No to zakupilem...

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

No to zakupilem...

Post autor: kapec » sob sie 02, 2008 10:13 am

Witam kolegow z forum LR :)
Zakupilem wlasnie disco 97 i od razu zrodzilo sie pytan kilka:
1. Rozrzad zmienic wypada - auto ma 200tys najechane wiec podejrzewam ze czas najwyzszy - trudna to opercja? Na co sie przygotowac?
2. Juz wiem ze to tradycyjny problem - odklejajaca sie podsufitka. Szy obicie skaja to kosztowna i skomplikowana sprawa?
3. Mam wrazenie, ze moj nowy nabytek nie ma szwungu, w porownaniu z samurajem 1.6 ktore uzytkuje obecnie dyskoteka jest leniwa jak cholera. Czy w tym aucie jest jakies gniazdo diagnostyczne zeby popatrzec na parametry pracy poprzez komputer czy trzeba szukac pana Edka w berecie z antenka co w 3 min silnik zdjagnozuje (niekoniecznie prawidlowo) ? Nie mam za bardzo porownania, bo kolega ktory ma takze takie auto jeno nieco starsze wakacjuje sie wlasnie.
Auto kupione od pierwszego wlasciciela w niemczech, ma udokumentowany przebieg 200 tys (duzo to?), w srodku troche szczur ale do wyprania, dol wyglada dobrze, bez luzow, silnik byl wytarty szmata przed zakupem wiec zakladam ze pewnie jak na disco przystalo sie troche poci, reszta bez wyciekow. Moze jeszcze jakies uwagi, porady, zalecenia? Wszystkie opinie i porady mile widziane ;)
Kapec, disco 300TDi '97,

TomaszB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 11, 2008 6:34 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: No to zakupilem...

Post autor: TomaszB » sob sie 02, 2008 12:15 pm

kapec pisze:Witam kolegow z forum LR :)
Rozrzad zmienic wypada - auto ma 200tys najechane wiec podejrzewam ze czas najwyzszy.
Witamy.
Na początek rozrząd, płyny, oleje.
'04 WJ V8 +2''

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob sie 02, 2008 12:33 pm

Te 200tysia to chyba na jeden most ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » sob sie 02, 2008 1:32 pm

gri74 pisze:Te 200tysia to chyba na jeden most ...
Znaczy co? Maly przebieg? malo prawdopodobne? eee... ksiazka prowadzona do 90 tys ( w roku 2002), z TUVu papiery, ostatni z 2006 przy przebiegu 161tys wiec zakladam ze moze byc oryginalny, chyba zadnemu niemcowi nie chcialoby sie tylu kwitow podrabiac. W polsce to co innego ;)
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » sob sie 02, 2008 3:47 pm

Temat przebieg, temat rzeka, zostawmy.
Jak robisz rozrząd to może być coś więcej niż tylko pasek, bo był kit unowocześniający, który masz albo nie masz.
Oleje wszędzie przede wszystkim, bo może się okazać, że jeździsz bez. Co więcej jak auto szło do sprzedaży to wątpliwe, że ktoś powymieniał w prezencie wszystkie oleje.
Zawieszenie może mieć też wytłuczone gumki.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » sob sie 02, 2008 4:04 pm

grzegorzh pisze:Temat przebieg, temat rzeka, zostawmy.
Jak robisz rozrząd to może być coś więcej niż tylko pasek, bo był kit unowocześniający, który masz albo nie masz.
Oleje wszędzie przede wszystkim, bo może się okazać, że jeździsz bez. Co więcej jak auto szło do sprzedaży to wątpliwe, że ktoś powymieniał w prezencie wszystkie oleje.
Zawieszenie może mieć też wytłuczone gumki.
płyn chłodniczy z płukaniem układu,płyn hamulcowy ,jw.oleje w mostach i skrzyniach ,badziewie w kulach ,luzy na krzyżakach ,hamulce,polibusze ew amorki i sprężyny zgodnie z przyszłym zastosowaniem itd itp :)21 będzie tego niestety dużo :evil: jak chcesz oczywiście mieć względny spokój :)21 i szukaj pakietu startowego na forum :wink:

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » sob sie 02, 2008 4:09 pm

Przebieg - ok, zostawiamy ale niech ktos powie - 200 to duzo czy malo dla tego silnika? Na ten przyklad VW T4 2.5 TDI jest nie do zarzniecia i przebiegi rzedu 500tys sa dosc czeste a juz T5 2.5 tdi po 200tys zaczynaja sie dziac cuda.
Co do przegladow i pakietu startowego- jezdze samochodami kilkanascie lat, nie naleze do ludzi, ktorym kon w rece nasral i klucza do rak wziac nie potrafia. Oczywistym dla mnie jest ze wymienia sie plyny i rozrzad ale o rozrzad pytalem w kontekscie co moze mnie spotkac w trakcie, bo wymiane zamierzam zrobic sam. Juz wyczytalem ze trzeba sie zaopatrzyc w uszczelke nowa, moze cos jeszcze jest potrzebne oprocz kompletnego rozrzadu?
Z plynami podobnie, wymienie oczywiscie wszystkie. Z tym autem to podobno jest tak, ze gosc wszystkie niedomagania techniczne usunal, bo jechal na TUV i w drodze niestety pacnal w golfa, auto ma nowe opony AT, zagladalem pod spod, widze jakas nowa koncowke drazka, przesmarowane waly, pod maska prawie nowy filtr powietrza, moze gosc po prostu dbal o niego? I tak wszystko wylezie w praniu.
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » sob sie 02, 2008 4:12 pm

kapec pisze:Z tym autem to podobno jest tak, ze gosc wszystkie niedomagania techniczne usunal, bo jechal na TUV i w drodze niestety pacnal w golfa
trzeba byc optymista :lol:

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » sob sie 02, 2008 4:22 pm

Zrób na początek to co trzeba zrobić z każdym i ciesz się jazdą. Jak coś wyjdzie to naprawiaj na bieżąco a będzie Ci długo służył. Gratuluję zakupu.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » sob sie 02, 2008 4:25 pm

Do rozrządu jest kit modernizacyjny. Musisz sprawdzić, czy go masz, czy nie. Najdroższy jest ten, co zawiera nowy dekiel.

