Tylny most - problem

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Tylny most - problem

Post autor: Kojak » ndz sie 24, 2008 4:25 pm

No właśnie i stało się albo raczej stanie się bo jeszcze się toczy...
Więc jest tak: Disco 200 TDI.
Są czasami dziwne odgłosy z tyłu (kuli tylnego mostu ?). Jest to metaliczny dźwięk jakby strzelającego naprężonego metalu.
Występuje najczęściej gdy zakręcam. W czasie jazdy na wprost traczej nie występuje.
Wyjąłem półośki i są ok. Koła obracają się ok.
Czy możecie podpowiedzieć metody diagnostyczne aby określić dokładnie chorobę, zanim zapłaczę i zacznę zbierać szelesty na nowy most ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sie 24, 2008 5:30 pm

Nawet się nie zastanawiaj tylko wyjmuj główkę mostu. Może jeszcze coś z niej uratujesz. Najprawdopodobniej wywalił się ząb na którejś koronce. Jak to szybko zrobisz to atak z talerzem będzie można wykorzystać np. przy założenie trutraka :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » ndz sie 24, 2008 5:47 pm

a wypuszczałeś olej z tego mostu? - są jakieś poszlaki? np. w postaci okruchów metalu......

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz sie 24, 2008 5:48 pm

a moze masz blokade i niewiesz o tym ?
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » ndz sie 24, 2008 5:58 pm

Już wszystko jasne. Nie wytrzymałem i przed chwilą na ulicy przeprowadziłem wizję lokalną. Olej zlany i wnętrze prześwietlone mini latareczką... Więc wypadły dwa zęby z .... kurcze zapomniałem jak się nazywały te bebechy, satelity ? No te w środku... W każdym razie talerz główny jest ok...
No teraz pytanie: co robić. Cały most z allegro czy jakoś inaczej ? Bo same bebechy to słyszałem drożej jeszcze wychodzą ???
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz sie 24, 2008 6:06 pm

mysle ze cala glowke znajdziesz predzej i w dobrych pieniadzach

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sie 24, 2008 6:18 pm

Szukaj główki. Najlepiej od td5 bo są czterosatelitowe. Albo opcja to trutrak tylko to niecałe 2tyś.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » ndz sie 24, 2008 6:19 pm

Kojak pisze: No teraz pytanie: co robić. Cały most z allegro czy jakoś inaczej ? Bo same bebechy to słyszałem drożej jeszcze wychodzą ???
jak to mówią uczeni w piśmie: "używany most już masz" :)21 - na mój rozum to teraz możesz:
a. zreanimować to co masz i kupić nowe satelity z przypadłościami - jak kiedyś zmieliłem(podobnie) cmr to szpeje kosztowały ca. 700pln - ale to było kiedyś .........
b. wsadzić tam coś fajniejszego mechanizm 4 satelitowy, srutraka, arba, mde ..... :lol:

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz sie 24, 2008 6:39 pm

Spokojnie, moze byc jeszcze kosz do wyrzucenia ,jak się zrobił owal w miejscu na ośkę satelit
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » ndz sie 24, 2008 6:45 pm

gri74 pisze:Spokojnie, moze byc jeszcze kosz do wyrzucenia ,jak się zrobił owal w miejscu na ośkę satelit
jasne, ale nie odbierajmy nadziei. u mnie kosz sie ostał, pękła os satelitów - inaczej byłoby drogo.

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » ndz sie 24, 2008 9:44 pm

A tak wogóle to do 200 TDI to cały most będzie pasował od 300TDI ? A jak to jest z Discovery II - też będzie pasował ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz sie 24, 2008 9:55 pm

od 300 tak , tylko flansza na gumę jest nie na krzyżak
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sie 24, 2008 10:01 pm

Tylne we wszystkich są takie same. W dwójce kosze są lepsze bo czterosatelitowe(nie jestem pewien co do przełożeń). Przód w dwójce ma inaczej rozwiązane przeguby(są na wierzchu w osłonach gumowych)
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz sie 24, 2008 10:27 pm

eeee
a mnie się szlaja w kufrze jakiś kosz i atak i talerz i półosie - 300 24 frez

ale tanio nie oddam ... o taka hiena będę :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pn sie 25, 2008 7:27 am

TRAWOLT pisze:eeee
a mnie się szlaja w kufrze jakiś kosz i atak i talerz i półosie - 300 24 frez

ale tanio nie oddam ... o taka hiena będę :roll: :D
A tak przy okazji, bo w mostach nieuczony jestem. Słyszałem że są dwa rodzaje co do ilości frezów. Czy ta powyższa ilość 24 oznacza ilość frezów na wałku atakującym czy na talerzu czy jescze na czymś innym ?
jak na talerzu to zastanawiam się czy jakbym spuścił olej i oznakował farbą talerz to czy bym policzył ile jest u mnie...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » pn sie 25, 2008 8:53 am

Jeśli to tylko satelity to najtańszą opcją jest ich wymiana razem ze sworzniem. Utrudnieniem może być fakt że same satelity dostaniesz tylko na wyspach (u nas są w komplecie z kołami koronowymi ok 1 Kzł za komplet na most tam kilka funtów za sztukę).
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn sie 25, 2008 9:08 am

Kojak pisze:A tak przy okazji, bo w mostach nieuczony jestem. Słyszałem że są dwa rodzaje co do ilości frezów. Czy ta powyższa ilość 24 oznacza ilość frezów na wałku atakującym czy na talerzu czy jescze na czymś innym ?
jak na talerzu to zastanawiam się czy jakbym spuścił olej i oznakował farbą talerz to czy bym policzył ile jest u mnie...
talerz-atak = przełożenie mostu czyli jakieś 3,56 czy coś takiego

frezy:
24 w 300
10 w 200
czyli trza komplet kosz z półosiami w razie zamiany czy jakoś tak :D
Żuczek pisze:Jeśli to tylko satelity to najtańszą opcją jest ich wymiana razem ze sworzniem. Utrudnieniem może być fakt że same satelity dostaniesz tylko na wyspach (u nas są w komplecie z kołami koronowymi ok 1 Kzł za komplet na most tam kilka funtów za sztukę).
ja to się nie znam, ale słyszałem plotkę
że satelitki tak same z siebie od razu nie lecą
lecz najpierw to się robi piękne jajo w koszu :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pn sie 25, 2008 10:55 am

ja to się nie znam, ale słyszałem plotkę
że satelitki tak same z siebie od razu nie lecą
lecz najpierw to się robi piękne jajo w koszu :roll: :D[/quote]

Ok z frezami już wiem. Ja mam 10 ale nie problem aby przy wymianie bebechów od 300 setki zmienić je razem z półosiami i będzie na 24 frezy...

Ale o co chodzi z tym jajem w koszu. Znaczy coś się może wypaczyć czy wysypać jeszcze dodatkowo ?

Trawolt - wysłałem Ci wiadomość na priva...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sie 25, 2008 10:59 am

sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !

Owalizuję się miejsce w którym siedzi ośka satelit w koszu

A rodzajów satelit to jest chyba 6 różnych typów

@ Trawolt
auto jeździ juz ?? :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn sie 25, 2008 11:18 am

gri74 pisze:sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !

Owalizuję się miejsce w którym siedzi ośka satelit w koszu

A rodzajów satelit to jest chyba 6 różnych typów

@ Trawolt
auto jeździ juz ?? :lol:
czyli co , trzeba caly most przeszczepiac ?
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn sie 25, 2008 11:18 am

gri74 pisze:sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !
:o znaczy nie da się bebechów przełożyć pomiędzy 300 i 200?
gri74 pisze:auto jeździ juz ?? :lol:
moje zawsze jeżdżą
byle jak, ale jeżdżą :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pn sie 25, 2008 11:19 am

gri74 pisze:sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !

Owalizuję się miejsce w którym siedzi ośka satelit w koszu

A rodzajów satelit to jest chyba 6 różnych typów

@ Trawolt
auto jeździ juz ?? :lol:
&&^&(*&%$$@@##
A myślałem że jestem już na dobrej drodze...
Czyli znaczy że musiałbym też wymieniać całe piasty ?
A co do satelit: czyli musiałbym rozebrać i stwierdzić jakie mam ? I rozumiem że inne by nie pasowały ?
Zaczynam się skłaniać ku zakupowi całego mostu od 300TDI i poprostu wymianie mostu bez rozbebeszania go... Oczywiście jest kolejne ryzyko: w jakim stanie byłby ten zakupiony most...
Ale bez ryzyka to jest jedynie zakup nowego, a to za wiele szelestów...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sie 25, 2008 11:23 am

Jak założysz kosz 24 frezy to :
zmiana półosi na 24
zmiana czopów piast, bo do 24 są krótsze i w 300 inaczej realizowane

jest uszczelnienie / simer na półoskę wewnątrz czopu /

innej grubości podkładka na łożyska piasty

......
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn sie 25, 2008 11:32 am

gri74 pisze:Jak założysz kosz 24 frezy to :
zmiana półosi na 24
zmiana czopów piast, bo do 24 są krótsze i w 300 inaczej realizowane
że z przodu jest deczko inaczej to wiedziałem
ba nawet w ramach 200 są dwa różne rodzaje czopów:
- z przepłaszczeniem i 2 simeringami
- i z rowkiem i 1 simmeringiem
ale że z tyłu tysz się różnią ...
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sie 25, 2008 12:24 pm

Ten typ tak ma ;300 a 200 to duzo niewidzocznych zmian

niektóre satelity są zamienne a inne nie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość