ABS w Disco1 domaga się uwagi, automat ciepło-gorący

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

ABS w Disco1 domaga się uwagi, automat ciepło-gorący

Post autor: juur » sob wrz 27, 2008 8:41 am

Witam, mam przypadek z serii 'nie naprawialnych'....(?)
ABS w trybie awaryjnym - z którego czasem wychodzi (lampka gaśnie) i robi się nie przyjemnie, bo działa wtedy w trybie ciągłym. Po naciśnięciu hamulca jedzie się dalej przy cudownej muzyce pracującego ABSu. Czujniki ponoć ok(Moli poznań).
Był kiedyś taki temat, ale poradzono nie hamować na lodzie:/ - informuję, że lodu brak:)
Jeżeli się nie uda, to pewnie zostanie wyciągnięcie bezpiecznika, ale po co wozić ze sobą coś co nie działa?

z innej beczki: Czy wam też okolice skrzyni automatycznej mocno się rozgrzewają?
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » sob wrz 27, 2008 11:00 am

okolice się nagrzewaja choc brak automatu
sie ABS-em nie martw, są tu tacy co mają go trochę , inni mniej, niektórzy wcale...
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

terraplane
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 25, 2008 9:50 pm

Re: ABS w Disco1 domaga się uwagi, automat ciepło-gorący

Post autor: terraplane » sob wrz 27, 2008 1:00 pm

juur pisze: z innej beczki: Czy wam też okolice skrzyni automatycznej mocno się rozgrzewają?
Mam disco 1 w automacie i okolice skrzyni biegów grzeją się dość odczuwalnie, ale nie jest to jakoś uciążliwe (w ziemie nawet przyjemne :-)). Nie zaprzątam sobie tym głowy, mam wskaźnik temperatury oleju w skrzyni i temperatura jest zawsze w odpowiednim zakresie.

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: juur » sob wrz 27, 2008 1:13 pm

Tyle, że benzyna ogólnie produkuje więcej ciepła:/ cóż - póki jeździ to jeździ, denerwuje tylko spalnie min 12 L. Planuje przez zime robić 80km dziennie więc przyucze się do tasówkarskie jazdy.
No i dlatego ten abs - w zimie będzie codziennie jazda po kiepskiej zamarzniętej drodze ostatniej klasy odśnieżania:/
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » sob wrz 27, 2008 2:37 pm

Mam Disco 1 z automatem. Okolice tunelu nad skrzynią są ciepłe, zwłaszcza po stronie kierowcy. Podobnie jak terraplane polegam na wskazniku za wysokiej temperatury oleju w skrzyni. Zdarzylo sie kilka razy, ze sie zapalil. Zakladam, ze dopoki sie nie zapala jest OK.

Zeby poznac przyczyne dlaczego zapala sie lampka ABS trzeba poznac kody bledow. W skrocie robi sie to tak:
1. Wyjmujesz przekaznik od ABS (dostepny po zdjeciu kartonowej maskownicy pod schowkiem z przodu, po prawej stronie auta)

2. Lokalizujesz zlacze diagnostyczne (w okolicy pokrywy bezpiecznikow, pod kierownica, z lewej strony)

3. Wlaczasz stacyjke, tak zeby zapalily sie kontrolki

4. Zwierasz z masa odpowedni pin w zlaczu diagnostycznym

5. Po kilku sekundach lampka od ABS zaczyna migac. Liczysz ile razy mignela i na tej podstawie okreslasz kody bledow ABS

U mnie ABS dziala calkiem (nie troche, nie wcale, nie mniej wiecej)

Moje auto przy dojazdach codziennie ok 28-30 km z czego duza czesc w miescie spala 12-12,5 litra, ale za to w trasie ok. 9 litrow.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: juur » sob wrz 27, 2008 3:38 pm

gucio1234 pisze:5. Po kilku sekundach lampka od ABS zaczyna migac. Liczysz ile razy mignela i na tej podstawie okreslasz kody bledow ABS.
Myślisz, że jak w Molim robili, to go do komputer nie podpinali :-? nie wiem gdzie z nim jeszcze w poznaniu podjechać, w murowanej już stał, a tam dużo czekania. Jest Landstacja koło stadionu lecha jeszcze nie sprawdzony...
Generalnie, obawiam się, że na aśnieżonym asfalcie abs się przydaje, nawet ten z disco.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » ndz wrz 28, 2008 1:15 am

juur pisze:
Myślisz, że jak w Molim robili, to go do komputer nie podpinali :-?
Nie wiem do czego podpinali. Ja komputera nie mam, zdiagnozowalem ABS "domowym sposobem" i sam sobie naprawilem, bo w warsztacie rozkaldali rece. Tylko u mnie byla w miare prosta usterka, a wlasciwie 3 usterki. Do wymiany 2 czujniki i do dobicia trzeci. U ciebie mozliwe ze do wymiany modul elektroniczny ABS albo ten hydrauliczny co od niego odchadza rureczki w duzej ilosci. Ale po pierwsze trzeba znac kody systemowe, zeby bylo wiadomo gdzie szukac. Wychodze z zalozenia ze jak sam sprawdze to wiem co jest, a w warsztacie duza szansa ze beda mi kit wciskac bo sami nie wiedza jak sie za to zabrac.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Post autor: rorvik » ndz wrz 28, 2008 10:59 am

A jeśli pytasz czy grzeje nam się plastikowa obudowa z numerami biegów od automatu, to proponuje żebyś odpowiedział sobie na pytanie dlaczego zawsze najbardziej grzeje się w miejscu gdzie jest podświetlenie 8)

r
ex RRC '94 300tdi

Nick31
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:21 pm
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Nick31 » wt wrz 30, 2008 9:22 pm

Te problemy z ABS mogą mieć związek z ilością oleju w kulach. W tych z jednym korkiem (tylko wlew) łatwo przesadzić z ilością. Jakie kody błędu wskazuje komputer?
Discovery 300 2.5 Tdi 1997r. Miałem...

Awatar użytkownika
Czosnek niedźwiedzi
Posty: 359
Rejestracja: śr paź 03, 2007 11:37 am
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Czosnek niedźwiedzi » śr paź 01, 2008 8:08 pm

jest LR DISCO 200 1996
Jest po swapie silnika?
Zielone jajo 300 tdi

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: ABS w Disco1 domaga się uwagi, automat ciepło-gorący

Post autor: grzegorzh » śr paź 01, 2008 8:20 pm

juur pisze:ABS w trybie awaryjnym
Może to Ci pomoże:
http://www.horodecki.pl/rajdy4x4/ABS/

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: juur » czw paź 02, 2008 4:50 pm

Jedzie znowu do SST w długiej goślinie w połowie miesiąca, to napisze. Narazie usunięcie bezpiecznika przyniosło tymczasową ulgę;-)
Nie jest po swapie - byłem na tymczasowy swapie umysłowym kiedy pisałem podpis - jezdziłem disco kolegi - starszym o dwa lata i tak mi na ten dzień pozostało.
Tak czy siak, poznam auto dobrze - z jednej strony przez te 85 km codziennie, z drugiej przez pomysł przeróbki na autko 'wyprawowe'.
Miejsce rodzinnego 4x4 auta w garażu rodzinnym zajął... albo lepiej nie będe mówił;-)
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw paź 02, 2008 5:23 pm

juur pisze:Miejsce rodzinnego 4x4 auta w garażu rodzinnym zajął... albo lepiej nie będe mówił;-)
Jeśli to Jeep, to lepiej nie mów.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: juur » pt paź 03, 2008 6:52 am

powiedzmy, że Żabka - bo inaczej nie da się opisać wyglądu. Całkiem inne auto i całkiem inny uśmiech. Brakuje mu godności i finezji LR. Sztywne zawieszenie - w 'terenie' można plecy sobie odbić, 400 nm, dobre światła. Stoją w garażu jeden przy drugim - i jakoś się nie gryzą...
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości