Strona 1 z 2

Tylny most - problem

: ndz sie 24, 2008 4:25 pm
autor: Kojak
No właśnie i stało się albo raczej stanie się bo jeszcze się toczy...
Więc jest tak: Disco 200 TDI.
Są czasami dziwne odgłosy z tyłu (kuli tylnego mostu ?). Jest to metaliczny dźwięk jakby strzelającego naprężonego metalu.
Występuje najczęściej gdy zakręcam. W czasie jazdy na wprost traczej nie występuje.
Wyjąłem półośki i są ok. Koła obracają się ok.
Czy możecie podpowiedzieć metody diagnostyczne aby określić dokładnie chorobę, zanim zapłaczę i zacznę zbierać szelesty na nowy most ?

: ndz sie 24, 2008 5:30 pm
autor: Pepek
Nawet się nie zastanawiaj tylko wyjmuj główkę mostu. Może jeszcze coś z niej uratujesz. Najprawdopodobniej wywalił się ząb na którejś koronce. Jak to szybko zrobisz to atak z talerzem będzie można wykorzystać np. przy założenie trutraka :D

: ndz sie 24, 2008 5:47 pm
autor: TadeuszK
a wypuszczałeś olej z tego mostu? - są jakieś poszlaki? np. w postaci okruchów metalu......

: ndz sie 24, 2008 5:48 pm
autor: gosc
a moze masz blokade i niewiesz o tym ?

: ndz sie 24, 2008 5:58 pm
autor: Kojak
Już wszystko jasne. Nie wytrzymałem i przed chwilą na ulicy przeprowadziłem wizję lokalną. Olej zlany i wnętrze prześwietlone mini latareczką... Więc wypadły dwa zęby z .... kurcze zapomniałem jak się nazywały te bebechy, satelity ? No te w środku... W każdym razie talerz główny jest ok...
No teraz pytanie: co robić. Cały most z allegro czy jakoś inaczej ? Bo same bebechy to słyszałem drożej jeszcze wychodzą ???

: ndz sie 24, 2008 6:06 pm
autor: nowicjusz127
mysle ze cala glowke znajdziesz predzej i w dobrych pieniadzach

: ndz sie 24, 2008 6:18 pm
autor: Pepek
Szukaj główki. Najlepiej od td5 bo są czterosatelitowe. Albo opcja to trutrak tylko to niecałe 2tyś.

: ndz sie 24, 2008 6:19 pm
autor: TadeuszK
Kojak pisze: No teraz pytanie: co robić. Cały most z allegro czy jakoś inaczej ? Bo same bebechy to słyszałem drożej jeszcze wychodzą ???
jak to mówią uczeni w piśmie: "używany most już masz" :)21 - na mój rozum to teraz możesz:
a. zreanimować to co masz i kupić nowe satelity z przypadłościami - jak kiedyś zmieliłem(podobnie) cmr to szpeje kosztowały ca. 700pln - ale to było kiedyś .........
b. wsadzić tam coś fajniejszego mechanizm 4 satelitowy, srutraka, arba, mde ..... :lol:

: ndz sie 24, 2008 6:39 pm
autor: gri74
Spokojnie, moze byc jeszcze kosz do wyrzucenia ,jak się zrobił owal w miejscu na ośkę satelit

: ndz sie 24, 2008 6:45 pm
autor: TadeuszK
gri74 pisze:Spokojnie, moze byc jeszcze kosz do wyrzucenia ,jak się zrobił owal w miejscu na ośkę satelit
jasne, ale nie odbierajmy nadziei. u mnie kosz sie ostał, pękła os satelitów - inaczej byłoby drogo.

: ndz sie 24, 2008 9:44 pm
autor: Kojak
A tak wogóle to do 200 TDI to cały most będzie pasował od 300TDI ? A jak to jest z Discovery II - też będzie pasował ?

: ndz sie 24, 2008 9:55 pm
autor: gri74
od 300 tak , tylko flansza na gumę jest nie na krzyżak

: ndz sie 24, 2008 10:01 pm
autor: Pepek
Tylne we wszystkich są takie same. W dwójce kosze są lepsze bo czterosatelitowe(nie jestem pewien co do przełożeń). Przód w dwójce ma inaczej rozwiązane przeguby(są na wierzchu w osłonach gumowych)

: ndz sie 24, 2008 10:27 pm
autor: TRAWOLT
eeee
a mnie się szlaja w kufrze jakiś kosz i atak i talerz i półosie - 300 24 frez

ale tanio nie oddam ... o taka hiena będę :roll: :D

: pn sie 25, 2008 7:27 am
autor: Kojak
TRAWOLT pisze:eeee
a mnie się szlaja w kufrze jakiś kosz i atak i talerz i półosie - 300 24 frez

ale tanio nie oddam ... o taka hiena będę :roll: :D
A tak przy okazji, bo w mostach nieuczony jestem. Słyszałem że są dwa rodzaje co do ilości frezów. Czy ta powyższa ilość 24 oznacza ilość frezów na wałku atakującym czy na talerzu czy jescze na czymś innym ?
jak na talerzu to zastanawiam się czy jakbym spuścił olej i oznakował farbą talerz to czy bym policzył ile jest u mnie...

: pn sie 25, 2008 8:53 am
autor: Żuczek
Jeśli to tylko satelity to najtańszą opcją jest ich wymiana razem ze sworzniem. Utrudnieniem może być fakt że same satelity dostaniesz tylko na wyspach (u nas są w komplecie z kołami koronowymi ok 1 Kzł za komplet na most tam kilka funtów za sztukę).

: pn sie 25, 2008 9:08 am
autor: TRAWOLT
Kojak pisze:A tak przy okazji, bo w mostach nieuczony jestem. Słyszałem że są dwa rodzaje co do ilości frezów. Czy ta powyższa ilość 24 oznacza ilość frezów na wałku atakującym czy na talerzu czy jescze na czymś innym ?
jak na talerzu to zastanawiam się czy jakbym spuścił olej i oznakował farbą talerz to czy bym policzył ile jest u mnie...
talerz-atak = przełożenie mostu czyli jakieś 3,56 czy coś takiego

frezy:
24 w 300
10 w 200
czyli trza komplet kosz z półosiami w razie zamiany czy jakoś tak :D
Żuczek pisze:Jeśli to tylko satelity to najtańszą opcją jest ich wymiana razem ze sworzniem. Utrudnieniem może być fakt że same satelity dostaniesz tylko na wyspach (u nas są w komplecie z kołami koronowymi ok 1 Kzł za komplet na most tam kilka funtów za sztukę).
ja to się nie znam, ale słyszałem plotkę
że satelitki tak same z siebie od razu nie lecą
lecz najpierw to się robi piękne jajo w koszu :roll: :D

: pn sie 25, 2008 10:55 am
autor: Kojak
ja to się nie znam, ale słyszałem plotkę
że satelitki tak same z siebie od razu nie lecą
lecz najpierw to się robi piękne jajo w koszu :roll: :D[/quote]

Ok z frezami już wiem. Ja mam 10 ale nie problem aby przy wymianie bebechów od 300 setki zmienić je razem z półosiami i będzie na 24 frezy...

Ale o co chodzi z tym jajem w koszu. Znaczy coś się może wypaczyć czy wysypać jeszcze dodatkowo ?

Trawolt - wysłałem Ci wiadomość na priva...

: pn sie 25, 2008 10:59 am
autor: gri74
sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !

Owalizuję się miejsce w którym siedzi ośka satelit w koszu

A rodzajów satelit to jest chyba 6 różnych typów

@ Trawolt
auto jeździ juz ?? :lol:

: pn sie 25, 2008 11:18 am
autor: gosc
gri74 pisze:sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !

Owalizuję się miejsce w którym siedzi ośka satelit w koszu

A rodzajów satelit to jest chyba 6 różnych typów

@ Trawolt
auto jeździ juz ?? :lol:
czyli co , trzeba caly most przeszczepiac ?

: pn sie 25, 2008 11:18 am
autor: TRAWOLT
gri74 pisze:sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !
:o znaczy nie da się bebechów przełożyć pomiędzy 300 i 200?
gri74 pisze:auto jeździ juz ?? :lol:
moje zawsze jeżdżą
byle jak, ale jeżdżą :roll: :D

: pn sie 25, 2008 11:19 am
autor: Kojak
gri74 pisze:sama wymiana kosza na 24 frezy + półosie nic nie da , bo most od 300 ma inne czopy piast !

Owalizuję się miejsce w którym siedzi ośka satelit w koszu

A rodzajów satelit to jest chyba 6 różnych typów

@ Trawolt
auto jeździ juz ?? :lol:
&&^&(*&%$$@@##
A myślałem że jestem już na dobrej drodze...
Czyli znaczy że musiałbym też wymieniać całe piasty ?
A co do satelit: czyli musiałbym rozebrać i stwierdzić jakie mam ? I rozumiem że inne by nie pasowały ?
Zaczynam się skłaniać ku zakupowi całego mostu od 300TDI i poprostu wymianie mostu bez rozbebeszania go... Oczywiście jest kolejne ryzyko: w jakim stanie byłby ten zakupiony most...
Ale bez ryzyka to jest jedynie zakup nowego, a to za wiele szelestów...

: pn sie 25, 2008 11:23 am
autor: gri74
Jak założysz kosz 24 frezy to :
zmiana półosi na 24
zmiana czopów piast, bo do 24 są krótsze i w 300 inaczej realizowane

jest uszczelnienie / simer na półoskę wewnątrz czopu /

innej grubości podkładka na łożyska piasty

......

: pn sie 25, 2008 11:32 am
autor: TRAWOLT
gri74 pisze:Jak założysz kosz 24 frezy to :
zmiana półosi na 24
zmiana czopów piast, bo do 24 są krótsze i w 300 inaczej realizowane
że z przodu jest deczko inaczej to wiedziałem
ba nawet w ramach 200 są dwa różne rodzaje czopów:
- z przepłaszczeniem i 2 simeringami
- i z rowkiem i 1 simmeringiem
ale że z tyłu tysz się różnią ...

: pn sie 25, 2008 12:24 pm
autor: gri74
Ten typ tak ma ;300 a 200 to duzo niewidzocznych zmian

niektóre satelity są zamienne a inne nie