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » sob sie 02, 2008 5:04 pm

grzegorzh pisze:Do rozrządu jest kit modernizacyjny. Musisz sprawdzić, czy go masz, czy nie. Najdroższy jest ten, co zawiera nowy dekiel.
Zebym ja byl jeszcze taki madry i wiedzial o co chodzi i na co zwrocic uwage. Opcja szukaj mi nic nie rozjasnila. Moze jakies wskazowki?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » sob sie 02, 2008 5:52 pm

Zapomnialem o jeszcze jednej kwestii. Auto ma airbagi. Czy zdarza sie w LR ze airbag sam odpali po np. skoku czy innym szalenstwie, ewentualnie jak go odpiac, wylaczyc.
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob sie 02, 2008 5:58 pm

kapec pisze:Czy zdarza sie w LR ze airbag sam odpali po np. skoku czy innym szalenstwie,
nie

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob sie 02, 2008 6:13 pm

ee luuz
drugi raz nie wystrzeli
:)21

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » sob sie 02, 2008 6:23 pm

kapec pisze:
grzegorzh pisze:Do rozrządu jest kit modernizacyjny. Musisz sprawdzić, czy go masz, czy nie. Najdroższy jest ten, co zawiera nowy dekiel.
Zebym ja byl jeszcze taki madry i wiedzial o co chodzi i na co zwrocic uwage. Opcja szukaj mi nic nie rozjasnila. Moze jakies wskazowki?
Wskazówka - dobry mechanik, znający LR. Ja nie potrafię odróżnić starego dekla od nowego, wiem tylko, że LR modernizował prowadzenie paska.

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » sob sie 02, 2008 6:26 pm

kapec pisze:Zapomnialem o jeszcze jednej kwestii. Auto ma airbagi. Czy zdarza sie w LR ze airbag sam odpali po np. skoku czy innym szalenstwie, ewentualnie jak go odpiac, wylaczyc.
Nie, natomiast może otworzyć się centralny zamek i mogą włączyć się światła awaryjne. Reset poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki.

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » sob sie 02, 2008 8:06 pm

200 to duzo czy malo dla tego silnika?
Nie wnikam, czy auto stało od nowości pod dachem, czy też było egzemplarzem, które jako pierwsze objechało Czarny Kontynent i ktoś cofnął licznik o milion, ale jedno jest pewne: Dyskoteki służą wielu osobom za auto "wypadowe" i są np. 2 lub 3 samochodem w rodzinie, więc przebieg rzędu 10000 km/rocznie jest moim zdaniem jak najbardziej realny. Sam jeżdżę bardzo dużo, ale Landryna służyła tylko "weekendowo", więc nabiliśmy śmieszną ilośc km.

Będzie dobrze zwłaszcza, że się możesz odstresowac w Japończyku, jak już Cię Disco wyprowadzi z równowagi ;)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob sie 02, 2008 8:12 pm

grzegorzh pisze: Reset poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki.
i popstrykanie przyciskami pilota

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » sob sie 02, 2008 8:19 pm

LR_Olek pisze:
grzegorzh pisze: Reset poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki.
i popstrykanie przyciskami pilota
Może to cechy osobnicze, u mnie wystarcza wyłączenie i włączenie stacyjki.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob sie 02, 2008 8:27 pm

grzegorzh pisze:
LR_Olek pisze:
grzegorzh pisze: Reset poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki.
i popstrykanie przyciskami pilota
Może to cechy osobnicze, u mnie wystarcza wyłączenie i włączenie stacyjki.
a u mnie musze wsylaczyc stacyjke, wlaczys stacyjke cpykajac guzikami pilota....

inaczej kupa

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob sie 02, 2008 8:45 pm

kapec pisze:
gri74 pisze:Te 200tysia to chyba na jeden most ...
Znaczy co? Maly przebieg? malo prawdopodobne? eee... ksiazka prowadzona do 90 tys ( w roku 2002), z TUVu papiery, ostatni z 2006 przy przebiegu 161tys wiec zakladam ze moze byc oryginalny, chyba zadnemu niemcowi nie chcialoby sie tylu kwitow podrabiac. W polsce to co innego ;)
i tu się możesz srogo mylić :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob sie 02, 2008 10:32 pm

grzegorzh pisze:
LR_Olek pisze:
grzegorzh pisze: Reset poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki.
i popstrykanie przyciskami pilota
Może to cechy osobnicze, u mnie wystarcza wyłączenie i włączenie stacyjki.
Jak pamiętasz akcję z lasu - u mnie pomogło dopiero odpięcie akumulatora :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » sob sie 02, 2008 11:55 pm

[/quote]
i tu się możesz srogo mylić :roll: :D[/quote]
Pewnie moge. Kupilem juz pare aut w zyciu, moj nos mi podpowiada ze jest tak jak gosc mowi, ale w dalszym ciagu nie znam rzeczowej opinii : 200tys to dla tego silnika/auta to duzo czy malo?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob sie 02, 2008 11:57 pm

kapec pisze:200tys to dla tego silnika ... to duzo czy malo?
nic
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Maximus1313
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 8:37 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Maximus1313 » ndz sie 03, 2008 7:50 am

Nie zapomnij o uszczelniaczach wałków. Grosze kosztują, lać nie będą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość