ABS w Disco1 domaga się uwagi, automat ciepło-gorący
Moderator: Jerry
ABS w Disco1 domaga się uwagi, automat ciepło-gorący
Witam, mam przypadek z serii 'nie naprawialnych'....(?)
ABS w trybie awaryjnym - z którego czasem wychodzi (lampka gaśnie) i robi się nie przyjemnie, bo działa wtedy w trybie ciągłym. Po naciśnięciu hamulca jedzie się dalej przy cudownej muzyce pracującego ABSu. Czujniki ponoć ok(Moli poznań).
Był kiedyś taki temat, ale poradzono nie hamować na lodzie:/ - informuję, że lodu brak:)
Jeżeli się nie uda, to pewnie zostanie wyciągnięcie bezpiecznika, ale po co wozić ze sobą coś co nie działa?
z innej beczki: Czy wam też okolice skrzyni automatycznej mocno się rozgrzewają?
ABS w trybie awaryjnym - z którego czasem wychodzi (lampka gaśnie) i robi się nie przyjemnie, bo działa wtedy w trybie ciągłym. Po naciśnięciu hamulca jedzie się dalej przy cudownej muzyce pracującego ABSu. Czujniki ponoć ok(Moli poznań).
Był kiedyś taki temat, ale poradzono nie hamować na lodzie:/ - informuję, że lodu brak:)
Jeżeli się nie uda, to pewnie zostanie wyciągnięcie bezpiecznika, ale po co wozić ze sobą coś co nie działa?
z innej beczki: Czy wam też okolice skrzyni automatycznej mocno się rozgrzewają?
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: śr cze 25, 2008 9:50 pm
Re: ABS w Disco1 domaga się uwagi, automat ciepło-gorący
Mam disco 1 w automacie i okolice skrzyni biegów grzeją się dość odczuwalnie, ale nie jest to jakoś uciążliwe (w ziemie nawet przyjemnejuur pisze: z innej beczki: Czy wam też okolice skrzyni automatycznej mocno się rozgrzewają?

Tyle, że benzyna ogólnie produkuje więcej ciepła:/ cóż - póki jeździ to jeździ, denerwuje tylko spalnie min 12 L. Planuje przez zime robić 80km dziennie więc przyucze się do tasówkarskie jazdy.
No i dlatego ten abs - w zimie będzie codziennie jazda po kiepskiej zamarzniętej drodze ostatniej klasy odśnieżania:/
No i dlatego ten abs - w zimie będzie codziennie jazda po kiepskiej zamarzniętej drodze ostatniej klasy odśnieżania:/
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Mam Disco 1 z automatem. Okolice tunelu nad skrzynią są ciepłe, zwłaszcza po stronie kierowcy. Podobnie jak terraplane polegam na wskazniku za wysokiej temperatury oleju w skrzyni. Zdarzylo sie kilka razy, ze sie zapalil. Zakladam, ze dopoki sie nie zapala jest OK.
Zeby poznac przyczyne dlaczego zapala sie lampka ABS trzeba poznac kody bledow. W skrocie robi sie to tak:
1. Wyjmujesz przekaznik od ABS (dostepny po zdjeciu kartonowej maskownicy pod schowkiem z przodu, po prawej stronie auta)
2. Lokalizujesz zlacze diagnostyczne (w okolicy pokrywy bezpiecznikow, pod kierownica, z lewej strony)
3. Wlaczasz stacyjke, tak zeby zapalily sie kontrolki
4. Zwierasz z masa odpowedni pin w zlaczu diagnostycznym
5. Po kilku sekundach lampka od ABS zaczyna migac. Liczysz ile razy mignela i na tej podstawie okreslasz kody bledow ABS
U mnie ABS dziala calkiem (nie troche, nie wcale, nie mniej wiecej)
Moje auto przy dojazdach codziennie ok 28-30 km z czego duza czesc w miescie spala 12-12,5 litra, ale za to w trasie ok. 9 litrow.
Zeby poznac przyczyne dlaczego zapala sie lampka ABS trzeba poznac kody bledow. W skrocie robi sie to tak:
1. Wyjmujesz przekaznik od ABS (dostepny po zdjeciu kartonowej maskownicy pod schowkiem z przodu, po prawej stronie auta)
2. Lokalizujesz zlacze diagnostyczne (w okolicy pokrywy bezpiecznikow, pod kierownica, z lewej strony)
3. Wlaczasz stacyjke, tak zeby zapalily sie kontrolki
4. Zwierasz z masa odpowedni pin w zlaczu diagnostycznym
5. Po kilku sekundach lampka od ABS zaczyna migac. Liczysz ile razy mignela i na tej podstawie okreslasz kody bledow ABS
U mnie ABS dziala calkiem (nie troche, nie wcale, nie mniej wiecej)
Moje auto przy dojazdach codziennie ok 28-30 km z czego duza czesc w miescie spala 12-12,5 litra, ale za to w trasie ok. 9 litrow.
Marcin (gucio1234)
Myślisz, że jak w Molim robili, to go do komputer nie podpinaligucio1234 pisze:5. Po kilku sekundach lampka od ABS zaczyna migac. Liczysz ile razy mignela i na tej podstawie okreslasz kody bledow ABS.

Generalnie, obawiam się, że na aśnieżonym asfalcie abs się przydaje, nawet ten z disco.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Nie wiem do czego podpinali. Ja komputera nie mam, zdiagnozowalem ABS "domowym sposobem" i sam sobie naprawilem, bo w warsztacie rozkaldali rece. Tylko u mnie byla w miare prosta usterka, a wlasciwie 3 usterki. Do wymiany 2 czujniki i do dobicia trzeci. U ciebie mozliwe ze do wymiany modul elektroniczny ABS albo ten hydrauliczny co od niego odchadza rureczki w duzej ilosci. Ale po pierwsze trzeba znac kody systemowe, zeby bylo wiadomo gdzie szukac. Wychodze z zalozenia ze jak sam sprawdze to wiem co jest, a w warsztacie duza szansa ze beda mi kit wciskac bo sami nie wiedza jak sie za to zabrac.juur pisze:
Myślisz, że jak w Molim robili, to go do komputer nie podpinali![]()
Marcin (gucio1234)
- Czosnek niedźwiedzi
- Posty: 359
- Rejestracja: śr paź 03, 2007 11:37 am
- Lokalizacja: Wołomin
Jedzie znowu do SST w długiej goślinie w połowie miesiąca, to napisze. Narazie usunięcie bezpiecznika przyniosło tymczasową ulgę;-)
Nie jest po swapie - byłem na tymczasowy swapie umysłowym kiedy pisałem podpis - jezdziłem disco kolegi - starszym o dwa lata i tak mi na ten dzień pozostało.
Tak czy siak, poznam auto dobrze - z jednej strony przez te 85 km codziennie, z drugiej przez pomysł przeróbki na autko 'wyprawowe'.
Miejsce rodzinnego 4x4 auta w garażu rodzinnym zajął... albo lepiej nie będe mówił;-)
Nie jest po swapie - byłem na tymczasowy swapie umysłowym kiedy pisałem podpis - jezdziłem disco kolegi - starszym o dwa lata i tak mi na ten dzień pozostało.
Tak czy siak, poznam auto dobrze - z jednej strony przez te 85 km codziennie, z drugiej przez pomysł przeróbki na autko 'wyprawowe'.
Miejsce rodzinnego 4x4 auta w garażu rodzinnym zajął... albo lepiej nie będe mówił;-)
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

powiedzmy, że Żabka - bo inaczej nie da się opisać wyglądu. Całkiem inne auto i całkiem inny uśmiech. Brakuje mu godności i finezji LR. Sztywne zawieszenie - w 'terenie' można plecy sobie odbić, 400 nm, dobre światła. Stoją w garażu jeden przy drugim - i jakoś się nie gryzą...
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości