90tkę która przyjechała z Holandii jako cięzarówka i wcale nie płaciłem dwa razy vatu z prostej przyczyny. Jako sprowadzający osoba fizyczna po przeglądzie rejestracyjnym oddajesz papiery do skarbówki gdzie jest napisane przez miłego pana diagnoste ciężarówka i bierzesz druk nr ileśtam " prośba o zwolnienie z podatku vat", po kilku dniach dostajesz zgodę na nie pobieranie i po wszystkim
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

TomaszB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 11, 2008 6:34 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomaszB » pt lip 25, 2008 12:03 pm

bartq pisze:A ja właśnie byłbym zainteresowany odliczeniem wszystkiego co można (VAT, akcyza, cła i inne - kiedy sprowadzone) + oczywiście VAT od paliwa.
Podłączę się przy okazji tego wątku. Jeszcze nie mam ale mam za to nadzieję że wkrótce będę szczęśliwym posiadaczem Disco I - decyzja z zasadzie już zapadła - pozostał tylko wybór.
Czy takie Disco może być zarejestrowane jako ciężarowe i jednocześnie na 4/5 osób (na 7 mi nie zależy), tzn. "wyrzucam" kanapę na przeglądy a jak potrzebuję dziedzonka to ją wstawiam? Co na to funkcjonariusze na drodze?
No nie jest to takie proste. Podstawą do odliczeń VAT od paliwa oraz innych faktur jest uzyskanie w stacji diagnost. zaświadczenia potocznie nazyw. VAT1. Aby je zdobyć należy samochód odpowiednio przystosować. Musisz zdemontować tylne fotele (także w bagażniku) i za przednimi fotelami wstawić "kratkę". Później to już biurokracja prowadząca do uzyskania stosownego wpisu w dowodzie rejestr. Jeśli na drodze będziesz miał kontrolę (policja, już także skarbówka) i samochód nie będzie spełniał wymagań ustawy to czekają cię konsekwencję od: (zależy od chwilowego nastroju urzędnika) do kar pieniężnych łącznie ze zwrotem niesłusznie odliczonych podatków powiększonych o odsetki.
MZ taksówki legalnie nie zrobisz. :D
'04 WJ V8 +2''

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt lip 25, 2008 1:03 pm

Pepek pisze:
Ryszard Giedrojć pisze:Nie jestem zainteresowany odliczaniem kosztów paliwa i amortyzacja, bo to ma być zakup prywatny. Chodzi mi o opłaty przy sprowadzeniu, bo ciężarowy chyba nie płaci akcyzy tylko vat od faktury. A co z samochodzami, które sprzedajacy opatruje inf. VAT do zwrotu ? To chyba dotyczy sprowadzania auta dla firmy. Jeśli tak, to wynika, że jako osoba prywatna 2 razy zapłace VAT.
Ja mam 90tkę która przyjechała z Holandii jako cięzarówka i wcale nie płaciłem dwa razy vatu z prostej przyczyny. Jako sprowadzający osoba fizyczna po przeglądzie rejestracyjnym oddajesz papiery do skarbówki gdzie jest napisane przez miłego pana diagnoste ciężarówka i bierzesz druk nr ileśtam " prośba o zwolnienie z podatku vat", po kilku dniach dostajesz zgodę na nie pobieranie i po wszystkim
Pepku ja też mam 90kę ciężarową i zarejstrowaną do przewozu 6 osób z ławkami poprzecznymi czego już nie da się zarejstrować, ale podobno się parę dni temu coś zmieniło w przepisach przywozowych.. nie wiem co i chętnie się naświetlę wiedzą :roll:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
pio406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: pio406 » ndz lip 27, 2008 10:20 pm

ja mam 110 - tki osobowe (2,5 tdi oraz td5) w starszym z tyłu na pace nie ma pasów a i tak miejsca są liczone i na przeglądach wszystko jest ok w td5 pasy już zalożyli - obydwa auta dziewięcioosobowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość